Morning after pil en ongesteldheid

15-07-2019 06:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een maand geleden heb ik seks gehad zonder condoom. Ik ben niet aan de pil, dus dat was nogal dom. Hij is gelukkig niet in mij klaargekomen. De volgende ochtend heb ik de morning after pil genomen. Een paar dagen later werd ik twee weken te vroeg ongesteld. Als ik vanaf die menstruatie reken, had ik een paar dagen geleden weer ongesteld moeten worden, maar niets... Ik heb er erg veel stress van.

Iemand ervaring met te vroeg en daarna te laat ongesteld worden na de MAP? En betekent die eerste keer ongesteld worden dat ik niet zwanger ben of is dat iets anders?
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
Testje doen? Weet je het gelijk.
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje97 schreef:
15-07-2019 06:25
Testje doen? Weet je het gelijk.
Ga ik sowieso doen als de drogist open is! Maar vroeg me los daarvan af of het vaker voorkomt dat je dus eerst veel te vroeg en dan weer te laat ongesteld wordt, kon in de bijsluiter niet echt iets vinden over veel te vroeg ongesteld worden door de MAP..
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Je ontregeld je cyclus met de map. Er zitten veel hormonen in en dat kan invloed hebben op je cyclus. Daarbij heb je nu stress, ook dat kan invloed hebben en kan ook de reden zijn dat je menstruatie uit blijft. Test doen inderdaad, dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
De bijsluiter zegt: 'Vaginaal bloedverlies buiten de menstruatie of stopweek van de pil. Dit kan voortduren tot de volgende cyclus. Ook kan de menstruatie op een ander moment komen. Blijft de menstruatie langer dan vijf dagen uit na de verwachte menstruatiedatum of is deze veel lichter dan normaal, dan kunt u het best een zwangerschapstest doen. Als de test negatief is, maar de menstruatie blijft nog een week uit, doe dan nog een zwangerschapstest.
Misschien de volgende keer de bijsluiter lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al gezegd is: je cyclus kan ontregeld zijn door de MAP. En stress kan inderdaad veel doen. Ik ben een keer 3 maanden niet ongesteld geweest toen ik op jonge leeftijd een reis maakte in mijn eentje die nogal heftig was voor mij, verder was ik altijd regelmatig. Je lichaam kan rare dingen doen.

Maar wellicht is er een kansje dat je zwanger bent, dus een test doen is natuurlijk het beste. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gooit een MAP je hele cyclus in de war en duurt het nog wel 2 a 3 maanden zodat alles weer normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Test was negatief :worship: gok dat het toch de gevolgen van de MAP zijn...
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven