Seks minder wauw na 10j

19-02-2020 16:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ondertussen al een hele poos samen en hebben best een goed seksleven. Zo 1-2x per week en meestal hebben we ook veel zin als we eraan beginnen.
We hebben vaak een fijn voorspel en doen enkele standjes.
En toch heb ik de laatste tijd het gevoel dat er iets mist? Dat het altijd een beetje hetzelfde lijkt. En vraag ik me af of we de rest van ons leven deze seks zullen hebben. Hoewel ik niet het idee heb dat het plots op de keukentafel gaan doen hier veel aan zal veranderen.
Hebben jullie dat ook? Wat doen jullie om het wat spannend te houden?
Volgens mij is meer de vraag waar jouw verlangens liggen. Want wat een ander leuk vindt, dat hoef jij nog niet leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-02-2020 16:48
Volgens mij is meer de vraag waar jouw verlangens liggen. Want wat een ander leuk vindt, dat hoef jij nog niet leuk te vinden.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 10 jaar samen en bij ons wordt het er steeds beter op. Maar dat ligt niet zozeer aan de seks zelf maar aan het verlangen naar elkaar en hoe we op gaan in de seks.
Ik zou als ik jou was hier gewoon over communiceren met je man, misschien kunnen jullie wat anders doen? Experimenteren? En dat hoeft niet meteen heel wild.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de club.

Wij moeten tegenwoordig rekening houden met hernia's, vastzittende spieren en lichaamsdelen die zich niet zo gemakkelijk in een knoop laten leggen als 25 jaar geleden. Worden de standjes vanzelf minder.

Maar hey, fijn is fijn, intimiteit is het belangrijkste en als je er samen happy mee bent is er niks aan de hand.
Wil je persé meer vuur tussen de lakens moet je er een aansteker bij houden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Niks. Ik hou niet van spanning. Wees blij dat je uberhaupt nog seks hebt, nog eens 10 jaar erbij en t is niks meer :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als je van lezen houdt is het boek 'erotische-intelligentie' van Esther Perel een aanrader. Ook haar Ted talks.

Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nog veel langer samen en hebben dit probleem ook en ook pubers die laat naar bed gaan en zo je slaapkamer in lopen :-(
Ik eet al veel langer dan 10 jaar bruin brood als ontbijt. Maximaal 10 soorten vlees en 5 soorten kaas komen er op als beleg. Heerlijk. Voedend. Maar spannend? Niet echt. Waarom zou het spannend moeten? Niet dat er iets mis is met een keer yoghurt als ontbijt of zelfs een totale verrassing. Maar om nou mezelf wijs te maken dat de maatstaf van kwaliteit “spanning” is, niet echt.
Spanning is natuurlijk een soort eufemisme. Maar wat er precies bedoeld wordt met 'hoe houden we het na tien jaar spannend'? Geen idee.

Ik heb anders ook nooit begrepen wat spanning met sex te maken heeft. Natuurlijk, als je voor het eerst met iemand naar bed gaat, dan is het spannend ja. De eerste date is spannend. De eerste kus, het eerste gewriemel aan zijn piemel of de eerste hand in haar slipje. Maar wat houdt 'spannend' precies in na 2 maanden, laat staan 10 jaar?

Met andere woorden, je zegt 'spannend' maar je bedoelt waarschijnlijk wat anders. Waar ben je precies naar op zoek TO? Ik bedoel, je wil neuken of je wil niet neuken. Je hebt een sex-drive of je hebt hem niet. Als je andere wensen hebt, by all means, laat het je man weten, maar met spanning heeft het niet veel te maken.
Het kan helpen om voor wat meer variatie te zorgen, om te doen waar jullie die dag zin in hebben.
Dus soms minder voorspel, andere standjes, de ene keer korter, een andere keer langer.
Denk je dat je voor jezelf nog wel goed aanvoelt waar je opgewonden van wordt? Waar je zin in hebt?
Dat lijkt mij het belangrijkst, en dan goed communiceren ;-) :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wij doen wat we lekker vinden om tot een orgasme te komen, of dat nu elke keer op dezelfde manier gaat zal me worst wezen. Het is hier niet meer wekelijks maar nog altijd even lekker na een kleine 40 jaar...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Andere plek?
Mooie wandeling en dan buiten een spannend plekhe?
Erotisch feest bezoeken (geen sexfeest, maar meer iets van little sins ofzo).
Parenclub, partnerruil, swingen, bdsm, trio?
Je kunt het zo gek niet bedenken.
Maar ja, écht spannend... dat is altijd heel persoonlijk.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Hoewel ik nog nooit 10 jaar seks gehad heb met dezelfde persoon, probeer ik toch elke keer anders te doen, door verschillende standjes, hard/zacht, plaatsen, duur van voorspel en penetratie, etc. Al geef ik toe dat niets opweegt tegen seks met een nieuwe bedpartner.
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de antwoorden, en inzichten :-D

Jah het is moeilijk uit te leggen, spanning is misschien een fout woord maar ik weet geen beter..
Ik voel me niet 100% bevredigd na de seks? Er blijft zo iets jeuken :-)
Maar wat ik kan bedenken aan variatie spreekt niet meteen aan.
Andere plaatsjes in huis doen we wel eens maar ik hou ook van comfort :p
We hebben op zich al wel geëxperimenteerd en wisselen ook wel af. Lang, kort, andere locatie, vluggertjes, lang en uitgebreid, massages, eigenlijk allemaal goed, en toch tegen het einde, vond ik het niet 100% mindblowing. Ik word er gek van dat ik er de vinger niet op kan leggen wat ik mis.
Misschien is het inderdaad zoals elke dag boterhammen eten en wordt het na zoveel jaar niet specialer meer? Want die tintelende, zwetende seks van die eerste 2 jaar dat mis ik inderdaad wel maar daar is niets aan te doen.

Het enige wat ik nog graag eens zou doen is naar een parenclub gaan. Maar dat is dan weer zo extreem dat ik vrees dat de fantasie beter is dan de werkelijkheid.
En daar ben ik wat te onzeker voor en ziet mijn vriend niet zitten.
Ik denk dat zoiets een goed seksleven wel een extra dimensie kan geven. Maar een makkelijkere dimensie die we gewoon in huis kunnen toepassen zou fijner zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Een parenclub is misschien toch iets minder extreem dan je denkt. Je hoeft daar niks wat je niet wilt. Je kan daar uitgaan in een opwindende omgeving, als je er samen wilt seksen kan dat ook, of met anderen als jullie dat willen.
Er zijn ook wel erotische uitgaansgelegenheden waar niet gesekst wordt als dat is wat je tegenhoudt.
Ik heb al meer dan 30 jaar dezelfde partner. Het is dan idd niet altijd vuurwerk, wij proberen ook af en toe eens wat nieuws te zoeken om het wat spannender te houden. Met zijn tweeën een weekendje weg gaan of op vakantie en echt de tijd voor elkaar hebben werkt bij ons ook vaak goed. Ik las eens ergens dat voorspel begint bij de laatste vrijpartij en daar zit wel wat in. Elkaar regelmatig aanraken, toespelingen maken, laten merken dat je elkaar nog leuk vindt helpt vaak wel.
Meer opwinding zorgt bij ons ook vaak voor betere seks, aandacht, erotisch uitje, samen een seksfilm kijken, fantasieën delen, of uitvoeren.
Zorgen dat je genoeg honger krijgt zodat een boterham extra goed smaakt. ;-)
Alle reacties Link kopieren
ItsJustMi schreef:
20-02-2020 09:20
Wat bedoel je dan met erotische uitgaansgelegenheden?
Ik heb inderdaad al begrepen dat in een parenclub niets moet, maar hmm het lijkt me zo indrukwekkend.
Wat als iemand begint te praten tegen jou, heeft die dan meteen allerlei verwachtingen o_o
En ik ben daarvoor qua uiterlijk vrij onzeker, al ben ik slechts 30. Ik ben niet dik dik maar wel vollere benen en buik, de foto's die ik heb gezien van parenclubs zijn toch vaak mooie slanke vrouwen.

We maken inderdaad tijd voor elkaar en affectie zoals jij omschrijft!
Alle reacties Link kopieren
Wat wij deden was een pot met briefjes maken met ideeën verzoeknummers, en dan om en om mocht je er eentje indienen door die onder het kussen te leggen. Er zijn geloof ik maar drie briefjes behandeld destijds.... alleen al het feit dat ik dit voorstelde, dat we er weken over deden om de pot te vullen en het raden van elkaars briefjes, de voorpret was enorm!
Alle reacties Link kopieren
Emanimal schreef:
20-02-2020 21:00
Wat bedoel je dan met erotische uitgaansgelegenheden?
Ik heb inderdaad al begrepen dat in een parenclub niets moet, maar hmm het lijkt me zo indrukwekkend.
Wat als iemand begint te praten tegen jou, heeft die dan meteen allerlei verwachtingen o_o
En ik ben daarvoor qua uiterlijk vrij onzeker, al ben ik slechts 30. Ik ben niet dik dik maar wel vollere benen en buik, de foto's die ik heb gezien van parenclubs zijn toch vaak mooie slanke vrouwen.
Je kan gewoon gezellig praten met anderen hoor, en als je aangeeft niet te willen swingen is dat echt geen probleem. Ik zou persoonlijk wel voor een club of avond gaan met alleen stellen en geen single mannen.
Wij zijn zelf ook nog niet zo vaak naar een parenclub geweest maar heb ook genoeg wat vollere vrouwen (en mannen) gezien. Je hoeft echt geen modellenuiterlijk te hebben hoor. ;-)
Bekijk anders eens wat websites van parenclubs, vaak hebben ze ook wat info voor beginners, of lees eens wat in het parenclubtopic. Wij zijn een paar keer bij PC Monique geweest en een keer naar Shivaz in België. Bij Monique zijn er op de parenavonden vaak wel meer beginners, met de rondleiding heb je dan al snel wat aanspraak met anderen die vaak ook nog wat onwennig zijn.
In het parenclubtopic worden af en toe erotische clubs genoemd, ik ken ze zelf niet, maar als je een parenclub een stap te ver vindt zou dat mss nog wat voor jullie kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt naar een erotisch feest van b.v. little sins. Daar is geen sex (tenminste niet zichtbaar).
Meeste volk is gewoon wat gewaagder gekleed. Sensueel sfeertje.
Verder niks.
Oja, er wordt links en rechts wat gezoend e.d.
Google het eens zou ik zeggen
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
19-02-2020 18:37
Spanning is natuurlijk een soort eufemisme. Maar wat er precies bedoeld wordt met 'hoe houden we het na tien jaar spannend'? Geen idee.

Ik heb anders ook nooit begrepen wat spanning met sex te maken heeft. Natuurlijk, als je voor het eerst met iemand naar bed gaat, dan is het spannend ja. De eerste date is spannend. De eerste kus, het eerste gewriemel aan zijn piemel of de eerste hand in haar slipje. Maar wat houdt 'spannend' precies in na 2 maanden, laat staan 10 jaar?

Met andere woorden, je zegt 'spannend' maar je bedoelt waarschijnlijk wat anders. Waar ben je precies naar op zoek TO? Ik bedoel, je wil neuken of je wil niet neuken. Je hebt een sex-drive of je hebt hem niet. Als je andere wensen hebt, by all means, laat het je man weten, maar met spanning heeft het niet veel te maken.

Mooie vraag!!
Seks is toch ook niet meer spannend na10 jaar met dezelfde? Lekker en leuk en geil enzo kan allemaal best, maar spannend is het écht niet meer lijkt me. Dan heb je alle standjes en plekken en situaties wel gehad en zelfs al doe je iets nieuws dan kun je redelijk voorspellen hoe de ander reageert, dus spannend wordt het niet.

De spanning van een nieuwe relatie krijg je nooit meer terug in een lange relatie. En het is de vraag of je dat moet willen en of dat heel realistisch is.
Alle reacties Link kopieren
Emanimal schreef:
20-02-2020 21:00
Wat bedoel je dan met erotische uitgaansgelegenheden?
Ik heb inderdaad al begrepen dat in een parenclub niets moet, maar hmm het lijkt me zo indrukwekkend.
Wat als iemand begint te praten tegen jou, heeft die dan meteen allerlei verwachtingen o_o
En ik ben daarvoor qua uiterlijk vrij onzeker, al ben ik slechts 30. Ik ben niet dik dik maar wel vollere benen en buik, de foto's die ik heb gezien van parenclubs zijn toch vaak mooie slanke vrouwen.

We maken inderdaad tijd voor elkaar en affectie zoals jij omschrijft!
Als wij gaan, gaan we meestal omdat we SAMEN een leuke avond hebben en samen de spanning willen voelen en opzoeken. Zeker op zaterdagavonden zijn er veel relatief jongere stellen die er zo over denken (Fun4two, Fata Morgana). Het is heerlijk om in een omgeving te zijn waar niet moeilijk gedaan wordt over seks, het normaliseert veel vind ik. Je kunnen laten gaan, je stout voelen, doet veel goed voor ons seksleven..

En ja, de promoplaatjes op de website zijn altijd modellen, dat ben ik ook zeker niet.

Maar je schrijft dat het je vriend niets lijkt. Is daarmee de deur dicht? Kunnen jullie praten over wat jij daar verwacht/hoopt te vinden? En wat hem opwindt, wat maakt dat hij zoiets niet wil, of misschien spannend vindt?
Alle reacties Link kopieren
Mozza schreef:
19-02-2020 18:09
Als je van lezen houdt is het boek 'erotische-intelligentie' van Esther Perel een aanrader. Ook haar Ted talks.
Dit!! Kijk deze eens samen :-)
Alle reacties Link kopieren
Was je in het begin wel geheel bevredigd? En na bv 5 jaar? Het nieuwe is er wel vanaf na 10 jaar. Bespreek eens wat jullie beiden eventueel zouden willen experimenteren? Een PC kan daar onderdeel van zijn maar er zijn nog zoveel andere opties
koekies zijn lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven