Anticonceptie / dubbele bescherming ?

25-07-2019 17:24 75 berichten
Twijfelgevalletje waar dit hoort: gezondheid of seks.

Voor diegene die willen loepen: zoals eerder gemeld nog nooit met iemand geweest. Laten we zeggen; geïnformeerd ergens aan beginnen kan nooit kwaad. Vandaar dit topic.

Had laatst een gesprek met vriendinnen en vrienden. Op basis van sites thuisarts en antieconceptie.nl ben je goed beschermd met de pil, spiraal en prikpil etc. Niet 100% maar er dicht tegenaan.

Vriendinnetje zegt dat condoom alsnog nodig is voor de zekerheid ter voorkoming van zwangerschap. Het hele idee van de pil etc is toch dat dat niet meer hoeft ter preventie van zwangerschap ?? Ik snap dat anti-conceptie niet werkt tegen SOA’s

Dames, klopt mijn gedachte gang?

Verder de vraag, gebruiken jullie een condoom bij orale seks?

Veel dank!
Alle reacties Link kopieren
Pil / prikpil / spiraaltje is NOOIT 100% bescherming. Om je kansen op een zwangerschap verder te verkleinen is een condoom aan te raden. Bij seksuele contacten die geen vast karakter hebben (lees: soa test gedaan) is het gebruik van een condoom ook aan te raden ivm overdraagbare SOAs naar/via de mond.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er überhaupt mannen die gepijpt willen worden met een condoom om hun lul?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
25-07-2019 17:36
Zijn er überhaupt mannen die gepijpt willen worden met een condoom om hun lul?

Ja. En wat hij wil zegt mij weinig als het gaat om mijn gezondheid.
Lees hier eens een tijd mee in de HELLUP ik ben zwanger topics? Dan heb je je antwoord.

Als je geen SOA wil en niet de verantwoordelijkheid aan kan van een ongeplande zwangerschap kun je het beste dubbelle bescherming gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Als de pil de enige vorm van anticonceptie is die een stel gebruikt, is enkel de vrouw verantwoordelijk voor het voorkomen van een zwangerschap. De pil is alleen zeer betrouwbaar als hij goed wordt ingenomen. Alle mensen zijn echter feilbaar. Het leven en ziekte kunnen tussen goede voornemens en dagelijkse gewoontes komen, waardoor de hoge betrouwbaarheid sterk afneemt. Om te voorkomen dat naast de enige verantwoordelijkheid de vrouw ook de enige schuld draagt wanneer mens of anticonceptie falen, zou ik altijd beide partijen verantwoordelijk laten zijn. Dus pil èn condoom.
Alle reacties Link kopieren
Goed, ik heb mijzelf ook maar gewoon geïnformeerd en zelf weinig ervaring :-P

Als je het niet 100% vertrouwt gebruik dan áltijd een condoom, ook bij orale seks, tegen soa's. Die kan je dus ook krijgen via orale seks.

Als je zéker weet dat je je bed partner kan vertrouwen dan zou de pil wel beschermen tegen zwangerschappen en heb je geen condooms nodig, orale seks is dan helemaal oke zonder condoom. Ik ken veel stellen die dus geen condooms meer gebruiken.

Let wel op, je vriendin (of jij ook?) kan iemand zijn die af en toe de pil vergeet waardoor het onbetrouwbaar wordt en ze daarom ook condooms gebruiken. Al zijn er ook gevallen bekend waar iemand met een spiraal alsnog zwanger werd al zijn dit er niet veel. Dus als je absoluut niet aan de morning after pill / abortus (aan het begin krijg je hier gewoon pillen voor) wilt en ook absoluut geen kinderen wilt zou ik wel condooms gebruiken ook, al gaat het in 99,nogiets% van de gevallen goed.
Vanzai schreef:
25-07-2019 17:36
Zijn er überhaupt mannen die gepijpt willen worden met een condoom om hun lul?
Boeit t wat hij wil? Als je geen SOAtest hebt gedaan lijkt t me wel slim. Of het lekker is, is een ander verhaal. Lijkt me best goor in je mond.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
25-07-2019 17:37
Ja. En wat hij wil zegt mij weinig als het gaat om mijn gezondheid.
Nouja, zo’n man hoeft zich niet door jou te laten pijpen wanneer er eerst een condoom om moet hè. Vandaar mijn vraag.

En nu we het er toch over hebben; je laat je ook niet likken zonder beflapje neem ik aan?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
realhwmakfsd schreef:
25-07-2019 17:40

Als je zéker weet dat je je bed partner kan vertrouwen dan zou de pil wel beschermen tegen zwangerschappen
:HA:

Onzin, geen één anticonceptiemiddel is 100% betrouwbaar, ook niet als je elkaar vertrouwt. Als je geen dubbelle bescherming gebruikt moet je niet gaan miepen als jij bij die paar procent hoort waar het misgaat.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
25-07-2019 17:43
Nouja, zo’n man hoeft zich niet door jou te laten pijpen wanneer er eerst een condoom om moet hè. Vandaar mijn vraag.

En nu we het er toch over hebben; je laat je ook niet likken zonder beflapje neem ik aan?

Precies, het HOEFT niet. Dus dan niet.
En die bescherming gaat beide kanten op. Ik snap niet wat hier zo gek aan is. Echt liever een blijvend gezond lichaam dan 1x goed klaarkomen.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
25-07-2019 17:41
Boeit t wat hij wil? Als je geen SOAtest hebt gedaan lijkt t me wel slim. Of het lekker is, is een ander verhaal. Lijkt me best goor in je mond.
Ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een vrouw me alleen maar wilde pijpen met condoom. Het is zelfs nog nooit ter sprake gekomen. Nog nooit dus.

Het is niet iets waar ik trots op ben of wat ik wil adviseren; ik geef gewoon een beeld van wat er in de echte wereld gebeurt, voordat iemand zich vies of onverstandig of dom gaat voelen wanneer ze pijpt zonder condoom.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
25-07-2019 17:44
:HA:

Onzin, geen één anticonceptiemiddel is 100% betrouwbaar, ook niet als je elkaar vertrouwt. Als je geen dubbelle bescherming gebruikt moet je niet gaan miepen als jij bij die paar procent hoort waar het misgaat.
Kan ook de rest van mijn post lezen :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
25-07-2019 17:45
Precies, het HOEFT niet. Dus dan niet.
En die bescherming gaat beide kanten op. Ik snap niet wat hier zo gek aan is. Echt liever een blijvend gezond lichaam dan 1x goed klaarkomen.
Hoe zit het nou met dat beflapje?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
25-07-2019 17:47
Ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een vrouw me alleen maar wilde pijpen met condoom. Het is zelfs nog nooit ter sprake gekomen. Nog nooit dus.

Het is niet iets waar ik trots op ben of wat ik wil adviseren; ik geef gewoon een beeld van wat er in de echte wereld gebeurt, voordat iemand zich vies of onverstandig of dom gaat voelen wanneer ze pijpt zonder condoom.

????

Jong meisje vraagt advies. Advies wordt gegeven, waarbij wordt uitgegaan van gezondheid en wisselende contacten. De woorden "vies" of "onverstandig" worden nergens genoemd. Jouw ervaringen hoeven natuurlijk niet maatgevend te zijn. Wat mij betreft gaat voorlichting over de meest veilige keuzes daadwerkelijk over de meest veilige keuzes. Wat iemand daar vervolgens zelf mee doet is natuurlijk helemaal aan henzelf. Maar laat mensen wel zelf een goede risico-inschatting kunnen maken.
Vanzai schreef:
25-07-2019 17:47
Ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een vrouw me alleen maar wilde pijpen met condoom. Het is zelfs nog nooit ter sprake gekomen. Nog nooit dus.

Het is niet iets waar ik trots op ben of wat ik wil adviseren; ik geef gewoon een beeld van wat er in de echte wereld gebeurt, voordat iemand zich vies of onverstandig of dom gaat voelen wanneer ze pijpt zonder condoom.
Vies hoeft niemand zich te voelen, onverstandig wel. Maar ik snap wel dat het in de praktijk zelden zo gaat. Toch hoeft het maar één fout te gaan met verstrekkende gevolgen. Heb soms het idee dat het hele AIDS-gebeuren alweer vergeten is. Of zijn de risico's heel klein, dat weet ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
25-07-2019 17:48
Hoe zit het nou met dat beflapje?

Ff goed lezen.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
25-07-2019 17:50
Ff goed lezen.
Je tekst is multi-interpretabel, vandaar mijn vraag.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik heb weleens het idee dat degenen die hier zo stellig het gebruik van een condoom promoten zelf al jááren in een monogame relatie zitten en dus vanuit de theorie adviseren terwijl ze zelf vrij en blij zónder seksen.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
25-07-2019 18:15
Ik heb weleens het idee dat degenen die hier zo stellig het gebruik van een condoom promoten zelf al jááren in een monogame relatie zitten en dus vanuit de theorie adviseren terwijl ze zelf vrij en blij zónder seksen.

Voordat ik in die langdurige relatie zat, zei ik, wanneer ik in een kortdurende relatie zat, dat ik niet aan de pil was. Dat bleek de enige manier om mannen zover te krijgen dat ze een condoom gebruikten.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
25-07-2019 18:25
Voordat ik in die langdurige relatie zat, zei ik, wanneer ik in een kortdurende relatie zat, dat ik niet aan de pil was. Dat bleek de enige manier om mannen zover te krijgen dat ze een condoom gebruikten.
Hoe heeft het zover kunnen komen dat je meende dat je moest liegen over je pilgebruik om het resultaat te krijgen dat je wenste?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
puntillita schreef:
25-07-2019 18:15
Ik heb weleens het idee dat degenen die hier zo stellig het gebruik van een condoom promoten zelf al jááren in een monogame relatie zitten en dus vanuit de theorie adviseren terwijl ze zelf vrij en blij zónder seksen.
Mijn man en ik hebben 10 jaar lang een condoom gebruikt voordat we aan kinderen wilden beginnen. Ik ben liever zo goed mogelijk beschermd tegen zwangerschappen.
Vanzai schreef:
25-07-2019 18:36
Hoe heeft het zover kunnen komen dat je meende dat je moest liegen over je pilgebruik om het resultaat te krijgen dat je wenste?
Omdat je anders van dat gezeur krijgt als "ik voel niks zonder condoom bla bla bla".

Als ik een relatie kreeg hadden we pas zonder condoom seks als er een soatest was gedaan.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
25-07-2019 18:15
Ik heb weleens het idee dat degenen die hier zo stellig het gebruik van een condoom promoten zelf al jááren in een monogame relatie zitten en dus vanuit de theorie adviseren terwijl ze zelf vrij en blij zónder seksen.
Voor de duidelijkheid: ik adviseerde idd vanuit de theorie :-]
puntillita schreef:
25-07-2019 18:15
Ik heb weleens het idee dat degenen die hier zo stellig het gebruik van een condoom promoten zelf al jááren in een monogame relatie zitten en dus vanuit de theorie adviseren terwijl ze zelf vrij en blij zónder seksen.
Nee hoor wij hebben seks met condoom. Omdat ik even geen pil wil. En wij geen derde kind vooralsnog ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven