Anticonceptie die niet je libido verpest?

10-10-2019 14:27 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik weet dat er al veel topics over zijn geplaatst, maar ik wilde toch nog graag even jullie ervaringen lezen. Ik ben al meer dan een jaar geleden gestopt met de pil, omdat het mijn angststoornis erger maakte en omdat ik helemaal nooit zin had in seks. Na gestopt te zijn voelde ik me meteen ontzettend goed, ik had ineens weer zin in seks en ik voelde me mentaal veel beter.

Echter hoor ik heel vaak de afkeurende reacties van mannen als er over condooms wordt gesproken, en ik vraag me af of dit ook onbewust een groot effect heeft op mijn vriend. Vaak hoor ik negatieve opmerkingen als 'liever geen seks dan met condoom' 'condoom is het irritantste wat er is' etc. en dit maakt mij eigenlijk best onzeker of geeft me een soort van 'schuldgevoel' tegenover mijn vriend.

Ik heb de alternatieven gelezen en het klinkt allemaal een beetje vaag (vrouwencondoom, vruchtbare dagen bijhouden etc) dus nu ben ik toch benieuwd of jullie misschien ervaring hebben met een anticonceptiemiddel die het libido zo min mogelijk aantast en überhaupt weinig hormonen heeft. Ik zie altijd erg gemixte reacties over de spiraal waardoor ik momenteel best angstig ben wat betreft het inbrengen en de nasymptomen.

Graag jullie mening!
Mirena. Werkt voor mij ideaal in alle opzichten.
Sterilisatie :cheer2: was hier juist super voor het libido.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
10-10-2019 14:32
Sterilisatie :cheer2: was hier juist super voor het libido.
Helaas, ik wil nog kinderen :(. Ben nog maar 23.
Alle reacties Link kopieren
koperspiraal, bevat geen hormonen, dus geen invloed op je ovulaties/natuurlijke cylcus
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
gewoon wel condooms

of het alleen nog oraal of anaal doen :)
Je vriend is een aansteller. Als hij weet wat anticonceptie, dus hormonen, met jou doen en hij zeurt nog steeds over het gebruiken van een condoom, dan zou ik daar heel snel klaar mee zijn. Ik zou dus never zelf weer aan de hormonen gaan.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
10-10-2019 14:42
Je vriend is een aansteller. Als hij weet wat anticonceptie, dus hormonen, met jou doen en hij zeurt nog steeds over het gebruiken van een condoom, dan zou ik daar heel snel klaar mee zijn. Ik zou dus never zelf weer aan de hormonen gaan.
Mijn vriend valt heel erg mee, zegt zelfs dat hij wil dat ik me gewoon goed voel. Echter hoor ik dan hele negatieve dingen van andere mannen en ben ik bang dat mijn vriend er misschien ook zo denkt maar het niet uitspreekt uit respect voor mij.
Alle reacties Link kopieren
ik volg.
Als ik zie hoeveel zin ik nu heb sinds ik gestopt ben met de pil, wil ik dat niet terug.
Maar verder dan een koperspiraal als alternatief ben ik nog niet gekomen, en die lijkt toch ook vaak nadelen (pijn etc) te geven.
Condoom is niet super vervelend maar het is toch altijd wel even een stop in the heat of the moment. Of wij moeten daar nog wat mee oefenen ^^
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat jij je schuldig moet voelen.

Mannen nemen voor niks verantwoordelijkheid er wordt ALTIJD maar vanuitgegaan dat een vrouw wel de pil neemt of whatever doet om niet zwanger te worden, en dan nog denken dat ze mogen klagen en zagen voor een condoom?

Ik kan mij daar echt verschrikkelijk in opwinden...

Dus conclusie jij moet je niet in bochten wringen om die condoom te vermijden, gewoon zo verder doen en willen ze het anders moeten ze zelf maar iets bedenken!
Alle reacties Link kopieren
Elenadem schreef:
10-10-2019 14:44
Mijn vriend valt heel erg mee, zegt zelfs dat hij wil dat ik me gewoon goed voel. Echter hoor ik dan hele negatieve dingen van andere mannen en ben ik bang dat mijn vriend er misschien ook zo denkt maar het niet uitspreekt uit respect voor mij.
ik vind seks zonder condoom ook fijner dan met
maar het risico niet waard, dus dan toch maar met
Alle reacties Link kopieren
Elenadem schreef:
10-10-2019 14:44
Mijn vriend valt heel erg mee, zegt zelfs dat hij wil dat ik me gewoon goed voel. Echter hoor ik dan hele negatieve dingen van andere mannen en ben ik bang dat mijn vriend er misschien ook zo denkt maar het niet uitspreekt uit respect voor mij.
Vind dat als dat zo zou zijn ergens ook wel weer juist goed van hem. Hij accepteert de situatie zoals het is.

Hier jaren hetzelfde probleem gehad en toen kinderwens vervuld was heeft man zich laten steriliseren. Ook ik vind een condoom minder fijn, maar toch wel gebruikt toen we niet zwanger wilden worden. Een oplossing met hormonen was niets voor mij en een spiraal zetten ze bij mij niet.
loisnvt schreef:
10-10-2019 14:42
Je vriend is een aansteller. Als hij weet wat anticonceptie, dus hormonen, met jou doen en hij zeurt nog steeds over het gebruiken van een condoom, dan zou ik daar heel snel klaar mee zijn. Ik zou dus never zelf weer aan de hormonen gaan.

Dit. Mijn ex had hetzelfde als jij en wij deden het dus gewoon met condoom. No problem.
Alle reacties Link kopieren
NienkeNon7 schreef:
10-10-2019 14:45
Ik vind niet dat jij je schuldig moet voelen.

Mannen nemen voor niks verantwoordelijkheid er wordt ALTIJD maar vanuitgegaan dat een vrouw wel de pil neemt of whatever doet om niet zwanger te worden, en dan nog denken dat ze mogen klagen en zagen voor een condoom?

Ik kan mij daar echt verschrikkelijk in opwinden...

Dus conclusie jij moet je niet in bochten wringen om die condoom te vermijden, gewoon zo verder doen en willen ze het anders moeten ze zelf maar iets bedenken!
Precies dit!
Elenadem schreef:
10-10-2019 14:44
Mijn vriend valt heel erg mee, zegt zelfs dat hij wil dat ik me gewoon goed voel. Echter hoor ik dan hele negatieve dingen van andere mannen en ben ik bang dat mijn vriend er misschien ook zo denkt maar het niet uitspreekt uit respect voor mij.

Wat is dan het probleem? Boeien wat andere mannen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere pillen gehad/gebruikt, bij veel daarvan gingen mijn libido & humeur erg omlaag.

De laatste pil die ik heb gebruikt is de Zoely, werkt met een lichaamseigen hormoon. Helaas is deze niet meer op de markt verkrijgbaar (waarschijnlijk januari 2020 weer)

Laatst heb ik een anticonceptiestaafje in mijn arm laten plaatsen, deze blijft 3 jaar zitten/werken. Bevalt me erg goed! weinig tot geen ongesteldheid, mijn humeur is weer helemaal top & ik heb ook vaker zin in seks :D

Overigens vind ik niet dat je dit moet doen, omdat de omgeving iets van het condoomgebruik vind!
Alle reacties Link kopieren
Geheel onthouding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Elenadem schreef:
10-10-2019 14:44
Mijn vriend valt heel erg mee, zegt zelfs dat hij wil dat ik me gewoon goed voel. Echter hoor ik dan hele negatieve dingen van andere mannen en ben ik bang dat mijn vriend er misschien ook zo denkt maar het niet uitspreekt uit respect voor mij.

Dan vraag je het hem. Als hij dan zegt dat het geen probleem is, geloof hem dan. Hij is volwassen en kan heus wel voor zichzelf praten. En als hij ervoor kiest dat niet te doen en te berusten in condooms, is dat ook oké toch?
chocolol wijzigde dit bericht op 10-10-2019 17:05
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je geen koperspiraal?

Ik heb hem toevallig deze week laten plaatsen. Ik zal eerlijk zijn: het plaatsen was echt een verschrikking. Het deed ontzettend veel pijn, maar binnen 20 minuten sta je weer buiten. Daarna nog wat krampen gehad (te vergelijken met menstruatiekrampen) en een beetje slap gevoel en wat bloedverlies.

De dag erna had ik al nergens meer last van. Nu, 4 dagen later, heb ik al seks gehad (geen pijn voor, tijdens of na) en nergens last van.

Volgens mij is de koperspiraal (naast condooms dan) als enige een anticonceptie waar geen toegevoegde hormonen in zit. Natuurlijk is het plaatsen even ruk, maar lijkt mij beter dan steeds na te moeten denken over een condoom voordat je lekker kunt seksen.

Oja, en je hebt er vervolgens 10 jaar geen omkijken naar en mocht je klaar zijn om aan kinderen te beginnen, is het ding er zo weer uit gehaald en ben je meteen weer vruchtbaar.

Toevoeging: ik heb hem nog geen week, na 14 jaar pilgebruik, en iedereen heeft andere ervaringen met (koper)spiralen. Dus het is ook wel heel persoonlijk hoe men erop reageert.
Consistency compounds.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hangt het af van de man. Met mijn vorige vriend had ik 2 keer per maand seks. Met mijn huidige vriend gemiddeld 2 keer per week. Ik voel me veel meer aangetrokken tot hem waardoor mijn libido omhoog is gegaan. Ik gebruik gewoon dezelfde pil als toen ik met de vorige man was.
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
10-10-2019 17:05
Waarom neem je geen koperspiraal?

Ik heb hem toevallig deze week laten plaatsen. Ik zal eerlijk zijn: het plaatsen was echt een verschrikking. Het deed ontzettend veel pijn, maar binnen 20 minuten sta je weer buiten. Daarna nog wat krampen gehad (te vergelijken met menstruatiekrampen) en een beetje slap gevoel en wat bloedverlies.

De dag erna had ik al nergens meer last van. Nu, 4 dagen later, heb ik al seks gehad (geen pijn voor, tijdens of na) en nergens last van.

Volgens mij is de koperspiraal (naast condooms dan) als enige een anticonceptie waar geen toegevoegde hormonen in zit. Natuurlijk is het plaatsen even ruk, maar lijkt mij beter dan steeds na te moeten denken over een condoom voordat je lekker kunt seksen.

Oja, en je hebt er vervolgens 10 jaar geen omkijken naar en mocht je klaar zijn om aan kinderen te beginnen, is het ding er zo weer uit gehaald en ben je meteen weer vruchtbaar.

Toevoeging: ik heb hem nog geen week, na 14 jaar pilgebruik, en iedereen heeft andere ervaringen met (koper)spiralen. Dus het is ook wel heel persoonlijk hoe men erop reageert.

Ik heb ook een koper spiraal en plaatsen deed geen pijn.
Dat is bij iedereen anders dus laat je er niet van weerhouden :-)
Alle reacties Link kopieren
Condoom is geen probleem. Het doorbreekt even het moment om hem om te doen, maar dat is het dan ook. Het is niet anders.
lilalinda schreef:
10-10-2019 14:42
gewoon wel condooms

of het alleen nog oraal of anaal doen :)
Dat
Alle reacties Link kopieren
OwlyOne schreef:
10-10-2019 17:05
Waarom neem je geen koperspiraal?

Ik heb hem toevallig deze week laten plaatsen. Ik zal eerlijk zijn: het plaatsen was echt een verschrikking. Het deed ontzettend veel pijn, maar binnen 20 minuten sta je weer buiten. Daarna nog wat krampen gehad (te vergelijken met menstruatiekrampen) en een beetje slap gevoel en wat bloedverlies.

De dag erna had ik al nergens meer last van. Nu, 4 dagen later, heb ik al seks gehad (geen pijn voor, tijdens of na) en nergens last van.

Volgens mij is de koperspiraal (naast condooms dan) als enige een anticonceptie waar geen toegevoegde hormonen in zit. Natuurlijk is het plaatsen even ruk, maar lijkt mij beter dan steeds na te moeten denken over een condoom voordat je lekker kunt seksen.

Oja, en je hebt er vervolgens 10 jaar geen omkijken naar en mocht je klaar zijn om aan kinderen te beginnen, is het ding er zo weer uit gehaald en ben je meteen weer vruchtbaar.

Toevoeging: ik heb hem nog geen week, na 14 jaar pilgebruik, en iedereen heeft andere ervaringen met (koper)spiralen. Dus het is ook wel heel persoonlijk hoe men erop reageert.
Jij hebt een t vormig koperspiraal begrijp ik (omdat ie 10 jaar werkt)? Die had ik ook 2,5 jaar lang, de t-safe, en het was een ware verschrikking. Het inbrengen alleen al, en dan heb ik drie kinderen gehad. Maar het ergste was het heftige bloedverlies waardoor ik ijzertekort opliep en daardoor weer haaruitval kreeg, en dat mijn menstruaties bijna 14 dagen duurden. Augustus heb ik hem ingeruild voor een ballerine en die bevalt tot dusver uitstekend! Ik ben weer helemaal normaal ongesteld, zoals ik was zonder spiraal. Maar het klopt; is voor iedereen weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Sylphide75 schreef:
10-10-2019 21:48
Jij hebt een t vormig koperspiraal begrijp ik (omdat ie 10 jaar werkt)? Die had ik ook 2,5 jaar lang, de t-safe, en het was een ware verschrikking. Het inbrengen alleen al, en dan heb ik drie kinderen gehad. Maar het ergste was het heftige bloedverlies waardoor ik ijzertekort opliep en daardoor weer haaruitval kreeg, en dat mijn menstruaties bijna 14 dagen duurden. Augustus heb ik hem ingeruild voor een ballerine en die bevalt tot dusver uitstekend! Ik ben weer helemaal normaal ongesteld, zoals ik was zonder spiraal. Maar het klopt; is voor iedereen weer anders.
Wat erg dat je na het plaatsen van de T-safe van die heftige bloedingen hebt gehad!

Ik heb inderdaad nu ook de T-safe maar misschien is het voor mij nog wat te vroeg om echt te zeggen wat het voor me doet. Ik heb bijvoorbeeld nog geen menstruatie gehad, daar ben ik erg benieuwd naar. En je hebt gelijk: bij mij was het plaatsen ook echt heel erg pijnlijk.

Net las ik iemand die het plaatsen heel erg vond mee vallen. Het is echt voor iedereen anders.

Gelukkig heb je nu wel iets gevonden waar je je beter bij voelt :)
Consistency compounds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven