Taxi chauffeur probeert me aan te randen, wat nu?

02-06-2019 20:06 78 berichten
Afgelopen donderdag nam ik om 1 uur 's nachts een taxi naar huis. Normaal neem ik een uber, maar er stond een taxi klaar precies waar ik was. De chauffeur sprak me aan en reed me naar huis. Ik heb hem in cash betaald, we hadden een leuk gesprek in de rit naar huis.

Eenmaal thuis parkeert hij de auto en doet zijn stoelriem los. En voor ik er erg in heb probeer hij me te zoenen. Ik duw hem weg, en zijn reactie is dat hij me met twee handen vast pakt en zijn tong in mijn mond probeert te duwen. Ik probeer me los te trekken en hij zegt dingen als "Je hoeft niet te betalen schatje, gewoon een kusje", "Je weet ook dat je dit wil". Hij grijpt mijn borsten en blijft me zoenen en drukt me in de stoel.

Omdat ik niet los kwam heb ik me ontspannen en hem teruggezoent. Met het idee dat hij dan zou ontspannen en me niet meer zo stevig vast zou houden. Dat werkte. Heb me toen losgerukt en ben naar huis gerend zo snel mogelijk mijn huis in.

Ik was vooral blij dat ik mezelf uit deze situatie had gekregen en heb er niet bij stilgestaan dat het eigenlijk best ernstig(?) was, ik ben gewoon gaan slapen. Door het dit weekend aan vrienden te vertellen realiseerde ik me dat ik hier misschien actie door moet ondernemen. Een ander topic dat ik las noemde maatschappelijk belang als je een 'misdrijf' niet aangeeft, heb ik de verantwoordelijkheid voor de volgende die in deze taxi stapt om hier iets mee te doen? Ik heb geen nummerbord en ik denk door de shock weet ik zijn auto of zelfs het taxi bedrijf niet meer. Ik weet alleen zijn (bijzondere) voornaam als die überhaupt echt was. En dit was in de hoofdstad, dus taxi's te over.

Wat zou jij doen? Moet ik hier iets mee uit verantwoordelijkheidsgevoel naar andere vrouwen? En wat kan ik hier dan überhaupt mee? Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen, of dat er gevonden wordt dat ik me aanstel en misschien helemaal niks moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Naar de politie?
Misschien kun je raad vragen bij de politie. Zij kunnen het beste inschatten of het zin heeft een melding te doen met de minimale informatie die je wel hebt.

Verder: sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk altijd aangifte doen. Wie weet is er al vaker melding gemaakt hiervan.
Sterkte, het is niet niks.
Met jouw minimale informatie kan de politie altijd wat. Bijvoorbeeld in combinatie met andere gevallen. Je weet in ieder geval waar je bent opgestapt en uitgestapt. Misschien zijn er camerabeelden?

Waarom staat dit op seks? Geld en recht lijkt mij geschikter.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou zeker aangifte doen, je weet in ieder geval zijn uiterlijk, waar hij je heeft opgepikt en zijn voornaam. Soms kan de politie al iets met de kleinste details die je toch zijn bijgebleven. Het kan heel goed dat deze kwibus dit al eerder heeft gedaan of nog gaat doen (wie weet wel ergere dingen) en dat er meer aangiftes komen. Dus zeker aangifte gaan doen.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Altijd aangifte doen, altijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een klootzak! Ik zou zeker naar de politie stappen, ook al heb je weinig concrete informatie.
En sterkte voor jou.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen poging tot aanranden, het is aanranding, en als het een tongzoen was is het verkrachting.

De kans dat je het bewezen krijgt is minimaal, maar neemt niet weg dat je aangifte kan doen. Je hebt een tijd, een vertrek- en aankomstlocatie en een voornaam. Voor de taxicentrale meer dan genoeg informatie om te weten wie dit is.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mijn gedachte was heel erg dat te weinig informatie had, maar jullie zeggen tot nu toe allemaal wel naar de politie gaan dus.

@andersom ik wist de pijler niet goed. Nu je het zegt is dat misschien beter. Wellicht omdat het me niet uit maakt hoe ik in mijn recht sta maar puur dit voor anderen zou willen voorkomen.
Aangifte doen.
Niet alleen voor andere vrouwen maar ook voor jezelf. Natuurlijk stel je je niet aan, deze kerel heeft grof misbruik gemaakt van de situatie.

Ik weet dat zo’n 10 jaar geleden in de hoofdstad een taxichauffeur is gearresteerd die 200 vrouwen had betast. Doorgaans deed ie dat op uitgaansavonden bij vrouwen die flink wat alcohol op hadden, en die daardoor ook zichzelf de schuld gaven. Maar een keer had ie een vriendin van me in de auto kreeg, die wel aangifte heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Je zou hier kunnen kijken: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... ten-taxis/

Daar staat een lijst met Amsterdamse taxi's, met logo. Misschien dat je een logo herkent?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
ZetHetRaamOpen schreef:
02-06-2019 20:20
Mijn gedachte was heel erg dat te weinig informatie had, maar jullie zeggen tot nu toe allemaal wel naar de politie gaan dus.
Zei ik niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als het een gewone taxi was CTA dan wordt deze continu gevolgd via gps. Ze kunnen dus precies terug zien wie waar op welk tijdstip was.
Lang leve het digitale tijdperk
Maar als je een Amsterdamse bent kijk jij dan nooit naar het taxi nummer?? Dat is het eerste dat mijn moeder mij leerde :D Eerst naar het nummer kijken voordat je instapt. (dat was dus vóór het digitale tijdperk) Wel snel doen, die gegevens zullen ze niet eeuwig bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk aangifte doen! Met de combinatie tijd, route en (zelfs een vage) beschrijving van de auto kunnen ze op camera's misschien zien wie het was. Heel Amsterdam hangt er vol mee.

Em, zo zie je maar, nooit zo maar een straattaxi nemen! Zeker niet in Amsterdam.
Uber is gewoon heel veel beter!
JollyRider schreef:
02-06-2019 20:21
Zei ik niet
Nee dat was mijn gedachte. :) jullie, inclusief jij overtuigen me nu dat ik zeker wel gewoon naar de politie moet gaan.
nina1966 schreef:
02-06-2019 20:24
Als het een gewone taxi was CTA dan wordt deze continu gevolgd via gps. Ze kunnen dus precies terug zien wie waar op welk tijdstip was.
Lang leve het digitale tijdperk
Maar als je een Amsterdamse bent kijk jij dan nooit naar het taxi nummer?? Dat is het eerste dat mijn moeder mij leerde :D Eerst naar het nummer kijken voordat je instapt. (dat was dus vóór het digitale tijdperk) Wel snel doen, die gegevens zullen ze niet eeuwig bewaren.
Ik kom niet uit de grote stad en neem normaal altijd een uber. Bedankt voor de tip, ga ik vanaf nu doen. Ook al denk ik dat ik niet meer van een app afwijkt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotzak.
Dit is echt aanranding, hoor, geen poging tot.
Weet je nog hoe de auto eruitzag, en waar je precies instapte?
Je zou ook het Centrum Seksueel geweld kunnen bellen, misschien hebben zij raad. Dat is niet alleen bedoeld voor vrouwen die verkracht zijn.
0800-0188 https://www.centrumseksueelgeweld.nl/
Je bent goed weggekomen, maar je weet natuurlijk niet wat hij in gedachten had toen hij zich aan je opdrong.
En ik vind wat hij heeft gedaan (zijn tong in je mond duwen, je vastpakken en je borsten grijpen) zeker niet iets om weg te wuiven.
Ik zou wel aangifte doen, in ieder geval een melding.
Misschien kun je voorkomen dat hij dit vaker doet, en het zal vast niet de eerste keer zijn dat hij dit doet.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 02-06-2019 20:33
0.69% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
ZetHetRaamOpen schreef:
02-06-2019 20:25
Nee dat was mijn gedachte. :) jullie, inclusief jij overtuigen me nu dat ik zeker wel gewoon naar de politie moet gaan.
Je moet niks, maar als jij je er beter door voelt zeker doen. De kans om de man te vinden lijkt me vrij groot.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
ik kan me slechts aansluiten bij wat is gezegd.

verder een :hug: voor jou lieverd 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
nina1966 schreef:
02-06-2019 20:24
Als het een gewone taxi was CTA dan wordt deze continu gevolgd via gps. Ze kunnen dus precies terug zien wie waar op welk tijdstip was.
Lang leve het digitale tijdperk
Maar als je een Amsterdamse bent kijk jij dan nooit naar het taxi nummer?? Dat is het eerste dat mijn moeder mij leerde :D Eerst naar het nummer kijken voordat je instapt. (dat was dus vóór het digitale tijdperk) Wel snel doen, die gegevens zullen ze niet eeuwig bewaren.
Ik bestel TCA-taxi’s tegenwoordig via de app. Super handig en dan staat het ook in je history met hun naam, nummer, route en tijdstippen en alles erbij.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-06-2019 20:28
Wat een rotzak.
Dit is echt aanranding, hoor, geen poging tot.
Nee hoor, dit is verkrachting, afgaande op wat TO schrijft.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
02-06-2019 20:30
Nee hoor, dit is verkrachting, afgaande op wat TO schrijft.

Of binnendringen met een tong als verkrachting geldt weet ik niet, maar of die discussie nu voor TO zinnig is betwijfel ik.
nounou
Bedankt voor de support allemaal. Ik denk dat ik ergens nog bang was voor een "het is je eigen schuld en stel je niet aan" idee. Niet van deze tijd natuurlijk. Maar ik zal de politie bellen om melding te maken en hun advies verder opvolgen. Bedankt allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
02-06-2019 20:37
Of binnendringen met een tong als verkrachting geldt weet ik niet, maar of die discussie nu voor TO zinnig is betwijfel ik.
Mwah, het lijkt me voor TO, die zelf praat over een poging tot aanranden mogelijk zinvol het misdrijf serieus te nemen en ook naar de politie duidelijk te zijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven