Iemand ervaring met een Kyleena spiraaltje of een Ballerine

08-01-2020 15:41 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele goedemiddag,

Ik ben aan het twijfelen over een Kyleena spiraaltje of de Ballerine (anticonceptie). Zijn er vrouwen die ervaring hebben met een van deze 2 soorten anticonceptie? Graag hoor ik van jullie of dit bevalt of juist niet.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties :o).

Liefs Lien
Er zijn hier echt al heel veel topics over geweest met heel veel ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt idd, heb ze gelezen m.b.t. de spiraaltjes maar de Ballerine is redelijk nieuw en kon ik niet echt iets over vinden vandaar het topic!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring, maar wil graag de Ballerine. Ik ben ook benieuwd naar andere mensen hun ervaringen hierover.

Ik heb overigens wel de Kyleena spiraal gehad. Laten zetten in 2018 en laten verwijderen in november 2019. Ik heb hem niet laten verwijderen, omdat ik er last van had in de zin van fysieke pijn. Ik ben er wel achter gekomen dat ik wel een deel van mijn vrouwelijkheid miste, omdat ik niet ongesteld werd door de Kyleena spiraal. Ook had ik erg verminderde sexdrive door de spiraal. Dat merkte ik toen hij eruit was gehaald. Een klein maandje later explodeerde ik bijna van de drive (bij wijs van spreken). Nu heb ik niks wat ok is, maar wil toch weer iets van bescherming wat niet mijn hormoonhuishouding in de war schopt.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben benieuwd naar ervaringen met Ballerine!

Ik heb toevallig een afspraak gemaakt om mijn T-Safe koperspiraal binnenkort te laten verwijderen. Al máándenlang vage buikklachten en heftige pijn bij ovulatie en menstruatie.

Ik heb gelezen dat de Ballerine wellicht een goed alternatief is voor mensen die problemen hebben met andere koperspiraaltjes. Al weet ik niet meer wat ik allemaal moet geloven na al jaren aanklooien met verschillende anticonceptie. Het is volgens mij toch ook voor iedereen weer anders..
ik heb de kyleena, sinds vorig jaar. bevalt goed. voorheen mirena, dat was drama.
libido is nog steeds goed. en heb steeds minder bloedverlies (eerste half jaar wel veel) maar merk dat het nu bijna weg is (gemiddeld 2 dagen per maand)
Ik heb sinds een jaar de kyleena. Voor mij een van de beslissingen die ik heb genomen. Ben nog een klein beetje ongesteld, heb gewoon nog een eisprong en mijn libido is zoveel beter dan met de pil.
Ik heb sinds september de Ballerine. Daarvoor altijd aan de pil geweest dus ik heb geen vergelijking met andere merken. Ik ben heel tevreden ermee, het plaatsen was pijnlijk en ik lang last van napijn gehad. Eerste 2 maanden lange en heftige menstruatie maar nu steeds korter en nauwelijks pms klachten of last er van. Fijn idee dat er geen “weerhaak” ergens in m’n lijf zit. Zonder extra hormonen voelt ook prettig en gelijkmatiger.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een ballerine. Mag ik vragen of bij jou de menstruatie ook begint met enkele dagen een beetje bloedverlies, eigenlijk lijkt het op roestig uitziende korreltjes die meekomen bij het plassen. Na een dag of drie begint dan het echte bloeden pas. Ik vind het behoorlijk irritant. Wat wel fijn is is dat ik weer met een dag of zes klaar ben met mijn periode tegen 12 dagen met de gewone koperspiraal. Verder heb ik geen klachten van de ballerine en vind ik het inderdaad ook een prettig idee dat hij los rond beweegt in de baarmoeder.
Sylphide75 schreef:
19-01-2020 21:44
Ik heb ook een ballerine. Mag ik vragen of bij jou de menstruatie ook begint met enkele dagen een beetje bloedverlies, eigenlijk lijkt het op roestig uitziende korreltjes die meekomen bij het plassen. Na een dag of drie begint dan het echte bloeden pas. Ik vind het behoorlijk irritant. Wat wel fijn is is dat ik weer met een dag of zes klaar ben met mijn periode tegen 12 dagen met de gewone koperspiraal. Verder heb ik geen klachten van de ballerine en vind ik het inderdaad ook een prettig idee dat hij los rond beweegt in de baarmoeder.
Roestig is een goed woord ervoor ja, ik heb dat ook maar vind t niet vervelend of zo, m’n menstruatie nu is zoveel “fijner” dan toen ik aan de pil was dat ik dat roestige voor lief neem.
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn te horen dat ik niet de enige ben. Ik kende dat helemaal niet en vond het eerst maar vreemd. Mijn menstruaties zonder spiraal begonnen altijd gewoon meteen met flink bloedverlies. Die waren duidelijker afgebakend. Ik heb soms wat moeite met de aanloop en uitloop, dus dat het iets te lang naar mijn smaak nabloedt. Dan stopt het na vijf dagen, denk ik ervan af te zijn en een dag later bloed ik weer. Lichtjes weliswaar maar toch vervelend omdat je toch iets van ene maandverbamd pf tampon moet dragen en bij je hebben. Ik merk soms dst ik daar wat onzeker door wordt.
Sylphide75 schreef:
20-01-2020 08:16
Ah fijn te horen dat ik niet de enige ben. Ik kende dat helemaal niet en vond het eerst maar vreemd. Mijn menstruaties zonder spiraal begonnen altijd gewoon meteen met flink bloedverlies. Die waren duidelijker afgebakend. Ik heb soms wat moeite met de aanloop en uitloop, dus dat het iets te lang naar mijn smaak nabloedt. Dan stopt het na vijf dagen, denk ik ervan af te zijn en een dag later bloed ik weer. Lichtjes weliswaar maar toch vervelend omdat je toch iets van ene maandverbamd pf tampon moet dragen en bij je hebben. Ik merk soms dst ik daar wat onzeker door wordt.
Herkenbaar, ook met de Kyleena. Is tot nu toe het enige nadeel wat ik ervan heb ondervonden. Voorheen was ik 4 dagen flink ongesteld. Nu heb ik soms 7-8 dagen last van een soort snipper bloeding (donkere kleur).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven