Eerste keer seks

13-05-2019 00:35 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een meid van 18 jaar, ik ben nog maagd maar ben al wel een tijdje klaar voor seks. Ik ben voorheen nog geen leuke jongen tegen gekomen en heb ook geen relatie gehad het is er daarom nog niet van gekomen.
Ik heb nu een paar weken geleden een leuke jongen ontmoet, we willen allebij wel seks met elkaar en hij weet dat ik maagd ben, maar hij is niet toe/heeft geen behoefte aan een relatie of iets dergelijks dus dat gaat hem hoogstwaarschijnlijk niet worden. Moet ik wachten op een jongen die wel een relatie wil of zal ik ervoor gaan?

Ik zelf maak namelijk niet een heel groot ding van “de eerste keer” maar heb toch het gevoel dat er een soort sociale druk op ligt om dat echt met je “vriendje” te doen en niet met een scharrel.

Groetjes
Als je er geen ding van maakte, opende je er geen topic over en lag je nu te rampetampen.
Alle reacties Link kopieren
Doe lekker wat je zelf wil. Je bent volwassen.
Alle reacties Link kopieren
En dan wacht je op een officieel vriendje en blijkt hij na twee maanden de grootste asshole ooit te zijn. Dan kijk je er ook niet leuk op terug.

Heel kort: je hebt geen garanties op een speciale eerste keer of mooie herinnering tenzij je in een Disneyfilm zit. Dus kies gewoon voor de tijd, plek en partner waar jij je fijn en senang bij voelt. Jouw leven, jouw lijf, jouw beslissing.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zou wel wachten, eerste keer hoort speciaal te zijn, in ieder geval niet met een scharrel. Geloof me, je gaat er anders spijt van krijgen. Iets langer wachten is echt geen ramp hoor, dat maakt je juist speciaal. Liever wachten totdat je iemand tegenkomt die het ook echt verdient om jouw eerste keer te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou als je toch niet zo'n ding maakt van de eerste keer, wat let je?

Ik snap de combi sociale druk en je eigen ontmaagding niet helemaal. JIJ doet waar jij je goed bij voelt en daarbij kan iedereen de hoogste boom in.

En als je nog advies wil, zou ik lekker wachten tot je echt iemand vind die helemaal voor je wil gaan.
Joe.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
13-05-2019 00:42
En dan wacht je op een officieel vriendje en blijkt hij na twee maanden de grootste asshole ooit te zijn. Dan kijk je er ook niet leuk op terug.

Heel kort: je hebt geen garanties op een speciale eerste keer of mooie herinnering tenzij je in een Disneyfilm zit. Dus kies gewoon voor de tijd, plek en partner waar jij je fijn en senang bij voelt. Jouw leven, jouw lijf, jouw beslissing.
Disneyfilm?

Bedoel je dan de eerste keer seks van Bambi of meer de eerste keer van Ariel?
Alle reacties Link kopieren
MujerBruja schreef:
13-05-2019 00:42
Ik zou wel wachten, eerste keer hoort speciaal te zijn, in ieder geval niet met een scharrel. Geloof me, je gaat er anders spijt van krijgen. Iets langer wachten is echt geen ramp hoor, dat maakt je juist speciaal. Liever wachten totdat je iemand tegenkomt die het ook echt verdient om jouw eerste keer te zijn.
Dat is ook maar een mening...

Waarom zou je speciaal zijn omdat je later nog maagd bent. En waarom zou dat iets positiefs, of iets negatiefs zijn?

In mijn ogen zou iedereen met wie je seks hebt het moeten verdienen. Niet alleen degene met wie je voor het eerst seks hebt...
Alle reacties Link kopieren
MujerBruja schreef:
13-05-2019 00:42
Ik zou wel wachten, eerste keer hoort speciaal te zijn, in ieder geval niet met een scharrel. Geloof me, je gaat er anders spijt van krijgen. Iets langer wachten is echt geen ramp hoor, dat maakt je juist speciaal. Liever wachten totdat je iemand tegenkomt die het ook echt verdient om jouw eerste keer te zijn.

Wat een onzin.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
13-05-2019 00:50
Disneyfilm?

Bedoel je dan de eerste keer seks van Bambi of meer de eerste keer van Ariel?
Eerder Stampertje
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als er ook maar íéts in je zit waardoor je je tijdens je eerste keer (of alle keren) toch een beetje raar voelt over hoe het gaat, of je merkt dat je ergens toch niet helemaal overtuigd van bent, dan kun je het altijd afkappen. Zo weet je in ieder geval zeker dat je geen spijt krijgt, en het maakt in mijn ogen geen verschil of zo'n gevoel dan door sociale stigma's of wat dan ook zou komen. Elke reden is immers ok!

Mijn eerste keer kwam heel onverwacht omdat ik supernaïef was en niet doorhad waar die jongen op uit was. Hij was mijn nieuwe huisgenoot en toen ik het eenmaal door had, lag hij al half bovenop me. Ik dacht ook altijd dat ik eerst een vriendje zou krijgen en pas daarna komt seks in the picture, dus ik weet nog goed dat ik op het moment zelf dacht: "Wtf misschien heb ik hier later spijt van?". En toen "Naaah hier krijg ik geen spijt van!" en dat ik er toen in mee ging. We waren niet samen want ik kende hem pas een dag (lol) en zou er maar tijdelijk wonen, maar we werden niet veel later wel exclusief. Het klinkt voor mij nog steeds belachelijk, seks met iemand die je een dag kent, maar het voelde in orde en ik heb er nu jaren later nog steeds geen spijt van, dus het zal wel oké zijn :loveit:
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je trouwens van zijn "geen behoefte aan een relatie?" Want dat klinkt voor mij gewoon als "goed genoeg voor seks, niet leuk genoeg als vriendin" en dat zou me dan wel weer afstoten tbh.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel manieren om sex te hebben, en elke manier kan met een verschillende persoonlijkheid zijn. Ik denk dat het belangrijker is sex met iemand te hebben die geschikt is voor wat je zoekt. Wil je je eerste keer in handen zijn van een ervaren persoon, die je het gevoel kan geven dat de meest geweldige persoon bent, romantisch met je omgaat etc. of wil je iemand die het ook nog nooit gedaan heeft en het allemaal voor de eerste keer met jou wil ontdekken. Wil je iemand die duidelijk maakt dat het een one night stand is, of iemand waarmee je denkt een relatie te willen. En vaak gaat het dan toch nog allemaal anders dan dat je ooit voor mogelijk had gehouden ;-).
Alle reacties Link kopieren
MujerBruja schreef:
13-05-2019 00:42
Ik zou wel wachten, eerste keer hoort speciaal te zijn, in ieder geval niet met een scharrel. Geloof me, je gaat er anders spijt van krijgen. Iets langer wachten is echt geen ramp hoor, dat maakt je juist speciaal. Liever wachten totdat je iemand tegenkomt die het ook echt verdient om jouw eerste keer te zijn.
Geloof het maar niet. Niets “hoort”. En spijt is wat de koe schijt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zorg even dat je anticonceptie op orde is en dat je altijd condooms gebruikt. Ook als je er geen "groot ding" van wilt maken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
een fijne sexuele ervaring heeft veel te maken, met vertrouw je elkaar. Durf je jezelf bloot te geven (letterlijk&figuurlijk). Deze jongen vind jou niet zo heel erg leuk. Heb je er dan voldoende vertrouwen in, dat je een leuke avond met hem hebt?
Alle reacties Link kopieren
Zolang jij zelf seks wilt en het is iemand die jou respecteert is seks hartstikke leuk en fijn. Of dat nu een scharrel of je vaste vriend is.

Word je onder druk gezet of is het iemand die over je grenzen heen gaat of niet naar je luistert kan het een vervelende ervaring zijn.

Jij maakt er nu een groot ding van. Je moet niets. Kom je iemand tegen, en jullie hebben zin in seks => geniet. Maar ga niet opzoek naar seks om er maar bij te horen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je hebt nog tijd zat om te wachten op een leuke jongen zonder het risico dat je een oude vrijster wordt. Ik heb juist het idee dat jongeren langer wachten met seks dan vroeger (in mijn tijd, jaren ‘80/90 van de vorige eeuw). Ik had het idee dat al mijn klasgenoten al ontmaagd waren, en later bleek dat er heel wat als maagd de middelbare school hebben verlaten.
Ga dus niet voor de eerste de beste. Het heeft best een impact om zo intiem te zijn met een jongen, en het zou jammer zijn als je daarna teleurgesteld wordt als hij niet meer belt of toch niet van je houdt, of zo.
Doe de 1e keer met iemand met wie het goed voelt, bij wie je vrij voelt en die je vertrouwt. Dat raad ik trouwens ook aan voor de 2e, 3e, 4e t/m 500e keer. ;)

Of doe het de 1e keer met iemand die je daarna nooit mee zult zien. Een vakantievriendje ofzo. Dat helpt bij sommige ook om zich vrij te voelen.

Anyways. De eerste keer seks begint bij jezelf. Leer je lijf kennen, hoe werkt het, waar word je opgewonden van? De eerste keer seks met een ander is wat lastiger te plannen. Neem de tijd.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ook niet direct alles met deze jongen te doen he. Mijn eerste ervaring was met iemand uit de kroeg. Direct aangegeven dat ik nog maagd was en dat vandaag ook wilde blijven. Een geweldig leuke nacht/ochtend gehad waarin we met hand en mondwerk heel veel plezier hebben gehad. Geniet gewoon een kijk waar het je brengt. Als het niet goed voelt of niet leuk is stop je.
Het leven is niet eerlijk
MinkeDeWit schreef:
13-05-2019 08:45
Je hebt nog tijd zat om te wachten op een leuke jongen zonder het risico dat je een oude vrijster wordt. Ik heb juist het idee dat jongeren langer wachten met seks dan vroeger (in mijn tijd, jaren ‘80/90 van de vorige eeuw). Ik had het idee dat al mijn klasgenoten al ontmaagd waren, en later bleek dat er heel wat als maagd de middelbare school hebben verlaten.
Ga dus niet voor de eerste de beste. Het heeft best een impact om zo intiem te zijn met een jongen, en het zou jammer zijn als je daarna teleurgesteld wordt als hij niet meer belt of toch niet van je houdt, of zo.
+1. Dit bedoel ik dus ook. Ik schrik er eigelijk wel van dat mensen hier een aarzelend meisje aansporen om maar te doen waar ze zich goed bij voelt, terwijl ze dit overduidelijk niet weet. Anders zou ze hier niet om advies komen vragen. Zou je dit advies ook aan je eigen dochter geven? Tegenwoordig is het doodnormaal om maar te scharrelen. Wat is er mis met wachten totdat je echt verliefd bent? Geeft inderdaad geen garanties voor de toekomst, maar in ieder geval kijk je dan met een goed gevoel terug op de eerste keer. Eerste keer heeft enorm impact, dat ga toch niet doen met de eerste de beste? Wat een slecht advies zeg voor een meid die nog maar net volwassen is en duidelijk twijfelt
TO, bij twijfel niet doen. Ik was ook 18 (bijna 19) toen ik werd ontmaagd en ik deed het om de verkeerde redenen. Al mijn vriendinnen waren ontmaagd en in mijn klas sprak ook iedereen over seks. Mensen dachten dat ik ook al seksueel actief was, want ik kreeg zoveel aandacht enzo. Dus ik voelde een druk en heb toen een besluit gemaakt maar ik een tijd spijt van heb gehad. Ik vind het nu nog jammer dat ik niet langer heb gewacht. Het is aan jou wat je met deze informatie doet, maar weet in ieder geval dat er meer meiden zijn die dit voelen en twijfelen over een eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve schat, maak er niet zon scene van 9 van de 10 keer valt het tegen.
wacht het juiste moment af en doe et veilig.
Tickel schreef:
13-05-2019 07:44
Zorg even dat je anticonceptie op orde is en dat je altijd condooms gebruikt. Ook als je er geen "groot ding" van wilt maken.
Nou, ik zou er wel een groot ding van maken, anders wordt het lastig neuken hoor...
doe het gewoon zo speciaal hoeft het allemaal niet te zijn die eerste kom je toch nooit meer tegen en dat word toch je husband to be.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven