Geen sex. Wat nu?

14-11-2019 20:25 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, dit zal een raar topic worden ben ik bang. Maar ik weet echt niet meer wat ik moet denken of doen.
Mijn man en ik zijn 6 jaar samen.
Ons sexleven is nooit enorm super geweest. In het begin hadden we niet heel vaak sex, zijn verklaring was dat het leuke er dan snel af zou zijn. Inmiddels hebben we kinderen en zijn we een aantal jaar verder. Na de bevalling hebben we een tijdje wat meer sex gehad maar sinds 3 jaar nauwelijks. Eerst nog 4x in t jaar omdat ik graag nog een kindje wilde. Maar dat ging allemaal zo moeizaam dat ik gestopt ben met aangeven/vragen/verleiden/initiatief nemen.
En dus hebben we de afgelopen 2 jaar maar 2x sex gehad. De laatste keer is alweer een jaar geleden.
Ik heb het onderwerp al vaak aangekaart. Mijn man komt niet verder dan: het ligt niet aan jou.
Mijn man is sowieso niet zo'n sexfan hoor. Hij beft niet, tongzoent niet, knuffelt niet. Hij lijkt geen enkele behoefte aan intimiteit te hebben.
Als we knuffelen dan is het omdat ik hem knuffel en hij ondergaat het. Het wordt niet beantwoord. De sex an sich was ook echt maar een 5je.
Mijn man is fit en gezond. Ziet er best goed uit. Ik heb het idee dat hij of homo is (maar dat kan ik mij niet voorstellen) of dat hij een erectie stoornis heeft (als ik mij bedenk hoe de sex steeds gegaan is, zeker de laatste 3 jaar).
Aan mij ligt het ook niet hoor. Ik zie er goed uit. Ben schoon ect. Het is echt iets anders.
Wat moet ik hier nu mee? Ik ben nog jong (nog geen 40) en ik mis her enorm. Aangeraakt worden, zoenen, knuffelen, vrijen en geile sex. Ik mis het allemaal. Ik heb dus de keuze; scheiden (iets wat ik eigenlijk helemaal niet wil), vreemdgaan (wil ik eigenlijk ook niet en ik ben nogal kieskeurig) of zonder sex door het leven (maar dat wil ik ook niet, ik word van dat idee alleen al heel verdrietig)

Hebben jullie tips? Een vriendin opperde al een hacker voor zn laptop in te huren om te kijken op welke sites hij zit.
Ik geloof echt niet dat hij een ander heeft. Daar zie ik hem niet voor aan.
Hopelijk is de situatie ondertussen al licht verbeterd, in de zin van een vlottere onderlinge communicatie of toch pogingen tot intimiteit?

Als het zo belangrijk is - en dat is het ook - speelt de druk tot presteren misschien mee. Probeer toch via speelse manieren om tot spontane seks te komen. Hoewel het probleem vooral bij de man ligt, zou wat uitdaging hem zin kunnen doen krijgen. Mocht hij zelfs daar niet op reageren, zou ik toch een serieus gesprek aangaan over alternatieve opties. Als jonge vrouw is het nu eenmaal normaal om regelmatig intiem contact te hebben. Het moet bijzonder frustrerend zijn om die begeerte wel te voelen van andere mannen, maar niet van je echtgenoot.
Bromista schreef:
15-11-2019 11:50
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat Sjaak zich komt aanbieden als minnaar compleet met sluikreclame voor zijn oerend harde roze olifanten slurf advies komt geven in dit topic.
Ik heb nog niet eens 10 dagen hoeven wachten.
Alle reacties Link kopieren
Bromista schreef:
25-11-2019 07:52
Ik heb nog niet eens 10 dagen hoeven wachten.
Vind ik nog best lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle reacties gelezen en tja is er wat verbeterd? Nee op sexueel gebied niet echt.

Kijk we hebben verder een prima relatie. En ik ben absoluut geen voorstander van scheiden om deze reden. Ik zou in dat geval eerder op zoek gaan naar een minnaar. En ben ik bang dat dat uit gaat komen en ik jawel, aan die schandpaal genageld word zoals je hier ook als reactie las. Dan ben ik ineens de foute terwijl er heel wat aan vooradgaat.
Ook heb ik juist zelf moeite met sex om de sex met iemand die ik amper ken.
Er is wel 1 iemand die ik 'ken' (een oude scharrel van vroeger) die deze rol graag op zich zou nemen. Maar met hem vond ik de sex ook niet super, dus ik zou daarvooe het risico weer niet nemen.

Ik heb het onderwerp alweer een aantal keer aangekaart maar kom niet echt verder. Ook toenadering gezocht, daar leek hij een heeeeeeeel klein beetje op te reageren. Dat zal ik nog maar eens veel vaker doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens open met hem besproken ? Dat jij het mist, brgrijpt dat het voor hem niet hoeft, maar dat je dan graag buiten de deur zoekt met behoud van jullie relatie ?
...
Ik zou hem dit topic laten lezen.... of het eens op papier zetten.
In het echt blijft het voor velen lastig te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikt hij toevallig nieuwe medicatie
Dit was bij ons thuis het geval, mijn libido zakte toen naar standje nul en im had het zelf niet eens door.


Succes
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn vriend. We zijn bijna 4 jaar samen. We wonen niet samen. In het begin van onze relatie hadden we wel seks maar niet heel spannend, gewoon standaard. We zijn bij huisarts geweest vanwege zijn hoofdpijnklachten en vermoeidheid, maar op een slechte conditie na was alles goed. Hij zegt ook dat het aan hem ligt en niet aan mij. Ook gevraagd of hij niet op mannen valt, wat hij niet bekend en ontkend. Gevraagd of ik een minnaar mag zodat ik wel seks en aandacht krijg. Dat ziet hij ook niet zitten. Verder is hij een leuke lieve en goede man, dus ik wil hem ook niet kwijt vanwege mijn kinderen die dol op hem zijn.

Gr. Saskia
Ik herken de situatie vanuit de mannelijke positie, wat waarschijnlijkvaker voorkomt.

We kunnen praten, therapie volgen, verleiden, "dronken voeren", kado's kopen,ontbijt op bed, verrassen met een wekendje weg, enz, enz … de lijst is lang … en het levert een goede relatie op, een band echter …. intimiteit, of moet ik direkter zijn: lust, sex …. dat veranderd niet … af en toe ietsje meer, maar gemiddeld blijft het hetzelfde.

Ik ben blij met haar, een lieve, eerlijke vrouw, maar …. bij mij blijft een vuurtje branden.

Het moeilijke is dat dingen die je niet allebei leuk vind, kun je met anderen doen, b.v. sport, een hobby, dansen, een concert. Voor sex ligt dat anders …. en je kunt het niet forceren. De behoefte kan verschillen, daar is op zich wel uit te komen, maar als het ver uit elkaar ligt … hoe los je dat op? De eerste Jaren valt het niet zo op, maar op een bepaald moment heb ik gemerkt dat het verschil er is. En nu? Scheiden … nee, ze heeft zoveel wel, een minnares … dat gebeurt alleen in de film, geen sex … dat eigenlijk ook niet, dat frustreert … en nu???
Sabbje0307, misschien dat een minnaar in jouw geval toch iets kan bieden. Kies iemand die je 100% kan vertrouwen en fysiek aantrekkelijk vindt. Genoeg mannen die deze rol willen opnemen. Als je meermaals afspreekt, leer je elkaars voorkeuren kennen en neemt het genot de bovenhand op feit dat iemand nieuw is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven