Alternatief voor mirena spiraaltje? (laaaag libido)

11-06-2019 11:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, deze vraag zal vast al vaker zijn gesteld maar kan het niet echt terug vinden.

Ik heb sinds januari mijn 2e spiraaltje laten plaatsen. Het spiraaltje zelf bevalt me best goed.
Niet ongesteld, geen krampen, nergens last van. Ja okee.. ik ben wat aangekomen maar dat valt binnen de 5kg. Maar mijn libido is 0.0 aanwezig.

Mijn vriend geeft de laatste tijd steeds vaker aan dat hij het jammer vind dat ik weinig tot geen zin heb in sex. Hoeveel moeite hij ook doet. Ja.. hij doet echt de moeite! Van voorspel tot een hele romantische avond plannen.


In januari was mijn mijn 1e spiraaltje aan vervanging toe. Ik heb toen 2 weken later de 2e mirena laten plaatsen. In tussentijd kon mijn vriend zijn geluk niet op! En ik wist niet wat me overkwam. In die 2 weken hebben we erg van elkaar genoten hihi.

Nu 5 maanden later zit ik steeds meer te twijfelen of het niet beter is om de mirena eruit te laten halen. Maar wat neem je als alternatief?
De pil is voor mij zelf geen optie omdat ik daar in het verleden negatieve ervaring mee heb gehad.
Condoom vinden we beide niet fijn.

Weet iemand een goed alternatief?
Koperspiraal? Is zonder hormonen dus misschien meer libido
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook kijken naar een koperspiraal. En anders wellicht een implanon? Zou sowieso even met je huisarts bespreken wat voor jou de beste opties zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koperspiraal. Mijn libido verdwijnt ook ala sneeuw voor de zon van hormoonhoudende ac.

Nadeel is dat ik iets zwaarder ongesteld ben.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Natural family planning cursus?
Alle reacties Link kopieren
Sterilisatie als jullie geen kinderen meer willen. Bevalt ons fantastisch 🥳 Anders blijft er zonder hormonen weinig over. Wij gebruikten dan condooms. Is seks met condooms echt erger dan geen seks?
Het leven is niet eerlijk
Condooms.
Heb hetzelfde probleem als jou gehad. Heb nu een jaar een koperspiraal en bevalt erg goed.
Eerste maanden wat last van krampen en hevig bloedverlies. Vooral de eerste menstruatie veel bloed. Maar na 4 a 5 maanden steeds minder geworden en nu inmiddels weer normaal. Slechts 4 dagen ongesteld waarvan 2 dagen wat meer bloed. Verder ook geen krampen meer.
Ik heb een kyleena spiraal. Deze bevat minder hormonen, namelijk 19.5mg levonorgestrel. De mirena 52mg. Kyleena beschermt ook voor 5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
11-06-2019 12:54
Ik heb een koperspiraal. Mijn libido verdwijnt ook ala sneeuw voor de zon van hormoonhoudende ac.

Nadeel is dat ik iets zwaarder ongesteld ben.

Zelfde hier, maar mijn extreem onregelmatige menstruatie is na plaatsing wel normaal geworden (en niet eens heftiger). Ideaal, anticonceptie zonder hormonen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier dan een minder leuke ervaring met het koperspiraal. Ik heb hem nu twee jaar en alleen maar ellende. Het zetten deed hels veel pijn en mijn normale menstruaties werden heel onregelmatig en hevig en het ergste van alles was dat ze vaak wel elf dagen duren! Ik denk erover het ding eruit te laten halen...
Ik heb ook kyleena. Inderdaad stuk minder hormonen in en qua omvang kleiner.

Het zetten deed bij mij ook helse pijn en de rest van de dag ook, maar aangezien dit jouw tweede is weet je wat je te wachten staan.

Heb je inmiddels al iets gekozen TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven