Te 'dik' voor seks

12-10-2019 19:51 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik zit ergens mee.. best wel erg op het moment. Ik weet van mezelf dat ik iets te zwaar ben en niet overal strak, maar ben gewoon een leuke meid die zich goed verzorgt en zich leuk kleed. Daarnaast let ik op mijn voeding en probeer ik voldoende te bewegen om wat kilo's kwijt te raken (weeg iets meer dan 80kg, ben 170 en 28 jaar).

Ik heb nu ruim een jaar een relatie met mijn vriend en mijn libido ligt duidelijk hoger dan van hem. Na de zoveelste keer aangegeven te hebben dat ik wel wat vaker seks zou willen omdat ik 1x in de maand echt te weinig vind kreeg ik eindelijk te horen waar het aan ligt dat we weinig seks hebben.

Het ligt aan dat ik een beetje buik en een beetje love handles heb... oftewel zoals veel vrouwen... hier en daar een vetje. Hij vindt mij daarom niet altijd even aantrekkelijk in de context dat hij zin heeft. (Hoewel zijn jonge heer wel regelmatig anders aan geeft). Hierdoor heeft hij dus niet altijd zin in seks met mij.

Het is dus niet dat we nooit seks hebben, maar het mag dus van mij wel wat vaker en dat weet hij. Toen ik vroeg wat hij dan in mij ziet, waarom we dan na ruim een jaar nog steeds samen zijn en waarom hij dan met mij samen wilde wonen (wat nu ook alweer ruim een half jaar is) gaf hij het volgende als antwoord:

Hij is verliefd geworden op mijn innerlijk en op mijn uiterlijk, maar vind mij niet altijd even aantrekkelijk. "We zijn samen, omdat het in heel veel dingen wel goed zit tussen ons" (zegt hij en ik ben het er mee eens).

Om even een wat duidelijkere beeld te geven mijn vriend is gek op latex en leer. Dat vind hij heel sexy. Dus ik zei dat ik onderhand begin te denken dat ik alleen seks met hem kan hebben, dat hij alleen zin krijgt als ik iets van latex oid aan trek. Daarop zegt hij dat het niet zo is, maar ondertussen hebben we maar 1x in de maand seks ofzo. Ook zoenen met de tong is te veel voor hem lijkt

Verder wilt hij wel knuffelen, kusjes krijgen en geven, aan mijn borsten en billen zitten en lepeltje lepeltje liggen als we gaan slapen. Toch ben ik bang dat als dit zo door gaat we meer een broer zus relatie krijgen ipv een liefdesrelatie.

Is dit normaal hoe hij hier in staat? Wat moet ik hier mee? En heb ik dan echt zo'n hoog libido?

Ik hou ontzettend van hem, we kunnen lachen maar ook goed praten, alleen wat de seks betreft ben ik ontevreden en krijg ik deze redenen.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
12-10-2019 22:34
Blijkbaar vinden jullie dat vriend TO moet nemen zoals ze is, of anders einde relatie. Maar wat als TO had gemopperd dat zij het is die geen zin meer heeft in seks met haar vriend omdat die een buik en vetrollen heeft, waarvan vriend zou vinden dat ze maar moet accepteren? Ik vermoed dat het commentaar dan zou zijn:
"wat een egoïstisische zak dat hij geen moeite wil doen om er aantrekkelijk uit te zien voor jou"
"groot gelijk, met zo'n kerel zou ik ook niet willen seksen"
"stel hem voor de keuze: afvallen of geen seks meer".
Nee Juriaan, dat zouden "we" niet!

Vriend van TO is een LUL. Een eerste klas Asshole! En iedere vrouw die zo over de eigen partner zou schrijven zounop gelijke wijze worden afgeserveerd.

TO. Die man is jou nietvwaard zoek iemand die jou waardeert, bemind en lief heeft!

Je verdient beter.

Overigens had ik ooit, een partner die ik te dik vond om nog seks mee te hebben. Dik geworden, wel te verstaan! Die heb ik na herhaalde gesprekken wel aan de keien gezet. Liefde is mooi, maar het houdt een keer op!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
12-10-2019 22:34
Blijkbaar vinden jullie dat vriend TO moet nemen zoals ze is, of anders einde relatie. Maar wat als TO had gemopperd dat zij het is die geen zin meer heeft in seks met haar vriend omdat die een buik en vetrollen heeft, waarvan vriend zou vinden dat ze maar moet accepteren? Ik vermoed dat het commentaar dan zou zijn:
"wat een egoïstisische zak dat hij geen moeite wil doen om er aantrekkelijk uit te zien voor jou"
"groot gelijk, met zo'n kerel zou ik ook niet willen seksen"
"stel hem voor de keuze: afvallen of geen seks meer".
Wie zegt dat? (ja, jij.. ik zie het)

Nee, dan zou mijn reactie hetzelfde zijn. En zo is mijn reactie ook al eens geweest hier op het forum met topics vanaf die kant gezien. Maar leuk dat je er weer een man-vrouw dingetje van probeert te maken joh
Later is nu
..
anoniem_365114 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 22:15
98.93% gewijzigd
Dus vriend is een [willekeurig scheldwoord] omdat hij na aandringen van TO zegt dat hij haar niet zo aantrekkelijk (meer?) vindt omdat ze mollig is? Ik vind dat nogal onheus t.a.v. vriend, daarin ben ik blijkbaar anders dan velen hier.

Ik snap heus wel dat dat niet leuk is om te horen voor TO, maar elke reden voor of oorzaak van een verminderde seksuele aantrekkingskracht is lullig om te horen (en te vertellen). Om de lieve vrede wordt dat daarom vaak niet uitgesproken en wordt er omheen gedraaid. Is dat handig of minder handig? Goed of minder goed? Pijnlijk of minder pijnlijk? Dat hangt van de situatie af, maar ik heb er in elk geval geen moreel oordeel over.

Nogmaals: na aandringen van TO heeft vriend gezegd wat er wat hem betreft aan scheelt. Vervolgens wordt vriend hier uitgemaakt voor rotte vis en wordt er door TO getwijfeld aan vriends libido. Blijkbaar ben ik zo'n beetje de enige die dat onlogisch en onterecht vindt.

Ik denk dat verminderde lichamelijke seksuele aantrekkingskracht best vaak voorkomt als oorzaak van seksuele problemen in relaties. Soms kun je daar wat aan doen en soms niet. In dit geval klinkt het alsof TO daar misschien iets aan zou kunnen doen. Wat geen verplichting is natuurlijk en eerlijk gezegd denk ik dat er meer problemen spelen, maar daar weten we vooralsnog niks van.
Dreamer schreef:
13-10-2019 13:26
Wie zegt dat? (ja, jij.. ik zie het)

Nee, dan zou mijn reactie hetzelfde zijn. En zo is mijn reactie ook al eens geweest hier op het forum met topics vanaf die kant gezien. Maar leuk dat je er weer een man-vrouw dingetje van probeert te maken joh
Daar heb je een punt. Dat was meer een vermoeden dan een gegeven, maar dat vertroebelt de discussie. Dus dat had ik niet moeten posten.
JuriaanB schreef:
13-10-2019 17:02
Dus vriend is een [willekeurig scheldwoord] omdat hij na aandringen van TO zegt dat hij haar niet zo aantrekkelijk (meer?) vindt omdat ze mollig is? Ik vind dat nogal onheus t.a.v. vriend, daarin ben ik blijkbaar anders dan velen hier.

Ik snap heus wel dat dat niet leuk is om te horen voor TO, maar elke reden voor of oorzaak van een verminderde seksuele aantrekkingskracht is lullig om te horen (en te vertellen). Om de lieve vrede wordt dat daarom vaak niet uitgesproken en wordt er omheen gedraaid. Is dat handig of minder handig? Goed of minder goed? Pijnlijk of minder pijnlijk? Dat hangt van de situatie af, maar ik heb er in elk geval geen moreel oordeel over.

Nogmaals: na aandringen van TO heeft vriend gezegd wat er wat hem betreft aan scheelt. Vervolgens wordt vriend hier uitgemaakt voor rotte vis en wordt er door TO getwijfeld aan vriends libido. Blijkbaar ben ik zo'n beetje de enige die dat onlogisch en onterecht vindt.

Ik denk dat verminderde lichamelijke seksuele aantrekkingskracht best vaak voorkomt als oorzaak van seksuele problemen in relaties. Soms kun je daar wat aan doen en soms niet. In dit geval klinkt het alsof TO daar misschien iets aan zou kunnen doen. Wat geen verplichting is natuurlijk en eerlijk gezegd denk ik dat er meer problemen spelen, maar daar weten we vooralsnog niks van.
Het verschil is dat to volgens mij niet veranderd is (lees: aangekomen) sinds ze een relatie met hem heeft. Als je al langer een relatie hebt en iemand komt aanzienlijk aan, a la: dan mag je dat bespreekbaar maken (op een wel iets sensitievere manier als je het mij vraagt). Maar in dit geval wil hij haar veranderen terwijl hij haar zo heeft leren kennen. Begin dan geen relatie...
BlaZoo schreef:
13-10-2019 07:20
Ga jij vooral ook zo “eerlijk” door het leven. Zal je goed doen
Soms is een leugentje om bestwil of ontwijken beter, om gevoelens te sparen, de verhouding niet te beschadigen of als je een probleem kunt oplossen zonder (pijnlijk) eerlijk te zijn. Dat doen we allemaal wel eens. Maar dit gaat om een relatie die aan het stuklopen is op iets wat misschien te verhelpen is. Dan is het toch zonde om niet eerlijk te zijn? Het is nou ook weer geen super pijnlijke toestand he. Vriend heeft minder zin in seks omdat hij TO wat te dik vindt. Dan heeft TO de keuze: afvallen of de relatie kappen. Maar omdat ze verder vol lof is over de relatie is afvallen geen gekke overweging lijkt me.

Ik weet wel dat als mijn partner tegen me zou zeggen "Luister Juriaan, ik weet wel dat je ook mollig was toen we elkaar leerden kennen, maar ik vind het inmiddels eigenlijk niet fijn en aantrekkelijk meer en ik merk dat minder zin in seks heb met jou, maar voor de rest vind ik je nog steeds super." dan zou ik toch echt mijn best doen om af te vallen. Het gaat om een buikje en love handles, niet om 50kg afvallen plus facelift plus neptieten. Ik snap de ophef en verontwaardiging t.a.v. vriend gewoon niet.
Kikkertje79 schreef:
13-10-2019 17:18
Het verschil is dat to volgens mij niet veranderd is (lees: aangekomen) sinds ze een relatie met hem heeft. Als je al langer een relatie hebt en iemand komt aanzienlijk aan, a la: dan mag je dat bespreekbaar maken (op een wel iets sensitievere manier als je het mij vraagt). Maar in dit geval wil hij haar veranderen terwijl hij haar zo heeft leren kennen. Begin dan geen relatie...
Mensen en hun smaken kunnen veranderen en verliefdheid maakt blind. Mensen en hun relatie zijn niet statisch en onveranderlijk. Iedereen moet voor zichzelf bepalen in hoeverre je binnen een lopende relatie meebeweegt met je partner, of afscheid neemt, of binnen de relatie een zekere mate van uit elkaar groeien accepteert, of je aanpast of iets doet voor elkaar. Maar daar hoef je toch geen moreel oordeel aan te koppelen? Dat is mijn punt.
Stel hè, ik weeg 70 kilo, een gezond gewicht voor mijn lengte en ook passend bij mijn postuur, en dat heb ik altijd gewogen. En dan zegt mijn partner opeens: ja weet je, ik val eigenlijk op dikke vrouwen, dus ik zou je aantrekkelijker vinden met 15 kilo meer. Vind je dan nog steeds dat je dan maar aan moet komen om je man te plezieren?
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje79 schreef:
13-10-2019 17:18
Het verschil is dat to volgens mij niet veranderd is (lees: aangekomen) sinds ze een relatie met hem heeft. Als je al langer een relatie hebt en iemand komt aanzienlijk aan, a la: dan mag je dat bespreekbaar maken (op een wel iets sensitievere manier als je het mij vraagt). Maar in dit geval wil hij haar veranderen terwijl hij haar zo heeft leren kennen. Begin dan geen relatie...
Het is niet ongewoon om daar geen punt van te maken tijdens de verliefde periode maar daarna wel. Gebeurt zo vaak. Om taalgebruik, manier van eten, kleden, uiterlijk... Dat is gewoon menselijk, die man is daarom geen monster.
Ik heb dat ook al meegemaakt, het uitmaken om iets waar ik eerst geen probleem mee had.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-10-2019 17:25
Mensen en hun smaken kunnen veranderen en verliefdheid maakt blind. Mensen en hun relatie zijn niet statisch en onveranderlijk. Iedereen moet voor zichzelf bepalen in hoeverre je binnen een lopende relatie meebeweegt met je partner, of afscheid neemt, of binnen de relatie een zekere mate van uit elkaar groeien accepteert, of je aanpast of iets doet voor elkaar. Maar daar hoef je toch geen moreel oordeel aan te koppelen? Dat is mijn punt.
Even:

Iemand is 170 cm en weeg 80 kilo. Da's objectief gezien niet dik. Dat heet licht overgewicht.

Die iemand krijgt in deze vorm/toestand een relatie, smoorverliefd, dampende seks, één wild avontuur! Hoera!

En na verloop van tijd vind de nieuwe partner van iemand, ineens die exact zelfde iemand (die dus NIET veranderd is!) Te dik om seks mee te hebben.

Dat is gek. Ja je hebt gelijk, na verloop van tijd verander je als individu binnen een relatie. En dat is vaak (2/3) naar elkaar toe en soms (1/3) van elkaar af. In dat laaste geval, als praten of therapie niet werkt, ga je uit elkaar.

Partner van TO maakte een andere keuze:

Hij vind TO eerst geruime tijd leuk, lief, aantrekkelijk en opwindend genoeg om er zijn piemelot in te proppen, en dan, wanneer hij als individu binnen een relatie van opvatting en idee verandert (wat kan en mag! We zijn een democratie!) Maakt hij niet de keuze dit tactisch te brengeb en eventueel de relatie te beëindigen, nee partner van TO vind het nodig haar onnodig te beledigen en te kwetsen. Dan ben je een LUL!!!

En weet je wat dan pas een moreel oordeel is?

Dat jij vindt dat anderen daar geen moreel oordeel aan hoeven te koppelen.

Dàt zagt vooral veel over jouw denkpatronen......
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ook een tijdje zwaarder geweest en ik vond dat ook niet zo sexy maar ik heb er nooit wat van gezegd want ik wilde hem niet kwetsen. Maar als het te ver zou gaan wel. Te dun vind ik ook niet mooi trouwens.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
13-10-2019 17:44
Mijn man is ook een tijdje zwaarder geweest en ik vond dat ook niet zo sexy maar ik heb er nooit wat van gezegd want ik wilde hem niet kwetsen. Maar als het te ver zou gaan wel. Te dun vind ik ook niet mooi trouwens.
Mooi van je!

Ik verbaas me nogal eens over hoe makkelijk mensen die "ik hou van jou" zeggen elkaar daarnaast tot op het bot kwetsen.....
jouw leven is een keuze
Wat wil je horen? 1 keer per maand is weinig in jullie leeftijd en ik zou zeker niet het pad op gaan van latex en leer aantrekken om maar sex te hebben. Hij zal wat eerlijker moeten zijn..wat een gelul dat ie je ineens te dik vindt..alsof het zou helpen als je 15 kg afvalt..gaat ie je dan wel weer echt zoenen? of is de relatie gewoon in een stadium beland van samen lekker doorkabbelen en tevreden zijn of ermee stoppen?

niks mis mee, als beiden dat willen.
2east schreef:
13-10-2019 17:44
Hij vind TO eerst geruime tijd leuk, lief, aantrekkelijk en opwindend genoeg om er zijn piemelot in te proppen, en dan, wanneer hij als individu binnen een relatie van opvatting en idee verandert (wat kan en mag! We zijn een democratie!) Maakt hij niet de keuze dit tactisch te brengeb en eventueel de relatie te beëindigen, nee partner van TO vind het nodig haar onnodig te beledigen en te kwetsen. Dan ben je een LUL!!!
Ik zie dat kwetsen en beledigen niet. Kwetsen zou zijn als TO iets zou hebben waar ze niks aan kan doen en niet kan veranderen en dat vriend dan lullige dingen zou zeggen. Dat is allemaal niet aan de orde. Althans, dat kan ik niet afleiden uit de OP. Hij is er zelfs niet eens zelf over begonnen en TO moest het uit hem trekken. Had hij dan een smoesje moeten verzinnen?

En weet je wat dan pas een moreel oordeel is?

Dat jij vindt dat anderen daar geen moreel oordeel aan hoeven te koppelen.

Dàt zagt vooral veel over jouw denkpatronen......
Ik weet niet wat dat zegt over denkpatronen. Maar het is inderdaad een moreel oordeel van mij. Ik vind het moreel onterecht om vriend een lul te noemen. Ik zie daar geen reden toe. Ik zie dus geen reden om vriend moreel te veroordelen. Ik zie wel reden om mensen die vriend moreel veroordelen moreel te veroordelen. Dat is niet met elkaar in tegenspraak dus je jijbak-drogreden kan de koelkast in.
Als je van iemand houdt, hoe kan dan hier en daar een vetje een probleem zijn?
Alle reacties Link kopieren
TO heeft niet meer gereageerd, hier wordt veel ingevuld zeg, we weten nog steeds niet of ze bijgekomen is want dat lees ik echt niet in de OP.
Tot op het bot kwetsen? Ze stelt een vraag en hij antwoord eerlijk. Niet met verwijtende, kwetsende woorden.
Oriander schreef:
13-10-2019 18:19
Als je van iemand houdt, hoe kan dan hier en daar een vetje een probleem zijn?
dat is gewoon een smoes..natuurlijk is dat de reden niet.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-10-2019 17:02
Dus vriend is een [willekeurig scheldwoord] omdat hij na aandringen van TO zegt dat hij haar niet zo aantrekkelijk (meer?) vindt omdat ze mollig is? Ik vind dat nogal onheus t.a.v. vriend, daarin ben ik blijkbaar anders dan velen hier.

Ik snap heus wel dat dat niet leuk is om te horen voor TO, maar elke reden voor of oorzaak van een verminderde seksuele aantrekkingskracht is lullig om te horen (en te vertellen). Om de lieve vrede wordt dat daarom vaak niet uitgesproken en wordt er omheen gedraaid. Is dat handig of minder handig? Goed of minder goed? Pijnlijk of minder pijnlijk? Dat hangt van de situatie af, maar ik heb er in elk geval geen moreel oordeel over.

Nogmaals: na aandringen van TO heeft vriend gezegd wat er wat hem betreft aan scheelt. Vervolgens wordt vriend hier uitgemaakt voor rotte vis en wordt er door TO getwijfeld aan vriends libido. Blijkbaar ben ik zo'n beetje de enige die dat onlogisch en onterecht vindt.

Ik denk dat verminderde lichamelijke seksuele aantrekkingskracht best vaak voorkomt als oorzaak van seksuele problemen in relaties. Soms kun je daar wat aan doen en soms niet. In dit geval klinkt het alsof TO daar misschien iets aan zou kunnen doen. Wat geen verplichting is natuurlijk en eerlijk gezegd denk ik dat er meer problemen spelen, maar daar weten we vooralsnog niks van.
Vriend wil vervolgens ook geen seks he. Omdat hij haar niet aantrekkelijk vindt is de frequentie behoorlijk laag. Het één is het gevolg van het ander, zegt hij. Dat sámen zou voor mij toch wel een domper zijn. En dat al na een jaar relatie en een half jaar samenwonen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-10-2019 18:03
Ik zie dat kwetsen en beledigen niet. Kwetsen zou zijn als TO iets zou hebben waar ze niks aan kan doen en niet kan veranderen en dat vriend dan lullige dingen zou zeggen. Dat is allemaal niet aan de orde. Althans, dat kan ik niet afleiden uit de OP. Hij is er zelfs niet eens zelf over begonnen en TO moest het uit hem trekken. Had hij dan een smoesje moeten verzinnen?



Ik weet niet wat dat zegt over denkpatronen. Maar het is inderdaad een moreel oordeel van mij. Ik vind het moreel onterecht om vriend een lul te noemen. Ik zie daar geen reden toe. Ik zie dus geen reden om vriend moreel te veroordelen. Ik zie wel reden om mensen die vriend moreel veroordelen moreel te veroordelen. Dat is niet met elkaar in tegenspraak dus je jijbak-drogreden kan de koelkast in.
En dat maakt jou tot net zo'n figuur!
2east wijzigde dit bericht op 13-10-2019 20:05
0.11% gewijzigd
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-10-2019 17:21
Soms is een leugentje om bestwil of ontwijken beter, om gevoelens te sparen, de verhouding niet te beschadigen of als je een probleem kunt oplossen zonder (pijnlijk) eerlijk te zijn. Dat doen we allemaal wel eens. Maar dit gaat om een relatie die aan het stuklopen is op iets wat misschien te verhelpen is. Dan is het toch zonde om niet eerlijk te zijn? Het is nou ook weer geen super pijnlijke toestand he. Vriend heeft minder zin in seks omdat hij TO wat te dik vindt. Dan heeft TO de keuze: afvallen of de relatie kappen. Maar omdat ze verder vol lof is over de relatie is afvallen geen gekke overweging lijkt me.

Ik weet wel dat als mijn partner tegen me zou zeggen "Luister Juriaan, ik weet wel dat je ook mollig was toen we elkaar leerden kennen, maar ik vind het inmiddels eigenlijk niet fijn en aantrekkelijk meer en ik merk dat minder zin in seks heb met jou, maar voor de rest vind ik je nog steeds super." dan zou ik toch echt mijn best doen om af te vallen. Het gaat om een buikje en love handles, niet om 50kg afvallen plus facelift plus neptieten. Ik snap de ophef en verontwaardiging t.a.v. vriend gewoon niet.
Dat zeg je nu al een paar keer "misschien te verhelpen" Misschien ook wel niet. TO zegt dat ze daar wel op let en toch is ze wat te dik. Misschien gaat het niet zo makkelijk als jij wel denkt. Bij mij in elk geval niet. Gelukkig vindt mijn man mij nog wel aantrekkelijk, hoewel ik veel zwaarder ben dan TO. Enja, hij vindt mij slanker mooier, maar nu nog steeds aantrekkelijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
13-10-2019 18:03
Ik zie dat kwetsen en beledigen niet. Kwetsen zou zijn als TO iets zou hebben waar ze niks aan kan doen en niet kan veranderen en dat vriend dan lullige dingen zou zeggen. Dat is allemaal niet aan de orde. Althans, dat kan ik niet afleiden uit de OP. Hij is er zelfs niet eens zelf over begonnen en TO moest het uit hem trekken. Had hij dan een smoesje moeten verzinnen?



Ik weet niet wat dat zegt over denkpatronen. Maar het is inderdaad een moreel oordeel van mij. Ik vind het moreel onterecht om vriend een lul te noemen. Ik zie daar geen reden toe. Ik zie dus geen reden om vriend moreel te veroordelen. Ik zie wel reden om mensen die vriend moreel veroordelen moreel te veroordelen. Dat is niet met elkaar in tegenspraak dus je jijbak-drogreden kan de koelkast in.

En TO heeft dat uit hem getrokken, omdat hij geen seks wilde. Daar wil je toch op den duur een reden voor hebben, lijkt me.
Later is nu
Jaja, rustig maar. Ik doe helemaal geen inhoudelijke uitspraken over deze kwestie, behalve dat ik denk dat er meer speelt en dat ik het qua relatie ook somber inzie, mede door dat moeizame latexgedoe. Maar dat doet er allemaal niet toe wat mijn initiële reactie betrof. Ik viel over het venijn waarop vriend in dit topic bejegend werd. Dat vond en vind ik onterecht.

Ik heb in mijn leven tot nu toe geleerd dat:
- relaties verschillende fases doormaken
- mensen gedurende hun leven doorlopend veranderen (soms drastisch, soms geleidelijk)
- seksuele chemie, aantrekkingskracht etc tijdens een relatie kan veranderen
- allerlei situaties en ervaringen van invloed kunnen zijn op personen en op relaties

Ik kan me zo voorstellen dat vriends seksuele voorkeuren door bepaalde oorzaken zijn veranderd gedurende deze (korte) relatie. Of dat hij om welke reden dan ook in eerste instantie zijn voorkeuren heeft genegeerd, maar dat niet langer kan of wil. Het lijkt erop dat hij zelf moeite had om hierover te praten - wellicht juist uit empathie voor TO - en dat TO het uit hem heeft moeten trekken. Ik snap niet dat mensen hem daarom een klootzak en zijn verklaring kwetsend vinden. Het hoge woord is eruit: hij valt gewoon niet of niet meer op mollig, klaar. Is daar wat aan te doen? Wie weet, maar dat doet er niet toe. Mij ging het erom dat vriend hier hard wordt afgerekend op zijn veranderde seksuele gevoel voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Topic is bijna 28 uur oud, to nergens te bekennen... need I say more o_o
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Dik? Als een vent zo tegen je begint te praten, dan moet je die gelijk de deur uit zetten. Resultaat is dat jij aan jezelf begint te twijfelen. Terwijl dat niet nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven