Mollig vs. Dik

16-09-2019 21:37 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraag en opmerking ineen:

Ik heb al eens ergens anders een vraag/opmerking omtrend het onderwerp gedeponeerd maar nu wil ik een ervaring delen.

De vraag is, wanneer ben je mollig? En ik snap dat er niet echt een BMI grens of zoiets is, of een grens in kilo's, maar mij gaat het om het volgende;

Afgelopen weekend waren we naar een feestje met thema/doelgroep "mollig". Voor ons nieuw. Wij zijn beide normaal, gebouwd. Sportief, maar vinden beide dames met rondingen aantrekkelijk, dus we dachten; "dat is wat voor ons!"
Nou.....

Niet dus.

Binnen bleek het gros van de mensen M/V tenminste 130 kg, of meer. Da's in onze beleving niet mollig, maar dik. Enorm dikke mensen in minimale kledingstukjes....
Niet ons soort wensen. We waren ook binnen een uur weer weg.

Ik gun overigens iedereen zijn of haar feest en vind het ook oprecht fijn dat er ook erotische feesten zijn voor mensen, specifiek met een maatje meer. Hoewel de mensen en het feest niet "ons" feest was, was de sfeer binnen wel ontspannen en gezellig. Dus niets mis mee.

Maar nu vragen we ons af; zijn wij nu zo dom en naïf om te denken dat mollig "gewoon" is wat het is? Hadden we kunnen weten dat Obese beter op z'n plek was?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
dikkiedik1966 schreef:
21-09-2019 16:06
Ik lees dit stukje nu pas. Mollig/dik blijkt verschillende definities te hebben. Prima toch.
Waar ik wel aan dacht toen ik de OP las is dat de mensen op het feest wellicht ook teleurgesteld in jullie waren. Het thema/doelgroep was immers mollig en dat zijn jullie niet. Stel je voor dat het gros van de mensen die op een feest met als thema mollig komt zoals jullie is, dan is het hele thema weg. Eigenlijk hetzelfde zoals jullie nu hebben ervaren, maar dan andersom. Niet dat het iets uitmaakt, het was zomaar even een overpeinzing op de zaterdagmiddag.
Nou, inderdaad dus! Normaal.op erotische avonden aan aandacht "geen gebrek" (loopt ook niet storm hoor!) Maar keken ze niet naar me/ons om! Heel bijzonder om mee te maken.....
jouw leven is een keuze
Het-groepje schreef:
16-09-2019 22:40
Er staat 1.78 en 84 kg.
Met die foto's? Ik geloof er niks van.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-09-2019 14:43
Grappig hoe die beelden kunnen verschillen.
Rihanna mollig :rofl:
Even googlen levert een beeld waarop ze behoorlijk mollig is.... als je vergelijkt met eerder vind ik haar gewoon dik.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
sinds wanneer is maat 38 mollig?
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
16-09-2019 23:04
Maar 38 is mollig begreep ik laatst.

Persoonlijk vind ik 42 mollig en 44/46 dik. Daarna... sorry... 🤐
Helaas zelf ook niet slank.
Dat hangt helemaal van de lichaamslengte af.
Maat 38 bij een lengte van 1.50 is fors.
Maat 44/46 bij een lengte van 1.80 is niet dik.
Alle reacties Link kopieren
Lizzo op die foto 84 kg bij een lengte van 1.78 m?
Echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell1988 schreef:
22-09-2019 21:44
sinds wanneer is maat 38 mollig?
Bij een lichaamslengte van 1.50 m is maat 38 mollig.

Bij een lichaamslengte van 1.80 m is maat 38 superslank.
mollig is voor tevreden mensen, dik is voor ontevreden mensen. Met gewicht heeft het weinig te maken
amarna schreef:
23-09-2019 09:53
Bij een lichaamslengte van 1.50 m is maat 38 mollig.

Bij een lichaamslengte van 1.80 m is maat 38 superslank.
wat een dikke zever!!!
Alle reacties Link kopieren
Vivamuis schreef:
23-09-2019 10:50
wat een dikke zever!!!

Die 30 cm lichaamslengte maakt veel verschil uit.
Een kleine vrouw met mt 38 ziet er heel anders uit dan een lange vrouw met mt 38.
Wat is daar zever aan?

Ik heb nog een "zever" voor je.
Ook leeftijd maakt uit. Maat 38 bij een vrouw van 60 en een gemiddelde lengte van 1.70 ziet er anders uit dan bij een vrouw van 20 met dezelfde lengte en zelfde maat.
Alle reacties Link kopieren
Vivamuis schreef:
23-09-2019 10:50
wat een dikke zever!!!
Hoe zie je t dan voor je?
Ik ben 1,76 en heb voor bovenkleding nooit in mt 38 gepast. Ook niet met 69kg en 5x per week sporten.
Mijn bouw is mt 42 ook door C-cup. Als tiener had ik B en paste ik soms mt 40.
Mt38 pas ik wel... als ik bij de miss etam oid ga winkelen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
16-09-2019 21:49
Mollig is een BMI van 24-25, boven 26 is het dik. Ik zeg zelf overigens stevig.
Dit is onzin. Of ieg verschilt dat per persoon. Toen ik een BMI had tussen de 24-25 had ik maat 36-38 en was ik gewoon slank.
Niet super slank. Gewoon slank.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Geinig. Dit soort topics trekt altijd mensen die gaan vertellen hoe ze er zelf uitzien :biggrin:
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie iemand en dan vind ik die persoon slank of mollig of dik. Het aantal kilo's, de kledingmaat of de BMI zeggen mij niks. Het model waarvan ergens een link geplaatst werd, vind ik mollig, die Lizzo (ik ken haar niet) dik.

Ik merk wel dat bij de een een heel ander gewicht als mollig wordt gezien dan bij de ander. Iemand hier zei geloof ik dat ze bij de 84 kilo richting mollig ging, ik ben zelf met bijna dezelfde lengte wel eens 65 kilo geweest en was toen best mollig. Het ligt er denk ik ook aan hoe je gebouwd bent, ik ben bijvoorbeeld tenger gebouwd en wat vetjes vallen al snel op. En verder kan ik me voorstellen dat je wanneer je zelf heel slank bent, je anderen sneller mollig of dik vindt dan wanneer je zelf dik bent.
amarna schreef:
23-09-2019 09:53
Bij een lichaamslengte van 1.50 m is maat 38 mollig.

Bij een lichaamslengte van 1.80 m is maat 38 superslank.
https://www.maattabel.nl/wp-content/upl ... png?7a6039

Kijk hier anders even naar

Heeft toch echt niets met iemands lengte te maken
Alle reacties Link kopieren
Vivamuis schreef:
23-09-2019 11:50
https://www.maattabel.nl/wp-content/upl ... png?7a6039

Kijk hier anders even naar

Heeft toch echt niets met iemands lengte te maken
Maar wel met je bouw. En mijn schouders zullen nooit in maat 38 passen. Zelfs alleen mijn geraamte, mijn botten, hebben qua schouderbreedte maat 40 nodig en dus met spieren en vel eromheen maat 42 minimaal. En aangezien ik 1m83 ben is dat prima in verhouding.
Alle reacties Link kopieren
Vivamuis schreef:
23-09-2019 11:50
https://www.maattabel.nl/wp-content/upl ... png?7a6039
Kijk hier anders even naar

Heeft toch echt niets met iemands lengte te maken
Natuurlijk heeft het wel met lichaamslengte te maken.
Een kleine vrouw met de maten uit die tabel ziet er anders uit dan een lange vrouw.
En daar gaat het bjj dun/slank/mollig/stevig/dik toch om?

Een rekenvoorbeeld. Bij de omvangsmaten die volgens de tabel bij maat 38 horen heeft een vrouw van 1.50 en 60 kg een bmi van 26.6 en een vrouw van 1.80 en 60 kg een bmi van 18.5.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde met de term "curves" ik denk dan aan een gezond gewicht met rondingen, maar ook daar wordt tegenwoordig obees tot morbide obees mee bedoeld.

Onder mollig versta ik een gewicht waarbij er zo'n 10 kg af zou kunnen. Kunnen, niet moeten. Dus iets dikker dan een streefgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds geen antwoord op mn eerdere vraag, maar ben eigenlijk heel erg benieuwd, dus ik post hem nog eens:
impala schreef:
20-09-2019 21:57
Afbeelding
Hoe zou deze vrouw van het plaatje zich nou moeten omschrijven op een datingsite? Voor haar figuur lijken alleen maar woorden met een negatieve lading te bestaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet aan mollig, je bent of dik of niet dik. Ik heb ook ooit deze vraag gehad toen ik nog jong was, toen heb ik besloten dat:

< 38 dun(ner dan normaal)
38, 40* normaal
40 > dik(ker dan normaal)

Doe ermee wat je wil :bye:


*Mss dat ik tegenwoordig 42 ook bij normaal zou zetten.
Alle reacties Link kopieren
vicky87 schreef:
23-09-2019 16:51
Nog steeds geen antwoord op mn eerdere vraag, maar ben eigenlijk heel erg benieuwd, dus ik post hem nog eens:



Hoe zou deze vrouw van het plaatje zich nou moeten omschrijven op een datingsite? Voor haar figuur lijken alleen maar woorden met een negatieve lading te bestaan?
Curvy and bootylicous?
Alle reacties Link kopieren
Dik is niet per definitie curvy.
Ik heb een bmi van 28 maar ben niet curvy. Meer breed en recht. Brede schouders, weinig taille, geen grote borsten, brede platte kont.
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw van de foto; overgewicht. En ik zou zelf > maat 38 idd als mollig betitelen. 130 kilo is bij wat voor lengte dan ook niet mollig meer te noemen, wat een shocker moet dat geweest zijn🙈.
vicky87 schreef:
23-09-2019 16:51
Nog steeds geen antwoord op mn eerdere vraag, maar ben eigenlijk heel erg benieuwd, dus ik post hem nog eens:

Hoe zou deze vrouw van het plaatje zich nou moeten omschrijven op een datingsite? Voor haar figuur lijken alleen maar woorden met een negatieve lading te bestaan?
Curvy.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-09-2019 09:53
Bij een lichaamslengte van 1.50 m is maat 38 mollig.

Bij een lichaamslengte van 1.80 m is maat 38 superslank.
ja op die manier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven