Laag libido zorgt voor irritaties

10-05-2019 19:51 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik zoiets überhaupt doe, op een forum mijn probleem bespreken. Ik vind dat ik wel wat heb aan meningen van een ander die niet in mijn vriendenkring horen.

Mijn situatie is als volgt. Ik heb nu zo'n 18 maanden een relatie met mijn vriendin. Ze komt uit een relatie waar ze zich onder gewaardeerd voelde en totaal niet gelukkig was. Een paar keer had ze zelfs gedwongen seks. Sinds ze met mij is, is ze zielsgelukkig , blij opgewekt en je kent het wel. In haar vorige relatie had ze last van een laag libido. In het begin van onze relatie was haar libido prima in orde. Deden het best wel vaak. Na 2 maanden begon dit erg te schrinken. Ik heb dit een tijdje aangekeken om te kijken of er vanzelf wat verandering in kwam, want hé, iedereen heeft wel eens zijn mindere momenten.

Soms had ze weer een periode dat het iets meer was maar nog steeds aan de lage kant. Nu zijn we zo'n 18 maanden verder, ze is net terug van 6 weken Tenerife (voor stage). Toen ze terug kwam zijn we meteen samen een weekje op vakantie geweest om de tijd in te halen. Ik had stiekem wel verwacht dat haar libido terug omhoog gegaan zou zijn aangezien we elkaar zo lang niet hadden gezien. Helaas viel dit best wel tegen. Ze heeft geen een keer een poging gedaan om mij uit te dagen of om überhaupt seks te hebben. Alles kwam van mij kant. Want 9/10 x is in onze relatie. In totaal sinds ze terug is hebben we 2 x seks gehad.

Ik heb al meerdere malen een gesprek met haar aan gegaan dat ik haar wil helpen, gezocht naar tips, samen geëvalueerd wat haar opwind in welke situaties. Ze heeft een angst over gehouden van haar vorige relatie, omdat ze gedwongen seks heeft gehad. Dat is ook één van de hoofdredenen dat ik haar niet mag uitdagen op t moment dat ze zegt dat ze geen zin heeft. Ze zei dat ze er aan ging werken, dat ik haar mocht helpen. Maar we zijn nu even verder en er is niks veranderd. De dingen die we afgesproken hadden die we zouden proberen om het hoger te krijgen enzovoort, ze slaat alles af, mag haar niet zoenen alleen kusjes geven. Mag haar totaal niet aanraken wat betreft uitdagen. Dan lacht ze het maar weg om me geen rot gevoel te geven.

Nu begin ik aan mezelf te twijfelen, heeft ze een ander tegen gekomen, is haar liefde gekrompen voor me, irritaties worden meer aan dingen die ze doet. Het begint te wrijven tussen ons en dat is het minste wat ik wil.

Heeft iemand van jullie wat tips voor me om haar libido omhoog te krijgen? Dat ze wel gemotiveerd is om eraan te werken of iets om deze situatie weer terug naar het oude te krijgen?

Alvast bedankt forumleden!
Het zal alleen maar minder worden.

Als je slim bent zoek je een vriendin die wel geil van jou wordt.
Ze wil gewoon niet. Dan houdt het gewoon op.

Ik zou er nog 1 gesprek aan wagen en echt duidelijk zijn dat je zo niet verder wil en zo niet verder gaat. Jullie zijn nog zo kort samen en dan al dit. Nee.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 23:01
Reden: Rare zin
2.51% gewijzigd
Volledig eens met bovenstaande reacties.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik haakte af bij 'hallootjes' :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn voor jouw vriendin dat ze bij jou zielsgelukkig, opgewekt etc, is.. maar jij ben dat dus NIET!
Ik denk dat jezelf moet gaan afvragen of zo verder wil gaan.. en inderdaad, helaas.. het zal eerder nog minder gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Er staat hieronder, bij de lees ook, trouwens een link met '10x advies om je libido op te krikken'. Misschien heb je daar wat aan?
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
10-05-2019 23:27
Er staat hieronder, bij de lees ook, trouwens een link met '10x advies om je libido op te krikken'. Misschien heb je daar wat aan?
Ik zie de link niet staan, zou je die even kunnen reageren hieronder? Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Volgens jou is het probleem dat je vriendin een te laag libido heeft, maar mss is het probleem wel dat jij een te hoog libido hebt?

Jullie libido's matchen niet, kijk of je de relatie ondanks dat genoeg de moeite waard vindt, en hou er anders mee op. Maar leg het probleem niet bij haar neer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-05-2019 00:00
Volgens jou is het probleem dat je vriendin een te laag libido heeft, maar mss is het probleem wel dat jij een te hoog libido hebt?

Jullie libido's matchen niet, kijk of je de relatie ondanks dat genoeg de moeite waard vindt, en hou er anders mee op. Maar leg het probleem niet bij haar neer.
Ik denk dat 1x per week wel op zn plaats is of 2 keer denk je niet ? :)
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
11-05-2019 00:02
Ik denk dat 1x per week wel op zn plaats is of 2 keer denk je niet ? :)
Wat ik denk doet er niet toe.
Jij denkt blijkbaar dat 1x in de week op z'n plaats is, zoek dan iemand die dat ook vindt.
Wat mij betreft mag het 4x per week, maar ik vind seks ook weer vrij onbelangrijk, dus als iemand 1x per maand voldoende vindt kan ik daar toch heel gelukkig mee worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-05-2019 00:04
Wat ik denk doet er niet toe.
Jij denkt blijkbaar dat 1x in de week op z'n plaats is, zoek dan iemand die dat ook vindt.
Wat mij betreft mag het 4x per week, maar ik vind seks ook weer vrij onbelangrijk, dus als iemand 1x per maand voldoende vindt kan ik daar toch heel gelukkig mee worden.
Laat ik het zo zeggen, seks is wel een punt dat steady moet zijn in een relatie wil het een deels stand houden.
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
11-05-2019 00:05
Laat ik het zo zeggen, seks is wel een punt dat steady moet zijn in een relatie wil het een deels stand houden.
Nogmaals: dat vind jij.

Maar dat betekent dus dat JIJ een probleem hebt en dat jij dat probleem bij je vriendin neerlegt: haar libido moet omhoog.

Beetje raar hè, tenzij zij ook heel graag een hoger libido zou willen hebben, maar dan nog: volgens mij is libido niet zo heel makkelijk te veranderen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
"Op z'n plaats is" ?
Voor iemand die gedwongen is tot seks? Met andere woorden verkracht is?!
Hartstikke lief dat jij je vriendin wil helpen, maar wellicht heeft je vriendin tijd nodig om te verwerken, zo dan niet therapie.
Want zo iets, leg je niet even naast je neer op het moment dat die foute relatie over is. Sommige mensen hebben hoe dan ook niet de behoefte om iedere week 1 of meerdere keren seks te hebben.
Averesch schreef:
11-05-2019 00:05
Laat ik het zo zeggen, seks is wel een punt dat steady moet zijn in een relatie wil het een deels stand houden.
Sorry maar complete onzin. Ik en mijn vriend zijn al 12 jaar samen. In onze relatie ligt de behoefte omgekeerd. Ik heb meer zin dan hij.
Soms zorgt dat voor botsingen omdat ik me afgewezen voel. Maar uiteindelijk als we daar goed over praten, is het punt van frequentie niet zo belangrijk. Kwaliteit over kwantiteit zeg maar.
Onze relatie is zo goed, dat sex dat wel een onderdeel van is, maar niet waar onze relatie van af hangt.
En de keren dat we sex hebben, en soms is dat eens per 2 a 3 maanden, is die wel zo fijn/lekker en zorgt die voor zoveel meer verbinding, dan wanneer hij of ik iedere week over heen zouden willen omdat we iets "kwijt willen" ...
Alle reacties Link kopieren
Moonchild82 schreef:
11-05-2019 00:16
Sorry maar complete onzin. Ik en mijn vriend zijn al 12 jaar samen. In onze relatie ligt de behoefte omgekeerd. Ik heb meer zin dan hij.
Soms zorgt dat voor botsingen omdat ik me afgewezen voel. Maar uiteindelijk als we daar goed over praten, is het punt van frequentie niet zo belangrijk. Kwaliteit over kwantiteit zeg maar.
Onze relatie is zo goed, dat sex dat wel een onderdeel van is, maar niet waar onze relatie van af hangt.
En de keren dat we sex hebben, en soms is dat eens per 2 a 3 maanden, is die wel zo fijn/lekker en zorgt die voor zoveel meer verbinding, dan wanneer hij of ik iedere week over heen zouden willen omdat we iets "kwijt willen" ...
Ik vraag om tips voor een hoger libido niet om commentaar.
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
11-05-2019 00:37
Ik vraag om tips voor een hoger libido niet om commentaar.
Dan begrijp je dus niet zo heel goed hoe een relatie werkt.

Je zou beter tips voor een lager libido kunnen vragen, want je kunt alleen jezelf veranderen, niet je partner.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
11-05-2019 00:42
Dan begrijp je dus niet zo heel goed hoe een relatie werkt.

Je zou beter tips voor een lager libido kunnen vragen, want je kunt alleen jezelf veranderen, niet je partner.
Jij hebt issues
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
11-05-2019 00:46
Jij hebt issues
:rofl:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Stop alsjeblieft met deze relatie vooraleer je je vriendin nog meer het gevoel geeft dat ze niet normaal is. Ofwel 'verlaag' jij je libido ofwel zoek je iemand die beter bij je past zodat de seks steady is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
11-05-2019 00:56
Stop alsjeblieft met deze relatie vooraleer je je vriendin nog meer het gevoel geeft dat ze niet normaal is. Ofwel 'verlaag' jij je libido ofwel zoek je iemand die beter bij je past zodat de seks steady is.
Ik geef haar dat gevoel ik help haar van alle kanten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan maar 1 ding zeggen. Als de sexuele verlangen niet op dezelfde lijn zitten zal dit er ook niet van komen. Jullie verschillen te veel.
Alle reacties Link kopieren
Averesch schreef:
11-05-2019 00:57
Ik geef haar dat gevoel ik help haar van alle kanten.
Jij helpt haar? Jij helpt haar absoluut niet hoor. Zij wil niet of heeft die behoefte niet. Dan aanvaard je dat of stop je met deze relatie.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Enjoying schreef:
11-05-2019 00:59
Ik kan maar 1 ding zeggen. Als de sexuele verlangen niet op dezelfde lijn zitten zal dit er ook niet van komen. Jullie verschillen te veel.
waarom is het de eerste 2 maanden wel dan en op sommige periodes
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
11-05-2019 01:01
Jij helpt haar? Jij helpt haar absoluut niet hoor. Zij wil niet of heeft die behoefte niet. Dan aanvaard je dat of stop je met deze relatie.
Dan snap jij de situatie niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven