Vrouw is biseksueel

20-07-2020 13:36 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi wij zijn een getrouwd koppel van 35 jaar. Wij hebben 2 gezonde kindjes en hebben eigenlijk een gelukkig leven samen. Ons seksleven zit op de moment een beetje in een dipje omwille van het feit dat de vrouw haar gevoel heeft vertelt ivm seks met een vrouw. Ze word heel opgewonden van dag idee. Als man geef ik haar ook die vrijheid om deze ontdekkingstocht te maken om zo antwoorden te zoeken. Natuurlijk bestaat er wel een schrik dat deze fantasie omslaat in een gevoel waar er man niet meer in past. Wij hebben al avonden lang hierover gepraat en willen elkaar zeker niet kwijt. We willen en kunnen dit gegeven niet meer opzij zetten maar zoeken nu ideeën van koppels die dit ook hebben meegemaakt. Er is natuurlijk de mogelijkheid om dit met een vrouw te doen maar we willen hier ook oplossingen rond vinden om die opwinding te blijven hebben zonder dat er een vrouw in het spel is. Hopelijk vinden we via deze weg mensen die ons met deftige antwoorden willen bijstaan. Groetjes PenE
Deftige antwoorden?
Ik ben hoogstwaarschijnlijk heel veel jonger dan jullie. Maar toch heb ik even in de zelfde situatie gezeten, de situatie van uw vrouw wil ik daarmee zeggen. Samen erover praten is natuurlijk de key, maar ik zou het op je af laten komen, en kijken naar de beste oplossing waar jullie je allebij goed bij voelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij bedoelen gewoon antwoorden waar we iets mee zijn. Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Leukerd schreef:
20-07-2020 14:05
Ik ben hoogstwaarschijnlijk heel veel jonger dan jullie. Maar toch heb ik even in de zelfde situatie gezeten, de situatie van uw vrouw wil ik daarmee zeggen. Samen erover praten is natuurlijk de key, maar ik zou het op je af laten komen, en kijken naar de beste oplossing waar jullie je allebij goed bij voelen.

Ok bedankt voor jouw reactie. En op ons af laten komen? Wat bedoel je juist? Met experimenteren
Ik denk dat het altijd een risico is om je relatie open te gooien. Mag jij ook? Of is het éénzijdig?
Kan zijn dat als jij aangeeft ook buiten de deur te willen snoepen ze ineens niet zoveel behoefte meer heeft.
Seks is seks, met een man of een vrouw maakt dan niet zoveel uit. Het blijft een dingetje om monogamie op te geven.
Waarom moet zij er aan toe geven ?
Prima hoor en mag jij dan ook aan anderen toegeven ?
En hoe ziet zij dat voor zich ?
Lastige situatie. Ik begrijp dat je haar de ruimte wil geven om te ontdekken maar ik denk dat dit vaak afloopt in een situatie waarbij de partner (jij in dit geval) met een gebroken hart achterblijft. Ik zou er dus voor waken dat je je eigen grenzen vergeet. Hopelijk komen jullie er samen uit.
Lillybit schreef:
20-07-2020 14:02
Deftige antwoorden?
Vlaams.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat het delen van de fantasie over seks met de vrouw een dipje maakt in haar seksleven?

Als ze biseksueel is dan is ze toch seksueel aangetrokken tot mannen en vrouwen? Ben je geen man meer?
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
20-07-2020 14:27
Wat maakt dat het delen van de fantasie over seks met de vrouw een dipje maakt in haar seksleven?

Als ze biseksueel is dan is ze toch seksueel aangetrokken tot mannen en vrouwen? Ben je geen man meer?
Dit vind ik inderdaad ook wel een groot vraagstuk... Erg apart...
Alle reacties Link kopieren
Jij geeft haar de kans op vreemdgaan. Hoe zit het met jouw kansen?
Ik vind het allemaal vrij oneerlijk, zoals ik het lees en ik verwacht dat de afloop hierop vrij ongunstig voor jou uitpakt.
Hoe dan ook ga jij je achtergesteld en buitengesloten voelen.

Deftig genoeg?
En hoe zou zij het vinden als jij minder zin had in seks omdat je erover fantaseert om het met een andere vrouw te doen?
Ik zie persoonlijk niet in hoe haar fantasie over seks met een vrouw verklaart dat jullie seksleven in een dipje zit. Ik zou gewoon eens beginnen om te zorgen dat jullie het samen ook leuk hebben.

Opgewonden raken van seks met iemand van hetzelfde geslacht is niet hetzelfde als bi- of homoseksueel zijn. Genoeg mensen die best opgewonden kunnen raken daarvan zonder ook zelf daarmee feitelijk aan de slag te willen. Ik denk dat voor jouw vrouw de grote vraag ook zou moeten zijn of het haar om de fantasie gaat, of dat ze daadwerkelijk met een vrouw seks wil hebben. Even buiten de realiteit om, dus bezien vanuit een situatie dat alles kan en mag.

Maar ik denk dus ook dat de grote vraag moet zijn waarom ze deze fantasie nu heeft. Is het wellicht om een gemis op te vullen. En is het wellicht zo dat seks met een andere vrouw haar veiliger lijkt voor de relatie. Dat kan natuurlijk prima zo zijn, genoeg mensen die op zichzelf biseksueel zijn, maar geen seconde zouden overwegen om ook een relatie te beginnen met iemand van hetzelfde geslacht.

Ik zou die dingen eens op een rijtje zetten. Niets mis met biseksuele ervaringen, maar als je het doet om iets te repareren in een relatie is de kans groot dat die relatie alleen maar slechter wordt. Sowieso, openen van relaties moet je alleen doen als de basis goed is.
Herfstblaadje19 schreef:
20-07-2020 14:54
En hoe zou zij het vinden als jij minder zin had in seks omdat je erover fantaseert om het met een andere vrouw te doen?
Andere man dan. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het feit dat zij naar vrouwen verlangt en jullie dipperige seksleven als 2 verschillende issues.
En in deze hoek is dus ook de oplossing niet te vinden.

Vind jij het oké als ze met vrouwen experimenteert? Prima, dan kan ze dan in alle openheid en vrij doen, los van het vraagstuk of jij dan ook met andere vrouwen mag seksen.

Jullie seksleven, dat zul je met zijn tweetjes op moeten pakken. Waar zit m het probleem, wat mis jij, wat mist zij, hoe maak je het weer geil en intens. Dat is een missie voor jullie samen.
...
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
20-07-2020 14:14
Ik denk dat het altijd een risico is om je relatie open te gooien. Mag jij ook? Of is het éénzijdig?
Kan zijn dat als jij aangeeft ook buiten de deur te willen snoepen ze ineens niet zoveel behoefte meer heeft.
Seks is seks, met een man of een vrouw maakt dan niet zoveel uit. Het blijft een dingetje om monogamie op te geven.
Helemaal mee eens.

Ik ken eigenlijk alleen maar voorbeelden (zo uit het blote hoofd al 5 stellen!!, als ik er wat langer over nadenk waarschijnlijk wel meer), waarbij de man de vrouw zoiets ernaast gunde met een vrouw, maar waarbij het erop uit draaide dat die hetero relatie kapot ging en de vrouw met haar vrouwelijke lover verder ging, of verder zou willen (maar toch de relatie met de man verbrak, ook al werd het niks met die vrouw).

En inderdaad een heel goed punt van Lillybit: mag jij dan ook seks hebben met andere vrouwen? En wil jij dat ook? Hoe zou jij je daarbij voelen? En hoe zou je je dan voelen als je daarna weer naast je eigen partner in bed ligt?

Volgens mij maakt het niet zoveel uit of de vrouw in een relatie nou fantaseert over seks met een vrouw of seks met een andere man, allebei gaat het om de spanning van "niet met de eigen vertrouwde partner" en allebei is het dus een wens naar het open gooien van de relatie. Daarover kan je veel tips en waarschuwingen op internet vinden. Ik heb me er wel eens in verdiept voor iemand op wie ik heel verliefd was, het is een kwestie van HEEEEEEEEL veel communiceren en afspraken maken. Over de banaalste dingen, zoals vind je het oké als ze ook een hele nacht bij die ander blijft slapen, mag ze wel of niet met die ander naar jullie favoriete restaurant, in het openbaar zoenen waar andere bekenden haar kunnen tegenkomen, hoe "safe" moet de seks zijn, vind je het oké als ze herkenbaar op Tinder staat waar bekenden haar als zoekende kunnen zien? Vind je het oké als ze een langere periode met dezelfde andere vrouw vrijt, wil jij het wel of niet weten, en dan vooraf al of pas als er wat gebeurd is, en wil je het wel of niet weten als er verliefde gevoelens bij komen kijken? Als je al dat soort dingen onbesproken laat, kan je er later veel ruzie over krijgen want ieder heeft z'n eigen aannames erbij.

Uiteindelijk bleek ik (zoals ik al had gedacht maar ik heb het echt een kans gegeven) totaal niet geschikt voor een open relatie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
DS1971 schreef:
20-07-2020 15:27
Andere man dan. ;)
Ik schreef expres vrouw, omdat ik vaak het idee heb dat het als “onschuldig” wordt gezien als een hetero-vrouw met een vrouw wil experimenteren. De man moet dit haar dan vooral “gunnen”. Terwijl het niet zou moeten uitmaken met welk geslacht je wil experimenteren. Je breekt immers hoe dan ook je relatie open.
Als ze naar een andere man verlangt, mag ze dan ook experimenteren?
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
20-07-2020 16:08
Ik schreef expres vrouw, omdat ik vaak het idee heb dat het als “onschuldig” wordt gezien als een hetero-vrouw met een vrouw wil experimenteren. De man moet dit haar dan vooral “gunnen”. Terwijl het niet zou moeten uitmaken met welk geslacht je wil experimenteren. Je breekt immers hoe dan ook je relatie open.
Ik vind het altijd fijn als elk stel dat voor zich mag uitmaken.

Wij hebben de afspraak dat we apart mogen daten met mensen van hetzelfde geslacht en niét met mensen van het andere geslacht. Persoonlijk noem ik dat geen open relatie.
Voor ons werkt dat prima en ik vind dat dat gewoon mag.
Eigenlijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-07-2020 17:52
Ik vind het altijd fijn als elk stel dat voor zich mag uitmaken.

Wij hebben de afspraak dat we apart mogen daten met mensen van hetzelfde geslacht en niét met mensen van het andere geslacht. Persoonlijk noem ik dat geen open relatie.
Voor ons werkt dat prima en ik vind dat dat gewoon mag.
Eigenlijk.
Huh, nou ik noem dat wel een open relatie hoor. Elke open relatie heeft eigen afspraken. Kennelijk gaan die bij jullie over welk geslacht. Maar dat maakt jullie relatie er niet minder open om.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
20-07-2020 18:21
Huh, nou ik noem dat wel een open relatie hoor.
Dat mag.
...
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
20-07-2020 16:08
Ik schreef expres vrouw, omdat ik vaak het idee heb dat het als “onschuldig” wordt gezien als een hetero-vrouw met een vrouw wil experimenteren. De man moet dit haar dan vooral “gunnen”. Terwijl het niet zou moeten uitmaken met welk geslacht je wil experimenteren. Je breekt immers hoe dan ook je relatie open.
Ja precies. Ik vermoed ook dat dat in veel van die kapotgelopen relaties die ik hierboven noemde, een oorzaak is: de man nam dat lesbische geëxperimenteer allemaal niet zo serieus. Hoe kan een vrouw immers tippen aan hem en zijn piemel? (Je wilt niet weten hoeveel mannen er denken dat hun pik zaligmakend is, en onmisbaar voor goede seks. Dat blijkt wel uit het opper-verbaasde "Maar hoe doen jullie het dan????" dat ik als overwegend lesbische vrouw vaak te horen krijg.)

Maar ja dan komt die vrouw erachter dat ze door seks met een vrouw veel vaker klaarkomt, en/of ze wordt ook nog eens hartstikke verliefd. Plus die nieuwe persoon is nog spannend en onbekend terwijl ze met de partner thuis natuurlijk al in een sleur is beland en ze al zijn kleine onhebbelijkheidjes al kent. Je neemt wel risico's als je je relatie open gooit.

Datzelfde kan natuurlijk gebeuren als je je vrouw "gunt" om met andere mannen naar bed te gaan. Alles nieuw en spannend en diegene doet nog echt heel erg zijn best voor haar. Misschien ben jij blond en heb je geen borsthaar en wil zij wel eens een behaarde Griekse god. Ik roep maar wat.

Dat van wel eens een ander type willen, vind ik dezelfde redenering als die biseksuelen gebruiken om "eens wat anders" te willen. Lang niet elke bi heeft altijd die spanning en nieuwigheid nodig, er zijn er ook genoeg die tevreden zijn met 1 persoon. Ik vind dat het vaak als excuus wordt gebruikt, terwijl ook hetero's wel eens "iets missen". Dat heeft niet zoveel te maken met bi-zijn volgens mij, maar meer met wel/niet geloven in monogamie, of de mate van behoefte aan nieuwigheid versus behoefte aan stabiliteit.

Maar het gaat er wel om wat je er vervolgens mee wilt doen. En of de partner (jij in dit geval) dat ook wel wil. In ieder geval is ze er eerlijk over, dat lijkt me al een groot pluspunt ten opzichte van dat ze al stiekem aan het vreemdgaan was.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Precies wat Patsy zegt. Scheelt mij weer typen.

Homo- en biseksualiteit is en blijft toch een soort kermisattractie voor veel mensen.
Mijn inmiddels ex wist dat ik benieuwd was naar seks met een vrouw en heeft ook altijd gezegd dat ik dat vooral moest doen als ik de kans kreeg. Dat heb ik dan ook gedaan, een paar keer geprobeerd.
Voor mij was het op dat moment voldoende om eens geprobeerd te hebben. Maar ik kan me voorstellen dat een relatie er ook op kan stuk lopen.

Voor ons was het zo dat mijn ex seks met een vrouw oké vond en met een man vreemdgaan, simpelweg omdat hij mij in de seks nooit kon geven wat een vrouw wel kan.

Zo mocht hij van mij ook best een man proberen, mocht hij daar behoefte aan hebben gehad.

Na deze ex (het ging niet uit vanwege de seks met een vrouw) heb ik vier jaar lang een andere vriend gehad die seks met een ander, man of vrouw, niet oké vond. Dus deed ik dat niet.

Nu heb ik een vriend die het wel weer oké vindt, mocht ik nog eens behoefte hebben aan een vrouw, zolang ik er maar eerlijk over ben (logisch).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven