Man wil geen seks, rookt elke dag jointjes

14-12-2019 13:23 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn man en ik zijn 4 jaar samen waarvan 2 getrouwd. We hebben een zoontje inmiddels. Het begin van ons huwelijk was erg onstuimig, paar keer uit elkaar geweest en vervolgens weer herenigd. Nu zijn we alweer eventjes bij elkaar en het gaat op alle punten waar we eerst strijd om hadden (familie, financien) goed en het communiceren en uiten van gevoelens gaat ook beter.

Probleem nu is alleen dat we erg weinig seks hebben, hij geeft aan dat hij nog dingen uit ons verleden aan het verwerken is en dat het door 6 dagen per week werken niet in hem opkomt om seks te hebben. Ik geloof hem daarop, maar ik denk dat het ook echt een probleem is dat hij verslaafd is aan hasj(hij rookt het elke avond als hij thuiskomt, in het weekend op zn vrije dag ook overdag.) hij word daar heel sloom en stoned van, en er is dan niet eens meer een normaal gesprek mogelijk laat staan seks.

Ik zeur er nu een beetje over en t is al paar keer op een irritatie uitgelopen(doei spanning en zin). Moet ik het gewoon de tijd geven of erop blijven hameren? Ik voel me erg onzeker en onaantrekkelijk omdat hij me afwijst
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:37
Het is denk meer de bevestiging, dat ik goed genoeg ben, dat hij me ziet. Ik zie ook wel in dat het niet oké is, anders was ik er geen topic over begonnen. Het is gewoon heel lastig om een knoop door te hakken. Ik hoop steeds op verbetering
Je hoeft ook niet meteen keiharde knopen door te hakken. Dit zijn processen, geen momentopnames. Maar ga wel kijken (met hulp!) hoe jij wilt dat je leven en je relatie eruit ziet. En leg dit aan je man voor. Bespreek het. Als hij boos wordt, prima, dat is ook informatie. Ga geen ruzie maken maar bespreek wat je nodig hebt om gelukkig te zijn en vraag zijn hulp. Vraag wat hij nodig heeft.

Je merkt het vanzelf wanneer er echt geen beweging in te krijgen is. En dan moet je uiteindelijk wel iets gaan ondernemen want dit mag niet ten koste gaan van je kind
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:37
Het is denk meer de bevestiging, dat ik goed genoeg ben, dat hij me ziet. Ik zie ook wel in dat het niet oké is, anders was ik er geen topic over begonnen. Het is gewoon heel lastig om een knoop door te hakken. Ik hoop steeds op verbetering
Het wordt alleen maar erger.

1.5 à 2 jaar geleden doken - na jullie huwelijk - zijn schulden op en het blowen verstopt ie nu ook al niet meer.
En seks is er na 4 jaar ook al nauwelijks meer.

Ik zou eerder mij afvragen:
Wat is het volgende dat komt boven drijven?
Of gaat ie straks nog meer blowen of zwaardere drugs proberen omdat ie van weed niet meer ontspannen raakt?
Oh en zorg wel dat je financieel niet meer aan hem vast zit. Echt. Regel dat.
Ik hoop trouwens dat je ingeschreven staat bij de woningbouw of dat het huis op jouw naam staat?
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
14-12-2019 16:43
Ik hoop trouwens dat je ingeschreven staat bij de woningbouw of dat het huis op jouw naam staat?
Het huis staat op mijn naam gelukkig, dus hij moet eruit mocht het niet goed lopen
pejeka schreef:
14-12-2019 16:38
Dat kind had er beter NIET kunnen zijn, want welke stabiele situatie mét vader en moeder staat dat kind te wachten?
Dat ben ik met je eens, Maargoed dit kindje is er al. Dus nu de taak aan moeder om voor dit kindje op te komen en te zorgen dat het in een veilige stabielere omgeving zal opgroeien. Dat is haar plicht.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 16:40
Je hoeft ook niet meteen keiharde knopen door te hakken. Dit zijn processen, geen momentopnames. Maar ga wel kijken (met hulp!) hoe jij wilt dat je leven en je relatie eruit ziet. En leg dit aan je man voor. Bespreek het. Als hij boos wordt, prima, dat is ook informatie. Ga geen ruzie maken maar bespreek wat je nodig hebt om gelukkig te zijn en vraag zijn hulp. Vraag wat hij nodig heeft.

Je merkt het vanzelf wanneer er echt geen beweging in te krijgen is. En dan moet je uiteindelijk wel iets gaan ondernemen want dit mag niet ten koste gaan van je kind
Ja ik ga weer een poging doen met hem te bespreken wat IK nodig heb in de relatie. Het draait teveel om hem, hoe het hem allemaal het beste uitkomt. En als er niks uitkomt of hij word boos, weet ik eigenlijk al genoeg. Aan een dood paard trekken heb ik geen energie voor
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-12-2019 16:45
Dat ben ik met je eens, Maargoed dit kindje is er al. Dus nu de taak aan moeder om voor dit kindje op te komen en te zorgen dat het in een veilige stabielere omgeving zal opgroeien. Dat is haar plicht.
Wat ik al eerder aangaf, we waren eerder uit elkaar. Bij de omgangsregeling heb ik toen zijn drugsgebruik genoemd en dat ik het dan helemaal onveilig vind dat ons kind bij hem is en ik er niet bij ben. En weet je wat er werd gezegd: jij hebt als moeder niets met de band tussen zoon en vader te maken. Ik werd weggezet als wraakzuchtige ex die kind bij vader weg wilde houden. En ik moest maar met bewijs komen!
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-12-2019 16:45
Dat ben ik met je eens, Maargoed dit kindje is er al. Dus nu de taak aan moeder om voor dit kindje op te komen en te zorgen dat het in een veilige stabielere omgeving zal opgroeien. Dat is haar plicht.
Nee, haar plicht was geweest pas een kind te krijgen als de situatie stabiel en veilig en zeker was voor het kind. Dat is je verplichting aan het kind. Want nou is er het zoveelste kind dat opgroeit buiten een veilig gezin en moet dealen met een vader die het niet of nauwelijks kent. Is dat dan echt wat we willen tegenwoordig? Want het gebeurt wel verdraaide vaak zo.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:51
Wat ik al eerder aangaf, we waren eerder uit elkaar. Bij de omgangsregeling heb ik toen zijn drugsgebruik genoemd en dat ik het dan helemaal onveilig vind dat ons kind bij hem is en ik er niet bij ben. En weet je wat er werd gezegd: jij hebt als moeder niets met de band tussen zoon en vader te maken. Ik werd weggezet als wraakzuchtige ex die kind bij vader weg wilde houden. En ik moest maar met bewijs komen!
Softdrugsgebruik heeft geen invloed op de omgangsregeling.
To, jouw man lijkt niet te willen erkennen dat hij verslaafd is. En dan wil hij ook niet stoppen, want hij ziet het probleem niet. Dat jij bepaalde dingen wil en nodig hebt is niet genoeg om hier verandering in te brengen. Een verslaving is sterker dan dat.
Zelfs als je erkent dat je verslaafd bent en super gemotiveerd bent en therapie krijgt etc. etc. is het nog heel moeilijk om definitief niet meer te gebruiken. Je schrijft dat hij niet gebruikt waar jullie kind bij is. Maar als hij elke dag blowt heeft dat ook invloed op hoe hij de rest van de tijd functioneert, ook als hij niet stoned is. Je wordt minder helder, minder "erbij".
Praten is prima. Maar ik zou wel voor jezelf heel duidelijk bepalen waar jouw grenzen liggen en daar ook echt aan vasthouden. Anders blijf je in deze situatie hangen. Ik denk dat je je erop moet voorbereiden dat je zonder hem verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 16:53
Softdrugsgebruik heeft geen invloed op de omgangsregeling.
Ja dat is toch ook bizar, dus hij kan als een zombie de auto instappen met mn kind en god knows wat er kan gebeuren. Vonden ze allemaal niet interessant, ik moxht de omgang op geen enkele manier blokkeren
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:55
Ja dat is toch ook bizar, dus hij kan als een zombie de auto instappen met mn kind en god knows wat er kan gebeuren. Vonden ze allemaal niet interessant, ik moxht de omgang op geen enkele manier blokkeren
Wie is "ze"?
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:55
Ja dat is toch ook bizar, dus hij kan als een zombie de auto instappen met mn kind en god knows wat er kan gebeuren. Vonden ze allemaal niet interessant, ik moxht de omgang op geen enkele manier blokkeren
Want hij is pas cannabis gaan roken toen het kind er was? Of deed hij dat al vóór je zwanger was?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:55
Ja dat is toch ook bizar, dus hij kan als een zombie de auto instappen met mn kind en god knows wat er kan gebeuren. Vonden ze allemaal niet interessant, ik moxht de omgang op geen enkele manier blokkeren
Als ik van tevoren zou weten wanneer hij dan stoned die auto instapt met kind zou ik toch écht de politie tippen.
Kunnen ze hem fijn even aan de kant van de weg zetten voor een controle.

En als ie wat te vaak betrapt wordt doet de politie hopelijk ook vanzelf een melding bij Veilig Thuis.


Kind zien is 1 zaak.
Stoned of dronken met een kind op de achterbank is een andere zaak.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
14-12-2019 16:56
Wie is "ze"?
De mediators waar we de omgang gingen regelen, want hij had een verzoek daarvoor ingediend. En mediators kunnen een dwingende beslissing opleggen als een zaak nog niet bij de rechter is geweest
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
14-12-2019 16:59
Als ik van tevoren zou weten wanneer hij dan stoned die auto instapt met kind zou ik toch écht de politie tippen.
Kunnen ze hem fijn even aan de kant van de weg zetten voor een controle.

En als ie wat te vaak betrapt wordt doet de politie hopelijk ook vanzelf een melding bij Veilig Thuis.


Kind zien is 1 zaak.
Stoned of dronken met een kind op de achterbank is een andere zaak.
Ja dan moet je maar afwachten tot t fout gaat, want ik ben er dan niet bij. Geen haar op mn hoofd die er nu aan denkt om ons kind bij hem in de auto te zetten, ik heb het nu in hand omdat ik er bij ben
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 17:01
Ja dan moet je maar afwachten tot t fout gaat, want ik ben er dan niet bij. Geen haar op mn hoofd die er nu aan denkt om ons kind bij hem in de auto te zetten, ik heb het nu in hand omdat ik er bij ben
Maar 2 jaar geleden was hij nog helemaal de ideale man om mee te trouwen, om een kind mee te krijgen, de liefdevolle en attente echtgenoot, de perfecte toekomstige vader, en nu opeens is hij zomaar van de ene dag op de andere veranderd in een blowende hooligan waar je niet eens je kind aan kan toevertrouwen? Apart...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-12-2019 17:04
Maar 2 jaar geleden was hij nog helemaal de ideale man om mee te trouwen, om een kind mee te krijgen, de liefdevolle en attente echtgenoot, de perfecte toekomstige vader, en nu opeens is hij zomaar van de ene dag op de andere veranderd in een blowende hooligan waar je niet eens je kind aan kan toevertrouwen? Apart...
Nee als je goed had gelezen stond er dat er al problemen waren. Maarja iemand beloofd je steeds verbetering en je wilt het graag geloven omdat je van diegene houdt.
Het is niet zo zwart wit
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:51
Wat ik al eerder aangaf, we waren eerder uit elkaar. Bij de omgangsregeling heb ik toen zijn drugsgebruik genoemd en dat ik het dan helemaal onveilig vind dat ons kind bij hem is en ik er niet bij ben. En weet je wat er werd gezegd: jij hebt als moeder niets met de band tussen zoon en vader te maken. Ik werd weggezet als wraakzuchtige ex die kind bij vader weg wilde houden. En ik moest maar met bewijs komen!
Ja je was ookal diverse keren uit elkaar voor je zwanger raakte en daarna ook. Kom op pak je verantwoordelijkheden ipv alleen met alle winden mee te praten.

Nu staat het huis op jouw naam, in je vorige topic op beide namen. In je vorige topic waren jullie een jaar bezig een kind te krijgen, nu is het ineens onverwacht omdat je kritiek krijgt.

Je zit in een vervelende situatie maar je hebt het echy zelf zover laten komen. Als je niet weet waar te beginnen ga dan in gesprek met het cjg/wijkteam om te kijken of zij nog tips hebben. Maar pak alsjeblieft je verantwoordelijkheden. Deze situatie is schadelijk voor jullie kindje. Jullie zijn al 4 jaar samen en het is nog nooit stabiel geweest..jullie kindje heeft er meer aan dat hij in ieder geval op 1 plek een stabiele basis heeft en aangezien je man 6 dagen pw werkt en zijn kind maar 1 uur per dag ziet, zal het met de omgangsregeling ook wel af lopen. Hij zit echt niet op een klein kind te wachten.

Je komt hier samen met hem niet uit dit loopt al 4 jaar. Zoek hulp
Sasoe schreef:
14-12-2019 17:06
Nee als je goed had gelezen stond er dat er al problemen waren. Maarja iemand beloofd je steeds verbetering en je wilt het graag geloven omdat je van diegene houdt.
Het is niet zo zwart wit
Hou je echt van hem of is dat je verlatingsangst? Het klinkt niet als liefde

Waarom hou je van hem? Welke eigenschappen zijn zo geweldig aan hem?
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 17:06
Nee als je goed had gelezen stond er dat er al problemen waren. Maarja iemand beloofd je steeds verbetering en je wilt het graag geloven omdat je van diegene houdt.
Het is niet zo zwart wit
Ik wist niet dat er een verbod bestond op je hersens gebruiken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Welke omgang wou hij vorige keer?

Ik zie in hem niet de vader die 50-50 voor zijn kind gaat zorgen.
En als hij weekend-vader wordt hoop ik dat hij het fatsoen heeft om die 2 dagen alleen 's avonds te blowen als kind slaapt. (Of dat ie snel een nieuwe vriendin heeft en dan liefst wel één die niet blowt.)
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 17:11
6.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames, voornamelijk Malinois. Ik ga met hem in gesprek en ga dit ook op mn therapie bespreken hoe het beste aan te pakken met een dergelijk persoon. Dit had ik even nodig. Xx
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:59
De mediators waar we de omgang gingen regelen, want hij had een verzoek daarvoor ingediend. En mediators kunnen een dwingende beslissing opleggen als een zaak nog niet bij de rechter is geweest
Ah, duidelijk. Dank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven