Sex op oudere leeftijd

11-08-2019 08:49 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en ik hadden gisteren een intressant gesprek over sex en hoe dat zou zijn op oudere leeftijd. Dus is de vraag misschien ook een beetje voor de wat oudere mensen hier. Blijven mensen die ouder worden net zo sexueel actief als rond de 30? En veranderd er iets in voorkeuren of behoeftes? Wij zijn 35 en 27 en vroegen ons dit af...
De mensen hier hangen met 55+ nog in de lampen, maar gemiddeld gezien hebben zestigplussers nog maar weinig seks.
Vraag het aan je ouders.
MinkeDeWit schreef:
11-08-2019 08:52
maar gemiddeld gezien hebben zestigplussers nog maar weinig seks.

Hoe kom je hier nu weer bij?
Wat een rare kijk op sex heb jij toch.
Hillegonda1 schreef:
11-08-2019 09:00
Hoe kom je hier nu weer bij?
Wat een rare kijk op sex heb jij toch.
Ik lees wel eens wat.
Ik ben ook steeds in shock over hoeveel er gesekst wordt door de mensen op het Viva forum. In mijn omgeving is iedereen na een relatie van 10+ jaar en jonge kinderen wel enigszins te gaar om twee keer per week te seksen.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen hebben vrouwen minder behoefte aan seks na de overgang. Mannen blijven altijd geil. Ook al zijn ze 90.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier misschien: https://www.seksindepraktijk.nl/werkter ... ksualiteit
Vanaf je 50ste houdt seks pats boem, in een keer, helemaal op. Dan doe je het nooit meer. Dus, lekker van genieten nu het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Evenzowantja schreef:
11-08-2019 09:04
Ik ben ook steeds in shock over hoeveel er gesekst wordt door de mensen op het Viva forum. In mijn omgeving is iedereen na een relatie van 10+ jaar en jonge kinderen wel enigszins te gaar om twee keer per week te seksen.
Hier niet gelukkig. 13 jaar relatie en 2 kinderen. Vorige week 10 x seks gehad in een week.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
11-08-2019 09:14
Kijk hier misschien: https://www.seksindepraktijk.nl/werkter ... ksualiteit
Van de 55-70-jarigen heeft 69% in het afgelopen half jaar seks met een partner gehad. Bij de 70-80-jarigen gaat het om 51%. In Europees onderzoek geeft 54% van de mannen en 21% van de vrouwen tussen de 70 en 80 jaar aan in het afgelopen jaar geslachtsgemeenschap te hebben gehad. Ongeveer een kwart van de 70-plussers zegt dat dit minstens één keer per week gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als ik mijn vader moet geloven dan is het nog vaak genoeg pats boem rambam!
Wel is het zo dat vrouwen tijdens en na de overgang droger kunnen worden en soms minder zin krijgen en mannen krijgen weer vaker prostaatproblemen en daarmee ook erectieproblemen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
beetjegek schreef:
11-08-2019 09:16
Hier niet gelukkig. 13 jaar relatie en 2 kinderen. Vorige week 10 x seks gehad in een week.
Waar je zin in hebt :-) Hoeveel tijd zijn jullie dan zo ongeveer kwijt per keer?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-08-2019 09:31
Waar je zin in hebt :-) Hoeveel tijd zijn jullie dan zo ongeveer kwijt per keer?
Uurtje of twee. Behalve de vluggertjes in het weekend, we hebben kinderen rondlopen. Maar in het weekend doen we het vaak twee keer op een dag. En verder gewoon elke avond.
Gepensioneerden hebben vaak een enorme opleving in hun seksleven. Lekker de hele dag de tijd enzo. Mijn ouders hadden dit ook en al hun vrienden hebben het hier ook over. Ze hervinden elkaar echt.
Wat vinden jullie oudere leeftijd TO?
beetjegek schreef:
11-08-2019 09:33
Uurtje of twee. Behalve de vluggertjes in het weekend, we hebben kinderen rondlopen. Maar in het weekend doen we het vaak twee keer op een dag. En verder gewoon elke avond.


Iedere avond een uurtje of 2? Wat een uithoudingsvermogen.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
11-08-2019 09:33
Uurtje of twee. Behalve de vluggertjes in het weekend, we hebben kinderen rondlopen. Maar in het weekend doen we het vaak twee keer op een dag. En verder gewoon elke avond.
Dus je hebt vorige week, alles bij elkaar, zo´n 15 uur seks gehad. Dan neem ik toch aan dat je vakantie hebt... Ik zou er de tijd niet voor hebben in elk geval.

Wat ik vooral merk is dat we, nu we ouder worden, het makkelijker vinden om het wel of niet te doen, net hoe het uitkomt. Vorig jaar was onze dochter op vakantie en hadden we het huis voor onszelf. Mooi dat we bijna alle kamers weer eens gezien hebben.
Maar toen dit jaar mijn man vanwege een hernia en de daaropvolgende operatie een aantal maanden niet kon, was dat ook geen probleem.

Dat zou twintig jaar geleden wel moeilijker zijn geweest.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Marana schreef:
11-08-2019 09:37
Iedere avond een uurtje of 2? Wat een uithoudingsvermogen.

Ik lees het als in totaal 2 uur. Dus zo'n 12 minuten per keer.
Blijenvrij schreef:
11-08-2019 09:56
Ik lees het als in totaal 2 uur. Dus zo'n 12 minuten per keer.
Dat stond er niet hoor. Twee uur per keer plus de vluggertjes in het weekend. Nou ja, als je er beide blij mee bent, sporten hoeft niet meer in ieder geval.
Hoe ouder, hoe gekker is mijn ervaring.
Blijenvrij schreef:
11-08-2019 09:56
Ik lees het als in totaal 2 uur. Dus zo'n 12 minuten per keer.


Nee het was 2 uur, behalve de vluggertjes in het weekend, die waren korter.

Ik geloof het niet zo maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
11-08-2019 09:33
Uurtje of twee. Behalve de vluggertjes in het weekend, we hebben kinderen rondlopen. Maar in het weekend doen we het vaak twee keer op een dag. En verder gewoon elke avond.
Iedere avond twee uur seks? Damn. Waar haal je de tijd vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn god... 10 keer in de week. Ik heb de tijd en energie daar gewoon niet voor. Ik heb nog meer te doen!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
julius schreef:
11-08-2019 10:11
Iedere avond twee uur seks? Damn. Waar haal je de tijd vandaan?


Dat geloof ik nog wel, dat je daar de tijd voor vrij kunt maken. De meeste mensen zitten 's avonds een uur of 2 tv te kijken (1 film + nog een stukje van een ander programma is samen al 2 uur) of te internetten of zo. Tijd die je ook aan seks kunt besteden.
Wordt alleen lastiger als de kinderen groter worden denk ik. Nu liggen ze waarschijnlijk nog voor half negen op bed, later wordt dat half elf. En dan is 2 uur seks zonder dat de kinderen het merken wat lastiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven