Vriendin met vaginisme

04-09-2019 21:39 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het even niet meer...

Ik (28j) ben ondertussen 2,5 jaar samen met mijn vriendin (25j) en we zijn beiden elkaars eerste echte partner. We zien elkaar doodgraag maar toch is onze relatie alles behalve 'normaal' te noemen.
In het begin van onze relatie deden we alles vrij rustig, op ons eigen tempo. We hadden beiden geen echte ervaring met het voelde goed tussen ons. Na drie maanden in de relatie hebben we voor het eerst samen geslapen, we moesten op de poes van een bevriend koppel letten en zo waren we voor het eerst eens een volledig weekend alleen. Dit was een zeer fijn weekend, maar seks is helemaal niet ter sprake gekomen. Ze had toen net haar regels zei ze, en we waren naar mijn gevoel ook nog niet echt lang samen om er al echt over te praten.
Toen we een half jaar samen waren zijn we een weekend weg gegaan met ons twee in een vakantiehuisje, en de dagen ervoor begon ze al wat te zeggen dat we het wel eens konden proberen, en of ik voor condooms en glijmiddel wou kijken enzo. Ik wilde haar niet forceren of dwingen dus gedurende het weekend heb ik het er niet over gehad, maar zondagochtend toen we net op waren vroeg ze of ik die condooms had gehaald en of ik het wou proberen. Uiteraard wilde ik dit wel doen, en zo deden we een poging. Beiden redelijk opgewonden, maar onhandig probeerden we het, maar van zodra ik bij haar naar binnen probeerde te gaan had ze enorm veel pijn, ook al was ik heel voorzichtig. Toen hebben we even gewacht en wilde zij het nog eens proberen, maar dan met haar bovenop zodat ze zelf nog meer controle had en kon kijken hoever ze zou gaan en of het pijn deed. Maar weer deed het direct pijn en zijn we gestopt met proberen. We hebben elkaar dan wel met onze handen klaargemaakt en dat vonden we beiden wel leuk.
Daarna is er eigenlijk niets meer gebeurd tot we vorige zomer samen op reis zijn gegaan. We zijn wel een paar keer blijven slapen, maar aangezien ik mijn huis aan het verbouwen ben zijn we bij haar ouders thuis blijven slapen en dat leek ons niet ideaal om nog eens iets te proberen.
Maar op reis wilde ze gelijk al van dag 1 opnieuw proberen, maar hoe we het ook probeerden het ging gewoon niet om bij haar binnen te gaan van de pijn. We zijn ook nooit echt ver gegaan, telkens hoogstens enkele centimeters en ook heel voorzichtig en traag. Maar van zodra ik zie dat ze mijn heeft stop ik gewoon omdat dat voor mij ook niet aangenaam is. Toen hebben we wel 6x geprobeerd die week, maar telkens hetzelfde resultaat. Ook hier hebben we elkaar dan wel telkens verder met de hand geholpen.
Toen we terug kwamen van reis is ze dan naar de gynaecoloog gegaan om raad, en ook daar is een vaginaal onderzoek niet gelukt wegens te veel pijn. En dus kreeg ze de diagnose vaginisme. Ondertussen zijn we een jaar verder en heeft ze talloze kinesitherapeuten en bekkenbodemfysiotherapieën gehad tot zelfs een soort antidepressiva om haar bekkenbodemspieren te doen ontspannen, maar bij elk volgend gynaecologisch onderzoek is er nog niets van verschil merkbaar.
Maar ondertussen is er in dat jaar ook niets meer van intimiteit geweest tussen ons, en nu zijn we vorig weekend voor het eerst in mijn woning blijven slapen (de verbouwing zit er bijna op, hoera!) en dacht ik om het onderwerp nog eens boven te halen en er wat over te praten en misschien gewoon nog eens iets te doen in bed (wat aftrekken en vingeren of misschien eens proberen beffen/pijpen) maar ze zei dat ze er eigenlijk totaal geen behoefte aan had en dat ze liever pas terug iets zou doen als haar probl is opgelost omdat ze zich niet wil moeten inhouden tijdens de seks omdat het niet lukt en dan liever alles doet vanals het kan en ondertussen gewoon niets.
Nu zie ik haar heel graag en heb ik wel veel respect voor haar situatie en zou ik haar nooit forceren om iets te doen tegen haar wil, of om 'het' nog eens te proberen zolang het niet gaat, maar om nu helemaal alles van seks van tafel te vegen tot het helemaal is opgelost zie ik nu eerlijk gezegd ook niet echt zitten...

Sorry voor het lange bericht maar ik wilde het eens van mij af schrijven omdat ik hier nergens mee naartoe kan
Alle reacties Link kopieren
Is er een oorzaak voor haar vaginisme?

Hoe is jullie relatie verder? Kun je overal over praten?

Kun jij jouw behoeftes ook bespreken? Lijkt alsof ze het wegwuift?
Vindt ze het wel fijn om te vrijen?
Want zo klinkt het niet. Seks omvat wel iets meer dan alleen penetratie, maar van al het andere is ook niet echt sprake volgens mij?
Alle reacties Link kopieren
Botox ook al geprobeerd ? https://www.medischcentrumwaalre.com/sc ... activiteit



Wat apart dat ze ook verder geen intimiteit wil. Heeft ze geen begrip voor jouw verlangens en wat zegt dat over haar en jullie relatie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zoals 20 Fingers zong: You got to lick it, before we kick it. Echt. En goed.
Alle reacties Link kopieren
En als je afspreekt dat je absoluut niet bij haar naar binnen zult gaan. Ook niet met een vinger? Wil ze dan nog niet? Of misschien ook niet beffen maar dat je je richt op andere delen van haar lichaam?

Is ze ooit bij een seksuoloog geweest? Dan zou jij meekunnen op gesprek en krijg je misschien tips hiervoor. Kan vast ook bij en gynaecoloog.

Ook ooit de huid goed laten bekijken?
En gekeken naar de oorzaak?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
04-09-2019 22:43
Botox ook al geprobeerd ? https://www.medischcentrumwaalre.com/sc ... activiteit



Wat apart dat ze ook verder geen intimiteit wil. Heeft ze geen begrip voor jouw verlangens en wat zegt dat over haar en jullie relatie ?

Zit een aardig prijskaartje aan zag ik. En niet vergoedt.
Ik raak niet bepaald opgewonden als ik dit epistel lees, dus ik denk dat de pogingen weinig anders omvatten dan uitkleden en naar binnen proberen te komen. Geloof me: dat werkt bij niemand. Heeft niks met vaginisme te maken.
Alle reacties Link kopieren
Tja.
Weet ze zelf waarom ze het heeft?
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
04-09-2019 22:53
Zit een aardig prijskaartje aan zag ik. En niet vergoedt.
Nou, en ?
Weet je wel hoeveel ze al bespaard hebben op voorbehoedsmiddelen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ntvg.nl/artikelen/vaginisme ... m/volledig
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoelang je het volhoudt zo...
Spijtig voor haar maar seks en intimiteit is wel belangrijk in een goed relatie.
En rekening houden met elkaar ook. Het werkt nu maar van 1 kant.
Alle reacties Link kopieren
Wat een toestanden ..
Ik ben geen seksuoloog ( gelukkig)
Misschien helpt het als jullie wat fantasieën met elkaar uit proberen en zich niet zozeer op de penetratie concentreren .
Neuken is zo makkelijk vind ik..
Soms kun je door niet te neuken meer plezier met elkaar beleven als je andere vormen tijdens het vrijen toepast.

Denk niet in oplossingen maar in mogelijkheden ...
Welkom in de tropen
Alle reacties Link kopieren
Is ze al bij een seksuoloog geweest?
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit lees is het eerste wat bij me opkomt dat ze nu waarschijnlijk negatieve associaties heeft bij seks en dat daarom niet leuk meer is, en het dus niet wilt.

Voor haar voelt het waarschijnlijk telkens als een teleurstelling dat het niet lukt, ook al zou ze het wel graag willen. En voelt het voor haar alsof er iets mis is met haar, zoals ze het heeft over ‘mijn probleem’.

En laat het nou zo zijn dat onzekerheid en teleurstelling behoorlijke mood killers zijn. Ik kan me voorstellen dat opwinding zo verdwijnt als je je zo voelt.

Dus ik denk dat naast oplossingen zoeken voor het vaginisme, het ook heel belangrijk is om met elkaar er over te praten. Om de negatieve associatie te verminderen. Dat penetratie niet lukt, is zoals het is. Maar dat dat niet perse een probleem of iets negatiefs is. Dat je ook plezier kunt hebben van elkaar op andere manieren. Een stukje acceptatie van de situatie.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
04-09-2019 23:04
Nou, en ?
Weet je wel hoeveel ze al bespaard hebben op voorbehoedsmiddelen ?
Als je het kunt betalen is het het waard. Niet iedereen kan dit bedrag missen, al kun je daar dan natuurlijk voor sparen. Eigenlijk erg jammer dat dit niet (aanvullend) verzekerd is. Of de problemen nu psychisch of fysiek zijn het is een serieus probleem wat veel impact kan hebben op de rest van je leven en ik geloof zeker dat het psychische problemen als gevolg kan hebben (gevoel van falen kan veel doen), waarvan de hulp wel weer vergoed wordt...
duizel wijzigde dit bericht op 05-09-2019 07:02
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is wel zo dat we ruim de tijd nemen voor voorspel, ook al had ik dit niet niet uitgetypt. We kussen, knuffelen, strelen elkaar uitgebreid, voor we elkaar uitkleden. En dan is het zeker ook niet de bedoeling om er zo vlug mogelijk te proberen in gaan. We nemen echt wel onze tijd hiervoor een we proberen het pas als mijn vriendin ook echt aangeeft dat ze er klaar voor is om het te proberen. Op reis kwam het initiatief zelfs meestal van haar kant, net omdat ik niets wilde forceren en eerder de kat uit de boom keek.

Naar een sex uroloog we nog niet gegaan maar dit heb ik wel al eens ter sprake gebracht. Maar ze wil eerst de huidige bekkenbodemfysio afwerken (deze keer moet ze hiervoor naar het ziekenhuis en hier heeft ze wel meer hoop in)

En echte oorzaak hiervoor weten we helaas niet, anders was het waarschijnlijk iets eenvoudiger om dit op te lossen.

Maar het vaginisme op zich heb ik geen probleem mee, het is eerder dat ze gewoon niets wil doen tot het opgelost is, terwijl ik vind dat we ondertussen toch wel iets kunnen doen zonder dat er penetratie bij komt kijken
Alle reacties Link kopieren
En als jij dat aangeeft, wat zegt ze dan??
Alle reacties Link kopieren
Wel, we hebben een lange tijd gewacht omdat we enkel bij haar thuis samen konden slapen en ze daar helemaal niets wou doen ivm haar ouders. Dit begrijp ik en hier volg ik haar ook wel in.
Maar afgelopen weekend bleven we voor het eerst bij mij thuis slapen en hebben we erover gepraat, maar zij zegt dat ze wil wachten tot het gaat. Omdat ze anders het gevoel heeft van haar te moeten inhouden want ze wil het wel maar aangezien het niet lukt heeft ze het gevoel dat wat we dan doen niet volledig is, ook al genieten we er wel beiden van.
Alle reacties Link kopieren
RickyD schreef:
05-09-2019 07:39
Wel, we hebben een lange tijd gewacht omdat we enkel bij haar thuis samen konden slapen en ze daar helemaal niets wou doen ivm haar ouders. Dit begrijp ik en hier volg ik haar ook wel in.
Maar afgelopen weekend bleven we voor het eerst bij mij thuis slapen en hebben we erover gepraat, maar zij zegt dat ze wil wachten tot het gaat. Omdat ze anders het gevoel heeft van haar te moeten inhouden want ze wil het wel maar aangezien het niet lukt heeft ze het gevoel dat wat we dan doen niet volledig is, ook al genieten we er wel beiden van.
Maar dan zeg jij:
Maar ik wil wel heel graag meer dan dit. We kunnen toch oraal wel proberen?

En dan zegt zij???
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2019 12:57
Reden: medisch advies
98.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
06-09-2019 16:20
[...]
Doordouwen bij vaginisme ?
Man, man, man,....want een kansloze opmerking toch weer.
Je bent dit keer in je post vergeten te vermelden dat je zo’n ontzettende, dikke, lange zwans hebt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2019 12:58
Reden: quote medisch advies
42.11% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Charles_Gentle28 schreef:
06-09-2019 16:20
[...]
:facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2019 12:58
Reden: quote medisch advies
67.11% gewijzigd
:idee:
Charles, ik weet waarom jij geen vriendin hebt!
Charles_Gentle28 schreef:
06-09-2019 16:20
[...]
Nou, je klinkt inderdaad heel “gentle”. O_o
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-09-2019 12:58
Reden: quote medisch advies
59.70% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven