Open relatie

03-06-2019 20:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een open relatie afgesproken, deels omdat ik medisch echt niet gezond ben en op gebied van sex niet altijd kan bieden wat hij nodig heeft. Hij vrijt graag eens ruw en dat kan mijn lichaam niet aan. Ook kan ik niet altijd vrijen wanneer hij wil. Nu is het voor de eerste keer dat hij bij een andere vrouw is geweest en ik worstel er wel mee. Ik ben blij dat hij krijgt wat hij nodig heeft, maar het doet pijn dat ik dat niet kan geven. Ook vind ik het moeilijk dat voor mij zoiets niet echt is weggelegd. Ik heb wat overgewicht door mijn chronische ziekten, en fysieke gebreken, dus dat in combinatie met mijn beperkingen op gebied van vrijen doet mij, heel realistisch, denken dat ik altijd thuis aan de zijlijn zal staan, wachten tot mijn man weer thuis komt van een avontuurtje omdat elke man mij een toffe vriendin vind, maar ze zien me niet echt als sexy zal ik maar zeggen. Ik wil me niet zo rot voelen daarna. Ik gun hem echt dat avontuur, en ik weet dat hij van me houd. Ik wil hem ook niet in een kooi steken, ik wil me gewoon niet zo triest voelen. Ik wil leren hoe ik er mee kan omgaan, want juist omdat ik van mijn vriend hou wil ik hem niet in een kooi steken. Ik durf dit met hem ook niet goed bespreken, want ik wil hem geen schuldgevoelens geven. Hoe kan ik hier het beste mee leren omgaan?
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Als jullie elkaar niet kunnen bieden, wat je nodig hebt. Of elkaar niet gelukkig kunnen maken. Of elkaar verdriet doen
Waarom blijf je dan samen??
Waarom zoek jij niet iemand, die zorgt, dat JIJ je gelukkig voelt??
Alle reacties Link kopieren
Je kan hier het beste mee omgaan door er juist wel over te praten. Fuck zijn schuldgevoelens als hij die al heeft, die zijn van hem en daar heeft hij dan weer mee te dealen. Je mag hem precies maar dan ook precies laten weten hoe dit voor je is. Als ik in de schoenen van je man stond zou ik dit ook van je eisen! De enige manier om een (eenzijdige) open relatie te werken is communiceren, communiceren en nogmaals communiceren.

Doe je dit niet dan is je relatie straks écht over.
...
Alle reacties Link kopieren
“Niet durven communiceren” is de beste manier om je relatie te verkloten
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
We hebben vanavond een gesprek gehad. Hij weet nu wel dat ik er moeite mee heb, maar hij is nu eenmaal een man die meer nodig heeft dan mij alleen. We staan op een kruispunt en k weet nog niet waar dat ons gaat brengen. Als ik hem vraag monogaam te blijven, dan blijft deze relatie niet duren. Als ik niet kan uitvinden hoe ik dit moet plaatsen, hou ik dit niet vol. Ik hou te veel van hem, ik wil hem niet kwijt. Ik haat het omgevangen te zitten in mijn eigen lichaam, en daar kan hij niets aan doen. Ik ook niet. Dus we zitten een beetje vast op dit moment. Ik weet alleen dat ik hem niet kwijt wil, en hij mij ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Arcaii schreef:
03-06-2019 22:00
We hebben vanavond een gesprek gehad. Hij weet nu wel dat ik er moeite mee heb, maar hij is nu eenmaal een man die meer nodig heeft dan mij alleen. We staan op een kruispunt en k weet nog niet waar dat ons gaat brengen. Als ik hem vraag monogaam te blijven, dan blijft deze relatie niet duren. Als ik niet kan uitvinden hoe ik dit moet plaatsen, hou ik dit niet vol. Ik hou te veel van hem, ik wil hem niet kwijt. Ik haat het omgevangen te zitten in mijn eigen lichaam, en daar kan hij niets aan doen. Ik ook niet. Dus we zitten een beetje vast op dit moment. Ik weet alleen dat ik hem niet kwijt wil, en hij mij ook niet.
Ah te laat
Je relatie is al stuk
Sterkte
Jij noemt het een open relatie, ik noem het een relatie die niet goed zit. Je vriend heeft niet genoeg aan jou en heeft echt een ander nodig, dat vind ik verdergaan dan een open relatie.
Ik vind het triest klinken. Jij accepteert dit alleen maar, omdat je bang bent dat de relatie dan helemaal voorbij is. Jij wilt helemaal geen open relatie, maar wilt liever iets dan niets. Hoe lang ga jij dit volhouden?
Arcaii schreef:
03-06-2019 22:00
We hebben vanavond een gesprek gehad. Hij weet nu wel dat ik er moeite mee heb, maar hij is nu eenmaal een man die meer nodig heeft dan mij alleen. We staan op een kruispunt en k weet nog niet waar dat ons gaat brengen. Als ik hem vraag monogaam te blijven, dan blijft deze relatie niet duren. Als ik niet kan uitvinden hoe ik dit moet plaatsen, hou ik dit niet vol. Ik hou te veel van hem, ik wil hem niet kwijt. Ik haat het omgevangen te zitten in mijn eigen lichaam, en daar kan hij niets aan doen. Ik ook niet. Dus we zitten een beetje vast op dit moment. Ik weet alleen dat ik hem niet kwijt wil, en hij mij ook niet.

Je vertaalt deze situatie naar een beperking van jouw kant en hoe jullie daar een weg in kunnen vinden ten koste van jou. Maar zijn aandeel is niet anders dan jouw aandeel. Hij kan jou ook niet bieden wat jij nodig hebt; namelijk een monogame relatie met zacht seks. Zijn behoefte aan ruwe seks is niet anders dan jouw behoefte om zachte seks. Zijn behoefte aan meer seks is niet anders dan jouw behoefte aan minder seks. Het is niet zo dat de ene gelijk heeft en de ander tekort schiet. Jullie vinden elkaar niet in elkaars behoeften. Dat er bij jou een meer concrete oorzaak is betekent niet dat jij hem meer tekort doet dan hij jou. Liefde en seks is een balans, geen hoeveelheid.
Natuurlijk kan er een situatie zijn waarin je elkaar meer gunt dan je elkaar kan bieden. Maar ook daar moet een balans in zijn. Jij moet daar uit terugkrijgen waarom je hem dat gunt. Dat hij die gelegenheid krijgt is heel bijzonder, maar moet jou dus ook het geluk geven waarom je dit doet. Jij moet er bijvoorbeeld een betere relatie aan overhouden. Dat hij niet bij je weg gaat mag niet de reden zijn als jij er niet tegelijkertijd gelukkig van wordt. Wat heeft het tenslotte voor zin om ongelukkig te zijn met hem?

En hij heeft daar een enorm belangrijke taak in. Het is ook zijn taak om te zorgen dat jij gelukkig bent met de keuzes die jullie samen maken binnen jullie relatie, anders was het niet de juiste keuze. Het is niet voldoende als je keuzes maakt en gaat zitten wachten totdat hij daar gelukkig van wordt. 50% van een goeie relatie is een kutrelatie.
Dit is praktisch gezien een eenzijdige open relatie, een die geboren is uit omstandigheden. Als jij denkt voor enkele man seksueel aantrekkelijk te zijn dan zul je dus aan de zijlijn blijven staan en moeten accepteren dat jullie relatie niet volledig is. Dat is een grote opgave. Lukt je dat niet dan is er geen andere oplossing dan uit elkaar gaan vrees ik. En zelfs als de opzet is dat hij alleen seksueel met anderen contact heeft, is de kans groot dat hij op een keer verliefd wordt en je alsnog verlaat. Ondertussen ben je dan jaren en een hoop frustratie en verdriet verder, maar geen steek opgeschoten. Ik denk dat je beter afscheid van elkaar kunt nemen.

Op ieder potje past een dekseltje, er zijn ook mannen die geen grote seksuele behoefte hebben, of willen vrijen op een manier die wel bij jou past. Hoe eerder je stopt met deze uitzichtsloze relatie, hoe meer tijd je hebt om een passende partner te vinden.

Dat klinkt rationeel, maar ik snap dat dit een ontzettende grote beslissing is die jullie niet in de koude kleren gaat zitten, dus veel sterkte gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het niet voor je over om trouw te zijn. Hij geeft meer om zijn seksuele verlangens die hij in realiteit wil omzetten dan om jouw gevoelens. Omdat jij probeert je in te schikken doet hij nog veel minder moeite.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit klinkt niet als gunnen, maar als een offer. Dit zit scheef en het gaat ongetwijfeld doorwerken op andere vlakken in je relatie.
Arcaii schreef:
03-06-2019 20:30
. Ook vind ik het moeilijk dat voor mij zoiets niet echt is weggelegd. Ik heb wat overgewicht door mijn chronische ziekten, en fysieke gebreken, dus dat in combinatie met mijn beperkingen op gebied van vrijen doet mij, heel realistisch, denken dat ik altijd thuis aan de zijlijn zal staan, wachten tot mijn man weer thuis komt van een avontuurtje omdat elke man mij een toffe vriendin vind, maar ze zien me niet echt als sexy zal ik maar zeggen.
Dit is een aanname die misschien niet klopt. Via second love en dat soort sites is het best makkelijk om als vrouw een date te krijgen als je dat zou willen. Maar goed, denk dat het niet de oplossing is voor je rotgevoel en de ellende misschien alleen maar groter maakt. Maar ik denk dat je zelfbeeld niet klopt en dat het wel lekker kan zijn als je daar anders over gaat denken. Dat heeft Sl voor mij wel gedaan in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
03-06-2019 22:35
Je vertaalt deze situatie naar een beperking van jouw kant en hoe jullie daar een weg in kunnen vinden ten koste van jou. Maar zijn aandeel is niet anders dan jouw aandeel. Hij kan jou ook niet bieden wat jij nodig hebt; namelijk een monogame relatie met zacht seks. Zijn behoefte aan ruwe seks is niet anders dan jouw behoefte om zachte seks. Zijn behoefte aan meer seks is niet anders dan jouw behoefte aan minder seks. Het is niet zo dat de ene gelijk heeft en de ander tekort schiet. Jullie vinden elkaar niet in elkaars behoeften. Dat er bij jou een meer concrete oorzaak is betekent niet dat jij hem meer tekort doet dan hij jou. Liefde en seks is een balans, geen hoeveelheid.
Mooi gezegd!
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven