Lullige reactie

07-05-2020 17:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii,

Ik heb een soort van dilemma. Ik ben 17. Ik had ergens (dacht ik) een leuke jongen leren kennen. We hebben heel veel gepraat en ook gebeld en het klikte heel erg goed. Op een gegeven moment hadden we het over relaties. Hij had wel al een relatie gehad en ik zei dat ik dat niet had. Hij vroeg hoe dit kwam (ik vind het voor 17 niet raar) maar toen zei ik dat ik er eigenlijk nooit echt aan toe was. Ik heb het heel gezellig met vrienden, school, werk etc. en daar paste voor mij op dat moment geen jongen bij.
Toen begon hij ook over of ik dan wel ervaring had. Daar was ik ook heel eerlijk in en zei nee want ik heb niet eerder een relatie gehad. Weer hadden we het erover hoezo niet. Toen zei ik iets als: Ik vind het niet zo ontzettend bijzonder, maar ik ben ook niet het typ dat voor mijn eerste keer zomaar met iemand gaat. En daarnaast ben ik ook nog 17. Ik had ook gezegd dat ik wat dat betreft misschien een beetje ouderwets ben maar dat ik het wel een "mooie" (klinkt ook zo raar) gedachte vind dat je met je vriend helemaal vanaf 0 begint (dat ik daar in ieder geval begin). En daarom wilde ik eigenlijk wachten. Hij vond dit heel raar en heeft hier echt dingen over gezegd waarvan ik dacht wtf. En ik heb hier ook wat van gezegd, maar toch vind ik het wel vervelend dat hij er zo lullig over is geweest. Vooral omdat hij degene was die elke keer wilde afspreken en zei dat ik zijn type was en hij wilde wel een relatie.
En ik weet dat het nergens op slaat en het overdreven is maar toch denk ik dan bij mezelf zijn (niet alle natuurlijk) maar jongens zo. En is dat nou echt zo'n gekke gedachte dat ik wil wachten.
anoniem_397824 wijzigde dit bericht op 07-05-2020 20:31
Reden: toevoeging
1.08% gewijzigd
nee hoor zeker niet alle jongens zijn zo (of ze zijn heel erg verandert, dat zou kunnen natuurlijk). Wees maar blij dat je hier nu achterkomt. Zou jammer zijn als je tijd had verspilt aan zo'n exemplaar
Ik vind zijn reactie raar. Jij moet lekker doen waar je je goed bij voelt. En nee, niet alle jongens zijn zo. Gelukkig maar.
Lol dit is de tactiek van mannen op gevoelige dames.
Neer praten en ze dan een compliment geven over iets.

Een voorbeeld; “God wat heb je dikke heupen, maar ik vind je neus wel mooi”
Of mooie ogen alleen jammer van dat hangende ooglid.

Waar of niet.

Het is manipulatie. Blijf uit de buurt van deze man.
Zeer onbetrouwbaar exemplaar, denk ik. Die zegt precies wat jij wilt horen. Ik zou er nog minstens een maand mee wachten bij deze gast, eens kijken of hij er dan nog is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het hartstikke goed gedaan.

Een jongen die opmerkingen maakt over iets wat jij belangrijk vind (en dat mag!), is het niet waard meid. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling:

Niet alle jongens zijn zo. Een leuke jongen respecteert jouw grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat dat niet zo leuke gesprekken zijn, jullie zitten niet op 1 lijn. Misschien is het toch niet zo'n goede klik met deze jongen. Kijk eens verder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft op zijn 25ste zo'n zes maanden 'gewacht' op seks met mij (als het al niet langer was). In deze periode heeft hij zelfs maar één keer om seks gevraagd toen hij dronken was. Dus niet alle mannen zijn zo.

Als je er niet aan toe bent ben je er niet aan toe, en het is aan jezelf om voor je grenzen op te komen. Het is aan de man om je grenzen te respecteren, als hij dat niet doet mag hij van mij weer weg. Je maakt je grenzen al goed duidelijk, ga zo door :)
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet wachten en probeert je bij voorbaat al onzeker te maken over je keuze. Pas goed op je grenzen rondom deze jongen.
Sjulia schreef:
07-05-2020 18:57
Hij wil niet wachten en probeert je bij voorbaat al onzeker te maken over je keuze. Pas goed op je grenzen rondom deze jongen.
Juist.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt prima gehandeld! Niets mis mee.

Zo te lezen was hij opzoek naar iemand waar hij seks mee kan hebben zonder verdere bedoelingen. En dacht hij dat jij dat ook wilde.

Jij wilt op dit moment dus iets anders. Een serieuze relatie, en dan pas seks. Helemaal niet vreemd voor iemand van 17.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Sjulia schreef:
07-05-2020 18:57
Hij wil niet wachten en probeert je bij voorbaat al onzeker te maken over je keuze. Pas goed op je grenzen rondom deze jongen.
Deze to hij is manipulatief.
Alle reacties Link kopieren
Er is niets mis met jouw gedachte, en er zou ook niets mis mee zijn als je er anders over dacht. Iedereen kan hier helemaal zijn eigen keuzes in maken. Dat iemand anders daar lullige opmerkingen over maakt - daar is wél iets mis mee.
Wat dat betreft is het misschien maar goed dat je er 'op tijd' achter bent gekomen, met deze jongen hoef je in ieder geval geen verder contact te hebben.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik vind op je zeventiende nog geen relatie hebt gehad is helemaal niet raar die jongen doet stom vind ik en daar moet je je niks van aantrekken wtf wat denkt hij wel. En dan begint hij ook nog stomme dingen te zeggen en dan gaat hij daarna ook nog vragen of je ooit seks hebt gehad en dat is niet raar dat je dat op je zeventiende nog niet hebt gehad en dan begint hij ook daarover stomme dingen te zeggen wtf zou ik denken, maar dat dacht jij hetzelfde.

Waar heb je hem eigenlijk ontmoet?
Alle reacties Link kopieren
Of het nou raar is of niet is niet eens relevant. Het gaat er om wat jij wil en waar jij je goed bij voelt.

Een jongen of man die zit te pushen en je onzeker maakt moet je heel snel de deur wijzen. Of je nou 17 of 70 bent en of je al 100 mannen hebt gehad of geen een maakt daarin niet uit.
Hij klinkt heel respectloos, niet iemand met wie je contact zou willen blijven houden, huppakee weg ermee, er zijn zat leuke betrouwbare mannen!
Hij klinkt niet verliefd, maar geil.

En het feit dat hij jou raar noemt, is gewoon niet oké.
Let op jezelf. Als het echt niet goed voelt, maak het dan gewoon uit. Je bent nog zo jong. Wees voorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Als jongens je het gevoel geven dat je raar bent, dan moet je lik op stuk geven of wegwezen. Of allebei. Want dat is niet oké.
Ik vind het heel goed van je dat je je niet gek laat maken. Heb vertrouwen in je zelf. En als iets voor jou goed voelt dan is het goed en anders niet.
Alle reacties Link kopieren
...je bent een ander ook helemaal geen uitleg of verklaring verschuldigd over waarom je al dan niet een relatie hebt gehad of maagd bent of wat dan ook.
Hij maakt je onzeker met zijn opmerkingen.
Links laten liggen zijn zat anderen
Geen goed begin beter zal t ook niet wordrn
Sjulia schreef:
07-05-2020 18:57
Hij wil niet wachten en probeert je bij voorbaat al onzeker te maken over je keuze. Pas goed op je grenzen rondom deze jongen.
Dit TO!
Ik zou het contact met deze jongen stoppen.
En dat hoef je niet aan hem uit te leggen.
hij gaat nu al over je grenzen kap het af.
Sjulia schreef:
07-05-2020 18:57
Hij wil niet wachten en probeert je bij voorbaat al onzeker te maken over je keuze. Pas goed op je grenzen rondom deze jongen.
Wat Sjulia zegt. Jij bepaald wat je fijn vind en wat je grenzen zijn. Deze boy lijkt daar geen respect voor te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven