Help mijn vriend wil een sterilisatie

17-07-2019 14:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben debora 21 mijn vriend is ouder 44 is verder geen probleem
Maar hij heeft en dochtertje van bijna 2 uit zijn vorige relatie
Ik ben zelf 21 en ben met hem samen
Mij vriend wil een sterilisatie laten doen
Ik vind het moeilijk en ben ontzettend geschokken en prater is hij niet maar het zit me enorm in de weg voor dat we bij elkaar kwamen hadden we het er over ik zij dat ik het nog niet wist Je kunt de toekomst tenslotte niet weten nu hij dit wilt doen voel ik me machteloos en voel ik mezelf aan de kant gezet en zit het mij ik de weg kijk als het gebeurd kan het niet meer terug ik ben nog zo jong Kan ik dit accepteren of wat moet ik ik wil niet verder kijken omdat ik echt stapel gek op hem ben pff vreselijk welicht iemand advies voor wat ik kan doen buiten met hem praten of dat ik het aan de kant kan schuiven en voor hem kan gaan

Wat te doen

Totaal aantal stemmen: 104

Wel bij hem blijven (2%)
Of niet (98%)
Alle reacties Link kopieren
1. rechts onderin op je toetsenbord bevindt zich een punt en een komma. Erg handig voor als je wil dat anderen je teksten goed kunnen lezen en begrijpen.

2. Het feit dat hij dit niet met jou bespreekt, is zorgelijk. Neemt hij jullie relatie wel serieus?

3. Zoals je zelf al zegt in het leeftijdsverschil erg groot. Dat kan je nu niet erg vinden, maar heb je er over nagedacht wat dit voor de toekomst kan betekenen? Als jij over een aantal jaar graag kinderen wil, is hij misschien vijftig jaar oud en toe aan een rustiger leven.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
wat je moet doen? verder leren en dan met name schrijven, interpunctie en spelling.....

Oh, en die kerel dumpen uiteraard.
Er zijn genoeg kerels die wel kindjes willen maken.
Don't cry, buy a bag and move on.
Hoe lang zijn jullie samen?

Je zei dat je nog niet wist of je een kinderwens hebt, maar de rest van je post klinkt alsof jij wel een kinderwens hebt, niet voor nu maar voor later. Ik zou dat aan hem vertellen, dat jij graag nog wel eens een kind zou willen, met hem.

Als je echt nog niet weet of je ooit een kinderwens krijgt, kun je ook bij hem blijven en kijken hoe het loopt. Krijg je wel een keer een kinderwens, dan kun je tzt bekijken of die wens groter is dan je wens om met hem in een relatie te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Je bent jong en wilt een kind? Laat je dat niet ontnemen door hem. Er is vast een andere man die dit met je wilt delen.
Alle reacties Link kopieren
Hell no, wegwezen bij die vent. Ik snap dat hij er geen zin meer in heeft, hij is tenslotte al 44. Dus als ik jou was, zou ik lekker voor mezelf kiezen. Er zijn meer vissen in de zee, he. Je bent nog zo jong! Waarom zou je jezelf dit nu al aan doen? De wereld ligt voor je open. Hij zit in een compleet andere levensfase dan jij.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig van hem, hij wil geen kinderen meer immers.

Dat hij er niet met je over praat vind ik zorgelijk en ik vraag me af in hoeverre hij jullie relatie serieus neemt. Als je graag kindjes wilt zul je een andere man tot vader moeten maken vrees ik.
...
Alle reacties Link kopieren
Baas in eigen ballen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat hij geen kinderen meer wil, hij is 44. Als jij op je 30e een kind wilt, is hij 53. Ze blijven gemiddeld 20 jaar thuis wonen, tel uit je winst.
Slimme man, zo kan hij er ook niet ingeluisd worden.
En voor jou: zoek een man van je eigen leeftijd, deze zou je vader kunnen zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Met iemand waarmee je een duurzame relatie hebt overleg je dit. Trek je conclusies en hou de eer aan jezelf voordat het genant wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem verstandig, hij heeft daar jouw toestemming niet voor nodig. Jij hebt de keuze of je wel of niet bij hem wilt blijven. Gezien jij nog jong bent en, zo te lezen, wel een kinderwens hebt lijkt mij die keuze duidelijk.
Ik denk dat het goed is dat jullie allebei beslissen voor jezelf of je (nog) een kind wilt. Ik kan me heel goed inleven in hem dat hij dat niet (meer) wil op zijn leeftijd. Maar ik kan ook goed begrijpen dat jij die optie open wil houden voor de toekomst.
Daar is geen goed of fout in. Het betekend echter wel dat als jij kinderen wilt op den duur, dat je weet dat dit niet met hem gaat gebeuren. Dan zul je voor jezelf moeten beslissen of je de relatie verbreekt of het laat rusten en wel ziet tegen die tijd of je alsnog voor kinderen wilt gaan. Of dat je tevreden bent met deze oudere onvruchtbare man en de rol van stiefmoeder genoeg voor je is.

Maar jij moet de keuze maken voor jouw toekomst, net als hij dat moet doen voor zijn toekomst. En dan kun je maar beter nu weten hoe hij daarin staat ipv als je achterin de twintig bent.
Blijkbaar heeft hij het medegedeeld en in basis is dat voldoende, hij wil geen kinderen meer en heeft jouw toestemming niet nodig.
Kun je lang of kort over praten, maar dat zal niets aan de zaak veranderen.

Aan jou wat je hiermee wilt. Ik heb geen moeite met een bepaald leeftijdsverschil, maar op jouw leeftijd een verschil van 23 jaar vind ik niet echt ‘normaal’ te noemen.
nessemeisje schreef:
17-07-2019 14:45
Met iemand waarmee je een duurzame relatie hebt overleg je dit. Trek je conclusies en hou de eer aan jezelf voordat het genant wordt.

Dit! Jij hebt een serieuze relatie met hem. Hij heeft jou als neukertje!
Ik heb ook niet erg veel overleg gehad met man hoor. Ik wou geen kinderen meer en ik weet dat ik geen abortus laat doen als ik per ongeluk zwanger word.
Je mag dat zelf bepalen. Als jij dan wel kinderen wil, moet je niet bij hem zijn. Hij is 44!! Heeft al een kind en het is klaar voor hem.

Ik vind op je 21ste dit leeftijdverschil echt heel groot, wat ziet hij dan in jou? Je bent zelf nog zowat een kind. Je zal er wel niet echt voor open staan, maar meisje pas een beetje op jezelf.
nessemeisje schreef:
17-07-2019 14:45
Met iemand waarmee je een duurzame relatie hebt overleg je dit. Trek je conclusies en hou de eer aan jezelf voordat het genant wordt.
Je kunt het mededelen of overleggen, maar de uitkomst zal hetzelfde blijven als hij geen kinderen meer wil. En dat is ook zijn goed recht en heeft hij geen toestemming voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me van harte aan bij de woorden van Sjaks: meisje, pas goed op jezelf.
Hij weet dat jij in een levensfase zit dat je de mogelijkheid voor kinderen niet uit wil sluiten. Dat hij kiest voor een sterilisatie en jou daar niet in betrekt is voor mij een teken dat hij de ballen niet heeft om het uit te maken.
Dus meisje, hou de eer aan jezelf, ga bij hem weg en zoek een andere man.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet met je partner overleggen of je nog kinderen wil, dat mag je zelf beslissen. Je moet er wel eerlijk over zijn en dat is hij.
Aan jou om te beslissen wat je hiermee doet.
Vind het wel verstandig van hem, nu moet hij niet op jou rekenen (vertrouwen) om er voor te zorgen dat hij geen vader meer wordt.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
17-07-2019 15:15
Je kunt het mededelen of overleggen, maar de uitkomst zal hetzelfde blijven als hij geen kinderen meer wil. En dat is ook zijn goed recht en heeft hij geen toestemming voor nodig.
Het is ook geen kwestie van toestemming vragen. Maar over het algemeen communiceer je het wel met je (duurzame) partner. Net zoals ik het communiceer met mijn man als ik opeens besluit te stoppen met de pil. Dat bepaal ik zelf. Maar het is wel zo netjes om dat normaal te communiceren. Dan kan hij andere maatregelen nemen ter voorkoming van een uitbreiding van de kinderschare. Sterilisatie bijvoorbeeld. :biggrin:
nessemeisje schreef:
17-07-2019 15:41
Het is ook geen kwestie van toestemming vragen. Maar over het algemeen communiceer je het wel met je (duurzame) partner. Net zoals ik het communiceer met mijn man als ik opeens besluit te stoppen met de pil. Dat bepaal ik zelf. Maar het is wel zo netjes om dat normaal te communiceren. Dan kan hij andere maatregelen nemen ter voorkoming van een uitbreiding van de kinderschare. Sterilisatie bijvoorbeeld. :biggrin:
Nergens staat dat hij het niet gecommuniceerd heeft. Stoppen met de pil vind ik heel wat anders dan dit issue, zeker als het gaat ter voorkoming van een zwangerschap gezien er dan een andere oplossing gevonden dient te worden om te voorkomen dat er gezinsuitbreiding komt.
Hoe lang zijn jullie samen dan, als hij een kind van nog geen 2 heeft? Verstandige vent trouwens.
Zou je een kind willen met zo'n oude vent dan? Tegen de tijd dat het kind 18 is, is de vader bejaard...
Heldens schreef:
17-07-2019 16:02
Hoe lang zijn jullie samen dan, als hij een kind van nog geen 2 heeft? Verstandige vent trouwens.
Nou, zo verstandig vind ik hem anders niet. Hij gaat een relatie aan met iemand die zn dochter zou kunnen zijn. Daarnaast, totaal andere levensfase en levenservaring op die leeftijd, kan me niet voorstellen dat het een gelijkwaardige relatie is. Zegt overigens meer over hem dan over haar hoor.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
17-07-2019 14:45
Met iemand waarmee je een duurzame relatie hebt overleg je dit. Trek je conclusies en hou de eer aan jezelf voordat het genant wordt.
ja je hebt al niet heel veel nodig om het genant te laten zijn, alleen maar een OP enzo
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
17-07-2019 14:36
:rofl: 1. rechts onderin op je toetsenbord bevindt zich een punt en een komma. Erg handig voor als je wil dat anderen je teksten goed kunnen lezen en begrijpen.

2. Het feit dat hij dit niet met jou bespreekt, is zorgelijk. Neemt hij jullie relatie wel serieus?

3. Zoals je zelf al zegt in het leeftijdsverschil erg groot. Dat kan je nu niet erg vinden, maar heb je er over nagedacht wat dit voor de toekomst kan betekenen? Als jij over een aantal jaar graag kinderen wil, is hij misschien vijftig jaar oud en toe aan een rustiger leven.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven