Eerste keer - ik weet het niet meer.

02-12-2019 06:22 71 berichten
Het is inmiddels RESOLVED :) - update heb ik gegeven op pagina 3.

Ik ben inmiddels 25 en nog maagd, niet vanuit geloof of wat dan ook. Ik heb het tot nu toe eigenlijk zelf afgehouden, maar waarom weet ik niet zo goed. Ergens vanuit mijn ouders de norm mee gekregen dat je eerste keer en seks heel bijzonder is. Daar ben ik nu van aan het los komen. Ben volwassen, het is mijn leven, mijn lijf en ik doe ermee wat ik wil. Echter weet ik niet wat ik wil.

Ik heb de gelegenheid om het gewoon eens te beleven, dan is het misschien eenmalig contact of fwb (Seks heeft bij mij niet per se verband met een relatie). Ik weet alleen niet of ik hier spijt van ga krijgen...omdat je de eerste blijft onthouden (denk ik).

Hieronder een paar van mij overwegingen:
+ Het is een super mooie man
+ Better oops than what if, ben ik meestal met ander dingen
+ Ik word ouder, waardoor het vreemder is voor een man als ik nog maagd ben.
+ Lichamelijk heb ik denk ik de mooiste periode van mijn leven al gehad, vanaf nu begint denk ik de aftakeling. Dus beter geniet ik nog een beetje op tijd van mijn lichaam.
+ Dan ben ik over die drempel heen en wordt de stap met anderen makkelijker
+ Niet meer raar aangekeken worden door vriendinnen
+ Ervaren dat ik ook het kan 💡
- Straks is het ellendig en ontwikkel ik een trauma
- Hecht ik me mogelijk aan deze man omdat hij de eerste is.

Als ik het terug lees denk, chick doe eens niet zo moeilijk. Alleen kom ik er zelf niet uit. Overweeg ook met een seksuoloog te praten.

Jullie advies ten aanzien van het bovenstaande?
anoniem_222595 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 20:14
2.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer is echt highly overrated wat mij betreft.

Deze mooie man (who cares), is 'ie ook lief? En geduldig? Dat lijken me belangrijkere criteria? Is 'ie in staat om zorgvuldig met je om te gaan voor een eerste keer? Of wil hij vooral zelf seks?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij herinner van de eerste keer, was dat het niet heel makkelijk ging. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar ik dacht wel ‘is dit het nou?’ Ik was ongeveer 19 en mijn toenmalige vriend was ook nog maagd. Dus samen hebben we alles ontdekt en ik kan je zeggen, vanaf toen werd het alleen maar (veel) beter. :D Maar dat had wel wat oefening nodig. Achteraf ben ik heel blij met hoe het gegaan is, al was het met een ervaren man vast ook prima geweest en waarschijnlijk iets makkelijker gegaan. Ik ben zelf blij dat mijn eerste keer met een vaste relatie was en niet een one night stand. Je moet niet verwachten dat de eerste keer geweldig lekker is en het mooie is (vind ik) om er samen op basis van vertrouwen in te groeien zodat het steeds beter en dus uiteindelijk écht lekker wordt. Dus nee, mijn advies is om niet met de eerste de beste het eenmalig te doen. In mijn ogen heb je daar vrij weinig aan. Na 1x ‘kun’ je het echt nog niet en ben je nog steeds zo bleu als wat. Het is toch veel leuker om echt samen met iemand die weg in te slaan. Maar dat is mijn mening. :)
Je moet het zelf willen en niet omdat anderen dit van je verwachten. Ga het dus niet doen, omdat je druk voelt vanuit je omgeving/vrienden...
Het gedeelte “aftakeling” hoef je je niet druk om te maken. Ik gok dat de meeste 50tigers 60tigers betere seks hebben dan de gemiddelde 30er :proud:
Als je het wel graag ZELF wilt, doe het dan met iemand waarvan je weet dat diegene het weet en er de tijd voor neemt. Tenminste dat zou mijn ultieme tip zijn.
Succes en veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
+ Lichamelijk heb ik denk ik de mooiste periode van mijn leven al gehad, vanaf nu begint denk ik de aftakeling.

:there:
Of meer
:rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn eerste keer was in een relatie en ik kijk er niet heel positief op terug. Ook niet heeel negatief, maar bijzonder was het zeker niet. De seks die ik 3-4 jaar na die relatie gehad heb was veeeel beter. Hoe langer je wacht, hoe groter het wordt, denk ik. Dus als ik jou was zou ik gewoon lekker ontdekken.

Denk maar zo; de eerste met wie je het doet is waarschijnlijk veeeel minder belangrijk dan de laatste ;-D .
Mijn ervaring met mooie mannen is dat ze vaak heel slecht in bed zijn want ze hoeven er geen moeite voor te doen om iemand te svoren. De gemiddelde man is veel attenter, denkt ook aan jouw genot.
En de eerste keer is niet bijzonder, dat wordt het pas daarna.
SilverShadow schreef:
02-12-2019 07:24
Mijn ervaring met mooie mannen is dat ze vaak heel slecht in bed zijn want ze hoeven er geen moeite voor te doen om iemand te svoren. De gemiddelde man is veel attenter, denkt ook aan jouw genot.
En de eerste keer is niet bijzonder, dat wordt het pas daarna.
Dit vind ik echt onzin. Het is veel meer een mentale kwestie. Dat kan je niet aan het uiterlijk aflezen.
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste keer kan de 'druk' , en da bedoel ik niet druk uit de omgeving maar voor jezelf, er wel af zijn. Mij heeft dit geholpen in verdere relaties. Ik had het al eens gedaan en was dus minder bang. Maar bij mij speelde angst dan ook rol en dat lees ik niet 123 terug uit je verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
02-12-2019 06:28


Deze mooie man (who cares), is 'ie ook lief? En geduldig? Dat lijken me belangrijkere criteria? Is 'ie in staat om zorgvuldig met je om te gaan voor een eerste keer? Of wil hij vooral zelf seks?
Dit lijkt me inderdaad veel belangrijker bij een eerste keer. En verder, doe het vooral niet omdat je denkt dat het hoort of door de druk van buitenaf. Alleen doen als je het zelf wilt en er helemaal achter staat.
Je ontwikkelt geen trauma van een slechte eerste keer. Bij mij was het ook dramatisch. De plek, de persoon en de daad zelf. Als de seks 15 jaar later nog zo dramatisch was geweest had ik mij pas druk gemaakt.

Misschien ga je je hechten aan de persoon in kwestie. Zou rot zijn maar kom je ook wel weer overheen. Of misschien is het het begin van een hele leuk tijd. Met hem of met andere mannen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare redenen heb je bedacht. Ze lijken vooral heel erg om aan het "plaatje naar buiten toe" te voldoen.

Om die reden zou ik het dus ook niet doen. Niet omdat je eerste keer magisch, in een huwelijksnacht, of met een flinke dosis romantiek moet zijn, maar wel omdat jij dat met die persoon wil. Niet omdat je dan kan voldoen aan de verwachtingen van buitenaf, want zo lees ik het nu een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste keer was ik er eigenlijk nog niet aan toe. Deed het meer voor hem en herinner me vooral dat ik er niet veel aan vond.
Maar ook van dat ik er niet aan toe was geen trauma, daarna gewoon een tijd niet meer gedaan en inmiddels geniet ik er heel erg van.

Mijn advies, maak het niet te groot in je hoofd. Dan kan het nogal tegen vallen en misschien dat je dan wel spijt krijgt dat je niet hebt gewacht.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Z’n uiterlijk is echt, echt niet het belangrijkste. Ik weet nog dat ik het een beetje pijnlijk vond, dus hoe fijn het was dat mijn vriend voorzichtig en rustig aan deed met me. Het vertrouwen dat ik had in hem en hoe lief hij met me omging waren wat mij betreft het belangrijkst die eerste keer.

Ik zou in ieder geval zorgen dat man in kwestie weet dat het je eerste keer is.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. En wees niet bang dat een nieuwe potentiele vriend je minder leuk vindt omdat je maagd bent. Zelf was ik nog wat ouder dan jij, omdat ik er niet aan toe was. Maar het was niet iets wat ik verkondigde aan de wereld, vrienden wisten het niet en dat hoefde ook niet.
Uiteindelijk was mijn eerste keer met een man die het ook nog nooit had gedaan. Dat vond ik zelf wel fijn, omdat we dan beetje samen konden aanmodderen. Maar vooral omdat ik totaal geen druk bij hem voelde en hij wilde gewoon dat ik het naar mijn zin had.
Je krijgt echt geen trauma van een mindere eerste keer. Voor mij was het ook meer dat ik het uit de weg wilde hebben. Ik kan het me verder ook nauwelijks meer herinneren. Zal vast niet veel hebben voorgesteld.
essychan schreef:
02-12-2019 08:21
Niet doen. En wees niet bang dat een nieuwe potentiele vriend je minder leuk vindt omdat je maagd bent. Zelf was ik nog wat ouder dan jij, omdat ik er niet aan toe was. Maar het was niet iets wat ik verkondigde aan de wereld, vrienden wisten het niet en dat hoefde ook niet.
Uiteindelijk was mijn eerste keer met een man die het ook nog nooit had gedaan. Dat vond ik zelf wel fijn, omdat we dan beetje samen konden aanmodderen. Maar vooral omdat ik totaal geen druk bij hem voelde en hij wilde gewoon dat ik het naar mijn zin had.
Ja, maar als je wat ouder bent, wordt het op een gegeven moment wel wat lastiger nog iemand te vinden die ook geen ervaring heeft.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
02-12-2019 08:38
Ik kan het me verder ook nauwelijks meer herinneren. Zal vast niet veel hebben voorgesteld.
Ik ook niet. Als ik heel eerlijk ben weet ik niet eens meer zeker met wie het was.
Volgens mij kan het wel heel bijzonder zijn de eerste keer, maar wordt de nadruk op die eerste keer ook zo gelegd om meiden op de rem te zetten. Dat je niet zomaar in een dolle bui je bloempje weggeeft.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer is zo overrated. Hey wordt zoveel leuker en fijner als je weet wat je wel en niet fijn vindt, een beetje ervaring opgedaan hebt.

Ik zou je kans grijpen, ga er gewoon voor. Dan staat het je daarna niet meer in de weg, want dat kan denk ik wel gebeuren als je er heel lang mee wacht.
Je moet het trouwens niet voor anderen doen. Als een potentiële partner jou afwijst of raar doet omdat je maagd bent is het natuurlijk een sukkel. En dat je vriendinnen stom doen, lekker boeiend.

De eerste keer is harstikke overrated. Maar je moet het wel doen omdat je het zelf graag wilt ervaren, en niet uit schaamte voor anderen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
02-12-2019 08:44
Ja, maar als je wat ouder bent, wordt het op een gegeven moment wel wat lastiger nog iemand te vinden die ook geen ervaring heeft.
Klopt, dat had ik ook eigenlijk niet eens verwacht. Maar het gaf mij wel een fijn gevoel. Verder natuurlijk alleen doen als je iemand leuk vind, niet omdat je het maar gedaan moet hebben.
Ik was volgens mij 24. Zat niet in een relatie, maar het gebeurde wel met iemand waarvoor ik hele warme gevoelens had en hij voor mij.
De eerste keer was een ramp. Daarna nog een paar keer geprobeerd en het werd er niet beter op.

Toen ontmoette ik mijn huidige partner en toen leerde ik pas wat goede seks is.

Ik vind niet dat je je maar moet laten ontmaagden zodat het maar gebeurt is. Je moet er wel echt aan toe zijn. Maar je moet het zeker niet romantiseren.
Ga er maar vanuit dat de eerste keer niet geweldig wordt. Dat is ook helemaal niet erg, want daarna ga je pas steeds beter ontdekken wat wel en niet werkt.

Ik denk dat het voor je beleving wel fijn is wanneer het iemand is waarbij je je op je gemak voelt. En er blanco ingaan, dus niet te veel verwachten.

Als je 'gewend' raakt aan seks denk je zo ongeveer nooit meer aan die eerste keer. Ik in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen, 'de eerste keer ' wordt veel te groot gemaakt.
Wel zorgen dat je het met iemand doet die oog voor jou heeft
Het enige belangrijke aan de eerste keer is dat je het zelf echt wil. Dat het verder zo'n big deal moet zijn is allemaal aangeleerde deugdelijkheid. Negeer het. Ik heb heel veel begrip voor de 'let's get it over with'-benadering. Gewoon een keer in het diepe springen, dan weet je het en kun je door met je (seks)leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven