Zwanger en onvrijwillige/onveilige seks gehad

11-12-2019 20:42 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik ben momenteel 40 weken zwanger. De vader is niet in beeld. Niet dat dat feit iets te maken heeft met deze kwestie, maar wel even als info vooraf.

Gisteravond had ik afgesproken met een oude vriend, bij hem thuis. Voor de volledigheid: ik vertrouwde hem helemaal. Het was erg gezellig, maar na verloop van tijd werd hij aanrakerig. Truth to be told, ik vond het eerst prettig. Sinds ik zwanger ben heeft geen man meer aandacht aan me gegeven, laat staan op fysiek gebied. Enig moment ging het telkens verder, en ik heb meermaals aangegeven dat de grens was bereikt, maar desondanks hebben we toch gemeenschap gehad. Onbeschermd.

Ik voel me zo stom! De toch wat overheersende/dwingende manier waarop hij me ''erin praatte'' terwijl ik het eigenlijk niet wilde, de hele atmosfeer, zijn sterke grip. Ik voel me nu enorm schuldig en angstig. Hij heeft wel zijn excuses aangeboden... Van mezelf weet ik dat ik niks aan SOA's onder de leden heb. Hij beweert 3 maanden terug een SOA-test te hebben ondergaan, dat moet ik dan maar geloven... ze testen hetero's in NL niet op bloed, dus van HIV is aan zijn kant niks bekend

Wat kan ik het beste doen? Juridische dingen zit ik niet mee, die moeite ga ik me niet getroosten, veel te inspannend nu ik op het punt van bevallen sta. Ik maak me vooral erge zorgen over mijn gezondheid en die van de baby. Stel dat ik HIV of een andere SOA van hem oploop? Ik heb iets gelezen over HIV-remmers bijvoorbeeld, die je binnen 72 uur moet krijgen als kuur (PEP?), maar dat kan natuurlijk niet met de baby. Waar kan ik me het beste toe wenden? Huisarts, GGD? Lichtelijk in paniek en ik vind het moeilijk nu helder na te denken.
Vraag hem een hiv test te laten doen. Heeft hij het niet, heb jij het ook niet. Zelf kan je pas over 3 maanden laten testen.
Gewone soatest kan bij de huisarts.
Wat een nare ervaring.

Je hebt behoefte aan intimiteit en die kerel beweegt je tot condoomloze seks.

Ik heb geen zicht op de medische zaken. Kan je morgenochtend om 7:00 de huisartsenpraktijk bellen?
Alle reacties Link kopieren
Bespreken met je verloskundige/gyn en of je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst, wat ontzettend naar dat je dat hebt meegemaakt. Ik zou als ik jou was morgen direct een afspraak maken met de huisarts, niet alleen voor de medische kant maar ook voor de psychische kant.
Als je lichtelijk in paniek bent en het moeilijk vindt om nu helder na te denken zal ik de huisartsenpost bellen voor informatie zodat je vannacht in elk geval kan slapen en morgen direct je eigen huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
11-12-2019 21:10
Als je lichtelijk in paniek bent en het moeilijk vindt om nu helder na te denken zal ik de huisartsenpost bellen voor informatie zodat je vannacht in elk geval kan slapen en morgen direct je eigen huisarts bellen.
Sorry maar huisartsenpost is voor spoedgevallen, niet voor iets wat ze vandaag overdag al met de huisarts had kunnen bespreken.

Wat ontzettend naar voor je TO, morgenochtend gelijk je huisarts bellen, en een afspraak maken. SOA’s kan je helaas niet eerder testen dan 3 weken na het contact, anders loop je risico op vals negatieve uitslagen. Lijkt me sowieso goed om hier een gesprek over te hebben. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik bel morgen de huisarts. Ik schaam me zo, hoe ik het zover heb laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan chatten met centrum seksueel geweld: https://www.centrumseksueelgeweld.nl/ch ... eelgeweld/ tot morgenochtend 6:00 (chat is open van 19:00-6:00 vandaag).
Dat kan met of zonder registreren.
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
11-12-2019 21:30
Ja, ik bel morgen de huisarts. Ik schaam me zo, hoe ik het zover heb laten komen.
Je hoeft je niet te schamen.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
11-12-2019 21:10
Als je lichtelijk in paniek bent en het moeilijk vindt om nu helder na te denken zal ik de huisartsenpost bellen voor informatie zodat je vannacht in elk geval kan slapen en morgen direct je eigen huisarts bellen.
Alle reacties Link kopieren
Meld je het wel even als je gaat bevallen?Dan kunnen ze misschien met bepaalde dingen rekening houden. Een herpesinfectie kan erg gevaarlijk zijn voor een pasgeborene.
Alle reacties Link kopieren
Wat een egoïstische rotvent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Anaïs1992 schreef:
11-12-2019 21:30
Ja, ik bel morgen de huisarts. Ik schaam me zo, hoe ik het zover heb laten komen.
Jij moet je niet schamen, hij moet zich schamen.
To, ik raad je sterk aan om wel vanavond nog te overleggen met de huisartsenpost. Bepaalde hiv-remmers kunnen veilig gegeven worden tijdens de zwangerschap. Voor al deze middelen geldt: hoe eerder na de onveilige seks, hoe groter de kans dat ze werken en dus hoe kleiner de kans op eventuele hiv voor jou en baby.
De afweging om deze middelen te starten moet je samen met een internist nemen.

Veel sterkte, wat een rotsituatie!
Alle reacties Link kopieren
Jij hoeft je niet te schamen, die kerel moet zich de ogen uit de kop schamen! Hoe durft hij.

En indd melden mocht je nu gaan bevallen, een herpes virus wil je nu niet voor die kleine
Alle reacties Link kopieren
De verloskundige is altijd bereikbaar toch? Die zou ik even bellen voor overleg. Rot situatie zeg. Ik begrijp je zorgen maar de kans op HIV lijkt me heel klein. Sterkte en hopelijk ben je dit straks allemaal vergeten en heb je een gezonde baby in je armen.
Mamalama123 schreef:
11-12-2019 21:50
De verloskundige is altijd bereikbaar toch? Die zou ik even bellen voor overleg. Rot situatie zeg. Ik begrijp je zorgen maar de kans op HIV lijkt me heel klein. Sterkte en hopelijk ben je dit straks allemaal vergeten en heb je een gezonde baby in je armen.
Ook voor spoed natuurlijk. Ook al heeft die man van alles onder de leden, daar kan nu, op dit moment, ook niets aan veranderd worden.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me ook niet goed om hoogzwanger en alleen de hele nacht in spanning te zitten. Maar ieder voor zich natuurlijk. Ik had denk ik zélf toch liever heel even telefonisch met de vlskundige gesproken. Al was het maar om daarna iets rustiger te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
11-12-2019 21:56
Ook voor spoed natuurlijk. Ook al heeft die man van alles onder de leden, daar kan nu, op dit moment, ook niets aan veranderd worden.
Nee daar kan nu weinig aan gedaan worden maar misschien kan TO daar wat geruststelling krijgen. Ik denk dat ze het geen probleem vinden als je het spoednummer belt als je je zoveel zorgen maakt. Als je nu belt zal je ook niemand wakker bellen waarschijnlijk.
Mamalama123 schreef:
11-12-2019 22:01
Nee daar kan nu weinig aan gedaan worden maar misschien kan TO daar wat geruststelling krijgen. Ik denk dat ze het geen probleem vinden als je het spoednummer belt als je je zoveel zorgen maakt. Als je nu belt zal je ook niemand wakker bellen waarschijnlijk.
Beetje zelf relativeren lijkt me best goed om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Pennelien schreef:
11-12-2019 21:44
To, ik raad je sterk aan om wel vanavond nog te overleggen met de huisartsenpost. Bepaalde hiv-remmers kunnen veilig gegeven worden tijdens de zwangerschap. Voor al deze middelen geldt: hoe eerder na de onveilige seks, hoe groter de kans dat ze werken en dus hoe kleiner de kans op eventuele hiv voor jou en baby.
De afweging om deze middelen te starten moet je samen met een internist nemen.

Veel sterkte, wat een rotsituatie!
Oh, dat van die hiv-remmers wist ik niet. Ben erg bang dat het kindje daaronder te lijden heeft. Ik zal zometeen de HAP bellen, kijken of ze uberhaupt iets voor me kunnen doen
Anaïs1992 schreef:
11-12-2019 22:12
Oh, dat van die hiv-remmers wist ik niet. Ben erg bang dat het kindje daaronder te lijden heeft. Ik zal zometeen de HAP bellen, kijken of ze uberhaupt iets voor me kunnen doen
Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij HIV heeft. Geen arts die dan maar HIV remmers voorschrijft, omdat jij loopt te panieken.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
11-12-2019 22:12
Beetje zelf relativeren lijkt me best goed om te doen.
Inderdaad heel goed om te doen maar sommigen lukt dat niet altijd.
Saivash schreef:
11-12-2019 22:17
Inderdaad heel goed om te doen maar sommigen lukt dat niet altijd.
En dan gaan hier mensen meevallen over hiv remmers, terwijl die man geen hiv heeft en het ook niet aannemelijk is dat hij hiv heeft. Dat helpt vast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven