Altijd maar pijn tijdens de seks

24-03-2020 14:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is het voor mij.
Vanaf de eerste keer was het al zo. Zodra de penis naar binnen gaat voel ik ongelofelijk veel pijn. Naarmate het langer duurt verdwijnt deze pijn, dat wel.
Ik ben het gewoon enorm zat. Het maakt niet uit hoe opgewonden ik ben, elke keer doet het gewoon pijn.
Ik ben op zoek naar mensen die dit herkennen of herkenden, naar tips of weet ik wat dan ook.. Ik wil er gewoon vanaf.
Google eens op focale vulvitis.

En ben je al bij de huisarts geweest?
Ik zou ermee naar de huisarts gaan. Bij mij was het weg na het krijgen van een kind, maar dat lijkt me nu niet echt een goede reden om een kind te krijgen ;)
Alle reacties Link kopieren
Het kan aan van alles liggen TO. Als ik jou was, zou ik eens langs gaan bij de gynaecoloog om zeker te zijn dat het probleem niet ligt bij een infectie, verkeerde anticonceptie voor jouw lichaam, oid.

Als het niet daar aan ligt, kan het ook zijn dat je een gevoelige huid hebt. Dat was bij mij in ieder geval het probleem, vooral vlak na mijn menstruatie. Tips die ik je daarom wel durf geven, zijn:

- gebruik tijdens de menstruatie katoenen producten (meestal maandverband), omdat die de huid toelaten beter te "ademen"
- draag om die reden ook vooral katoenen ondergoed
- vraag je gynaecoloog naar een wasgel en eventueel zelfs capsules die helpen om de vaginale balans te herstellen
- als je gebruik maakt van glijmiddel, gebruik dan een neutraal glijmiddel op waterbasis
- drink veel water, want problemen met de blaas kunnen ook invloed hebben op de gezondheid van de vagina

Veel succes!
helena_z wijzigde dit bericht op 24-03-2020 15:17
Reden: aanvulling
2.52% gewijzigd
leeg
Helena_z schreef:
24-03-2020 15:14
Het kan aan van alles liggen TO. Als ik jou was, zou ik eens langs gaan bij de gynaecoloog om zeker te zijn dat het probleem niet ligt bij een infectie, verkeerde anticonceptie voor jouw lichaam, oid.

Als het niet daar aan ligt, kan het ook zijn dat je een gevoelige huid hebt. Dat was bij mij in ieder geval het probleem, vooral vlak na mijn menstruatie. Tips die ik je daarom wel durf geven, zijn:

- gebruik tijdens de menstruatie katoenen producten (meestal maandverband), omdat die de huid toelaten beter te "ademen"
- draag om die reden ook vooral katoenen ondergoed
- vraag je gynaecoloog naar een wasgel en eventueel zelfs capsules die helpen om de vaginale balans te herstellen
- als je gebruik maakt van glijmiddel, gebruik dan een neutraal glijmiddel op waterbasis
- drink veel water, want problemen met de blaas kunnen ook invloed hebben op de gezondheid van de vagina

Veel succes!
Je kunt niet zonder verwijzing naar een gynaecoloog.

En je moet al helemaal niet iets anders dan water gebruiken om rondom de vagina te wassen. De vagina reinigt zichzelf, daar heb je geen wasgels voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
24-03-2020 15:19
Je kunt niet zonder verwijzing naar een gynaecoloog.

En je moet al helemaal niet iets anders dan water gebruiken om rondom de vagina te wassen. De vagina reinigt zichzelf, daar heb je geen wasgels voor nodig.
Hier wel hoor?

En vandaar dat ik ook zeg "aangeraden door de gynaecoloog". Ik heb het niet over de wasgels uit het kruidvat, de wasgel die mij helpt is voorgeschreven door een arts :)
leeg
Helena_z schreef:
24-03-2020 15:25
Hier wel hoor?

En vandaar dat ik ook zeg "aangeraden door de gynaecoloog". Ik heb het niet over de wasgels uit het kruidvat, de wasgel die mij helpt is voorgeschreven door een arts :)
Met hier bedoel je België? Goed om dat er even bij te vermelden. In Nederland werkt het namelijk niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
24-03-2020 15:25
Hier wel hoor?

dat is niet Hier, dat is Daar :)
viva.NL
Alle reacties Link kopieren
Eerste stap zou de gyn zijn.
Die heeft daar het meeste verstand van.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik heb het vooral bij binnendringen. Tijdens de seks nergens last van. Na de seks vaak branderige pijn. Heel vervelend. Was een paar maanden terug naar de HA geweest. Er zat een wondje en heb daar crème voor gekregen. Toen ging het een hele tijd goed. Maar de laatste tijd begint het weer :mad:
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit zo hard!!! Bij mij is het juist hetzelfde. Het naar "binnengaan" doet echt pijn. Maar eenmaal we bezig zijn niet meer. Erna brand het ook super hard. Moet ook zeggen als we seks hebben na dat we de dag ervoor seks hebben gehad ik meer pijn heb dan als er 2,3 dagen tussen zit. Weet zelf ook niet meer wat te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het heel erg! Heb toevallig een doorverwijzing naar de gyn gekregen maar nu vanwege corona tijd is de afspraak uitgesteld, helaas!

Het lijkt alsof de ingang heel gevoelig is, ik heb het niet alleen met seks maar bijvoorbeeld ook met een tampon of een vinger en dat terwijl seks wel 'gewoon' gaat wanneer we eenmaal bezig zijn.
Zou even checken op vaginisme .. relatief een onbekend probleem maar net zo belangrijk! Soms helpt praten met een seksuoloog al...
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, vreselijk branden na afloop, ik zat soms te janken op de wc, niet normaal zoveel pijn. Ik kreeg de tip van mijn huisarts, condooms met glijmiddel te gebruiken. Dat was echt een gouden tip, het hielp heel goed tegen het brandend gevoel. Na de geboorte van ons kind, totaal geen last meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ingang is ook heel gevoelig. Er is Vulvaire Vestibulitis vastgesteld. Een chronische ontsteking van de huid. Ik had bij mijn toenmalige FWB ook altijd brandende pijn. Nadien een wondje. Wij konden niet verder penetreren, want ik spande teveel aan. Die pijn heb ik ook al sinds mijn puberteit vaak met tampons. Ik gebruik ze ook maar zelden. Met de seks ben ik na een aantal keren gestopt. We waren niet verliefd en ook onervaren. Tussen ons werkt het gewoon niet. Nu al een aantal jaren seksloos. Niet helemaal vrijwillig. Ik kom maar niemand tegen met wie ik echt een klik heb.
Alle reacties Link kopieren
Sevenfoldtilltheend schreef:
02-05-2020 22:22
Ik herken dit zo hard!!! Bij mij is het juist hetzelfde. Het naar "binnengaan" doet echt pijn. Maar eenmaal we bezig zijn niet meer. Erna brand het ook super hard. Moet ook zeggen als we seks hebben na dat we de dag ervoor seks hebben gehad ik meer pijn heb dan als er 2,3 dagen tussen zit. Weet zelf ook niet meer wat te doen.
Precies dit inderdaad, huisarts kon helaas niets ontdekken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven