Bloedverlies na seks

29-04-2019 08:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het is echt een vervelend probleem:
ik heb vaak bloedverlies nadat ik seks heb gehad met mijn partner. Ook krijg ik buikpijn. Het bloeden begint direct na de seks en houd vaak een dag aan.

Wij zijn beiden sinds onze relatie al twee keer getest op soa’s en ik ben 7 maanden geleden naar de gynaecoloog geweest voor dit probleem. Uitstrijkje was prima. Ook een inwendig onderzoek gehad en een echo, alles zag er oke uit: geen ontstekingen of gekke plekjes, wel zag het er geïrriteerd uit. Ik kreeg toen het advies om een week á 2 weken geen seks te hebben omdat ik misschien een klein wondje zou kunnen hebben die open zou zijn gegaan tijdens de seks. Daarna heb ik er een paar maanden geen last van gehad, maar sinds 3 maanden is het weer bijna elke keer raak.

Zijn er meer mensen bekend met bloedverlies na de seks? Hoe ga je hier mee om?
Ik zou gewoon weer terug gaan naar de gyn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier regelmatig last van toen ik nog aan de pil was en deze doorslikte. Ging dan slechts om een beetje bloedverlies en ook niet elke keer. Ga inderdaad terug naar je gynaecoloog om dit verder te laten onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de gyn. Bloedverlies hoort niet.
Jullie hebben niet extreme ruige seks of gebruiken veel attributen?
Laat je tampons lang zitten?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Laat je Gyn je testen op HPV dat wordt standaard over het hoofd gezien.
Meestal testen ze op bekende soa’s
Hpv, kan bloed verlies en krampen veroorzaken.

Sterkte.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Advies on terug te gaan naar de gyn is een goede.

Mogelijk zou het toch een soa kunnen zijn die eerder ivm incubatietijd over het hoofd is gezien?

Heb gelezen dat je bij chlamydia ook last kunt krijgen van bloedverlies tijdens of na de seks:

https://www.soaaids.nl/nl/soas/veel-voo ... /chlamydia
Alle reacties Link kopieren
terug naar de gyn inderdaad. Wij zijn geen dokters.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook tijden gehad en dat kwam uiteindelijk door de pil. Toen ik daarmee stopte was het over. Misschien naast een afspraak bij de gyn ook een tijdje condooms en kijken of dat het kan zijn? Was bij mij vrij wel meteen over toen ik met de pil stopte.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Bedankt voor jullie reacties.

Tijdens mijn relatie in twee jaar tijd al twee keer een soa test gedaan, dus dat is uitgesloten.

Ik denk dat het bloeden te maken heeft met een wondje oid.. aangezien ik er nu al twee weken geen last van heb.

Over twee weken ga ik naar een nieuwe gyn. Ik ben benieuwd of er nog iets uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Had ik vroeger ook, het sperma van mijn toenmalige vriend kwam er altijd roze uit. Bij mij is het zo dat de ‘gevoelige’ cellen/ weefsel die normaliter binnen in de baarmoeder zitten, ook rondom de baarmoedermond zitten.
Bij mij was het dus vooral een kwestie van minder diep stoten (hij was groot geschapen, dus wel een dingetje).
Maar dat kan een arts zo zien. Een uitstrijkje laten maken is daarnaast ook geen overbodige luxe ivm baarmoederhalskanker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook last van en ben getest op soa's en HPV. Bij mij niks gevonden. Bij t uitstrijkje zag de gyn wel dat de baarmoedermond geirriteerd was en toen hij het aanraakte ging het meteen bloeden. Hij zij toen dat ze dat bij de gyn makkelijk konden oplossen want er is wel een behandeling voor. Ik heb dat op de lange baan geschoven omdat ik vlak daarna zwanger raakte. Bij de bevalling viel het weer op dat mijn baarmoedermond geirriteerd was, dus het is niet verdwenen in de tussentijd. Binnenkort ga ik er mee terug naar de gyn. De huisarts vertelde me overigens dat het in mijn geval geen kwaad kon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven