Hoe ver meegaan in partners wensen?

03-08-2019 12:04 430 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man en ik zijn acht jaar samen. Acht gelukkige jaren, maar ons intieme leven is met heel wat ups en vooral downs voorlopen. Vooral het laatste jaar willen we daar iets aan veranderen. Na heel wat moeilijke gesprekken is er naar voorgekomen dat ik veel te geremd ben voor mijn man. Hij wilde geen initiatief nemen omdat hij bang was dat ik hem ging afwijzen. We hadden ongeveer tweemaal per maand seks, enkel op mijn vraag en het was altijd kort. Nu hebben we afgesproken dat we elke zaterdag met elkaar naar bed gaan. We hoopten daarmee rust te creëren (ik weet waar ik mij aan kan verwachten, hij kan initiatief nemen omdat ik hem niet meer afwijs). Ik ga ook mee in zijn voorstellen om het leuker te maken (oa verwarmde massagegel, eens onder de douche / op de bank / in de auto (- was heel slecht - ), andere houding (uit een boekje met standjes). Voor mij is dat al heel veel, voor mijn man gaan de veranderingen nog niet ver genoeg.

Hij wil nog iets anders proberen (wat precies is niet zo belangrijk) en hij blijft daar heel vaak op terug komen. Zowel terwijl we aan het vrijen zijn of gewoon als we op de bank zitten. Ik heb eerst de boot afgehouden, hierna gezegd dat ik erover zou nadenken (om ervan af te zijn), maar het lijkt mij gewoon niets. Vanmorgen wilde hij het weer proberen. Ik heb hem afgewezen en hij is bozig (omdat ik beloofd had hem niet meer af te wijzen). Ik vind het gewoon oneerlijk dat ik in alles moet meegaan, omdat hij mij anders terug kan verwijten dat ik te geremd ben. Ik weet het niet meer. Hoever moet je in elkaars wensen tegemoet komen voordat het 'goed' is?
Het klinkt alsof je al veel je best doet om elkaar terug te vinden. Naar mijn idee vraagt hij nu teveel van je door erop terug te blijven komen. Ik zou toch aan duidelijk aangeven dat dit niet iets is dat je wilt.
Niet als dat jouw grens of wens te boven gaat.
Alle reacties Link kopieren
Sommige dingen wil je gewoon niet proberen. Punt. Maar dan moet je daar wel heel eerlijk en duidelijk over zijn.
Nooit over je eigen grens gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel lol in die zaterdagen?
Of ga je erin mee om hem tevreden te houden?
Alle reacties Link kopieren
Binnen deze afspraken lijkt het me wel van belang om binnen jouw grenzen te blijven. Seks moet iets zijn wat je beide van geniet, en wat instemming van beide gebeurt.
Als jij iets niet wil, of dat nou anaal is of swingen of bondage of bepaalde standjes dan gebeurt het gewoon niet.
Sommige dingen zou je kunnen overwegen om eens te proberen, maar ook dan geldt: als je er halverwege med wil stoppen of het naderhand niet meer wil, dan niet dus.
Vervelend dat je man zo aan blijft dringen.
Ik zou in de eerste plaats eens gaan praten over die wensen en grenzen. Niet tijdens de seks, maar op een rustig moment. Of wellicht in relatietherapie.

Ik vind het wel een goede stap om geplande seks te hebben om wel nader tot elkaar te komen of te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vooral duidelijkheid nu belangrijk is.
Vertel hem dat je met alle afgesproken dingen meegaat behalve dat laatste.
Dat je dat laatste echt niet prettig vindt en dat je ook de ruimte wil hebben om dat aan te geven.
Je hoeft met dat laatste echt niet mee te gaan. Je wilt dat gewoon niet, punt uit.
Ik wens jullie veel kwaliteit en een goede relatie voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
03-08-2019 12:13
Heb je wel lol in die zaterdagen?
Of ga je erin mee om hem tevreden te houden?

(Meestal) wel, soms doet ik het voor het welzijn van de relatie. In sommige van zijn voorstellen heb ik geen zin, maar probeer ik in mee te gaan. Ik vind het niet leuk om orale seks te hebben, maar ik heb dat voor hem wel gedaan, maar nu wil ik het niet meer (vindt hij jammer). Dat andere wil ik echt niet. Misschien moet ik duidelijker zijn (ik was wel duidelijk in het begin, maar hij blijft erom vragen).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw man wel. Jullie matchen gewoon niet.
Zo flauw dat aandringen
Misschien anders eens iets voorstellen wat hij verschrikkelijk gaat vinden (iets met grote butplugs en voorbinddildo's)
Je hebt recht op je eigen grenzen. Natuurlijk mag je nee zeggen tegen deze specifieke wens. Je man probeert steeds jouw grenzen te overschrijden. Ik zou dat een probleem vinden.
Alle reacties Link kopieren
Jij komt hem van alle kanten tegemoet.
Je hebt vaker seks, hebt seks op andere plaatsen dan je uit je zelf zou doen. Probeert nieuwe strandjes.

En nog is het niet genoeg voor hem en blijft hij zich als een dramnende kleuter gedragen.

Hij heeft jouw grenzen te respecteren.
Houdt hij überhaupt wel rekening met jou?

Ik zou nu heel duidelijk op mijn strepen gaan staan. Dit is mijn grens. Daar ga ik en jij dus ook niet overheen.

Waar sta je anders over een jaar?
Dan ben je je eigen ik waarschijnlijk helemaal kwijt en wordt het op de lange termijn einde relatie.

Wil hij
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
03-08-2019 12:24
Ik snap jouw man wel. Jullie matchen gewoon niet.
Ja ik ook. Geen pretje om een relatie te hebben met iemand die je niet spontaan wil en op afspraak nog steeds bijna niks of met tegenzin.
Besef je dat dit voor hem een groot gemis is? Kun je hem evt de ruimte geven om iets met iemand anders te doen?
Jij hebt recht op jouw grenzen. Maar je maakt zijn grenzen/speelveld nu ook wel heel beperkt.
.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
03-08-2019 12:24
Ik snap jouw man wel. Jullie matchen gewoon niet.
Wat een ozin.
Als je een bepaald dingg op seksueel gebied niet wil en veel andere dingen wel dan is het heus niet zo dat de relatie naar gelijk verbroken moet worden omdat ze niet matchen.

Of dat het terecht is dat man gaat zitten mokken en probeer to over haar grenzen te laten gaan.
Ik vind dat je man zich niet zo moet aanstellen.
Je gaat in veel dingen mee en probeert ook andere dingen zoals standjes en plekken.
Nee is ook een antwoord. Bewaak je eigen grenzen
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag je geen seksuele grenzen hebben?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
03-08-2019 12:37
Waarom mag je geen seksuele grenzen hebben?
Dat mag zeker.
Lastig puntje is wel dat je in een monogame relatie dan ook de grenzen van de ander bepaalt.
.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft recht op zijn/haar grenzen. Je moet nooit iets doen wat je niet wilt.
Maar ik krijg wel de indruk dat jij wel erg beperkt bent in wat je wilt. Als je onder de douche bijv al ‘bijzonder’ vind. Jou goed recht hoor, maar kan me voorstellen dat het voor je man redelijk saai is. Sex op afspraak/commando klinkt ook niet echt alsof je er plezier in hebt. Kijk, als de oorzaak hele drukke gezinslevens zijn dan snap ik nog en beetje dat je het plant omdat het er anders gewoon niet van komt. Maar jij hebt volgens mij gewoon geen zin, bijna nooit. Ik vraag me af of plannen dan werkt, dan wordt het alsnog een verplichting en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Jackie-Spreeuw schreef:
03-08-2019 12:20
(Meestal) wel, soms doet ik het voor het welzijn van de relatie. In sommige van zijn voorstellen heb ik geen zin, maar probeer ik in mee te gaan. Ik vind het niet leuk om orale seks te hebben, maar ik heb dat voor hem wel gedaan, maar nu wil ik het niet meer (vindt hij jammer). Dat andere wil ik echt niet. Misschien moet ik duidelijker zijn (ik was wel duidelijk in het begin, maar hij blijft erom vragen).
Sorry als ik bot ben, maar mijn maag draait om van jouw antwoord. Wat afschuwelijk als je motivatie voor sex “het welzijn van de relatie” moet zijn. Hoe lang ben je van plan om dat vol te houden? Waarom durf jij je eigen grenzen niet aan te geven? Dit heeft toch helemaal niets met liefde te maken? Zowel van je man uit als van jou uit niet.

Dit klinkt of je man na afloop wat geld op het nachtkastje moet leggen om jou voor je ongemak te compenseren.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
03-08-2019 12:31
Ja ik ook. Geen pretje om een relatie te hebben met iemand die je niet spontaan wil en op afspraak nog steeds bijna niks of met tegenzin.
Besef je dat dit voor hem een groot gemis is? Kun je hem evt de ruimte geven om iets met iemand anders te doen?
Jij hebt recht op jouw grenzen. Maar je maakt zijn grenzen/speelveld nu ook wel heel beperkt.

Omdat ik dat ene ding niet wil? Ik heb op alles ja gezegd, zonder er lang bij stil te staan wat ik erover dacht, omdat ik hem niet tekort wilde doen. Ik vond het moeilijk om hier duidelijk nee op te zeggen, maar ik wil het echt niet. Ik heb liever niet dat hij met anderen zou vrijen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt recht op je eigen grenzen, je man heeft recht op zn eigen wensen.

Jullie matchen totaal niet op dit vlak. Als jij pijpen te ver vindt gaan en voor hem is dat het begin, dan wordt het een lastig verhaal ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
03-08-2019 12:42
Iedereen heeft recht op zijn/haar grenzen. Je moet nooit iets doen wat je niet wilt.
Maar ik krijg wel de indruk dat jij wel erg beperkt bent in wat je wilt. Als je onder de douche bijv al ‘bijzonder’ vind. Jou goed recht hoor, maar kan me voorstellen dat het voor je man redelijk saai is. Sex op afspraak/commando klinkt ook niet echt alsof je er plezier in hebt. Kijk, als de oorzaak hele drukke gezinslevens zijn dan snap ik nog en beetje dat je het plant omdat het er anders gewoon niet van komt. Maar jij hebt volgens mij gewoon geen zin, bijna nooit. Ik vraag me af of plannen dan werkt, dan wordt het alsnog een verplichting en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik vind seks onder de douche niet bijzonder, ik vind dat niet zo leuk. Er staat altijd wel iemand buiten te stralen, mijn haar wordt nat, het lengteverschil maakt het ongemakkelijk,... Ik heb er geen probleem mee om het te doen voor mijn, het zal nooit mijn favoriet standje worden. Seks plannen heeft meer rust gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven