I 'm a weirdo: ik houd niet van seks

24-08-2020 16:51 318 berichten
Eigenlijk ben ik op zoek naar herkenning, ik voel me erg alleen hierin en dat is mijn hele leven al zo. Van de paar mensen in mijn omgeving die ik het heb durven vertellen heb ik allerlei vragen gehad hierover: bijna niemand kan zich voorstellen dat ik nauwelijks geinteresseerd ben in seks en dat ik er ook bijna geen behoefte aan heb. Men reageert meestal enigszins bevreemd.
Ook kreeg ik veel opmerkingen en tips in de trant van: "Dan ben je nog nooit echt verliefd geweest", "Meid, wat zonde, gewoon doen, laat het strooomen....", "Ben je nu al verzuurd? ", "Goh, wat doe jij jezelf tekort, je weet niet wat je mist", "Wat gek, je bent juist zo'n sexy vrouw.." enzovoorts.
Seks neemt inmiddels geen belangrijke plaats in mijn leven meer in, in tegenstelling tot vroeger, toen ik er zo graag bij wilde horen, zo graag een "normaal functionerend" mens wilde zijn.

Seks, ik heb het altijd zoveel gedoe gevonden. Ik vind het leuk om te lezen dat mensen er enorm van kunnen genieten, maar ik voel me ook een weirdo omdat ik dat niet heb. Ook niet toen ik jonger was, ik wilde helemaal niet experimenteren of met veel verschillende mannen seks hebben. Dat had niks met preutsheid te maken maar met er gewoon geen zin in hebben.
Ik was en ben ook erg onzeker over mijn uiterlijk, maar als ik objectief naar mezelf kijk dan zag en zie ik er gewoon goed uit. Wel met schoonheidsfoutjes, maar die heeft iedereen toch?
Met zo'n man bloot in bed of waar dan ook voelde ik me vooral enorm opgelaten en ik was altijd blij als ik mijn kleren weer aan kon doen. Ik genoot er ook niet van, ik vond het wat pijnlijk en viezig en ik was er zelfs een beetje bang voor. Er zijn zoveel mensen die volkomen gestoord zijn op dat gebied en bij wie seks en agressie/machtswellust hand in hand gaat met alle gruwelijke gevolgen van dien.

Ik heb echt geprobeerd seks leuk te vinden, maar ik kan het niet. Het bijzondere is dat mannen altijd erg blij waren met mij in bed, want ik deed flink mijn best om zo'n man en mezelf te behagen; als een aardappelzak lag ik er beslist niet bij, integendeel juist, ik wilde het zo graag fijn en interessant gaan vinden.

Het forum voor a-seksuelen heb ik ook weten te vinden, maar daar pas ik weer net niet omdat ik wel veel ervaring heb met seks en daar ook best over wil en kan praten. Door de buitenwereld word ik nooit herkend als een niet-seksueel wezen omdat ik spontaan en levendig ben, omdat ik graag gekke en soms ook wel ondeugende grappen maak en ook omdat ik er vrouwelijk uitzie.
Helemaal a-seksueel ben ik niet, als ik verliefd ben kan ik seksuele gevoelens voor iemand hebben, maar die zijn niet prominent, en ondanks mijn verliefdheid vind ik andere dingen samen doen veel fijner dan die seks.
Intimiteit met mannen kan ik wel enorm waarderen: hand in hand lopen, knuffelen, tegen elkaar aan hangen. Maar omdat ik weet dat maar weinig mensen een seksloze relatie willen ga ik niet meer op zoek. En ook wil ik mezelf en de ander niet meer kwellen door het toch weer te proberen.

Jammer is het wel.
anoniem_254365 wijzigde dit bericht op 24-08-2020 17:02
Reden: woorden stonden in verkeerde volgorde
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Masturbeer je wel? Je bent beslist niet de enige hoor, ik heb het hier vaker gelezen. En ik weet dat er een datesite was (is?) voor mensen die geen seks in hun relatie willen. Gun je de intimiteit waar je naar verlangt, dat is ook echt goed voor de ziel. Knuffelen enzo.
Sjulia schreef:
24-08-2020 16:59
Masturbeer je wel? Je bent beslist niet de enige hoor, ik heb het hier vaker gelezen. En ik weet dat er een datesite was (is?) voor mensen die geen seks in hun relatie willen. Gun je de intimiteit waar je naar verlangt, dat is ook echt goed voor de ziel. Knuffelen enzo.

Dank je Sjulia, lief van je! Ik vind het ook jammer dat het zo moeilijk is die intimiteit te krijgen zonder dat daar ook seks bij komt kijken. Masturberen doe ik eigenlijk nauwelijks, ik kan me niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb gedaan.
https://relatiezondersex.nl/
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 24-08-2020 17:09
59.57% gewijzigd
Hey, dank jullie wel! :-)
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk ben je demi-seksueel
Cecilie schreef:
24-08-2020 17:07
Hey, dank jullie wel! :-)
Ik heb de link even veranderd, want ik had een algemene site over datingsites te pakken waar men steeds maar sprak over 'afwijking' en 'beperking' en dat vond ik stom. De link die ik nu heb geplaatst gaat rechtstreeks naar de datingsite.
Alle reacties Link kopieren
is het een probleem voor je?
Dank Lady Voldemort!
Zoiets denk ik ook Heleris, ik zit er een beetje tussenin. Is het niet zo dat een demi-seksueel pas dergelijke gevoelens krijgt als hij erg aan iemand gehecht is?
lilalinda schreef:
24-08-2020 17:17
is het een probleem voor je?
Niet heel groot meer, maar ik voel me soms zo anders/ wat eenzamig. Ik zou het liefst gewoon seksueel willen zijn. Ik denk ook dat ik om deze reden single ben, sommige op zich best goede relaties zijn stukgelopen omdat ik geen seks meer wilde.
Is alles kwa hormonen en gezondheid OK?

Want bij mannen is een laag libido vaak een teken van weinig testosteron, ik neem aan dat hormoon problemen bij vrouwen soortgelijke problemen kunnen veroorzaken.

En zo ja, het is jouw leven, je hoeft niets te doen wat je niet wilt maar gebasseerd op dat laatste; ik zou persoonlijk ook niet heel blij zijn met een seksloze relatie.
Cecilie schreef:
24-08-2020 17:20
Niet heel groot meer, maar ik voel me soms zo anders/ wat eenzamig. Ik zou het liefst gewoon seksueel willen zijn. Ik denk ook dat ik om deze reden single ben, sommige op zich best goede relaties zijn stukgelopen omdat ik geen seks meer wilde.
Het lijkt mij ook knap lastig hoor, wel een relatie/intimiteit willen maar geen seks. De meeste mensen willen uiteindelijk toch seks en dan heb je toch echt een probleem samen. Ik hoop echt dat je iemand vindt die het ook niet zo boeit allemaal, dat seks-gedoe. Want raar ben je natuurlijk niet: je hebt nou eenmaal mensen die de hele dag niets anders willen en mensen die het nooit willen en de meeste mensen zitten daar zo'n beetje tussenin. Zoals met alles eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
heb je het met vrouwen ook?
Cecilie schreef:
24-08-2020 17:20
Niet heel groot meer, maar ik voel me soms zo anders/ wat eenzamig. Ik zou het liefst gewoon seksueel willen zijn. Ik denk ook dat ik om deze reden single ben, sommige op zich best goede relaties zijn stukgelopen omdat ik geen seks meer wilde.
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij je zo voelt. Lijkt mij inderdaad ook moeilijk om een partner te treffen die hetzelfde voelt en ervaart als jij.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
@TO Ik moest denken aan een artikel over diverse vormen van aseksualiteit, waar ik ook de jouwe in beschreven zag. Heb het meteen even opgezocht.

https://www.oneworld.nl/lezen/seks-gend ... ign=buffer

Wel jammer dat je op het forum voor aseksuelen geen herkenning vond, omdat daar vooral een bepaald type zit. Hopelijk vind je mensen die het hetzelfde beleven als jij. Uniek ben je in elk geval niet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben je Gray-sexual; dus niet helemaal asexueel of demisexual, maar wel op dat spectrum. Best veel mannen en vrouwen zijn zo, het is misschien wel lastig om elkaar te vinden.
Ik reageer straks! Even eten!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat helemaal. Ben zelf niet a-suxueel maar vindt het tegenwoordig allemaal maar een lastig iets. Komt misschien ook wel omdat kleine zeefietser1 het niet zo goed meer doet. Wordt al zenuwachtig bij het idee en dan te bedenken dat ik nog nooit een one night stand heb gehad. Kwam die niet eens overeind.
fietsen varen vrouwelijk doen
lilalinda schreef:
24-08-2020 17:28
heb je het met vrouwen ook?
Met vrouwen heb ik het nooit geprobeerd omdat ik me fysiek niet tot ze aangetrokken voel. Bij mannen heb ik dat wel soms: ik wil best knuffelen, in iemand's armen liggen, zoenen. Ik vind het ook lekker om aan mannen te snuffelen, over hun borst te aaien of zo. Maar verder wil ik niet gaan, dan is het voor mij niet fijn meer.
Lollypopje en Belinda, ik denk zelf ook dat ik in het spectrum gray/demi val.
Ik klik straks jouw link eens aan Lollypop, ik ben benieuwd. Bedankt!
zeefietser1 schreef:
24-08-2020 18:11
Ik snap dat helemaal. Ben zelf niet a-suxueel maar vindt het tegenwoordig allemaal maar een lastig iets. Komt misschien ook wel omdat kleine zeefietser1 het niet zo goed meer doet. Wordt al zenuwachtig bij het idee en dan te bedenken dat ik nog nooit een one night stand heb gehad. Kwam die niet eens overeind.
Oeh, ik kan me voorstellen dat je daar ook niet vrolijk van wordt Zeefietser1! Het lijkt er ook wel wat op, je wilt wel, maar je kan niet. Ik ook, al is het bij mij helemaal mentaal. Ik wil het willen, zoiets.
syntax18 schreef:
24-08-2020 17:25
Is alles kwa hormonen en gezondheid OK?

Want bij mannen is een laag libido vaak een teken van weinig testosteron, ik neem aan dat hormoon problemen bij vrouwen soortgelijke problemen kunnen veroorzaken.

En zo ja, het is jouw leven, je hoeft niets te doen wat je niet wilt maar gebasseerd op dat laatste; ik zou persoonlijk ook niet heel blij zijn met een seksloze relatie.
Ja, daar is helemaal niets mis mee, met mijn gezondheid. Hoe het met de hormonen zit weet ik niet, ik raakte in ieder geval gemakkelijk zwanger, daar waren totaal geen problemen. Maar dat zegt natuurlijk ook niet alles...
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen houden gewoon niet van seks. En A-seksualiteit heb in je verschillende gradaties.
Zelf ben ik nog niet echt achter mijn geaardheid. Ik heb alleen een fwb gehad en vond de penetratie altijd erg pijnlijk. Vaginisme. Ondanks voorspel en glijmiddel. Waarschijnlijk omdat ik hem gewoon niet leuk genoeg vond en daarom span ik teveel aan. Ondanks dat ik erg nieuwsgierig was naar seks. Maar ook daarvoor en daarna ben ik nooit verliefd geweest. Kan ik überhaupt wel verliefd worden of op zo'n manier van iemand houden? Of gewoon pech dat ik hem nog niet tegengekomen ben? Ik weet het niet.
Ik las laatst in een vrouwenblad over een stel van in de 30 dat een knuffelhuwelijk heeft. Seks hoefde voor beiden niet zo, ook niet in het begin van de relatie. Alleen deden ze het vaker toen ze kinderen wilden.
hondenmens schreef:
24-08-2020 18:31
Sommige mensen houden gewoon niet van seks. En A-seksualiteit heb in je verschillende gradaties.
Zelf ben ik nog niet echt achter mijn geaardheid. Ik heb alleen een fwb gehad en vond de penetratie altijd erg pijnlijk. Vaginisme. Ondanks voorspel en glijmiddel. Waarschijnlijk omdat ik hem gewoon niet leuk genoeg vond en daarom span ik teveel aan. Ondanks dat ik erg nieuwsgierig was naar seks. Maar ook daarvoor en daarna ben ik nooit verliefd geweest. Kan ik überhaupt wel verliefd worden of op zo'n manier van iemand houden? Of gewoon pech dat ik hem nog niet tegengekomen ben? Ik weet het niet.
Ik las laatst in een vrouwenblad over een stel van in de 30 dat een knuffelhuwelijk heeft. Seks hoefde voor beiden niet zo, ook niet in het begin van de relatie. Alleen deden ze het vaker toen ze kinderen wilden.

Zoiets zou ik dus ook best willen Hondenmens. Wel een intieme relatie, met knuffelen, handje vasthouden, lepeltje-liggen, bank hangen, maar dan niet die seks. Seks deed bij mij ook regelmatig pijn, later begreep ik dat dat was omdat ik er eigenlijk helemaal geen zin in had. Toch ben ik achteraf blij dat ik het gedaan heb, anders had ik mijn kinderen niet gehad. Al weet ik dat er voor a-seksuelen en vrouwen met vaginisme ook mogelijkheden zijn.
Wel ben ik een paar keer echt flink verliefd geweest. Ook als puber was ik soms hevig verliefd, ik dweepte dan echt met zo'n jongen, maar ik vertelde het niet omdat ik vreselijk onzeker was. Aan seks dacht ik al helemaal niet!
Ook als volwassene ben ik verliefd geweest. Ik vond seks dan niet erg, maar ik deed liever andere dingen. Later in de relatie ging ik er wel erg tegenop zien. Terwijl ik nog wel hield van mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel knap en open hoe je dit hier kan beschrijven, jammer dat je geen herkenning voelt of vindt, maar wens vooral niet dat je anders zou zijn, je bent goed precies zoals je bent, en ik hoop dat je iemand vind die er gelijk in staat als je toch graag een relatie wil. Forceert je niet, het gaat erom gelukkig te zijn en je prettig te voelen. Ik ben eigenlijk wel blij met jouw beschrijving, ik herken er veel van hoe je de dingen beschrijft in de persoon die ik nu date, die hoewel hij verschillende partners en een paar moeilijke relaties heeft gehad ook zoals jij reageert en zegt moeite te hebben met intimiteit en omdat hij niet aan de ene kant opnieuw gekwetst wil worden en omdat hij altijd liever leuke uitjes doet, hand in hand loopt, knuffelt en zoent als echt verder te gaan (tot nu toe) en daar ook nooit veel behoefte aan heeft gehad of soms ongemakkelijk bij voelde bij zijn andere partners. Ik dacht eerst dat het vooral aan zijn verleden of aan mij lag (niet genoeg aantrekkelijk in zijn ogen), of dat het een soort "smoes" was en ik een netnietje zou zijn maar wie weet voelt hij zich echt een beetje zo als jij en dan zou ik dat beter kunnen begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven