Bang voor ongewenste zwangerschap!

14-07-2019 11:47 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!

Ik had de nacht van 11 mei op 12 mei seks met een van mijn beter vrienden. Ik neem de minipil. Toch ben ik bang om zwanger te zijn. Ik heb onlangs, op 7 juli een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Ik hoopte hiermee mijzelf gerust te stellen omdat er van alles in mijn hoofd omging. Ook heb ik geen last van zwangerschapskwaaltjes. Toch ben ik nog steeds niet gerustgesteld. Wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
niks, je bent niet zwanger
En de volgende keer ook gewoon een condoom, dan minimaliseer je nog meer de kans en ook nog op soa's
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Normaal doen.
Ophouden met seks hebben tot je er op een volwassen manier mee om kunt gaan?
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet zwanger. Doe rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de hoop dat in het moderne Nederland dit soort dingen niet meer zou voorkomen: niet eens zozeer per ongeluk zwanger raken maar meer de enorme onwetendheid. Na 2 maanden zou je echt wel symptomen hebben gehad en een overduidelijke plus of twee streepjes op je zwangerschapstest.
Ik hoop dan ook dat je 14 bent en uit een Christelijk gezin komt en geen internet hebt want anders kan ik niet verklaren waarom je je zo gedraagt. Je zou van moderne meisjes toch beter mogen verwachten
eendertiger wijzigde dit bericht op 14-07-2019 12:24
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet meer neuken. Hoef je ook niet bang te zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Waarom denk je dat je zwanger bent? Ik neem aan dat je de minipil slikt zoals het hoort? Waarom ben je niet gerustgesteld door een negatieve test? Waarom gebruik je de minipil en niet de gewone anticonceptiepil?
Doe anders nog een test.
Alle reacties Link kopieren
Goede gebruikersnaam wel
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2019 13:18
Reden: onnodig kwetsend
96.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De kans dat je zwanger bent na correct gebruik van de minipil is ongeveer 0.3%
https://www.thuisarts.nl/anticonceptiep ... -gebruiken

De kans dat je zwanger bent na een negatieve zwangerschapstest is tussen 1% en 3%.
https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... chapstest/

Als de twee onafhankelijk van elkaar werken is de kans dat je zwanger bent
tussen 0.003% en 0.009%. Als er enige interactie is tussen de twee is de kans bij correct gebruik van de minipil nog steeds (fors) minder dan 0.3%.

Stelt dat genoeg gerust?

Als het niet gerust stelt kan je een bloedtest ondergaan voor zekerheid of wachten. Een zwangerschap eindigt in of minstens 1 levend kind of in een wellicht ongunstiger geval in een miskraam (of intensievere menstuatie?), zodat de tijd het leert.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die denken dat bangvoorzwangerschap geen seks meer moet hebben of onverantwoordelijk is, ik denk en vind dat er te weinig informatie is over haar om dat naar waarheid te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Stop even met de pil, als je dan over 2 maanden nog niet ongesteld bent geworden dan zou ik me zorgen gaan maken.
claireredfield schreef:
14-07-2019 13:09
Stop even met de pil, als je dan over 2 maanden nog niet ongesteld bent geworden dan zou ik me zorgen gaan maken.
Dan ben je wel schromelijk te laat.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
14-07-2019 13:08
Voor degenen die denken dat bangvoorzwangerschap geen seks meer moet hebben of onverantwoordelijk is, ik denk en vind dat er te weinig informatie is over haar om dat naar waarheid te zeggen.
Tja, het is anders wel de manier om je niet druk te hoeven maken over een ongewenste zwangerschap natuurlijk :proud:

On topic: volgende keer ook nog maar een condoom.
Je bent twee maanden en een negatieve test verder, voor nu is het een storm in een glas water lijkt me.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er maar een condoom bij gebruiken de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook altijd enorm angstig geweest om zwanger te raken ik gebruikte altijd de pil en condoom!
Alle reacties Link kopieren
Condoom. Morning after pil.
Abortus kan ook nog mocht je ongewenst zwanger zijn, tuurlijk wel binnen de 3 maanden.
Waarschijnlijk gaat het nu sneeuwvlokjes regenen.
Maar goed...so be it..
Wat je kunt doen?🤔

Stoppen met aanstellen en voortaan dubbelle bescherming gebruiken.
Maud*de*Braose schreef:
14-07-2019 12:22
Ophouden met seks hebben tot je er op een volwassen manier mee om kunt gaan?
Precies dit!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven