Ligt het aan mijn onzekerheid?

19-10-2020 23:07 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Om maar even met de deur in huis te vallen: mijn vriend en ik hebben (naar mijn mening) heel weinig seks.

We hebben bijna 7 maanden een relatie, maar zijn eigenlijk al een paar maandjes langer dan dat aan het daten. In het begin hadden we natuurlijk wel meer seks. Het viel me toen wel op dat hij niet dagelijks 'in the mood' was, maar dat hoeft natuurlijk ook niet en ik zocht er dus ook niks achter.

Echter vind ik het de afgelopen tijd echt dramatisch. Het is maximaal 1 keer per week, maar vaak minder dan dat. De laatste keer kan ik me niet zo goed heugen meer, ik denk een week of 2/3 geleden.

Hij heeft wel eens aangegeven dat ik ook initiatief mag tonen, maar dit durf ik eigenlijk niet zo goed omdat ik bang ben om afgewezen te worden.
Laatst ging ik wel tegen hem aanliggen en knuffelen, maar toen kreeg ik deze reactie: pff, ik ben zo moe. Ben echt blij dat ik eindelijk in bed lig. Ben jij ook moe?
Dit soort dingen zegt hij wel vaker. Hij lijkt het bijna aan te voelen wanneer ik wel zin heb en dan gooit hij dit soort opmerkingen. Eigenlijk voel ik me dan bij voorbaat al afgewezen en probeer ik het niet eens meer, want ja hij is toch o zo moe.

Ik heb afgelopen weekend wel aangegeven waar ik me aan erger (dat hij abnormaal veel gamed, maar ook het stukje seks). Hij geeft aan dat hij altijd wel seks met mij wil (merk ik anders vrij weinig van) maar gewoon wel eens moe is. Hij vind seks niet het belangrijkste, en seks kun je altijd nog wel hebben volgens hem. Ik gaf aan dat ik persoonlijk wel vind dat seks een van de weinige dingen is wat een relatie onderscheid van een vriendschap of broer/zus relatie. Hij begreep dit niet helemaal en was het er al helemaal niet mee eens.

Ik had gehoopt dat het die avond wel wat zou worden, maar helaas.

Ik ben zelf iemand die wel regelmatig seks moet hebben, anders verdwijnt mijn zin op den duur ook op de een of andere manier. Waar dit aan ligt weet ik ook niet zo goed.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet en ik begin nu toch wel een beetje onzeker te worden.

Iemand ervaringen? Tips?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
19-10-2020 23:39
Kort antwoord: nee, eigenlijk niet echt nee.

Moet er wel bij zeggen: ik kan snel stressen om dingen en hij stresst NOOIT. Vult elkaar wel mooi aan, maar soms ook vervelend.

Hij zei er wel bij dat hij me echt niet kwijt zou willen en dan verdrietig of boos zou zijn. Ik reageerde toen best koeltjes met dat dat dan fijn zijn probleem is. Hij maakte toen een grapje dat hij me wel zou stalken, toen wenste ik hem veel succes daarmee.
Lieverd hij zal inderdaad niet snel stressen als hij veel stoned is. Ik heb je in een andere topic gelezen en dacht er toen ook al het mijne van.

Ik denk echt dat jij je tijd aan het vergooien bent. Je bent pas 7 maanden samen waarom stop je er niet gewoon mee want ik hoor niets leuks aan hem, ja dat hij zich gedraagt als een puber. Ik heb een relatie van bijna twee jaar en in het begin was de sex ook een probleem voor hem, en geleidelijk aan ben ik mijn interesse in hem verloren in bed.

Nu wil hij wel maar heb ik eigenlijk niet meer zoveel zin om met hem te vrijen, te vaak afgewezen denk ik door hem.
Ik zit nu wel in een fase van dat ik de relatie wil verbreken, niet alleen maar door de sex, spelen ook wel andere dingen mee. Hij is extreem paniekerig, en kan daar niet meer tegen.

Waarom wonen jullie al samen?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, over dat isolement heb ik wel eens nagedacht. Wat nou als dat zijn doel is? Maar zo komt het niet echt over en ik vind ook dat hij in bepaalde punten gelijk heeft. Als ik het met anderen bespreek (andere vriendinnen die hij niet kent, of m'n moeder bijvoorbeeld) dan zeggen zij hetzelfde.

Het is zeker geen onmens en hij heeft ook echt positieve punten. Misschien zit ik inderdaad wel aan een dood paard te trekken, maar op de een of andere manier kan ik niet zo snel een punt achter een relatie zetten.

Ik wil graag het maximale eruit halen en als het stuk loopt wil ik het wel afsluiten met de gedachte dat we wel alles geprobeerd hebben en het gewoon niet werkt. Op die manier kan ik het ook voor mezelf beter een plekje geven.

Wat sjaantje37 zegt heb ik ook wel. Steeds meer krijg ik minder zin in fysiek contact. Hij zoekt wel toenadering door middel van een knuffel of een kus. Maar ik merk dat ik er nu niet zoveel zin meer in heb.

Net nog een discussie over gehad omdat ik zei "gatverdamme zeg" omdat hij natte kusjes geeft. Hou ik niet van. Hij zei dat hij hierdoor ook geen zin heeft om toenadering te zoeken. Snap ik dan ook wel weer ergens. Pff.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe hebben jullie elkaar ontmoet en wat vonden jullie toen leuk aan elkaar?

Zijn die natte kusjes al vanaf het begin, en vind jij dit vanaf het begin al smerig?

Zijn jullie eigenlijk wel een match? Je leert elkaar pas echt kennen na een tijd.

En woon jij bij hem of hij bij jou, hoeveel consequenties heeft het voor jou als je de relatie verbreekt?

Denk dat hij er zelf weinig van zal merken aangezien hij aan het vergroeien is met zijn PS.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat het 'licht' niet zien als hij op deze leeftijd nog steeds zo is.. Ga er aub niet op wachten of hopen. Deze man klinkt als een last ipv een toevoeging aan je leven en iemand met wie je iets kan opbouwen.
Hij is gewoon lui, en dat hij wel ' aardig' is, sja...dat zijn zoveel mensen!
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
20-10-2020 13:52
Maar hoe hebben jullie elkaar ontmoet en wat vonden jullie toen leuk aan elkaar?

Zijn die natte kusjes al vanaf het begin, en vind jij dit vanaf het begin al smerig?

Zijn jullie eigenlijk wel een match? Je leert elkaar pas echt kennen na een tijd.

En woon jij bij hem of hij bij jou, hoeveel consequenties heeft het voor jou als je de relatie verbreekt?

Denk dat hij er zelf weinig van zal merken aangezien hij aan het vergroeien is met zijn PS.
We hebben elkaar ontmoet via date app haha. Ik vond het leuk dat we hele dagen konden bellen en kletsen over van alles en nog wat. Als we elkaar zagen een spelletje doen zoals Monopoly of kaarten. Toen was er nog sprake van oog voor elkaar, liefde en genegenheid.

Natte kusjes waren er inderdaad vanaf het begin al. Vanaf het begin ook aangegeven dat ik dit niet zo prettig vind. Vind ik bij niemand niet.

Ik weet niet of we echt een match zijn, daar twijfel ik nu dus over...

We hebben allebei gewoon een eigen woning. Geen een van beide zou dus "op straat" komen te staan mocht het uitgaan. Financieel gezien zou hij er het meest op achteruitgaan omdat hij terug zou moeten naar zijn eigen woonplaats en hier dus niet meer kan werken. En ik niet meer bij kan dragen. Ik zou financieel gezien of hetzelfde zitten, of er misschien een beetje op vooruit gaan.

Ik weet ook niet of hij het licht gaat zien.... Lastig om te zeggen.

Hij is inderdaad aan het vergroeien met zijn spelletjes. Nu ook bijvoorbeeld. Is net wel naar de winkel geweest voor paar kleine dingetjes, dat dan weer wel.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Hé t-bag.

Wat vervelend om te lezen allemaal maar ook zo herkenbaar. Zit er zelf ook in, alleen dan als man zijnde met een vriendin die weinig tot geen zin hebt.
Heb je pm gestuurd om misschien wat ervaringen te delen.
Voor de rest; ik zou zeggen. Blijf praten. Dat is denk ik wel belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
20-10-2020 16:43
Hé t-bag.

Wat vervelend om te lezen allemaal maar ook zo herkenbaar. Zit er zelf ook in, alleen dan als man zijnde met een vriendin die weinig tot geen zin hebt.
Heb je pm gestuurd om misschien wat ervaringen te delen.
Voor de rest; ik zou zeggen. Blijf praten. Dat is denk ik wel belangrijk!
Ook vervelend voor jou natuurlijk... Ik heb je een bericht teruggestuurd!
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Metallover schreef:
19-10-2020 23:37
Een vent die alleen maar achter zijn pc zit te gamen en die vervolgens in bed te moe is... waar je zin in hebt.
Alleen al het gamen zou voor mij genoeg zijn om het uit te maken.
Ik zou er ook zeer weinig trek in hebben. Klinkt als een inspiratieloos figuur. Lekker laten gamen en jij ondertussen je koffer inpakken zou mijn tip zijn.
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
20-10-2020 14:07
We hebben elkaar ontmoet via date app haha. Ik vond het leuk dat we hele dagen konden bellen en kletsen over van alles en nog wat. Als we elkaar zagen een spelletje doen zoals Monopoly of kaarten. Toen was er nog sprake van oog voor elkaar, liefde en genegenheid.

Natte kusjes waren er inderdaad vanaf het begin al. Vanaf het begin ook aangegeven dat ik dit niet zo prettig vind. Vind ik bij niemand niet.

Ik weet niet of we echt een match zijn, daar twijfel ik nu dus over...

We hebben allebei gewoon een eigen woning. Geen een van beide zou dus "op straat" komen te staan mocht het uitgaan. Financieel gezien zou hij er het meest op achteruitgaan omdat hij terug zou moeten naar zijn eigen woonplaats en hier dus niet meer kan werken. En ik niet meer bij kan dragen. Ik zou financieel gezien of hetzelfde zitten, of er misschien een beetje op vooruit gaan.

Ik weet ook niet of hij het licht gaat zien.... Lastig om te zeggen.

Hij is inderdaad aan het vergroeien met zijn spelletjes. Nu ook bijvoorbeeld. Is net wel naar de winkel geweest voor paar kleine dingetjes, dat dan weer wel.
Lieverd je bent pas 7 maanden met hem en jullie zijn als een raket gegaan. Hij woont dus bij jou, zit de hele dag te gamen bij jou, je bent weinig intiem dat zou toch niet moeten na 7 maanden?

En jij bent financieel niet verantwoordelijk voor hem. Voor dat hij jou ontmoette wist hij zich ook te bedruipen. Heb in mijn twintiger jaren ook zo’ n relatie gehad.
Ging van kwaad tot erger. Ik ging van huis smorgens zat hij te gamen en bij thuiskomst zat hij nog te gamen.

Laat hem lekker naar huis gaan want ik vind dat je gebruikt wordt, wens iets beters voor jezelf want dit gaat niet veranderen.

Het is pas 7 maanden!
Alle reacties Link kopieren
dordt2000 schreef:
20-10-2020 16:43
Hé t-bag.

Wat vervelend om te lezen allemaal maar ook zo herkenbaar. Zit er zelf ook in, alleen dan als man zijnde met een vriendin die weinig tot geen zin hebt.
Heb je pm gestuurd om misschien wat ervaringen te delen.
Voor de rest; ik zou zeggen. Blijf praten. Dat is denk ik wel belangrijk!
En hoelang ben jij met je vriendin? Ook 7 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
21-10-2020 18:09
Lieverd je bent pas 7 maanden met hem en jullie zijn als een raket gegaan. Hij woont dus bij jou, zit de hele dag te gamen bij jou, je bent weinig intiem dat zou toch niet moeten na 7 maanden?

En jij bent financieel niet verantwoordelijk voor hem. Voor dat hij jou ontmoette wist hij zich ook te bedruipen. Heb in mijn twintiger jaren ook zo’ n relatie gehad.
Ging van kwaad tot erger. Ik ging van huis smorgens zat hij te gamen en bij thuiskomst zat hij nog te gamen.

Laat hem lekker naar huis gaan want ik vind dat je gebruikt wordt, wens iets beters voor jezelf want dit gaat niet veranderen.

Het is pas 7 maanden!
Lief van je, dankjewel voor je lieve woorden.

Vannacht even een kort gesprek gehad. Hij merkte aan me dat er de laatste tijd wat was. Ik gaf aan dat het allemaal een beetje veel werd. Hij zei dat hij erop ging letten en me meer zou proberen te steunen. Bijvoorbeeld in het huishouden. Dat vond ik fijn om te horen. We zijn toen ook weer intiem geweest, dus ik was wel tevreden.

Vandaag merk ik echter niks meer van die verandering. Hij vind het belangrijker om door te gamen dan zijn spel even op pauze te zetten zodat ik op zijn minst daar de vloer kan doen en achter de tv kast etc. Dit is dan al veel te veel gevraagd en wordt telkens uitgesteld. Dan merk ik direct weer aan mezelf dat ik flink chagrijnig wordt en m'n schoonmaak motivatie ook weg begint te gaan. Hij hoeft van mij niet te helpen met opruimen en schoonmaken, want mijn nek haren gaan echt overeind staan van hoe hij schoonmaakt, maar als ik dan vraag of hij op z'n minst even de vuilniszakken wil weggooien of gewoon even aan de kant gaat vind ik wel dat dat zonder puffen, zuchten en steunen moet kunnen.

Een gesprek en intiem zijn heeft op deze manier ook vrij weinig zin...

Hoe is het nu bij jou? Merk jij al verandering?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
T-Bag schreef:
22-10-2020 00:32
Lief van je, dankjewel voor je lieve woorden.

Vannacht even een kort gesprek gehad. Hij merkte aan me dat er de laatste tijd wat was. Ik gaf aan dat het allemaal een beetje veel werd. Hij zei dat hij erop ging letten en me meer zou proberen te steunen. Bijvoorbeeld in het huishouden. Dat vond ik fijn om te horen. We zijn toen ook weer intiem geweest, dus ik was wel tevreden.

Vandaag merk ik echter niks meer van die verandering. Hij vind het belangrijker om door te gamen dan zijn spel even op pauze te zetten zodat ik op zijn minst daar de vloer kan doen en achter de tv kast etc. Dit is dan al veel te veel gevraagd en wordt telkens uitgesteld. Dan merk ik direct weer aan mezelf dat ik flink chagrijnig wordt en m'n schoonmaak motivatie ook weg begint te gaan. Hij hoeft van mij niet te helpen met opruimen en schoonmaken, want mijn nek haren gaan echt overeind staan van hoe hij schoonmaakt, maar als ik dan vraag of hij op z'n minst even de vuilniszakken wil weggooien of gewoon even aan de kant gaat vind ik wel dat dat zonder puffen, zuchten en steunen moet kunnen.

Een gesprek en intiem zijn heeft op deze manier ook vrij weinig zin...

Hoe is het nu bij jou? Merk jij al verandering?
Ik vind je relatie echt verschrikkelijk klinken. Je verdient véél beter dan zo’n gameverslaafde lambal.
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
22-10-2020 00:32
Lief van je, dankjewel voor je lieve woorden.

Vannacht even een kort gesprek gehad. Hij merkte aan me dat er de laatste tijd wat was. Ik gaf aan dat het allemaal een beetje veel werd. Hij zei dat hij erop ging letten en me meer zou proberen te steunen. Bijvoorbeeld in het huishouden. Dat vond ik fijn om te horen. We zijn toen ook weer intiem geweest, dus ik was wel tevreden.

Vandaag merk ik echter niks meer van die verandering. Hij vind het belangrijker om door te gamen dan zijn spel even op pauze te zetten zodat ik op zijn minst daar de vloer kan doen en achter de tv kast etc. Dit is dan al veel te veel gevraagd en wordt telkens uitgesteld. Dan merk ik direct weer aan mezelf dat ik flink chagrijnig wordt en m'n schoonmaak motivatie ook weg begint te gaan. Hij hoeft van mij niet te helpen met opruimen en schoonmaken, want mijn nek haren gaan echt overeind staan van hoe hij schoonmaakt, maar als ik dan vraag of hij op z'n minst even de vuilniszakken wil weggooien of gewoon even aan de kant gaat vind ik wel dat dat zonder puffen, zuchten en steunen moet kunnen.

Een gesprek en intiem zijn heeft op deze manier ook vrij weinig zin...

Hoe is het nu bij jou? Merk jij al verandering?
Echt lieverd, hij gaat niet veranderen. Hij vind het allemaal wel lekker zo.

Bedenk dat je hem het begin van dit jaar niet eens kende, was je leven zo verschrikkelijk zonder hem? Is je leven beter geworden sinds je met hem samenwoont? Na hoeveel tijd is hij eigenlijk bij jou ingetrokken? De baan die hij heeft had hij deze al of is dit sinds hij in jouw woonplaats woont?

Hoe het op mij overkomt is dat hij werkt, gamen, eten gamen, slapen, gamen....waar ben jij in het verhaal.

Je houdt dit ook in stand door hem niet naar huis te sturen. Zou daar eens mee beginnen, misschien wordt hij dan wakker.

Ik krijg het gevoel dat hij niet bij jou is om jou maar om hoe je hem faciliteert in alles wat hij nodig heeft om door te kunnen gamen.


Ik heb een time out. Ik heb hem al twee weken niet gezien en eerlijk gezegd voel ik mij elke dag een stukje beter.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
22-10-2020 10:04
Echt lieverd, hij gaat niet veranderen. Hij vind het allemaal wel lekker zo.

Bedenk dat je hem het begin van dit jaar niet eens kende, was je leven zo verschrikkelijk zonder hem? Is je leven beter geworden sinds je met hem samenwoont? Na hoeveel tijd is hij eigenlijk bij jou ingetrokken? De baan die hij heeft had hij deze al of is dit sinds hij in jouw woonplaats woont?

Hoe het op mij overkomt is dat hij werkt, gamen, eten gamen, slapen, gamen....waar ben jij in het verhaal.

Je houdt dit ook in stand door hem niet naar huis te sturen. Zou daar eens mee beginnen, misschien wordt hij dan wakker.

Ik krijg het gevoel dat hij niet bij jou is om jou maar om hoe je hem faciliteert in alles wat hij nodig heeft om door te kunnen gamen.


Ik heb een time out. Ik heb hem al twee weken niet gezien en eerlijk gezegd voel ik mij elke dag een stukje beter.
In het begin was het ook echt leuk, maar goed dat is altijd zo. In het begin gamede hij ook niet, ik heb echt het idee dat dat hem heeft veranderd en luier heeft gemaakt. De reden dat hij hier eigenlijk naartoe was gekomen is corona. In maart hebben we toen die keuze gemaakt omdat ik huisdieren heb, en we elkaar wel wouden zien. Uiteindelijk ging het openbaar vervoer niet plat, dus het had in principe niet gehoeven, maar dat is achteraf. Op dat momenten kenden wij elkaar 4 maanden.

De baan heeft hij sinds hij met mij is, daarvoor niet. Daarom is ''wegsturen'' ook zo lastig, want er hangt meer vanaf.

Soms vraag ik me af of ik niet gewoon enorm aan het zeiken ben en hem gewoon zijn ding moet laten doen. Zou het andersom ook niet fijn vinden als iemand continue aan het zeuren is terwijl ik mn eigen ding aan het doen ben. Soms botst het gewoon even.

Wauw een time out, toch altijd wel een heftige keuze in een relatie. Goed om te horen dat het je bevalt zo. Denk je dat je bij hem weggaat nu je dit zo voelt?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat ''wegsturen''' maakt hij het zelf naar hoor. Dat is dan lullig gezegd zijn probleem. Er klinkt echt niks leuks aan hem.

En nee, je zeikt niet. Hij doet veel te veel zijn eigen ding.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom doorgaan met dit 'project' ? Want er zijn ook gewoon mannen die hun zaakjes wel voor elkaar hebben, waar jij niet zo aan hoeft te trekken en die jou gewoon uit zichzelf ondersteunen en helpen.
Dit lijkt meer op een kind waar je werk aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu een beetje in een negatieve cirkel denk ik, waardoor alles negatief klinkt. Dit is natuurlijk niet zo. Maar ik heb soms inderdaad wel het gevoel alsof ik een tegendraadse puber in huis heb die nooit ergens zin in heeft.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
22-10-2020 13:39
Ik zit nu een beetje in een negatieve cirkel denk ik, waardoor alles negatief klinkt. Dit is natuurlijk niet zo. Maar ik heb soms inderdaad wel het gevoel alsof ik een tegendraadse puber in huis heb die nooit ergens zin in heeft.
Dat denk ik niet. Er IS een heleboel negatief aan hem voor jou, en ik denk dat je dat juist wat probeert af te zwakken.
Je schrijft ergens anders ook 'in het begin was alles leuk'. Jullie zijn 7 maanden samen, dit IS nog steeds het begin.
Stop nu het nog makkelijk(er) kan, jullie zijn nog maar 7 maanden samen, dit is toch niet leuk en goed voor jou?
Ik snap wel dat HIJ het best vindt ja, maar jij kan echt beter vinden hoor. Maak van zijn problemen nou niet jouw probleem!
Alle reacties Link kopieren
glitglam schreef:
22-10-2020 13:57
Dat denk ik niet. Er IS een heleboel negatief aan hem voor jou, en ik denk dat je dat juist wat probeert af te zwakken.
Je schrijft ergens anders ook 'in het begin was alles leuk'. Jullie zijn 7 maanden samen, dit IS nog steeds het begin.
Stop nu het nog makkelijk(er) kan, jullie zijn nog maar 7 maanden samen, dit is toch niet leuk en goed voor jou?
Ik snap wel dat HIJ het best vindt ja, maar jij kan echt beter vinden hoor. Maak van zijn problemen nou niet jouw probleem!
Misschien heb je gelijk. Ik heb altijd heel veel moeite met het aankaarten van dingen in relaties, uitmaken etc. Ik krijg dan heel erg last van schuldgevoelens en medelijden. Ik ben echt het type die liever gedumpt wordt dan dat ik zelf iemand dump. Geen idee waarom ik dit zo erg heb...
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
20-10-2020 00:39
- gamen
- geen seks
- lui
- blowen
- ADHD/ADD
- Uitkering

Als hij de laatste man op aarde was zou ik nog liever alleen blijven.
Wat is er in godsnaam leuk aan hem?
En ik begrijp ik het goed dat jij een baan voor hem hebt geregeld bij jouw werk?
Dus ook dat komt niet uit zijn eigen initiatief?
Ben benieuwd hoe lang hij dat vol gaat houden.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
22-10-2020 14:26
Misschien heb je gelijk. Ik heb altijd heel veel moeite met het aankaarten van dingen in relaties, uitmaken etc. Ik krijg dan heel erg last van schuldgevoelens en medelijden. Ik ben echt het type die liever gedumpt wordt dan dat ik zelf iemand dump. Geen idee waarom ik dit zo erg heb...
Lieverd, ik wil niet naar tegen je doen maar daar heeft hij jou precies op uitgekozen, iemand die zich laat behandelen als een deurmat. Denk je echt dat het beter wordt?
Jij raakt uitgeput, lichamelijk, geestelijk en op een gegeven moment ook financieel.

Zou eens voorstellen om zijn PlayStation voor een week op te bergen zodat jullie aan elkaar toe komen, wedden dat hij dat niet wil? Of stuur hem weekenden naar huis en kijk hoe jij je dan voelt.

Schuldgevoel is een slechte raadgever. Doordat gevoel ben ik lang in relaties blijven hangen die niet goed voor mij waren. Als ik op enkele terugkijk denk ik echt waar was ik mee bezig.
Je bent nu echt een deurmat waar hij zijn voeten aan afveegt. Hij geeft een stuk minder om jou dan jij om hem. En wat is er nog over van de verliefdheid van beide kanten.
Je maakt afspraken met hem en de volgende dag is hij ze alweer vergeten.

Oh meisje toch stuur hem naar huis, neem de controle over jouw leven terug. Er zijn zoveel leukere mannen die jou wel aandacht geven en je niet leegzuigen zoals die gamende gast in je huis.

Ik vind hem echt heel erg asociaal op alle fronten.
Alle reacties Link kopieren
Los van alle andere dingen vind ik het wel vreemd dat jij geen initiatief durft te nemen maar wel wil dat hij dat durft en doet. Bij initiatief nemen loop je altijd risico. Hij ook. Je dat persoonlijk aantrekken is een keuze. Net als na een vage hint (tegen hem aan gaan liggen?!) verklaren met een ongefundeerde interpretatie (het lijkt net of hij het voelt). Als je seks wil moet je duidelijk zijn. Gewoon zeggen: ik heb zin. Als hij daar nooit op reageert kun je praten over waarom hij niet wil en daaruit kun je conclusies trekken. Misschien vind hij de seks niet leuk, je niet seksueel aantrekkelijk, heeft hij weinig libido of? Praten. Dat is het geheim.
Maar die natte kusjes, doet hij dat om jou te pesten? Of heeft hij gewoon maling aan wat jij wilt en vind hij dat je het maar moet accepteren. Of vergeet hij het even op het moment zelf. Jullie zijn pas 7 maanden samen, als hij dat zo gewend is vind ik gadverdamme zeg wel een erg sterke reactie als hij daar geen slechte bedoelingen bij heeft. Als hij die wel heeft, ja dan begrijp ik je reactie. Maar dan snap ik überhaupt niet wat je nog bij hem doet, want dan gaat hij doelbewust over jouw grenzen heen constant.

En hoe is de interactie tijdens het schoonmaken? Je kunt natuurlijk wel afspraken maken, en verwachten dat hij zich daar aan houd. Maar als hij net in een spelletje zit, en hij moet opspringen op het moment dat jij hebt besloten schoon te gaan maken. Dan voelt hij zich logischerwijs een puber en jij een moeder met een puber kind. Die frustratie hebben wij thuis ook gehad, een taakverdeling maken helpt. Laat hem die vuilniszakken weggooien op zijn eigen tijdstip zolang hij het maar wel op de afgesproken dag doet. En jij laat hem niet schoonmaken omdat hij het slecht doet, dus de momenten dat hij het deed geef je hem een rot gevoel? Of in ieder geval naderhand waar je besluit het toch maar zelf te doen.

Misschien zijn jullie gewoon een mismatch, en dan zal het trekken aan een dood paard zijn. Maar het kan best dat je in een volgende relatie ook tegen dit soort dingen gaat aanlopen, en dat zul je ook echt naar je eigen manier van doen en communiceren gaan kijken. Er zullen vast relaties zijn die vanzelf gaan, maar veel ook niet.
T-Bag schreef:
22-10-2020 14:26
Misschien heb je gelijk. Ik heb altijd heel veel moeite met het aankaarten van dingen in relaties, uitmaken etc. Ik krijg dan heel erg last van schuldgevoelens en medelijden. Ik ben echt het type die liever gedumpt wordt dan dat ik zelf iemand dump. Geen idee waarom ik dit zo erg heb...
Oefening baart kunst, begin met communiceren. Praat met hem, elke dag als het moet. Niet verwijtend, maar open vanuit jezelf. Wat voor gevoel heeft hij jou als hij toch die natte kusjes weer geeft, wat voor gevoel geeft het jou als hij nooit seks wilt, wat voor gevoel geeft het jou als hij de hele dag aan het gamen is.

Kaart dingen aan op een normale, niet verwijtende en rustige manier. En laat hem bepalen of hij dat de moeite waard vind. En luister ook naar zijn kant van het verhaal. Je hoeft echt geen genoegen te nemen met iemand die je behoeftes niet vervult en serieus neemt. Maar ook in volgende relaties zul je dit moeten leren, en wie weet kom je met je huidige relatie wel nader tot elkaar door te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jullie gelijk hebben. Zo had ik er nog niet over nagedacht. Ik denk dat ik gewoon beetje fel reageerde op die natte kusjes omdat ik zelf even niet lekker in m'n vel zat ofzo.

Wat de rest betreft hebben jullie ook gelijk. Mannen kunnen natuurlijk niet ruiken wat een vrouw wil of voelt.

Ik denk (hoop) dat communicatie en grenzen aangeven de eerste stap is naar verbetering. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik alles open en eerlijk op tafel gooi. Bedankt voor jullie advies :)
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven