Man wil geen seks, rookt elke dag jointjes

14-12-2019 13:23 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn man en ik zijn 4 jaar samen waarvan 2 getrouwd. We hebben een zoontje inmiddels. Het begin van ons huwelijk was erg onstuimig, paar keer uit elkaar geweest en vervolgens weer herenigd. Nu zijn we alweer eventjes bij elkaar en het gaat op alle punten waar we eerst strijd om hadden (familie, financien) goed en het communiceren en uiten van gevoelens gaat ook beter.

Probleem nu is alleen dat we erg weinig seks hebben, hij geeft aan dat hij nog dingen uit ons verleden aan het verwerken is en dat het door 6 dagen per week werken niet in hem opkomt om seks te hebben. Ik geloof hem daarop, maar ik denk dat het ook echt een probleem is dat hij verslaafd is aan hasj(hij rookt het elke avond als hij thuiskomt, in het weekend op zn vrije dag ook overdag.) hij word daar heel sloom en stoned van, en er is dan niet eens meer een normaal gesprek mogelijk laat staan seks.

Ik zeur er nu een beetje over en t is al paar keer op een irritatie uitgelopen(doei spanning en zin). Moet ik het gewoon de tijd geven of erop blijven hameren? Ik voel me erg onzeker en onaantrekkelijk omdat hij me afwijst
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet alleen over seks maar vooral over het feit dat je man onvoldoende verbinding vindt in het gezin en dit compenseert met dagelijks softdrugsgebruik.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom jullie dachten dat het een goed idee was om samen een kind te krijgen?
Saivash schreef:
14-12-2019 13:27
Mag ik vragen waarom jullie dachten dat het een goed idee was om samen een kind te krijgen?
Ach hou toch op.
Mag ik vragen waarom jij denkt dat het zin heeft om dit te posten?
Dus jullie zijn 4 jaar samen waarbij jullie vanaf het begin lopen te rotzooien en een paar keer uit elkaar zijn geweest:
- strijd om financiën
- strijd om familie
- slecht communiceren
- slecht uiten van gevoelens
- slechte seks
- verwerken van problemen uit het verleden
- verslaving aan hasj en dagelijks stoned zijn

En in die glorieuze relatie hebben jullie besloten een kind te nemen (#hoedan #wanneerdan #waaromingodsnaam)?
En dan vraag je je af hoe je aan betere seks kan komen? Volgens mij moet je helemaal niet serieus genomen worden.
Alle reacties Link kopieren
Kerstvrouw schreef:
14-12-2019 13:26
Dit gaat niet alleen over seks maar vooral over het feit dat je man onvoldoende verbinding vindt in het gezin en dit compenseert met dagelijks softdrugsgebruik.

Hij geeft aan dat hij het al heel lang gebruikt, al voordat ik hem kende, dat hij het eerst altijd verborgen hield en nu gewoon doet omdat hii niet zonder kan. Hij geeft aan het gevoel heerlijk te vinden vooral na een dag werken. Pff ja ik snap er niks van, ik doe echt veel moeite om het hem naar de zin te maken, hij brengt wel tijd door met ons kind als hij thuiskomt, uurtje met hem spelen, boekje voorlezen, zodra de kleine slaapt gaat hij zn jointje erbij pakken. Ik vjnd dit zo lastig
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
14-12-2019 13:32
Dus jullie zijn 4 jaar samen waarbij jullie vanaf het begin lopen te rotzooien en een paar keer uit elkaar zijn geweest:
- strijd om financiën
- strijd om familie
- slecht communiceren
- slecht uiten van gevoelens
- slechte seks
- verwerken van problemen uit het verleden
- verslaving aan hasj en dagelijks stoned zijn

En in die glorieuze relatie hebben jullie besloten een kind te nemen (#hoedan #wanneerdan #waaromingodsnaam)?
En dan vraag je je af hoe je aan betere seks kan komen? Volgens mij moet je helemaal niet serieus genomen worden.
Een kind neem je niet, die krijg je. Het was niet gepland, ik had een spiraal maar toch zwanger geworden. Dus misschien wat minder hard oordelen? We hebben door therapie ervoor gezorgd dat het op de andere vlakken nu wel goed zit, voornamelijk voor ons kind
Alle reacties Link kopieren
kind of niet, zeg mij eens een goede kant van deze relatie!
Alle reacties Link kopieren
als kind zou ik liever opgroeien met gescheiden ouders dan ouders die elke dag ruzie maken
Wil hij deze gewoonte en gedachte ook veranderen? (Ik ontspan door een joint te roken)
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
14-12-2019 13:36
als kind zou ik liever opgroeien met gescheiden ouders dan ouders die elke dag ruzie maken
Ik heb nooit gezegd dat er elke dag ruzie is, juist niet meer. Misschien de topic beter lezen, het gaat nu al lange tijd goed op andere punten, alle de intimiteit blijft achter. We komen van best ver dus ik wil het niet zomaar weer opgeven, mn zoon is gek op zn vader
Alle reacties Link kopieren
Deurklopper schreef:
14-12-2019 13:36
Wil hij deze gewoonte en gedachte ook veranderen? (Ik ontspan door een joint te roken)
Ja dat zegt hij dus ook, dat is zijn ontspan momentje, hij drinkt niet meer, gaat niet meer uit (deden we eerst samen voor de kleine er was). En geeft aan gun me dit gewoon, ik vind het heerlijk na een lange werkdag
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 13:35
Een kind neem je niet, die krijg je. Het was niet gepland, ik had een spiraal maar toch zwanger geworden. Dus misschien wat minder hard oordelen? We hebben door therapie ervoor gezorgd dat het op de andere vlakken nu wel goed zit, voornamelijk voor ons kind
In een ander topic lees ik toch echt dat jullie al een jaar bezig waren geweest om een kindje te krijgen. Totaal ongepland zal het dus niet geweest zijn.
Lekker bezig!
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-12-2019 13:45
In een ander topic lees ik toch echt dat jullie al een jaar bezig waren geweest om een kindje te krijgen. Totaal ongepland zal het dus niet geweest zijn.
Lekker bezig!
Nou inderdaad. Ruim een jaar bezig geweest en van plan om naar een arts te gaan staat er in je andere topic.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zo veel softdrugs gebruikt zit dáár het probleem en niet in het gebrek aan libido.

Hoeveel kost zijn verslaving hem?

Ik zou dit met de huisarts bespreken, want zo doet hij jou, je kind én zichzelf tekort.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
14-12-2019 13:45
In een ander topic lees ik toch echt dat jullie al een jaar bezig waren geweest om een kindje te krijgen. Totaal ongepland zal het dus niet geweest zijn.
Lekker bezig!
Neemt niet weg dat dat kind er nu eenmaal is en dat het misschien zinvoller is om te kijken naar wat TO nu moet doen in plaats van wat TO had moeten doen. Retroactieve abortus schijnt nog steeds verboden te zijn.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
jullie zijn zelfs uit elkaar geweest omdat je hem betrapt heb op een datingsite dus waarom zijn jullie dan terug bij elkaar?? zo goed zal de relatie dan wel niet zijn
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
14-12-2019 13:54
Neemt niet weg dat dat kind er nu eenmaal is en dat het misschien zinvoller is om te kijken naar wat TO nu moet doen in plaats van wat TO had moeten doen. Retroactieve abortus schijnt nog steeds verboden te zijn.
Je hebt gelijk.

TO het slimste en enige dat je nu kunt doen is bij deze man weg gaan
icequeen2000 schreef:
14-12-2019 13:36
als kind zou ik liever opgroeien met gescheiden ouders dan ouders die elke dag ruzie maken
Of samenwonen met een verslaafde. Ook niet gezond. Vooral niet als je moeder zich vooral zorgen maakt over haar seksleven
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 13:33
Hij geeft aan dat hij het al heel lang gebruikt, al voordat ik hem kende, dat hij het eerst altijd verborgen hield en nu gewoon doet omdat hii niet zonder kan. Hij geeft aan het gevoel heerlijk te vinden vooral na een dag werken. Pff ja ik snap er niks van, ik doe echt veel moeite om het hem naar de zin te maken, hij brengt wel tijd door met ons kind als hij thuiskomt, uurtje met hem spelen, boekje voorlezen, zodra de kleine slaapt gaat hij zn jointje erbij pakken. Ik vjnd dit zo lastig
Hoe kun je dat nou niet merken? Je ruikt het toch als iemand gerookt heeft?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wanneer je drugs gebruikt voor zulke doeleinden dat de enige oplossing professionele afkick hulp is in combinatie met een psycholoog.

Zover ik weet is blowen ook niet fysiek verslavend maar psychisch.
Dus het lijkt mij dat het niet simpel is op te lossen door niet meer te blowen want er schuilt zoveel meer achter.
-Shifty- schreef:
14-12-2019 13:32
Dus jullie zijn 4 jaar samen waarbij jullie vanaf het begin lopen te rotzooien en een paar keer uit elkaar zijn geweest:
- strijd om financiën
- strijd om familie
- slecht communiceren
- slecht uiten van gevoelens
- slechte seks
- verwerken van problemen uit het verleden
- verslaving aan hasj en dagelijks stoned zijn

En in die glorieuze relatie hebben jullie besloten een kind te nemen (#hoedan #wanneerdan #waaromingodsnaam)?
En dan vraag je je af hoe je aan betere seks kan komen? Volgens mij moet je helemaal niet serieus genomen worden.
Mooie samenvatting.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 13:57
Of samenwonen met een verslaafde. Ook niet gezond. Vooral niet als je moeder zich vooral zorgen maakt over haar seksleven
Ik zag een jointje altijd als een soft drugs waar vast niks mis mee was en niet zo verslavend of invloed heeft. Maar ik merk nu dat het heel veel invloed heeft op het hele gezin eigenlijk. De afspraak was dat hij dat niet thuis gaat gebruiken. Hij is nooit stoned in bijzijn van ons kind, dat zou ik nooit goedkeuren. Hij heeft eerst altijd tijd met ons kind, en als hij slaapt haalt ie zn joint tevoorschijn. En dan is het de rest van de avond een zombie
Ik rook ook een blowtje na werk als ik savonds laat thuiskom, het ontspant me na een stressvolle werkdag.
De een drinkt een wijntje, de ander neemt liever hasj of wiet en anderen weer niks.
Moet allemaal kunnen, maar het gaat om de mate waarin en of het ervoor zorgt dat je tekortschiet op bepaalde aspecten van je leven zoals je gezin.
Niet iedereen die weleens wat rookt is gelijk een junk, net zoals iemand die een drankje drinkt niet gelijk een alcoholist is.
Overdags blowen ben ik geen voorstander van, dan ben je de rest van de dag niks meer waard. Je wordt er passief van, dus ik doe het zelf als ik alles heb gedaan wat ik moest en wilde doen en al mijn verplichtingen van die dag vervult zijn.
Ik woon alleen, dus in mijn geval hoef ik alleen met mezelf rekening te houden, dat scheelt. Als ik een gezin zou hebben zou ik er misschien helemaal mee gestopt zijn, of er duidelijke afspraken over gemaakt hebben met mijn partner op zijn minst wanneer het kan.
Ik zou proberen deze afspraken te maken met je partner.
Het veel roken van hasj of wiet kan ook een vlucht zijn, je hoeft dan niet meer zoveel na te denken, sust je problemen even.
Als ik jouw post lees heb ik het idee dat er wel zoiets aan de hand kan zijn met jouw man en dit is iets om samen te bespreken, de onderliggende redenen proberen helder te krijgen.
Het gezin hoort op de eerste plaats te komen namelijk.
Het gebrek aan sex lijkt me meer een symptoom, niet het feitelijke probleem.
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 14:07
Ik zag een jointje altijd als een soft drugs waar vast niks mis mee was en niet zo verslavend of invloed heeft. Maar ik merk nu dat het heel veel invloed heeft op het hele gezin eigenlijk. De afspraak was dat hij dat niet thuis gaat gebruiken. Hij is nooit stoned in bijzijn van ons kind, dat zou ik nooit goedkeuren. Hij heeft eerst altijd tijd met ons kind, en als hij slaapt haalt ie zn joint tevoorschijn. En dan is het de rest van de avond een zombie
Je schrijft dat hij op zijn vrije weekenddag ook overdag blowt. Waar is jullie kind op dat moment?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven