Verkracht door vriend

06-09-2019 13:21 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een super heftig onderwerp en ik weet niet of ik opgewassen ben tegen het 'Viva geweld', maar een paar weken geleden is me - tijdens onze eerste vakantie samen, in het buitenland - iets heel naars overkomen.

We lagen in bed en hadden woorden gehad, niet heel noemenswaardig, maar het is niet zo dat de sfeer er echt lekker in zat zeg maar. Mijn vriend kroop bovenop me, begon me te zoenen en ik gaf aan dat ik echt geen zin had en probeerde hem van me af te duwen. Met armen, benen én met woorden. Maar het kwam niet aan. Ik vraag me nog steeds af, waarom ik niet harder gevochten heb. Kopstoot, bijten, gillen, ik weet het niet. Ik gaf het op en liet hem begaan. Het aller- allerergste, vind ik dat ie na een paar minuten aan me vroeg of ik het fijn vond. Dat vraagt ie nóóit.. Ik antwoordde dan ook met 'nee'. En ik dacht dat ie zou stoppen, maar dat deed hij niet. Toen hij klaar was, rolde hij van me af en viel in slaap. Ik heb mezelf in slaap gehuild en de dag erop ook alléén maar geluidloos gehuild. Ik kan me niet heugen, dat ik me ooit zo afschuwelijk heb gevoeld. Steeds als ie in mijn buurt kwam, voelde ik een golf van walging en misselijkheid van binnen, het is bizar hoe zo'n gebeurtenis zelfs lichamelijk invloed heeft op je.

's Avonds begon ik voorzichtig te praten en ik vroeg hem of hij wist wat hij had gedaan. Zonder het woord zelf in de mond te nemen, zei hij na wat woorden over en weer: "je bedoelt verkrachting?" En hij ontkende niet. Ik kan niet uitleggen wat het met me deed en nog steeds doet.

Hij heeft spijt, zegt ie en hij wilde het met me goedmaken. De eerste 2 dagen was ie dan ook heel lief voor me, maar de 3e dag gaf hij aan dat ik er nu onderhand wel over op moest houden. Hij had sorry gezegd en dat was dat. Omdat we zo ver van huis waren, was ik ook extreem eenzaam, in de war. Maar nu thuis, weet ik het nog steeds niet goed. Het is bizar dat je van iemand kunt houden, die zo over je grenzen is gegaan.

Mijn vraag aan jullie is; wie heeft dit meegemaakt en haar vriend of man vergeven? Werd het beter mettertijd? Ik geloof namelijk echt dat het een hele, hele grove fout was en hij zegt dat het niet meer zal gebeuren en dat geloof ik. Ik wil hem graag vergeven, weet alleen niet hoe..
Waarom wil je hem graag vergeven?
Niet meegemaakt, maar zou er wel klaar mee zijn. Het was niet dat je niet duidelijk was. Gewoon een hondelul dit. Sterkte TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen advies maar wel een dikke knuffel. :hug:
Ga bij hem weg en zoek hulp voor jezelf. Je zou ook nog aangifte kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
06-09-2019 13:23
Waarom wil je hem graag vergeven?
Dit inderdaad. Wat een ontzettende hufter.

Ik snap niet hoe je met deze relatie verder zou kunnen en waarom je het zou willen.

Dikke knuffel, wat ontzettend heftig voor je.
Meteen uitmaken .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een relatie gestoeld moet zijn op vertrouwen. Zonder vertrouwen is het lastig om goed in een relatie te zitten. Na zo’n actie zo ik het heel moeilijk vinden mijn vriend nog te vertrouwen. Dus de vraag:

Vertrouw je hem nog?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
direct uitmaken en aangifte doen. Dit moet je echt nooit accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nooit meegemaakt. Kan mij wel voorstellen dat je dit over je heen laat komen. Het is je vriend... maar toch maakt dat niet uit. Ik zou geen aangifte doen zoals je misschien zou doen als het een vreemde zou zijn. Ik zou wel mijn koffers pakken. Hij heeft geen boodschap aan jouw grenzen. Vroeg of laat gebeurt dit weer. Of misschien wel iets anders. Dus kom voor jezelf op! Laat niet over je heen lopen. Dit soort acties hebben consequenties. Ik zou gelijk bij hem weg gaan.
Alle reacties Link kopieren
Einde relatie.
Hij heeft je op geen enkel vlak gerespecteerd. Toen niet en nu nog steeds niet.

En je bent het vertrouwen en de veiligheid bij hem kwijt. Hij kan het zo nog eens doen, hij toont geen begrip of berouw.

Einde verhaal dus al met al.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat is de reden dat je hem zou willen vergeven? Dit is ongeveer het ergste wat je je vriend/vriendin aan kunt doen.

Het is jullie eerste vakantie samen geweest schrijf je. Dus zo lang zijn jullie waarschijnlijk nog niet samen. Er zijn echt zat mannen te vinden die dit nooit zouden doen. Niet per ongeluk, niet expres, echt niet.

Je bent beter af zonder hem!

Ben je bang voor hem nu?
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat jouw vriend je grenzen blijft overschrijden. Hij heeft geen respect voor je en hij vindt dit normaal gedrag. Waarschijnlijk komt hij er in een relatie ook mee weg omdat politie en justitie dit in een relatie vaak houden onder niet te bewijzen.

Hij vindt zichzelf niet fout. Hij vindt jouw een zeur die zich er maar overheen moet zetten. Hij heeft sorry zegt voor de vorm en verder moet jij je mond maar houden en je er over heen zetten...maakt dat soort spijt dit nou echt goed?

Wil je echt in een relatie blijven met je eigen verkrachter?
En zo ja waarom?
Waarom is 1 verkrachting niet erg genoeg om er uit te stappen?
Wanneer je grens hier niet ligt waar dan wel? Wat moet er nog allemaal komen voor je denkt: nee dit is toch niet de partner van mijn leven?
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-09-2019 13:32
17.88% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Welke redenen heb je om nog wel bij hem te blijven?

Ik denk dat je veel beter af bent zonder deze man in je leven. Vraag jezelf alsjeblieft niet af of je wel duidelijk genoeg geweest bent. Iemand die kwaad wil, luistert met 100 signalen extra nog niet.
Dat nota bene je bloedeigen vriend jou in je eigen bed verkracht vind ik vreselijk. Alsof dat nog niet erg genoeg is, denkt hij er met een beetje sorry mee weg te komen.

Dit kan echt,
heel echt,
maar dan ook heel echt niet.

Jullie zijn nog maar kort bij elkaar en als hij jou zo denkt te kunnen behandelen, ben ik benieuwd wat voor zieke acties hij nog meer uit zijn hoge hoed tovert.
Lang verhaal kort: jou verkrachten valt niet goed te praten. Gewoon he-le-maal niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt nooit meer goed, hoe moet je nog sex met deze walgelijke vent hebben?
Alle reacties Link kopieren
Je schreef op 1 Augustus dat je sinds 2 maanden een nieuwe vriend hebt. Het is nu 9 september dus je hebt deze man nu slechts 3 maanden in je leven.

Ik zou er niet eens over willen nadenken over ''vergeven'', maar ik zou heel gauw een streep onder deze relatie zetten. Niet alleen om hetgeen er is voorgevallen mbt verkrachtig (al geeft dat genoeg reden om weg te gaan) maar ook zijn houding op dag 3: "je moet je niet zo aanstellen en niet zo zeuren..." Hij geeft er geen blijk van met jou of jouw gevoelens begaan te zijn.

Of je eventueel aangifte wil doen is verder aan jou - ik kan mij voorstellen dat je dat misschien niet wil of kan, maar verder denk ik dat je je ervan bewust moet zijn dat deze man niet goed voor je is/zal zijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Deze beschadiging laat je niet zomaar achter je en je kan er donder op zeggen dat telkens als hij bovenop je ligt die gebeurtenis weer terugkomt.
Echt, er zijn meer dan genoeg fijne mannen, blijf niet aan je verkrachter plakken, want dan is de kans groot dat het niet meer goed komt met je.

Houden van is iets waar je niets tegen kunt doen, dat wordt hormonaal afgedwongen met oxytocine, maar je moet je maar bedenken dan of je hem nog wel mag, of je hart een sprongetje maakt van blijdschap zodra je hem ziet, is dat niet het geval, ren dan voor je leven. Ik meen het!
Ik heb dit meegemaakt. Ik ben gescheiden. Het was niet alle reden, maar wel een van de grootste redenen waarom ik hem geen kans meer heb gegeven me terug te winnen/samen in therapie te gaan. Voor mij was het te stuk. Hele dikke knuffel voor jou.

Overigens heb ik ook eerst nee gezegd, en heb ik er daarna gewoon als een zeester bijgelegen tot hij klaar was. Voelde niet alsof vechten tegen mijn eigen man goed voor mezelf of voor hem was. Je bent verkracht, of je je nu bent blijven verzetten of niet. Het is heel logisch om te proberen jezelf de schuld te geven, of gedachtes te hebben zoals 'waarom heb ik niet nog een keer nee gezegd' of 'waarom heb ik niet harder gevochten'. Als het jou eigen schuld zou zijn, dan zou je er namelijk ook controle over hebben een volgende keer door je anders te gedragen. Maar het is niet jou schuld, je had geen controle, en je vriend was heel erg fout. En een volgende keer heb je ook geen controle. En als hij nu geen spijt heeft en vind dat jij je te lang aanstelt klinkt dit niet als iets wat nooit meer zou kunnen gebeuren. Maar deze ene keer was er al een te veel.

Sterkte TO, ik zou vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Nog maar 12 weken geleden was dit dus geen vriend?
Dan weet je nu waarom hij vrijgezel was.

Wegwezen bij deze vent.
Zo snel mogelijk.

Gewoon wég.

Wissen, blokkeren, verwijderen en aangifte doen om zijn volgende vriendinnen slachtoffers te helpen wanneer het hen overkomt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Meegemaakt met mijn toenmalige man. Voelde me vreselijk, vies, respectloos, vernederd en heb hem nooit meer met andere ogen kunnen bekijken of hem kunnen vergeven. Juist ook omdat hij vond dat ik er luchtiger mee om moest gaan, en hij gewoon "recht" had op sex (ik ben inmiddels gescheiden, niet daardoor... hij was op wel meer vlakken agressief). Dit komt niet meer goed, wordt boos, laat hem weten dat hij veel en veel te ver is gegaan en ga door met je leven, dit verdien je niet!
Alle reacties Link kopieren
Mocht je door gaan met deze relatie houd hem dan bij je kinderen weg.

Je bent nu 2-3 maanden met hem en hoe je je eigen leven verkloot moet je vooral zelf weten maar houd je nog kleine kinderen buiten een relatie met iemand die op deze manier omgaat met relaties, grenzen en seksualiteit. Deze relatie is voor je kinderen geen voorbeeld van hoe je op een gezonde manier met elkaar omgaat.

Ik zou het uitmaken en lang de ha gaan en vragen of wat gesprekken kunt krijgen met de praktijkondersteuner of een psych want om ook maar te overwegen om hier mee door te gaan is een zieke gedachte. Niet alleen voor jezelf maar ook voor je gezin, Je zou deze mate van onveiligheid niet eens moeten willen overwegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Poppy92 schreef:
06-09-2019 13:21

Het is bizar dat je van iemand kunt houden, die zo over je grenzen is gegaan.

Je kent hem 3 maanden?
Dan ben je waarschijnlijk vooral aan zijn gezelschap gehecht en aan hem gewend, dat lijkt me wat anders.
Houd je van jezelf, dat lijkt me een belangrijker vraag.

Dat hij na twee dagen 'lief doen' vindt dat je er over moet houden lijkt me nog een extra waarschuwing dat je hem uit je leven moet gooien. Dit is een klootzak, niet iemand die 'een fout heeft gemaakt'.
nounou
Zazamaenade schreef:
06-09-2019 13:43
Je kent hem 3 maanden?
Dan ben je waarschijnlijk vooral aan zijn gezelschap gehecht en aan hem gewend, dat lijkt me wat anders.
Houd je van jezelf, dat lijkt me een belangrijker vraag.

Dat hij na twee dagen 'lief doen' vindt dat je er over moet houden lijkt me nog een extra waarschuwing dat je hem uit je leven moet gooien. Dit is een klootzak, niet iemand die 'een fout heeft gemaakt'.

Dit dus!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven