Hoe om te gaan met behoefteverschil?

08-09-2020 19:09 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond

mijn naam is Dennis en ik heb eigenlijk gewoon een fantastische relatie met mijn vriendin. We wonen samen, hebben samen een samengesteld gezin, werken allebei (ook gedeeltelijk samen) en hebben het leuk.
We hebben veel lol met elkaar en kunnen goed praten!

Maar.. natuurlijk bericht ik niet zomaar. 1 ding is bij ons sinds denk ik november ofso vorig jaar een ding. Ons seksleven. Bottom line; ik heb een hogere behoefte (lees 2/3 keer per week) dan haar (lees 1 x per maand op zn hoogst). In het begin van onze relatie was dat anders. Toen deden we het vaker per week, kleden we ons nog wel eens met sexy lingerie etc.. Tegenwoordig is dat niet zo.

En nu komt mijn ' probleem', waar ik tegenaan loop. Er is een verschil in behoefte, dat kan. Dat heb je wel vaker. Maar wat het ding is tussen ons is dat ik dus vaker zin heb in seks, dit zeker in het begin ook wel aangaf. Ook respecteerde als zij nee zei.. Maar ze gaf toen aan ik heb niet zo'n hoge behoefte als jou.
Nu is het 1 x per maand.. dat had ik dan ook weer niet verwacht qua behoefte.

ALs je dan vaker aangeeft ik heb wel behoefte maar eigenlijk altijd nee hoort dan wordt het aangeven steeds moeilijker. Steeds meer een drempel. Zij zegt zelf ook; het is echt een ding tussen ons.
Hoe kunnen wij nu het ding tussen ons laten weggaan? Aan werken? Stapje bij stapje stappen maken..? Want nu is het gewoon op dat gebied een spanningsveld. Zij wil 1x per maand. Ik meer keer per week. Ik respecteer dat ze niet wil en dring niet aan, doe niks raars maar het doet wel pijn (voelt als complete afwijzing)
en zij heeft zoiets; ik wil niet vaker dus ja.. accepteer het maar.. ze doet er zelf niks aan.
Kunnen we hier over spuien? haha
Alle reacties Link kopieren
Zodra een vrouw het gevoel heeft dat ze 'moet', daalt libido naar het nulpunt. Als elke kleine aanraking betekent dat er iets van seks moet gaan plaatsvinden, dan is de zin er helemaal af. Ik zou je dan ook adviseren om haar bijv ook gewoon te zoenen zonder verder te willen gaan. Of gewoon een knuffel zonder dat er aanleiding moet zijn tot seks. Of even de imiteit opzoeken op de bank door gewoon samen lekker te bankhangen. Geef het even wat tijd, want mijn ervaring is dat mannen toch vaak onbewust doordrammen en toch bepaalde avances doen, die een vrouw het gevoel geven dat ze iets moet. En dat is echt kut. Ik spreek uit ervaring.

Dus zoek de intimiteit in andere dingen zonder seks te verwachten/initiëren. Een kusje, een knuffel, een arm om haar heen. En ga van daaruit verder. Maar dit kan wel even duren en daar moet je wel geduldig voor zijn. Het is namelijk heel moeilijk om de 'ik moet' gedachte uit het systeem te krijgen.
Is je vriendin aan de pil ?
Alle reacties Link kopieren
raindance schreef:
08-09-2020 19:17

Dus zoek de intimiteit in andere dingen zonder seks te verwachten/initiëren. Een kusje, een knuffel, een arm om haar heen. En ga van daaruit verder. Maar dit kan wel even duren en daar moet je wel geduldig voor zijn. Het is namelijk heel moeilijk om de 'ik moet' gedachte uit het systeem te krijgen.
Ga van daaruit verder? Verder waarheen? Ze wil maar 1 keer per maand. Intimiteit zoeken zonder seks te verwachten zodat er op termijn vaker seks komt is in tegenspraak met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik als vrouw zijnde vind 1x per maand ook wel erg weinig.
Ik hoor het om me heen wel vaker, vrouwen die zeggen: "pfff.. liever niet te vaak!" Of "blij, als we het weer gehad hebben!"
Ik ben echt geen nymfomaan maar ik kan me daar dus echt niks bij voorstellen.
Jammer dat jouw vriendin ook een houding heeft van "deal er maar mee!"
Niet eerlijk tegenover jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat gebeurt er als jij geen initiatief meer neemt?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft je aan de haak geslagen met seks. En nu ze beet heeft hoeft het niet meer. Zo werkt het heel vaak. Het is niet anders en hat zal niet veranderen.
Je hebt drie keuzes:

- accepteer dat het zo is
- verlaat haar
- ga vreemd
Ik vind 'dan maak je maar zin' meestal wel van toepassing.
Als ze geniet van de sex en er is verder niks mentaal of fysiek aan de hand zou ik als vrouw gewoon zin maken. Eenmaal bezig vind je elkaar wel weer. Ik vind dit dus te makkelijk van je vriendin.
willem1959 schreef:
08-09-2020 19:47
Ze heeft je aan de haak geslagen met seks. En nu ze beet heeft hoeft het niet meer. Zo werkt het heel vaak. Het is niet anders en hat zal niet veranderen.
Je hebt drie keuzes:

- accepteer dat het zo is
- verlaat haar
- ga vreemd

Je vergeet optie 4 : negeer vooral Willem
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt alleen maar erger. Dus ik wens je sterkte.
Ha Dennis,

Ik denk dat het verschil zo groot is en de benadering zo ongelijk dat jullie volgens mij wel wat hulp kunnen gebruiken. Het is volgens best lastig om dit vanuit zo'n groot verschil in behoefte met elkaar goed te bepraten.

Ik zou zeker samen naar een seksuoloog of relatietherapeut gaan. Samen met een derde de verschillende aspecten en behoeften bekijken kan heel verhelderend zijn. En je gaat er op z'n minst samen over nadenken en ook dat kan motiveren om het meer in praktijk te brengen.
Bestaat er geen lustpil voor vrouwen? Ik heb ooit gehoord dat zoiets in ontwikkeling was.
WitteHaai schreef:
08-09-2020 19:59
Bestaat er geen lustpil voor vrouwen? Ik heb ooit gehoord dat zoiets in ontwikkeling was.
Dus omdat hij vaker wil dan zij moet zij maar iets veranderen?

Hij kan zich ook aanpassen aan haar libido, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat dus ook niet, een keer maand seks ik zou gek worden.
Ik heb ooit een partner gehad met een heel heel laag libido dat en een aantal andere verschillen maakt dat hij mijn ex is.

Zo jammer ook dat degene die wel meer seks wil daar dan maar met moet dealen.
Natuurlijk kun je iemand niet dwingen tot seks, maar ja moet je je laten dwingen tot geen of amper seks?
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
08-09-2020 19:54
Je vergeet optie 4 : negeer vooral Willem
:hihi:
Aangezien haar libido in het begin wel hoger lag, vermoed ik dat er een onderliggend probleem aan ten grondslag ligt. Is jullie echt relatie goed? Is er naast dat het jullie het fijn hebben nog wel spanning aanwezig? Flirten jullie nog met elkaar? Ik zou zeggen, probeer samen met haar de spanning weer terug te brengen.
HoleyMalonely schreef:
08-09-2020 20:08
Dus omdat hij vaker wil dan zij moet zij maar iets veranderen?

Hij kan zich ook aanpassen aan haar libido, toch?
Haar libido is abnormaler dan het zijne. Daarbij wilde ze eerder wel vaker. Ik denk dat de oplossing ligt in dat je je aanpast naar elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2020 19:48
Ik vind 'dan maak je maar zin' meestal wel van toepassing.
Als ze geniet van de sex en er is verder niks mentaal of fysiek aan de hand zou ik als vrouw gewoon zin maken. Eenmaal bezig vind je elkaar wel weer. Ik vind dit dus te makkelijk van je vriendin.
Heb ik ooit gedaan. Toen was ik begin 20.
Slechtste plan ooit.
Die ene keer per maand (oké, bij mij was het toen een andere frequentie, maar je snapt het principe) vond ik daarna ook horror.

Ik maak nooit meer zin.

Stoppen met de pil maakte trouwens wel veel meer zin. En alcohol en drugs geen druk erop. En lol. En goede seks, daar krijg ik ook meer zin van. En soms even een poosje wat minder. En dan ineens weer meer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Als je vrouw niet wil veranderen zit er voor jou niks anders op dan: buigen of barsten
Of je stopt met zeuren en neemt genoegen met 1x per maand
Of je gaat bij haar weg.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
08-09-2020 20:51
Heb ik ooit gedaan. Toen was ik begin 20.
Slechtste plan ooit.
Die ene keer per maand (oké, bij mij was het toen een andere frequentie, maar je snapt het principe) vond ik daarna ook horror.

Ik maak nooit meer zin.

Stoppen met de pil maakte trouwens wel veel meer zin. En alcohol en drugs geen druk erop. En lol. En goede seks, daar krijg ik ook meer zin van. En soms even een poosje wat minder. En dan ineens weer meer.
Dit. Druk leggen op iemand met minder libido heeft het tegenovergestelde effect. En daar wordt niet alleen degene met meer zin in seks ongelukkig van, ook degene met minder zin in seks voelt zich naar.

Je zult samen moeten zoeken naar wat wel werkt voor jullie. Wat helpt is meer de nadruk leggen op wat je wilt in de relatie, In plaats van wat je wilt qua seks. Een relatie met iemand houdt zoveel meer in dan regelmatig seks hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als haar libido zo ineens zo drastisch veranderd is dan is er gewoon iets aan de hand. Dat gebeurt niet zomaar mi.
TO, je kan dat overigens ook zonder therapeut doen. Maar ik zou het dan wel inplannen. Ga dan bijvoorbeeld om de week een avond inplannen om het er over te hebben. Klinkt misschien wat knullig maar je gaat er dan echt voor zitten en serieus over praten. En je verzand niet snel in het verwijt 'dat je er nou weer over begint' omdat dat juist de bedoeling is.

Maar ik denk dat het verschil zo groot is dat je heel veel kan hebben aan een objectieve blik van iemand die daar in thuis is.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
08-09-2020 21:16
Als haar libido zo ineens zo drastisch veranderd is dan is er gewoon iets aan de hand. Dat gebeurt niet zomaar mi.
Nee hoor, bekend verschijnsel. Als de verliefdheid afneemt, verandert in de lust bij mannen niet veel. Testosteron zorgt voor zin.
Bij vrouwen wordt de afname van verliefdheidshormonen niet gecompenseerd. En het komt echt vaak voor, dat vrouwen hun libido verliezen
Alleen als ze zelf willen, is het prima oplosbaar. Pushen door hem, werkt nooit

Meestal vanaf een jaar of 2 dikke verkering. Dus na gaan samenwonen ofzo
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
08-09-2020 21:19
TO, je kan dat overigens ook zonder therapeut doen. Maar ik zou het dan wel inplannen. Ga dan bijvoorbeeld om de week een avond inplannen om het er over te hebben. Klinkt misschien wat knullig maar je gaat er dan echt voor zitten en serieus over praten. En je verzand niet snel in het verwijt 'dat je er nou weer over begint' omdat dat juist de bedoeling is.

Maar ik denk dat het verschil zo groot is dat je heel veel kan hebben aan een objectieve blik van iemand die daar in thuis is.
maar als zij niet wil zien, dat het een probleem is. Houdt het op
lilalinda schreef:
08-09-2020 21:22
maar als zij niet wil zien, dat het een probleem is. Houdt het op

Als je als vrouw dat niet wil zien dat het een probleem is, terwijl je man aangeeft dat het voor hem een probleem is, dan negeer je als vrouw dus gewoon de beleving en de gevoelens van je man op een nogal belangrijk onderdeel in je relatie.

Dan houdt het inderdaad op. Dat verandert dan wel de probleemstelling van de man want dan is je probleem niet dat je een behoefteverschil hebt maar dat je egoïstisch koud klotewijf hebt. Maakt het wel overzichtelijker vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven