Laag libido

21-05-2020 22:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik een ongewoon laag libido heb. Ik heb eigenlijk nooit echt zin in seks, als ik bijvoorbeeld iets initieer met mijn vriend is dat meer in de trant van "laten we dat eens doen want het is al een tijd geleden" en uit de gedachte dat ik het fijn vind dichtbij hem te zijn en onze band te versterken/liefde te bevestigen. Het is niet alsof het aan mijn vriend ligt: hij besteedt veel aandacht aan mij, ik kom 90% van de tijd klaar en heb het naar mijn zin. Ik heb ook geen interesse in andere mannen of zelfbevrediging. Mijn vriend zelf heeft ook geen problemen met hoeveel / hoe weinig seks we hebben, maar toch knaagt er wat.

Vroeger had ik veel vaker gewoonweg zin in seks, en eigenlijk wil ik dat plezier terug. Het voelt nu alsof ik het echt moet inplannen en me over mijn initiele tegenzin heen moet zetten omdat ik weet dat ik het uiteindelijk wel leuk vind. Ik denk ook dat het constant binnenzitten en niks samen ondernemen, weinig ons echt mooi aankleden niet helpt. Wat kan ik doen om het allemaal weer leuker te maken en natuurlijker te laten voelen?

Ter achtergrondinformatie: vriend en ik zijn beiden 23, ongeveer 4,5 jaar bij elkaar waarvan nu 2 jaar samenwonend.
Alle reacties Link kopieren
Kun je je terughalen wanneer deze verandering is gekomen?
Waar viel dat mee samen?
Met verandering van anti-conceptie, medicijnen, samenwonen?
Gebruik je anticonceptie of medicatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet echt zo bij stilgestaan. Onze relatie begon als lange afstand (hij woonde in Engeland en ik in Nederland) dus toen was het elke keer als we elkaar weer zagen meteen even een inhaalslag maken. Nadat hij zijn studie had afgerond is hij bij mij ingetrokken in Nederland en ja, toen is het wel verminderd, maar dat is ook wel logisch denk ik.

Anticonceptie gebruik ik sinds mijn 19de dus ik denk niet dat het daaraan ligt, hoewel ik een tijd terug wel een ander merk kreeg waarvan de apotheker me verzekerde dat de samenstelling exact hetzelfde is, dus wie weet. Andere medicatie gebruik ik niet.

Ik denk dat het nu iets minder dan een jaar is dat het echt zoveel minder is dat ik me eraan stoor.
Je kan ook pas na een tijd opeens reageren op anticonceptie. Ik zou even (6 tot 12 maanden) overstappen op condooms.
Alle reacties Link kopieren
De pil is een echte libidokiller.
Als je plezier terug wilt, zul je het zelf moeten terugbrengen. In een joggingbroek op de bank hangen en wachten tot je geil wordt (bij wijze van) heeft niet veel zin.

Strooi eens wat seksconfetti in je dagelijks leven. Begin met elke dag een momentje met je vriend te hebben waarin je elkaar eventjes alleen als seksueel wezen ziet. Pak hem even vast, druk je lijf tegen hem aan, kus hem, knijp in z’n billen, whatever. Of reageer alsof je het geilste ever ziet als je vriend z’n t-shirt uittrekt. Wees speels.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je seksueel niet ( meer) zo aangetrokken tot je vriend.
Je klinkt als ongeveer de helft van de vriendinnen die ik gekend heb.
How about spicing it up a little?
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
21-05-2020 22:29
De pil is een echte libidokiller.
Geen last van gehad.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat dit nu super ongewoon is, maar ik wil er toch liever verandering in brengen. Het ligt zeker niet aan hoe aangetrokken ik ben tot mijn vriend, hij is echt precies mijn type en ik ben nog steeds nooit een mooiere man tegengekomen. Wel misschien dat ik hem niet vaak meer in seksueel licht zie. Het advies van kindrebel vind ik dan ook een hele goeie, dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
21-05-2020 22:29
De pil is een echte libidokiller.
Dit,
En bovendien troep wat je binnenkrijgt elke dag.
En sexting als voorspel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal inderdaad eens gaan kijken naar een alternatief voor de pil, alleen vind ik condooms zelf (net als mijn vriend) ook helemaal niks.
vampierprinsesje schreef:
22-05-2020 00:25
Ik zal inderdaad eens gaan kijken naar een alternatief voor de pil, alleen vind ik condooms zelf (net als mijn vriend) ook helemaal niks.
Ik heb een mirena, echt al voor de derde keer dus al een jaar of 15, en het heeft geen iinvloed op mijn libido gehad. Condooms vind ik ook 3x niks, vieze glibberdingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdekte mijn libido ook pas nadat ik stopte met de pil. Mirena vlakte het weer helemaal af... het is echt ontdekken hoe en wat zonder hormonen en dan iets uit proberen. Koperspiraal deed het wel goed hier.

Je hebt ook mensen met meer of minder zin dan de ander. Maar als ik zo lees dan staat je vriend ook niet om de dag te springen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven