Hoe verliep 1ste keer bij nieuwe relatie

30-01-2020 19:24 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier eigenlijk een vraag naar aanleiding van het topic ben ik te braaf geweest en iets wat ik me al een tijdje afvraag. Ik ben dus vrij "braaf" geweest, op mijn 18e mijn man ontmoet die ook mijn eerste (en enige) bedpartner is geweest tot nu toe. Ik ben 28 jaar samen met hem geweest voordat hij "out of the bleu" van de ene op de andere dag uit ons gezinsleven is vertrokken om per direct in te trekken bij een collega waar hij uiteindelijk dus al een tijdje mee vreemdging zonder dat ik dit wist. Dit is nu bijna 2 jaar geleden en ik denk er wel over om misschien weer te gaan daten maar ben vrij bang want ik heb dus alleen ervaring met hem en weet niet zo goed hoe dit zou verlopen en hoe het aan te pakken met een andere man laat maar zeggen. Zeker omdat we op onze leeftijd natuurlijk al wat sneller overgaan tot seks als dat toen ik 18 was en met hem een relatie begon. Hoe verliep dat bij mensen die na een lange relatie een nieuwe partner kregen? Bedankt alvast voor jullie mening en ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer is meestal nogal rommelig...vaak wordt het beter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb altijd 3-6 maanden gewacht. De eerste keer ben je dan toch al heel vertrouwd met je partner. Dat vind ik een voorwaarde.
Ik heb op dit moment 1,5 een relatie, maar we wachten daar nog mee, puur omdat we het zo waardevol vinden. Op het moment als je elkaar goed kent, hoef je daar helemaal geen zorgen meer over te maken.
Seks is niet iets wat ineens op het menu staat, althans niet als je een serieuze relatie zoekt, maar volgt eerder uit het vertrouwen die je wint door vaker met elkaar op trekken en andere fijne dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Monique1818 schreef:
30-01-2020 19:42
Ik heb op dit moment 1,5 een relatie, maar we wachten daar nog mee, puur omdat we het zo waardevol vinden. Op het moment als je elkaar goed kent, hoef je daar helemaal geen zorgen meer over te maken.
Jeetje dat lijkt me wel erg lang. Ga je dan na zo lang niet gewoon over in een vriendschap ipv relatie?

TO, alles zal nieuw en spannend zijn. Maar dat is juist ook leuk! Als je iemand treft bij wie je je fijn voelt en die jou respecteert kun je over eventuele onzekerheden gewoon praten. En dan kom je er samen wel uit. Wat stoer dat je weer wilt daten! Succes 😄
Alle reacties Link kopieren
Een relatie zonder seks is een vriendschap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een tijdje gewacht. Ik had tijd nodig en hij respecteerde dat. Seks werd meer opgebouwd hier. Dat ging heel prettig. Pas na enkele maanden hadden we *echt* seks.
Alle reacties Link kopieren
Boertje037 schreef:
30-01-2020 20:13
Jeetje dat lijkt me wel erg lang. Ga je dan na zo lang niet gewoon over in een vriendschap ipv relatie?
Ligt eraan hoe lang ze bedoelt. 1,5 jaar is lang, een maand valt mee. 1,5 week kan ook nog en dat is dan weer kort :-P
Alle reacties Link kopieren
Eerst ff de boot afgehouden om mijn grenzen aan te geven, en daarna stap voor stap aftasten.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Charles_Gentle28 schreef:
30-01-2020 20:12
Seks is niet iets wat ineens op het menu staat, althans niet als je een serieuze relatie zoekt, maar volgt eerder uit het vertrouwen die je wint door vaker met elkaar op trekken en andere fijne dingen te doen.
O. Zal het maar uitmaken dan, na al die tijd, want dan wordt het toch niks meer. :|

TO, doe het gewoon als het goed voelt. Wil je 4 maanden wachten, prima. Wil je hem de eerste date de kleren van het lijf scheuren, laat je gaan. Maar laat het vooral vanzelf gaan.
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
30-01-2020 20:22
Ligt eraan hoe lang ze bedoelt. 1,5 jaar is lang, een maand valt mee. 1,5 week kan ook nog en dat is dan weer kort :-P
Haha ja je hebt gelijk, ik las 1,5 jaar maar dat hoeft helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de gouden regel: pas seks als jij er je goed bij voelt. Als dat zes maanden duurt, dan duurt het zes maanden. Al zullen de meeste mannen niet zolang willen wachten. Maar dat is dan niet de juiste partner voor jou ;-)

Ik zit ook in de datingfase. Als een contact goed voelt, heb ik geen probleem met seks op de derde of vierde date. Mijn ervaring is dat de
    'normale' serieuze mannen ook niet iedere week met een ander in bed liggen, en dus ook best nerveus zijn soms. Gewoon accepteren dat het de eerste keer allemaal niet perfect hoeft, een beetje wederzijds geduld en de ander laten voelen dat je hem /haar accepteert zoals hij/zij is. Works for me 😉
    Alle reacties Link kopieren
    Ach, misschien denk je nu ‘Ik wil nog even wachten’ en op date 2 ruk je hem per ongeluk zijn kleren van het lijf. Alles mag, je mag het doen zoals jij het wilt. Veel plezier en geniet ervan!
    Alle reacties Link kopieren
    Sjulia schreef:
    30-01-2020 20:20
    Wij hebben ook een tijdje gewacht. Ik had tijd nodig en hij respecteerde dat. Seks werd meer opgebouwd hier. Dat ging heel prettig. Pas na enkele maanden hadden we *echt* seks.
    Zelfde hier. Iedereen moet zelf weten wat ze wel en niet willen, maar ik begrijp niet hoe het kan dat de meesten (zo lijkt het) na een of een paar dates al aan seks toe zijn. Zo snel, hoe kan dat..? Ik heb daar zelf minstens een half jaar ‘opbouwtijd’ voor nodig.
    Ya no puede caminar
    Ik was bijna 3O jaar getrouwd en nooit vreemd gegaan. Dat was wel even diep graven in mijn geheugen. Hoe ging dat ook al weer? Daten. En seks? Dat gebeurde in mijn broer-zus huwelijk toch al bijna niet meer.
    Uiteraard moet je doen wat je hart je ingeeft, er zijn geen regels.
    Toch is het goed om je te realiseren dat jE op oudere leeftijd veel mannen gaat tegenkomen die seks los zien van een relatie. De tip om niet te snel seks te hebben is dus uit zelfbescherming zo gek nog niet. Tenminste als je een relatie wilt.
    Het zou ook kunnen dat je gewoon eerst eens lekker los wilt gaan. Dat zou ik je aanraden. Wat oudere vrouwen zijn erg in trek.
    Alle reacties Link kopieren
    Wow bedankt voor alle reacties al, fijn, ook fijn om te lezen dat het bij de meeste dus gewoon een beetje rustig aan ging, lijkt mij ook wel prettiger maar idd zal gewoon moeten zien wat er op me af komt en hoe ik me erbij voel, idd denk ik dat veel mannen seks los zien van een relatie (misschien veel vrouwen ook dat maakt niet uit natuurlijk) maar ik denk dat ik er zelf wel een beetje moeite mee zou hebben, zowiezo weer de datewereld in gaan, is na 30 jaar ook wel heel nieuw en anders natuurlijk. Denk ook dat het een kwestie van weer durven vetrtouwen is dat is na het vreemdgaaan van zijn kant en het gedumpt zijn ook wel weer even een ding maar goed wil wel proberen weer wat leuks van mijn leven te maken
    fluttershy schreef:
    30-01-2020 20:26
    O. Zal het maar uitmaken dan, na al die tijd, want dan wordt het toch niks meer. :|
    Zeg ik niet, maar als je man snel met je het bed indook, deed hij dat ook met andere vrouwen voor je...
    Alle reacties Link kopieren
    Ik vond het ook allemaal maar niets hoor, na 27 jaar met mijn eerste liefde weer single te zijn. Maar niet lang daarna mijn huidige lief leren kennen en na langere tijd appen ook eens afgesproken. En wat vond (en vind) ik hem leuk 🥰. Dus nee, zoenen op de eerste date met een vreemde man na 27 jaar was geen probleem. Na 3 weken daten wilde ik maar al te graag verder, voor die tijd was het opbouwen en wennen aan een ‘vreemde’ man. Achteraf blijkt het allemaal minder eng te zijn dan ik had verwacht en gedacht ! Ik hoop wel dat ik het gewoon bij deze mag houden!
    Alle reacties Link kopieren
    De eerste keer is altijd niet zo florissant, ook al ken je elkaar al langer, het is toch even aftasten.
    Ik heb geen minimum aantal dates of een periode, gewoon wanneer we allebei willen en het goed voelt. Seks is wel belangrijk voor mij dus wil wel graag weten of het een beetje matcht voor ik er mega veel tijd in heb gestoken.
    Alle reacties Link kopieren
    Charles_Gentle28 schreef:
    30-01-2020 21:15
    Zeg ik niet, maar als je man snel met je het bed indook, deed hij dat ook met andere vrouwen voor je...
    Nee hoor.

    Ik had ode tweede date seks met mijn date en we zijn inmiddels ruim tien jaar samen. We wonen na drie weken samen. Zijn dik een jaar getrouwd. Kan allemaal. Er is geen goed of slecht.
    Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
    kes49240 schreef:
    30-01-2020 20:58
    Wow bedankt voor alle reacties al, fijn, ook fijn om te lezen dat het bij de meeste dus gewoon een beetje rustig aan ging, lijkt mij ook wel prettiger maar idd zal gewoon moeten zien wat er op me af komt en hoe ik me erbij voel, idd denk ik dat veel mannen seks los zien van een relatie (misschien veel vrouwen ook dat maakt niet uit natuurlijk) maar ik denk dat ik er zelf wel een beetje moeite mee zou hebben, zowiezo weer de datewereld in gaan, is na 30 jaar ook wel heel nieuw en anders natuurlijk. Denk ook dat het een kwestie van weer durven vetrtouwen is dat is na het vreemdgaaan van zijn kant en het gedumpt zijn ook wel weer even een ding maar goed wil wel proberen weer wat leuks van mijn leven te maken
    Dan kan dat ‘wat leuks’ ook betekenen dat je gewoon eens lekker gaat daten en uitproberen hoe het is om met verschillende mannen seks te hebben. Je zult merken dat dat veel makkelijker gaat dan je denkt. Goed voor je zelfvertrouwen ook. En wat heb je te verliezen wanneer je het veilig doet?
    Je bent door je scheiding best kwetsbaar en ik zou niet direct weer voor verliefd worden, verwachtingen hebben en de hele toestand gaan. Voor je het weet zit je te treuren over een tinderdate die opeens niets laat horen ( lees de relatie pijler er op na) en dat moet je nu niet hebben.
    Hahah, ik bedoel inderdaad 1,5 jaar. Ik begrijp dat het vreemd overkomt als je zolang geen seks met elkaar hebt, maar wij hebben daar bewust voor gekozen.
    Deels omdat ik een nare ervaring heb gehad, en dat moest verwerken,, en daarnaast verteld mijn geloof dat je het niet kan doen voor het huwelijk. Ook ben ik er van overtuigd dat die regel je ontzettend veel narigheid bespaard.
    Zoiets gaat toch gewoon vanzelf? Ik zou mij er vooral niet druk om maken. Juist leuk, met iemand nieuws.
    viva-amber schreef:
    30-01-2020 19:27
    De eerste keer is meestal nogal rommelig...vaak wordt het beter.
    Rommelig?

    En al zou het zo zijn, dan maak je het op een rommelige manier leuk.

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven