Wat is het gemiddelde libido?

16-11-2019 19:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit vraag ik mij een tijdje af. Ikzelf heb ongeveer 1-2 keer per week behoefte aan seks en het is mij altijd al opgevallen dat bij mijn partners die behoefte veel hoger is. Soms hoor ik vriendinnen zeggen dat ze dagelijks zin hebben, ik geef toe, dat maakte mij weleens onzeker, want ik heb eigenlijk geen idee of dat dan betekend dat mijn libido lager is dan gemiddeld of dat van hen hoger is dan gemiddeld.

Ik ben benieuwd wat er uit de poll komt :biggrin: .voor de duidelijkheid: ik bedoel seks in het algemeen, dus dat houdt ook masturbatie in.

Hoe vaak heb jij zin in seks?

Totaal aantal stemmen: 161

Elke dag (19%)
4-5 dagen per week (17%)
1-3 dagen per week (29%)
1-3 keer per maand (27%)
Eens in de zoveel maanden (2%)
Minder dan bovenstaande (6%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een libido gerelateerd aan mijn cyclus. De week voor ik ongesteld moet worden heb ik geen libido, als ik eenmaal ongesteld ben wil ik elke dag seks, de week daarna gemiddeld zo’n 3 x per week. Dus het is lastig antwoord te geven op de poll.
Alle reacties Link kopieren
Dus in de drie (?) weken die je omschrijft wil je op 10 dagen seks? En de andere dagen van de maand?
madamzonderm wijzigde dit bericht op 16-11-2019 19:24
26.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik Sjulia. Het kan bij mij ook verschillen per periode, in mijn geval niet zo duidelijk gerelateerd aan mijn cyclus. Maar stress kan bijvoorbeeld een factor zijn.

Toch is dit denk ik wel voor mij het gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
16-11-2019 19:24
Dus in de drie (?) weken die je omschrijft wil je op 10 dagen seks? En de andere dagen van de maand?
Ik heb dit bericht meerdere keren gelezen, maar ik snap echt niet wat je bedoeld :-$
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
16-11-2019 19:24
Begrijp ik Sjulia. Het kan bij mij ook verschillen per periode, in mijn geval niet zo duidelijk gerelateerd aan mijn cyclus. Maar stress kan bijvoorbeeld een factor zijn.

Toch is dit denk ik wel voor mij het gemiddelde.
Waarom is het erg als je libido lager zou zijn dan gemiddeld? Dat is toch prima?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-11-2019 19:29
Waarom is het erg als je libido lager zou zijn dan gemiddeld? Dat is toch prima?
Het maakt mij onzeker door het niet te weten :) mocht het wel zo zijn, dan kan ik dat makkelijker een plekje geven.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
16-11-2019 19:28
Ik heb dit bericht meerdere keren gelezen, maar ik snap echt niet wat je bedoeld :-$
Het is meer een reactie op Sjulia. Je zou het aantal dagen per maand dat je zin hebt in seks kunnen tellen om dan tot je antwoord te komen.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
16-11-2019 19:31
Het maakt mij onzeker door het niet te weten :) mocht het wel zo zijn, dan kan ik dat makkelijker een plekje geven.
Wat als blijkt dat je minder dan gemiddeld seks wilt, maar je prettig voelt bij dat aantal keer seks willen? Zou je dan proberen meer seks te willen?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
16-11-2019 19:24
Dus in de drie (?) weken die je omschrijft wil je op 10 dagen seks? En de andere dagen van de maand?
Ik heb een 3 weken cyclus :-D dus het hele riedeltje weer overnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-11-2019 19:34
Ik heb een 3 weken cyclus :-D dus het hele riedeltje weer overnieuw.
Oh dat kan ook nog!
Hier ook cyclus gerelateerd, rondom ovulatie kan het best iedere dag, of zelfs meer. Tegen menstruatie aan heb ik totaal geen zin.
Geen vast gemiddelde dus.
Ja, er spelen ook andere dingen mee. Als ik moe of gestresst ben, heb ik minder zin. Maar ook dan herken ik nog steeds die cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik masturbatie helemaal los zie van seks met mijn partner. Dat zijn voor mij echt twee aparte dingen, maar ik heb het opgeteld en de poll ingevuld. Maar ik denk dat je zo wel een beetje een scheef beeld krijgt.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
16-11-2019 19:34
Wat als blijkt dat je minder dan gemiddeld seks wilt, maar je prettig voelt bij dat aantal keer seks willen? Zou je dan proberen meer seks te willen?
Goede vraag, het antwoord is nee. Ik geloof niet er dat iets achter ligt, ik ben gewoon zo. Verder denk ik ook niet dat ik iemand blij maak met seks tegen mijn zin in, zo wel, hoef ik diegene ook niet. Maar ik denk dat ik het wel makkelijker zou vinden, als daar duidelijkheid over is, dan is dat in ieder geval niet een punt waarover gediscussieerd hoeft te worden.
Alle reacties Link kopieren
Aseksueel hier. Doet je gemiddelde ook geen goed. ;-D
.
Ik vind het wel bemoedigend dat in de poll 1-3 keer per maand het meest gekozen wordt. Hier ook cyclusafhankelijk. Vanaf de menstruatie tot de eisprong hoog, daarna afnemend tot 0. Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat ik tegen de overgang aan zit en heb ik vreselijke PMS. Haast niet te doen om dan nog een beetje zin te maken.
Elke dag. Ik heb niet elke dag seks met mijn vriend, dat is 4 á 5 keer per week. Maar masturberen doe ik elke dag. Ook als ik die dag seks had of ga hebben met mijn vriend.

Ik kan eigenlijk niet goed opstaan ‘s morgens zonder eerst een orgasme te hebben gehad.
Hoe vaak zin? Elke dag, vrije dagen meer. Altijd al een hoog libido gehad en wordt ook nog niet minder, ook niet in een lange relatie. Voelde me juist als vrouw zijnde wel eens onzeker omdat mijn libido zo hoog is, in vergelijking met wat ik om mij heen hoor.
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
16-11-2019 19:59
Goede vraag, het antwoord is nee. Ik geloof niet er dat iets achter ligt, ik ben gewoon zo. Verder denk ik ook niet dat ik iemand blij maak met seks tegen mijn zin in, zo wel, hoef ik diegene ook niet. Maar ik denk dat ik het wel makkelijker zou vinden, als daar duidelijkheid over is, dan is dat in ieder geval niet een punt waarover gediscussieerd hoeft te worden.
Fijn dat je dichtbij jezelf wil blijven. Voor de zekerheid, gaat je topic over seks willen of seks beoefenen? Je noemt als gevolg van meer seks willen dat je meer seks zou hebben, maar het kan ook zijn dat je meer seks zou willen maar niet meer zou doen dan je al deed.
Met wie zou je het punt dat je noemt niet meer willen bediscussiëren (je laatste zin)?
Alle reacties Link kopieren
15 jaar samen met man en gedurende de relatie erg wisselend libido.
Nu dramatisch laag. Mede door mentale problemen.

Dus gedurende relatie was libido tussen: elke dag 2 keer, en 1 keer per maand.
Alle reacties Link kopieren
Met ex-man had ik alleen zin rond mijn ovulatie. Nu elke dag wel. Wegens menstruatie komt het dus neer op ca. 5 keer per week.

Ik heb dus gemerkt dat mijn libido heel erg van mijn partner afhangt. ;-)
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Erg moeilijk te zeggen. Het verschilt ontzettend bij mij en vooral ook met wie.
Het moet me ook nooit te lang duren, want dat vind ik echt vervelend. Langer dan 45 min, dan denk ik van joh.. kom nou maar gewoon ;-D Mensen die zogezegd úren kunnen seksen, dat is echt een nachtmerrie voor mij. Op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee.
Als de seks heel erg goed is en het met de partner klikt, dan kan ik wel 2 a 3x op een avond. Maar ook niet lange sessies.

In een langere relaties (samenwonend) is het gemiddeld 2x per week geweest uiteindelijk. En dat vond ik prima. In het begin van die relaties was het bijna dagelijks, maar had zelf niet altijd ècht zin.
Alle reacties Link kopieren
Hier 14 jaar samen en heb altijd wel zin,maar met pieken en dalen.
Gemiddeld 5 x per week seks. Ik en mijn man hebben een sterke chemie.
Alle reacties Link kopieren
Maar de poll gaat dus niet alleen over seks met partner, maar ook masturbatie. Dan vind ik 1 tot 3 keer per maand zin echt weinig. En het komt vast niet altijd daadwerkelijk tot seks of masturbatie als je zin hebt, dus hoe weinig actie blijft er dan over? Als je er zelf blij mee bent is er natuurlijk geen probleem, maar dit lijkt me echt weinig
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Roxy21 schreef:
16-11-2019 21:59
Maar de poll gaat dus niet alleen over seks met partner, maar ook masturbatie. Dan vind ik 1 tot 3 keer per maand zin echt weinig. En het komt vast niet altijd daadwerkelijk tot seks of masturbatie als je zin hebt, dus hoe weinig actie blijft er dan over? Als je er zelf blij mee bent is er natuurlijk geen probleem, maar dit lijkt me echt weinig
Hoe vaak denk jij dan dat de meeste mensen masturberen? Wekelijks, of vaker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven