Communicatie en grenzen

10-08-2019 14:49 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over het volgende. Sinds ongeveer 8 maanden ben ik samen met mij vriend. Als ik er nu zo over nadenk, loopt eigenlijk vanaf begin af aan onze communicatie over seks niet helemaal lekker. Het begint me echt een beetje op te breken.

Ik ben iemand die tijdens de seks graag het de partner naar de zin maakt, en wil ook best wat experimenteren. In mijn vorige relaties hadden we het uitgebreid over 'nieuwe' dingen met elkaar (dat is onderdeel van het plezier), en maakten we desnoods een plan, zodat we ons allebei prettig zouden voelen. Met mijn huidige partner loopt dat troever. Ik voel heel veel druk. Als ik er op terug kijk is dat eigenlijk al een beetje begonnen tijdens onze eerste keer seks. Ik had hem uitgenodigd voor een etentje, maar in plaats daarvan wilde hij gelijk seks...Ik heb nog wel proberen te zeggen dat ik dit niet heel prettig vond, maar heb dit toch laten gebeuren. Het was eenzijdig, hij kwam binnen een paar minuten klaar, dat was het. Stuurde me later ongevraagd een artikel hoe ik tot een orgasme zou kunnen komen, wat ik heel vreemd vond (aandacht en ontspanning zouden helpen....>>). Ik heb toen even getwijfeld of ik hem nog een keer wilde zien, heb besloten het toch nog een kans te geven.

De maanden daarna werd de seks wel beter, maar...niet echt. Zo wil hij eigenlijk als we elkaar zien iedere ochtend én avond seks en als ik dan 'nee' zeg wordt dit niet zomaar geaccepteerd, voel ik druk. Hij blijkt best wel wat kinks te hebben, sommigen vind ik ok, maar bij anderen voel ik me nogal oncomfortabel. Ik wil hier met liefde tot op bepaalde hoogte in mee gaan, geleidelijk, mijn tempo omdat het bij deze kinks om mijn lichaam gaat, dit heb ik ook aangegeven. Maar sinds ik hier in ben meegegaan, wilt hij meer. Blijft hij er om vragen, ook als ik aangeef het liever zelf aan te geven als ik op een moment er weer klaar voor ben.
Tegelijkertijd is hij begonnen met mij te beffen, "andere meisjes vonden zijn techniek heel goed" blijkbaar, maar ik merk daar niet zo veel van. Ik heb gezegd hoe ik het nog fijner zou vinden, wat hij al goed doet, tips. Maar op een of andere manier komt het niet aan. Alsof ik het fijn moet vinden hoe hij het doet, hij wil het ook heel graag heel veel doen omdat hij er 'zo goed in is' en anders is het...Je wilt iemand ook niet te veel corrigeren, onzeker maken, dus probeer maar met zijn behoeftes een beetje om te gaan. Maar hierdoor heb ik wel het idee alsof ik heel veel (toe)geef, en dat vooral is waar de seks tussen ons om gaat.

De afgelopen weken is het alleen op een punt gekomen dat ik echt niet zo goed meer weet wat ik er mee aan moet. In de begin maanden van onze relatie heb ik mijn vriend een keer in een dronken bui gerimd, hij vond dit geweldig. Vervolgens heeft hij heel vaak gevraagd of ik het nog een keer wilde doen (waar ik steeds toen niet voor in de stemming was) en eindeloooooos gezeurd of hij het een keer bij mij mocht doen. Ik wil dit niet, vind dit niet prettig, heb dit herhaardelijk gezegd. Maar een paar weken geleden was ik het zeuren zo zat, dat ik maar ja heb gezegd. Ik vond het vreselijk, maar moest lachen van ongemak. Vervolgens bleef hij me weken achtervolgen met imitaties van die lach, ook als ik aangeef: "ik vond het echt niet fijn, die lach was uit ongemak, en me steeds daaraan herinner is niet prettig, kan je er mee ophouden?" In dezelfde weken zat hij ook steeds maar weer te pushen om te beffen, dat het herhaaldelijk is voorgekomen dat ik 6 keer nee zei voordat hij zijn pogingen stopte. Ik ben ook boos geworden, en heb gevraagd waarom hij niet na een keer 'nee' gewoon op kan houden.
Ik heb in diezelfde weken ook aan hem gevraagd of hij wat meer dingen kon doen die ik fijn vond: bijvoorbeeld een fijne massage - dit deed hij alleen maar schoorvoetend, met een "ik kan dit niet", terwijl ik hem dingen probeerde uit te leggen. Uiteindelijk kreeg ik wel een voetmassage, (jeeeeh, iets liefs en zachts voor mij!!) dacht ik, maar daarna wilde hij een footjob, iets wat ik nog nooit had gedaan en compleet onvoorbereid op was, waarbij hij ook zei: "zo heb ik iets en jij ook wat". In diezelfde weken wilde hij ook dat ik denigrerend tegen hem ging praten, ik raakte daar helemaal van in paniek en zei dat je dat soort dingen goed door moet spreken, dat communicatie daarbij cruciaal is. Vervolgens, een paar dagen later, probeert hij me dat weer zomaar opeens tijdens een sekspartij te laten doen, terwijl dat voor mij echt een grens over gaat. Ik raak daar echt van in tranen.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Seks begint voor mij steeds meer als een verplichting te voelen, alsof ik "op" raak. Het gaat ook verder dan seks: het lijkt alsof hij alles in de relatie wil op wat hij als exact 'gelijk' ziet. Ik heb hem het verschil tussen gelijk en gelijkwaardig uitproberen te leggen, dat als ik niet gerimd wil worden en hij wel, maar het toch bij mij doet, het dan niet per se 'gelijk' is. Maar ik weet niet of dit aan komt. Hij wil altijd ieder ding tot op de cent nauwkeurig splitten. Laats bijvoorbeeld ook: vroeg ik, is het ok/heb je even tijd om samen met mij te skypen met mijn broertje? Hij: ja leuk. Een week later belde ik hem vanwege een noodgeval, en zegt hij, kan je nu even praten met mijn zusje. Ik: normaal vind ik dit heel leuk, maar het is nu echt even noodgeval, iedere andere keer is prima. Vervolgens negeert hij mijn nee, en geeft me haar evengoed, want dan zijn dingen "gelijk". Gister zei mijn vriend trouwens dat met mij de beste seks ooit was, waardoor ik nog meer het idee heb dat hij gewoon niet ziet of hoort dat ik dingen liever iets anders zou willen, dat hij niet ziet hoe veel ik al voor hem doe en hem geef.
Alle reacties Link kopieren
Je vriend is een eikel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je überhaupt nog met hem samen? Dit is vanaf t begin al niks geweest en gaat ook niks worden. Als je zo graag met iemand wilt zijn dat je dit allemaal accepteert, moet je nodig eens goed de tijd voor jezelf nemen en nadenken over wat je écht wilt in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Eh....dit lijkt me duidelijk toch? Wegwezen......
Ik zou er direct al klaar mee zijn geweest, nog voor de eerste keer seks. Jij wil gezellig even samen eten en hij wil alleen seks, zegt al genoeg. Hij gebruikt je en jij laat je gebruiken. Waarom ben je niet allang weg?
Dit kan niet waar zijn? Hij is zeker verder heel lief? Mijn hemel wat doe je jezelf aan. Lees het zelf anders nog een keer na
Alle reacties Link kopieren
Mja, dat vraag ik me ook een beetje af. Na de eerste keer dacht ik nog van "mja eerste keren zijn wel vaker niet heel goed, kan gebeuren, dat groeit nog wel". In mijn andere relaties was dat ook zo, had ik altijd open communicatie over dit soort dingen, was nee altijd nee, geven en nemen, groei je samen in de seks ofzo. Ik denk dat ik op die ervaringen vertrouwde; dat als je dingen bespreekt je een compromis sluit en elkaar tegemoet komt...:(
Na de eerste keer had hij van mij al kunnen opbokken. Wil je zo wanhopig een relatie dat je totaal geen eigenwaarde meer hebt? Wat een hork van een vent.
Het enige waar ik in deze situatie zelf dan weer geen moeite meer zou hebben is denigrerend tegen hem praten. Zo denigrerend dat hij wegvlucht en nooooooit meer terugkomt.

Wat een lul. To, je verdient leuker en lekkerder en fijner. Dump deze man en snel!
SilverShadow schreef:
10-08-2019 16:07
Na de eerste keer had hij van mij al kunnen opbokken. Wil je zo wanhopig een relatie dat je totaal geen eigenwaarde meer hebt? Wat een hork van een vent.
Dit.
Hij klinkt niet echt leuk. Iemand die geen oog heeft voor jouw wensen en grenzen, daar wil je geen relatie mee. Nu merk je het in de seks, straks ook op alle andere punten in je relatie.

Ik heb in mijn dating/rondslets-leven nooit super veel eisen gehad. Maar iemand die mijn grenzen niet respecteerde was altijd meteen exit. Want: zie mijn quote hieronder.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 10-08-2019 16:15
24.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem met de eerste keer al de deur uit geschopt. Wat een eikel!

Waar is je zelfrespect? Je bent toch geen deurmat met een gat!
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Dit is hem niet. Next.
Wat een vervelende gozer, ik zou hem dumpen.
Hij gaat om de haverklap over jouw grenzen heen, hij denkt alleen maar aan zijn eigen gerief, weg met die gast.
Alle reacties Link kopieren
Leafs schreef:
10-08-2019 16:06
Hij is zeker verder heel lief?
Haha, ik weet dat zoveel relatie-topics zo beginnen.
Misschien over die bij mijn eten date nog: nadat we daadwerklijk zijn gaan eten heeft hij mij wel nog proberen te plezieren (beffen/vingeren) zonder veel succes. Dus hij was niet vanaf begin extreem egoistisch, maar wel dat ik me er zorgen om maakte. Ik zie gewoon altijd graag het goede in de mens, ofzo :/
Alle reacties Link kopieren
lineola schreef:
10-08-2019 16:28
Wat een vervelende gozer, ik zou hem dumpen.
Hij gaat om de haverklap over jouw grenzen heen, hij denkt alleen maar aan zijn eigen gerief, weg met die gast.
Waar het eigenwaarde issue wel zit is dat ik door zijn gedrag gewoon heel erg aan mezelf ga twijfelen: ben ik niet duidelijk genoeg? wil ik te veel pleasen? Ben ik te genuanceerd? Het zijn allemaal 'kleine' dingen over een spanne van maanden, en ik kon gewoon lang mijn vinger er niet op leggen. Ik had echt verwacht dat jullie me 'hoe kan ik beter communiceren' tips zouden geven :P
Jeetje, wat een eikel zeg. Zo moet je je niet laten behandelen hoor!
Bloembloembloemetje schreef:
10-08-2019 16:32
Ik had echt verwacht dat jullie me 'hoe kan ik beter communiceren' tips zouden geven :P
Henk, wij matchen niet. Je respecteert mijn grenzen niet en het is beter als we er nu een punt achter zetten. Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Bloembloembloemetje schreef:
10-08-2019 16:30
Haha, ik weet dat zoveel relatie-topics zo beginnen.
Misschien over die bij mijn eten date nog: nadat we daadwerklijk zijn gaan eten heeft hij mij wel nog proberen te plezieren (beffen/vingeren) zonder veel succes. Dus hij was niet vanaf begin extreem egoistisch, maar wel dat ik me er zorgen om maakte. Ik zie gewoon altijd graag het goede in de mens, ofzo :/

Euhhhhhh :@@:
Wat ben je gewend aan mannen?

Als je nog nooit seks met iemand gehad heb is dit toch ronduit asociaal!?!

Niet meteen seks willen bij binnenkomst maar jou tijdens koken en eten zo gek maken dat jij zijn toetje bent lijkt me een fijnere binnenkomer.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Weet je waar seks begint bij een vrouw? Tussen de oren. Als jij je op je gemak, gezien en gewild voelt dan pas kan de rest ook wat worden.
En dan niet een gozer die meteen op je borsten en kruis afgaat. Langzaam en juist een etentje is daar prima geschikt voor.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bloembloembloemetje schreef:
10-08-2019 16:30

Dus hij was niet vanaf begin extreem egoistisch, maar wel dat ik me er zorgen om maakte. Ik zie gewoon altijd graag het goede in de mens, ofzo :/

Zo lees ik jouw verhaal niet hoor. Een man kan ook beffen of vingeren voor zijn eigen genot, of omdat hij vindt dat hij er zo goed in is, dus een bevestiging voor zijn eigen ego.
Dat heeft niets met jouw genot te maken.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
10-08-2019 16:42
Weet je waar seks begint bij een vrouw? Tussen de oren. Als jij je op je gemak, gezien en gewild voelt dan pas kan de rest ook wat worden.
En dan niet een gozer die meteen op je borsten en kruis afgaat. Langzaam en juist een etentje is daar prima geschikt voor.
Ja! Precies dit! Nu je dit zo zegt, heb ik hem dit OOK herhaaldelijk uitgelegd, ook dat ik het fijn zou vinden als ik tijdens voorspel over mijn hele lichaam/iig bepaalde delen aangeraakt zou worden, zoals bepaalde plekken op mijn rug, etc. Ook dat gebeurd niet. In plaats daarvan zei hij laatst: "maar als je aan mijn penis zit/die streelt, daar wordt jij toch opgewonden van...?" En toen moest ik uitleggen dat dat niet voldoende is, dat ik dit vooral doe voor hem. En dit is iemand eind 20.....
Gatverdamme, wat een enge en nare man.
Iemand die zo over je heen walst, daar wil je geen relatie mee.
Nee is nee.

En dat rare pestgedrag met jouw lach imiteren... wat was bij een gelegenheid waarbij jij je vreselijk voelde. Hij is echt niet ok.

Anders communiceren gaat niks veranderen, zo te lezen ben jij duidelijk genoeg. Maar hij luistert niet en respecteert geen grenzen, en maakt je daarna nog belachelijk ook.

Brrrrr
Ik had na de tweede alinea al zoiets van: wat een eikel. Maar het werd alleen nog maar erger. :nut:
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
10-08-2019 16:46
Zo lees ik jouw verhaal niet hoor. Een man kan ook beffen of vingeren voor zijn eigen genot, of omdat hij vindt dat hij er zo goed in is, dus een bevestiging voor zijn eigen ego.
Dat heeft niets met jouw genot te maken.
Ja, zo komt het op mij ook steeds meer en meer over, zou ook goed bij een van zijn kinks passen. Alsof hij mij vooral beft omdat hij het lekker vindt :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven