Te snel met iemand naar bed gaan betekent geen relatie?

03-02-2020 09:31 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag dit letterlijk voor een vriendin
We hadden het er gisteren over en zij is van mening dat, ook in deze tijd, mannen ( maar misschien ook wel vrouwen) uiteindelijk niet snel een relatie aan gaan met iemand waarmee ze relatief snel naar bed gaan.
Het waarom zou ik de koe kopen als ik de melk gratis heb gekregen principe.
Hoe zit dat anno 2020?

Ik ben zelf met mijn vriend redelijk snel naar bed gegaan omdat ik het echt belangrijk vind dat er chemie is tussen de lakens.
Ik vroeg er hem gisteren naar en hij gaf aan dat hij er geen moeite mee heeft.
Maar hoe zien anderen dit?
Mijn vriendin en ik hadden echt een discussie hierover.
Zij denkt dat de eventuele partner je minder serieus neemt in de wens toch een relatie te willen.
In mijn optiek hoeft dat dus niet uit te maken.
Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
06-02-2020 16:32
seks heb je met zijn 2en.
Andere aantallen > 0 kunnen aantallen mensen zijn die samen seks hebben.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
06-02-2020 20:44
Ik denk bij mij 75% was heel fijn en 25% was slechte seks. Met die laatste had je dan ook gewoon geen klik.

Dat merk ik met zoenen. Ik vind dat een deel van de mannen niet lekker zoent en als dat niet fijn is, dan komt er ook geen seks. Misschien ontbreekt dan inderdaad de klik.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Nou precies; zoenen zegt ook al heel wat. En daar ga je toch ook niet mee wachten tot iemand zich twee maanden heeft inhouden om te bewijzen dat hij meer wil dan alleen zoenen.

Ik vind het maar een raar principe dat sommige mensen lichamelijk samenzijn heel belangrijk vinden en het daarom krampachtig achterwege laten omdat het een soort waarde is die je zou verliezen als je het te snel weg geeft.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
06-02-2020 21:04
Nou precies; zoenen zegt ook al heel wat. En daar ga je toch ook niet mee wachten tot iemand zich twee maanden heeft inhouden om te bewijzen dat hij meer wil dan alleen zoenen.

Ik vind het maar een raar principe dat sommige mensen lichamelijk samenzijn heel belangrijk vinden en het daarom krampachtig achterwege laten omdat het een soort waarde is die je zou verliezen als je het te snel weg geeft.
Je snapt heel weinig van vrouwen, ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
07-02-2020 00:16
Je snapt heel weinig van vrouwen, ben ik bang.

Ik snap helemaal wat Shifty zegt en ben het ermee eens. Geen idee of Shifty een man of een vrouw is, maar ik ben een vrouw.

Leg me eens uit wat ik niet aan mezelf zou snappen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
De enige goede reden om niet gelijk het bed in te duiken is Jezelf beschermen tegen teleurstelling. Als je van jezelf weet dat je je eerder hecht aan iemand waar je seks mee hebt gehad, als je kwetsbaar bent (bv omdat je liefdesverdriet hebt), als je voelt dat jij hem leuker vindt dan hij jou, als jij heel graag een vaste relatie wilt en hij waarschijnlijk niet..... wacht dan met seks. Niet omdat het onfatsoenlijk is of welke onzin dan ook, maar omdat je ten allen tijden jezelf op de eerste plaats moet stellen.
Orpheus13 schreef:
07-02-2020 00:16
Je snapt heel weinig van vrouwen, ben ik bang.
Als dat al zo zou zijn (quod non), wat zegt het feit dat meer kapsters hem wel willen nemen in de pc dan over jouw kennis van vrouwen, aangezien die dat niet met jou willen? Of beter, wat schiet jij op met die geweldige inzichten in de vrouwelijke geest (want alle vrouwen denken hetzelfde natuurlijk. Behalve kapsters) die jij overduidelijk hebt en hier telkens tentoonspreidt?
Alle reacties Link kopieren
lolapaloeza schreef:
05-02-2020 08:58
Maar het is een ex, dus kwam er toch een relatie?

Wat mannen zeggen nadat het uit is neem ik meestal iets minder serieus, daar wil nog wel eens een gekleurde bril en behoefte aan emotionele compensatie van de kwetsuur bij zitten.
Dat was niet toen het uit was, dat was tijdens de 'relatie' die eigenlijk een rebound was. Omdat ik 'zo gemakkelijk seks had' vond hij dat hij me mocht gebruiken/in de waan mocht laten dat we een relatie hadden terwijl ik eigenlijk een rebound/FWB was maar dat kwam pas na een jaar uit.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
07-02-2020 07:02
Dat was niet toen het uit was, dat was tijdens de 'relatie' die eigenlijk een rebound was. Omdat ik 'zo gemakkelijk seks had' vond hij dat hij me mocht gebruiken/in de waan mocht laten dat we een relatie hadden terwijl ik eigenlijk een rebound/FWB was maar dat kwam pas na een jaar uit.
Wat een raar verhaal van zo'n man. Hij geeft jou de schuld van het feit dat hij niet eerlijk is, en dan ook ook nog doordat je seks met hem hebt?! Tuurlijk, dat is het. Als je 2 dates langer had gewacht was het allemaal héél anders.

Ontzettend rot als iemand dat zo tegen je zegt, ook al zou ik het niet serieus nemen, maar wel goed dat je er vanaf bent.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Orpheus13 schreef:
07-02-2020 00:16
Je snapt heel weinig van vrouwen, ben ik bang.

Ik heb inderdaad al vaker gemerkt dat jij bang bent voor de meest vreemde dingen. Komt dat omdat je vrouwen zo goed snapt denk je?
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
07-02-2020 00:49
De enige goede reden om niet gelijk het bed in te duiken is Jezelf beschermen tegen teleurstelling. Als je van jezelf weet dat je je eerder hecht aan iemand waar je seks mee hebt gehad, als je kwetsbaar bent (bv omdat je liefdesverdriet hebt), als je voelt dat jij hem leuker vindt dan hij jou, als jij heel graag een vaste relatie wilt en hij waarschijnlijk niet..... wacht dan met seks. Niet omdat het onfatsoenlijk is of welke onzin dan ook, maar omdat je ten allen tijden jezelf op de eerste plaats moet stellen.
Dit inderdaad, wachten met seks kan soms best een slim plan zijn om jezelf in bescherming te nemen. Maar wachten omdat je dan minder serieus zou zijn vind ik ook zo’n onzin. Als je elkaar leuk vind dan wil je toch graag vrijen!
Alle reacties Link kopieren
Wat me altijd opvalt in dit soort discussies is hoe stereotiep er vaak gedacht wordt. Nog afgezien van het hele de vrouw is een hoer en de man is stoer discussie die er komt kijken bij seks.

De aanname is heel vaak dat de vrouw een relatie wil en zij wel snel gekwetst zal worden omdat er gevoelens bij komen kijken. De man wil seks en ziet de vrouw als een minder serieuze relatie optie als deze snel seks heeft. In mijn ervaring is dit echt absoluut niet zo. Ik heb vaak zat zwelgende mannelijke vrienden aan mijn eettafel gehad omdat de scharrel waarmee ze regelmatig seks hadden geen relatie wilde. En andersom vaak zat vriendinnen (inclusief mijzelf), contact met een man zien verbreken omdat deze mannen meer wilden dan gezelligheid en seks.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook helemaal met Shifty eens.
Waar ik het niet mee eens ben, Orpheus, is met jouw idee dat 'dé vrouw' bestaat én dat jij ook nog eens denkt te weten hoe 'dé vrouw' denkt. Je lijkt me een bijzonder onprettig type met je aannames over 'dé vrouw'.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven