Mollig vs. Dik

16-09-2019 21:37 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag en opmerking ineen:

Ik heb al eens ergens anders een vraag/opmerking omtrend het onderwerp gedeponeerd maar nu wil ik een ervaring delen.

De vraag is, wanneer ben je mollig? En ik snap dat er niet echt een BMI grens of zoiets is, of een grens in kilo's, maar mij gaat het om het volgende;

Afgelopen weekend waren we naar een feestje met thema/doelgroep "mollig". Voor ons nieuw. Wij zijn beide normaal, gebouwd. Sportief, maar vinden beide dames met rondingen aantrekkelijk, dus we dachten; "dat is wat voor ons!"
Nou.....

Niet dus.

Binnen bleek het gros van de mensen M/V tenminste 130 kg, of meer. Da's in onze beleving niet mollig, maar dik. Enorm dikke mensen in minimale kledingstukjes....
Niet ons soort wensen. We waren ook binnen een uur weer weg.

Ik gun overigens iedereen zijn of haar feest en vind het ook oprecht fijn dat er ook erotische feesten zijn voor mensen, specifiek met een maatje meer. Hoewel de mensen en het feest niet "ons" feest was, was de sfeer binnen wel ontspannen en gezellig. Dus niets mis mee.

Maar nu vragen we ons af; zijn wij nu zo dom en naïf om te denken dat mollig "gewoon" is wat het is? Hadden we kunnen weten dat Obese beter op z'n plek was?
jouw leven is een keuze
Ik ben dik en ik vind 'mollig' niet 'dik'.
Alle reacties Link kopieren
:rofl:


Tja, volslank betekent op een dating site meestal ook écht dik. En 'curves' zijn geen rondingen, maar vetophopingen. Het is codetaal, die je even moet snappen. Ik heb dat ook moeten leren. Niet eens in een seksuele context, gewoon in het dagelijks leven.
impala wijzigde dit bericht op 16-09-2019 21:48
36.14% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Mollig is mi 10 kg boven je streefgewicht? 130 kg is gewoon morbide obese.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mollig is gewoon iets zwaarder dan je streefgewicht. 130 is inderdaad niet mollig meer.
Mollig is een BMI van 24-25, boven 26 is het dik. Ik zeg zelf overigens stevig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een ander beeld bij 'mollig'. Maar ik snap ergens ook dat ze een feest niet het thema 'morbide obees' gaan geven, dus misschien is het inderdaad mooi verpakt. Net zoals op datingsites de meest heftige optie 'volslank' of 'een paar pondjes meer' is.
Alle reacties Link kopieren
Dik (of obese) is gewoon een term met een negatieve lading. Ik denk dat er weinig mensen komen als een feest met 'voor dikke mensen' heet...
Mollig, curvy, rondingen, volslank, plussize, big zijn allemaal termen met een wat meer positieve lading.
Tja en dan heb je nog een hele variatie aan 'dik zijn' van net even wat meer rondingen dan 'normaal' slank tot en met zwaar overgewicht. Lastig thema lijkt me, ook bijv op datingwebsites want je wil jezelf ook niet bestempelen of beschrijven met een negatieve term als je wel positief over jezelf denkt etc.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-09-2019 21:49
Mollig is een BMI van 24-25, boven 26 is het dik.
Laat je nakijken
girasole3 schreef:
16-09-2019 21:51
Laat je nakijken
Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Ging je naar een Molly party? De term molly komt volgens mij uit Duitsland, waar deze avonden een enorme hit zijn, echt bedoeld voor mannen en vrouwen die van flink volle vrouwen houden. Vrouwen die je niet standaard treft bij Fun4two.

Het heeft inderdaad niet direct een link met wat wij mollig zouden vinden.
MinkeDeWit schreef:
16-09-2019 21:49
Mollig is een BMI van 24-25, boven 26 is het dik. Ik zeg zelf overigens stevig.
Gaat het lekker?
Alle reacties Link kopieren
Oranjexxx schreef:
16-09-2019 21:57
Ging je naar een Molly party? De term molly komt volgens mij uit Duitsland, waar deze avonden een enorme hit zijn, echt bedoeld voor mannen en vrouwen die van flink volle vrouwen houden. Vrouwen die je niet standaard treft bij Fun4two.

Het heeft inderdaad niet direct een link met wat wij mollig zouden vinden.
Ja.

Overigens vind (vond, want al jaren niet geweest) ik de anorexe fun4two doorsnee ook nie om aan te gluren.....

Flink vol dekt inderdaad de lading iets beter....
jouw leven is een keuze
Ik vind jullie ervaring eigenlijk wel grappig :proud: . Mollig vind ik inderdaad een kilo of 10 boven het streefgewicht. Een BMI van 27, afhankelijk van de bouw. Maar goed, de grenzen verplaatsen en afzwakken lijkt normaal te zijn geworden. Laatst stond ergens in een OP dat iemand altijd "iets te zwaar" was geweest.. Maar ze bleek een BMI van 35 te hebben.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-09-2019 21:49
Mollig is een BMI van 24-25, boven 26 is het dik. Ik zeg zelf overigens stevig.
Ik vind stevig weer iets heel anders dan dik.
Pfff, waarom gebruiken mensen toch niet gewoon de woorden die de situatie het beste omschrijven. Al die eufemismes scheppen alleen maar verwarring en verkeerde verwachtingen.
.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
16-09-2019 22:08
Maar goed, de grenzen verplaatsen en afzwakken lijkt normaal te zijn geworden. Laatst stond ergens in een OP dat iemand altijd "iets te zwaar" was geweest.. Maar ze bleek een BMI van 35 te hebben.
Dat dus. :facepalm:
impala wijzigde dit bericht op 16-09-2019 22:11
21.89% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Het gros was 130kg of meer (vraag me af hoe je dat weet, maar goed). De rest was gewoon mollig, dus voldeed prima aan de beschrijving. Ik denk dat je je gewoon beter had moeten inlezen voor wie het feestje bedoeld was.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
16-09-2019 22:11
Het gros was 130kg of meer (vraag me af hoe je dat weet, maar goed). De rest was gewoon mollig, dus voldeed prima aan de beschrijving. Ik denk dat je je gewoon beter had moeten inlezen voor wie het feestje bedoeld was.
Het is de vraag wat jij 'gewoon molllig' noemt. Ik vind iemand mollig als hij/zij niet mager is, je geen botten ziet maar een dun laagje vlees en rondingen (geen vetrollen) . Maar ook niet echt overgewicht. Zoiets als Rhianna sinds ze iets is aangekomen.
impala wijzigde dit bericht op 16-09-2019 22:18
23.58% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
16-09-2019 22:08
Ik vind jullie ervaring eigenlijk wel grappig :proud: . Mollig vind ik inderdaad een kilo of 10 boven het streefgewicht. Een BMI van 27, afhankelijk van de bouw. Maar goed, de grenzen verplaatsen en afzwakken lijkt normaal te zijn geworden. Laatst stond ergens in een OP dat iemand altijd "iets te zwaar" was geweest.. Maar ze bleek een BMI van 35 te hebben.
Oh maar wij hebben op de terugweg ook hartelijk gelachen hoor! We waren teleurgesteld dat de avond niet was wat ons er van hadden voorgesteld, maar dachten al half-half dat het ook door onze naïviteit kwam. Vonden onzelf een beetje dommig, hebben en les geleerd en (eerlijk is eerlijk) ik heb me in tijden niet zó slank gevoeld!
jouw leven is een keuze
https://i.imgur.com/hr3dVWt.jpg

~25% lichaamsvet en erboven.
impala schreef:
16-09-2019 21:44
:rofl:


Tja, volslank betekent op een dating site meestal ook écht dik. En 'curves' zijn geen rondingen, maar vetophopingen. Het is codetaal, die je even moet snappen. Ik heb dat ook moeten leren. Niet eens in een seksuele context, gewoon in het dagelijks leven.
Haha dit ja.
Ik denk sowieso dat je perceptie van gewicht niet helemaal klopt.
Lizzo (sorry ik heb een kleine obsessie) die overal als 'dik' te boek staat weegt schijnbaar tussen de 85 en 90 kilo (en doet dagelijks zeer intensieve shows)

https://www.google.com/amp/s/www.allure ... rmance/amp

Ik weeg ook zoiets maar ik sta met kleding aan te boek als 'mollig'.
Ik denk echt niet dat er zoveel mensen in die gewichtsklasse rondliepen.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
16-09-2019 22:11
Het gros was 130kg of meer (vraag me af hoe je dat weet, maar goed). De rest was gewoon mollig, dus voldeed prima aan de beschrijving. Ik denk dat je je gewoon beter had moeten inlezen voor wie het feestje bedoeld was.
Ik heb alle 400 gasten even op de weegschaal gezet. Heb ik echt altijd bij me!

Inlezen?

Goeie tip! Zal er volgende keer aan denken.....
jouw leven is een keuze
Het-groepje schreef:
16-09-2019 22:17
Ik denk sowieso dat je perceptie van gewicht niet helemaal klopt.
Lizzo (sorry ik heb een kleine obsessie) die overal als 'dik' te boek staat weegt schijnbaar tussen de 85 en 90 kilo (en doet dagelijks zeer intensieve shows)

https://www.google.com/amp/s/www.allure ... rmance/amp

Ik weeg ook zoiets maar ik sta met kleding aan te boek als 'mollig'.
Ik denk echt niet dat er zoveel mensen in die gewichtsklasse rondliepen.
Loooove Lizzo! Maar zij is wel obees. Hoe klein is ze dan wel niet?
syntax18 schreef:
16-09-2019 22:14
https://i.imgur.com/hr3dVWt.jpg

~25% lichaamsvet en erboven.
Echt joh? Ik dacht dat 25% heel gemiddeld was. Alhoewel, overgewicht is tegenwoordig natuurlijk ook vrij gemiddeld. Wel heb ik hier iig van geleerd dat mijn weegschaal hele rare vetpercentages geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven