Te snel met iemand naar bed gaan betekent geen relatie?

03-02-2020 09:31 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag dit letterlijk voor een vriendin
We hadden het er gisteren over en zij is van mening dat, ook in deze tijd, mannen ( maar misschien ook wel vrouwen) uiteindelijk niet snel een relatie aan gaan met iemand waarmee ze relatief snel naar bed gaan.
Het waarom zou ik de koe kopen als ik de melk gratis heb gekregen principe.
Hoe zit dat anno 2020?

Ik ben zelf met mijn vriend redelijk snel naar bed gegaan omdat ik het echt belangrijk vind dat er chemie is tussen de lakens.
Ik vroeg er hem gisteren naar en hij gaf aan dat hij er geen moeite mee heeft.
Maar hoe zien anderen dit?
Mijn vriendin en ik hadden echt een discussie hierover.
Zij denkt dat de eventuele partner je minder serieus neemt in de wens toch een relatie te willen.
In mijn optiek hoeft dat dus niet uit te maken.
Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
03-02-2020 10:14
Kun je even uitleggen wat zij hem gevraagd heeft en wat precies zijn antwoord was?

Mijn vriendin is meerdere keren redelijk vroeg in de relatie die ze met wat nu haar ex is met hem naar bed geweest.
Op een gegeven moment hebben ze ruzie gekregen en besloten ze er een einde aan te maken.
Tijdens deze ruzie heeft zij gevraagd of dit het geval was want zij had dat gevoel heel sterk, dat hij om deze reden niet iets serieus met haar heeft willen aangaan. Hij heeft daar geen duidelijk antwoord op willen geven.
Mijn vriendin had al heel lang deze ( in mijn optiek) ouderwetse opvatting.
Zij gaf gister aan dat zij voortaan wel uit zou kijken om in een vroeg stadium naar bed te gaan met een man.

Het gaat mij niet zo zeer om het hoe en wat, maar eerder of meer mensen dat gevoel nog hebben.
Vrienden van mij zijn na een one night stand al 40 jaar bij elkaar.
sugarmiss schreef:
03-02-2020 10:25
Dat hoor ik nou heel vaak.
Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat als je verliefd bent en het verder op alle fronten klikt dat het dan op seks gebied ineens niet fijn zou zijn. Je moet ook eerst een beetje uitvinden wat de ander fijn vindt.

Ik kan mij daar alleen wat bij voorstellen als de man op seks gebied bijvoorbeeld heel onderdanig zou zijn en van mij zou verwachten dat ik mij als een meesteres zou gedragen of zo.

Maar daar hoef je dan niet eerst seks voor te hebben om daar achter te komen.
Natuurlijk geef ik het de kans om tot elkaar te komen en kap ik dat niet direct af. Alleen heb ikzelf een ervaring dat we beide het rustig aan wilden doen. Verliefd waren na een paar maanden pas seks en dit was zo'n deceptie. We zijn 5 jaar samen geweest en seks is altijd problematisch geweest, tot zelfs een jaar helemaal geen seks. Oooh nooit weer.
Als naar een paar keer de chemie niet groeit dan houdt het op. Had ook een man met zeeeer kleine penis en och wat waren we verliefd en deed het pijn dat de conclusie was, dat we elkaar op seksueel vlak niet konden vinden. Ik haal in elk geval niet meer alles uit de kast. Sommige dingen groeien niet (in deze context letterlijk en figuurlijk :biggrin: )
Alle reacties Link kopieren
Geen eerlijk antwoord is iets anders dan geen duidelijk antwoord. Nu interpreteert je vriendin het gegeven antwoord ( voor haar al dan niet de waarheid of duidelijk) zoals zij dat wil.

Of mannen die snel met een vrouw(en andersom) in bed duiken deze dames wel of niet als serieus realtiemateriaal zien, daar kan ik geen natwoord opgeven, zal voor iedereen anders zijn. Zelf ben ik een romanticus en ik vond de maanden dat man en ik destijds om elkaar draaiden en de tijd van verliefdheid heerlijk. Echt een tijd van aftasten en ontdekken en toen daar de eerste keer van kwam was dat heel fijn en tot op zekere hoogte ook heel vertrouwd. Ik had het voor geen goud willen missen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ikjijenhij schreef:
03-02-2020 09:39
@moosey,
Het gaat mij om de gedachte erachter.
Of zo’n ( in mijn optiek) ouderwetse opvatting nog voor mensen geldt anno nu.
Volgens mijn vriendin was dit absoluut waar.

Zulke ouderwetse eikels zullen er vast nog rondlopen. Lijkt me prima om daar gelijk na het seksen achter te komen, dan verspil je er ook geen tijd verder aan.
Hoe snel je met iemand naar bed gaat zegt op zich niet veel, belangrijker is of je elkaar voldoende kent, een band ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
03-02-2020 09:34
Ik vind ook dat het niet uit hoeft te maken. Sterker nog, het is een mooi hypocrisie-filter om relatief snel met ze te neuken. Als ze je daarna niet meer willen omdat je 'te makkelijk' bent, is het een hypocriete lul en ben je de dans mooi ontsprongen terwijl je tenminste wel hebt geneukt ;-).
Eens. Ik vind het klinklare flauwekul dat je geen relatie met iemand zou willen omdat die meteen met je het bed indook. Sterker nog: ik zou eerder afknappen op een man die maandenlang wil wachten.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
03-02-2020 10:58
Geen eerlijk antwoord is iets anders dan geen duidelijk antwoord. Nu interpreteert je vriendin het gegeven antwoord ( voor haar al dan niet de waarheid of duidelijk) zoals zij dat wil.

Of mannen die snel met een vrouw(en andersom) in bed duiken deze dames wel of niet als serieus realtiemateriaal zien, daar kan ik geen natwoord opgeven, zal voor iedereen anders zijn. Zelf ben ik een romanticus en ik vond de maanden dat man en ik destijds om elkaar draaiden en de tijd van verliefdheid heerlijk. Echt een tijd van aftasten en ontdekken en toen daar de eerste keer van kwam was dat heel fijn en tot op zekere hoogte ook heel vertrouwd. Ik had het voor geen goud willen missen.
Ja snap ik, is ook herkenbaar van toen ik mijn eerste serieuze vriend had en met hem langzaam naar de eerste keer toewerkte. We waren 16 dus ook nog erg jong. Maar nu, als volwassen vrouw, werkt dat toch wat anders. Seksualiteit ontwikkelt zich en nu heb ik geen zin meer om zo lang op te bouwen naar de eerste keer seks. Het mag ook gewoon op de eerste avond als het goed voelt. Niets mis mee als beiden de passie voelen om all the way te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Er zullen best mensen zijn die die ouderwetse gedachten nog hebben. Maar als jij erachter staat om seks te hebben op de eerste date, past de persoon die daar wat negatiefs van vindt dus niet bij jou, want andere normen en waarden. Daar kun je beter zo snel mogelijk achter komen.

Met huidige partner heb ik na een paar weken seks gehad. Als ik me langer dan dat kan inhouden is er niet genoeg chemie :-D
Maar ik wilde wel echt eerst uitzoeken of ik hem echt leuk vond/ we bij elkaar pasten, want geen zin in gedoe/moeilijkheden/verwachtingen..
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat niet. Iemand oprecht leuk vinden en verliefd worden leidt tot een relatie. Dan maakt het echt niet uit of je gelijk het bed in duikt of niet.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het eerst chatten, mailen en bellen 2 maanden lang, toen bij de eerste ontmoeting ook in bed beland.

Is dat anders dan met iemand inbed belanden die je net hebt leren kennen?

Wij zijn inmiddels 20 jaar samen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Over het algemeen, ja.

Mannen lijken nog altijd over een groot onvermogen te beschikken om bepaalde zaken van elkaar los te koppelen als het op vrouwen aankomt, hebben voor zichzelf hokjes ontwikkeld, een vrouw die seks heeft op de eerst date is easy, geen wifeymaterial want als ze het zo snel met mij doet doet ze het met iedereen en dat is geen goed voorbeeld voor mijn eventuele toekomstige kinderen.
Denk dat het toch samenhangt met dergelijke denkbeelden die ergens zijn onstaan en nog steeds welig tieren.
Ookal weten ze verstandelijk dat het nergens opslaat laten ze zich bewust of onbewust toch vaak hierdoor leiden.

Dusja als je meer verlangt dan alleen seks kun je soms maar beter het spelletje meespelen. Hoe achterlijk het ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Forumfossiel.

Je kent dan iemand nog nauwelijks op andere vlakken, hooguit uit gesprekken, maar nog niet in de praktijk (en wat daarvan waar is, mensen m/v kunnen zich soms beter voordoen om goed voor de dag te komen en in zo'n beginfase kan het om allerlei redenen nog uitlopen op niks.

Het kan zo goed blijken te klikken dat beiden willen blijven afspreken, dan is het meestal op meer vlakken raak dan pure seksuele/uiterlijke aantrekking.
Alleen dat weet je dus nog niet als je vrij snel het bed deelt.

Die opvatting van jouw vriendin zal niet alleen door meer vrouwen, maar ook door sommige mannen nog steeds aangehangen worden.
Het kan best zijn dat de man in kwestie helemaal niet uit is op een relatie, maar dat wel zegt dat hij serieuze intenties heeft, omdat ie zin in seks heeft en haar aantrekkelijk genoeg vindt voor een leuk avondje maar meer niet.

Kan ook zijn dat ie werkelijk haar leuker vindt dan dat en als potentieel relatiemateriaal ziet, en toch ergens op afknapt of gaandeweg dingen ontdekt aan haar of de omgang of de seks waardoor hij toch denkt dat het hem niet gaat worden.

Punt is dat je dat dus nog niet kúnt weten als je iemand voor geen meter kent, maar ook na 3 maanden niet, diegene kan toch heel anders blijken te zijn dan het beeld wat je ervan had, dus zélf dat risico loopt dat als je ergens aan begint, het kan tegenvallen of de ander kan tegenvallen. Of dat die seksuele aantrekking er wel is, maar geen verliefde gevoelens ontstaan bij 1 of allebei.

Niet iedereen vindt "leuk genoeg" en seksueel aangetrokken worden tot elkaar voldoende reden om ermee door te gaan en een vaste relatie mee te willen beginnen. Ook al zou diegene graag een relatie willen, dan nog kan iemand toch alsnog niet zijn wat hij/zij zoekt.

En dat hoeft dus helemaal niet te komen door de reden dát er snel seks was (en zij "te makkelijk te krijgen was" oid en ook niet dat de seks hem tegenviel, maar om andere redenen (bijvoorbeeld dat zij onzeker gaat zitten vissen naar bevestiging en naar zijn gevoelens en intenties na de seks en hij meteen geacht wordt eraan vast te zitten en niks liever te willen dan 24/7 samen te zijn of constant in contact te zijn.

En er zal best een groep mannen zijn die dankbaar gebruik maakt van het aanbod aan aantrekkelijke vrouwen die ook al snel seks willen, los van of dat is omdat die vrouw dat ook belangrijk vindt dat het op dat gebied matcht of dat ze dat alleen maar doet in de hoop dat het een beginnende relatie is/wordt.

Iemand die je dus niet kent kan je vanalles vertellen (en dus wijsmaken), mooie praatjes hebben en die hoeven niet waar te zijn. Je wéét het gewoon niet, iets beginnends kan alle kanten nog op.
Omgekeerd kán het gewoon ook wél van 2 kanten leiden tot meer en meer, zoals velen hier kunnen getuigen, en dan maakt het dus niets uit (of was het zelfs een pré om snel op seksueel gebied elkaar ontdekt te hebben).

ALs je een vrouw bent die seks koppelt aan verliefdzijn en dat alleen doet als je denkt dat er een relatie in zit, maar niet zit te wachten op misschien wel blijft bij eenmalige avond, kun je dus maar beter wat "zekerder" zijn (voor zover mogelijk) en wat langer aankijken wat je voor vlees in de kuip hebt.

Zoals of en wat er nog meer gedeeld wordt (dan het bed): wil hij ook met je uit, voor je koken, andere dingen buiten de deur doen & met jou gezien worden, praten over interessante of (voor jou) belangrijke onderwerpen, krijg je inzicht in elkaars levensvisies, ambities, leefwijzen en gewoontes, sociale levens, sportiviteit, leefritmes enz?

Een relatie dient imo op meerdere niveau's te matchen, dus als het seksueel en uiterlijk aantrekkelijk is, zijn er nog meer waarop het kan matchen of stranden. En iemand die jou helemaal niet beter wíl leren kennen merk je denk ik toch echt alleen als je dus niet op het eerste gezicht afgaat, maar kost meer tijd. Is een gok dus, maar persoonlijk denk ik niet dat als iemand je echt heel erg leuk vindt en je vrij snel seks mee hebt dat daarna opeens een reden zal zijn om te laten schieten (om reden van te "gemakkelijk te scoren").
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Een man zal jou leuk vinden of niet, daar staat seks los van. Natuurlijk is het wel zo dat wanneer de seks niet werkt samen, dat de relatie ook minder kans maakt. Maar er zijn genoeg redenen waardoor een relatie niet hoeft te werken terwijl de seks samen wel goed zit.

Natuurlijk zijn er mannen (en vrouwen) die er een ethiek op nahouden waarbij ze denken dat ze met een maagd moeten trouwen en dat alle seks voor het huwelijk gedaan wordt met mensen waarvan ze vinden dat dat geen geschikte relatie kandidaten kunnen zijn. Maar dan is het voor beide dan maar beter dat ze niets met elkaar beginnen. Omdat seks geen lokmiddel voor een relatie zou moeten zijn.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
03-02-2020 09:37
Dus dan gaat ze er vanuit dat een man alleen een relatie aangaat om in z’n seksuele behoeftes te voorzien. Triest manbeeld heb je dan. En triest zelfbeeld ook, als je denkt dat je een man buiten seks niets te bieden hebt.

Nou, ik denk dat als seks niet zou bestaan, veel minder mannen een relatie zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
03-02-2020 10:12
Er is geen enkele man die zal zeggen nee nu je gelijk met mij naar bed bent geweest hoef ik geen relatie meer met jou. Je had moeten wachten met ja zeggen. Je bent te makkelijk. Want dat jij seks met hem hebt gehad is logisch. Hij is natuurlijk onweerstaanbaar.

Hij vindt je leuk of niet. Seks met hem hebben veranderd daar niets aan. Behalve als hij de seks met jou niet fijn vond. Dan kan hij daardoor afhaken.

Dus door gelijk seks te hebben met de man verklein je niet je kansen op een relatie. Als hij daarvoor jou ook al als mogelijk serieus relatie materiaal zag.

Maar er is een grote maar.

Veel mannen willen gewoon geen vrouw die het al met Jan en alleman heeft gedaan. Ze willen geen vrouw waar zijn halve vriendengroep en het halve dorp /stad ook al overheen is geweest.

Na de eerste date kan je gewoon nooit weten of het echt wat wordt in de toekomst.

Dus is het best verstandig om even te wachten met seks on te voorkomen dat je zo' n vrouw wordt waar het halve dorp al overheen is geweest.
Dus je moet zorgen dat je niet zo een vrouw wordt, maar wel blij zijn met een man die al het halve dorp heeft uitgewoond. Hypocrisie ten top. Als die mannen geen vrouw willen die al het halve dorp gezien heeft, moeten ze zelf ooi niet zo hard in de rondte neuken. Maar daar schort het nogal eens aan of dan is het 'ineens anders' want zij zijn een man en hoeven blijkbaar niet zuinig te zijn op zichzelf waar dat van vrouwen wel verwavht wordt. Ik kots van mannen met zulke dubbele moraal.
Alle reacties Link kopieren
Gamayun schreef:
03-02-2020 09:34
Ik vind ook dat het niet uit hoeft te maken. Sterker nog, het is een mooi hypocrisie-filter om relatief snel met ze te neuken. Als ze je daarna niet meer willen omdat je 'te makkelijk' bent, is het een hypocriete lul en ben je de dans mooi ontsprongen terwijl je tenminste wel hebt geneukt ;-).
Hahahaha that’s the spirit! :applause:
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
vriendgedumpt wijzigde dit bericht op 03-02-2020 14:00
97.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
03-02-2020 13:51
Dus je moet zorgen dat je niet zo een vrouw wordt, maar wel blij zijn met een man die al het halve dorp heeft uitgewoond. Hypocrisie ten top. Als die mannen geen vrouw willen die al het halve dorp gezien heeft, moeten ze zelf ooi niet zo hard in de rondte neuken. Maar daar schort het nogal eens aan of dan is het 'ineens anders' want zij zijn een man en hoeven blijkbaar niet zuinig te zijn op zichzelf waar dat van vrouwen wel verwavht wordt. Ik kots van mannen met zulke dubbele moraal.
Ik zou zelf ook geen man willen die het halve dorp al heeft geneukt.
julius schreef:
03-02-2020 13:40
Nou, ik denk dat als seks niet zou bestaan, veel minder mannen een relatie zouden hebben.
Dit klopt denk ik wel.

Hoop mannen lopen hun pik achterna en weten een relatie met een vrouw verder niet op waarde te schatten.

Wat me een heel leeg bestaan lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben elkaar via internet leren kennen. Na 3 weken chatten en bellen afgesproken, bij hem thuis. Gelijk blijven slapen (en seks gehad) en nooit meer weggegaan. Inmiddels 13,5 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Maar de term: waar het halve dorp al overheen is gegaan alleen al is zo denigrerend naar vrouwen toe.

Daarmee zeg je dat vrouwen passieve wezens zijn, die niks bijdraagt aan seks. Ze laat zich gebruiken.

Vrouwen zijn handelingsbekwame volwassen mensen die heel veel plezier in seks kunnen hebben en dat samen met een man (of vrouw) doen. Omdat ze dat willen en van genieten. Omdat ze die keus maken.
mariejan wijzigde dit bericht op 04-02-2020 05:51
Reden: Typo
1.09% gewijzigd
vrijenblij20220 schreef:
03-02-2020 14:00
Ik zou zelf ook geen man willen die het halve dorp al heeft geneukt.
Dit.
Gatverdamme.
In mijn ervaringen heeft het altijd wel goed uitgepakt en is er nooit narigheid van gekomen. Nu heb ik er wel een stel voelsprieten voor en moet voor mij wel de chemie van beiden kanten komen. Als een man alleen uit is op seks dan knap ik snel af.

Ik ben gewoon het type dat die chemie of sterke gevoelens nodig heeft om met iemand naar bed te gaan. Ik heb dan ook nog maar 1 ONS op mijn naam staan (en ook dat was met iemand waar ik me heel goed bij voelde en al wat langer kende).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel vriendinnen geadviseerd om minstens 5 dates en een minstens een maand te wachten met seks als ze een vaste relatie willen.

Voor mij heeft dit bijna de status van een wetmatigheid, en de betreffende vrouwen waren me heel dankbaar voor het delen van dit mannelijk perspectief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven