Help mij aan een ONS...

02-11-2020 11:53 212 berichten
Hoi allemaal (en sorry voor het lange verhaal),

Dit is mijn eerste keer op dit forum (en mijn eerste keer op überhaupt een forum, de afgelopen vijftien jaar). Normaal kan ik niet zo goed overweg met het forumformat, maar ik weet niet wie ik anders nog om hulp kan vragen.

Mijn probleem is het volgende: ik ben een vrouw van 40 jaar, niet onaantrekkelijk, met ASS. Ik kan normaal gesproken goed doorgaan voor neurotypisch en heb het geluk dat het me nauwelijks hindert in mijn werk. Het hindert me echter wel vooral in mijn amoureuze pogingen. Ik heb altijd een hoger dan gemiddeld libido gehad en de laatste tijd, sinds ik met de pil ben gestopt, komen de hormonen mijn oren uit.

Het komt hierop neer: ik wil geen relatie, maar wel seks. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat in het vat moet gieten, en improviseren lukt me niet als ik niet eens een basisidee heb van hoe het in het echt gaat. Het probleem zit niet in de seks, zodra er gezoend wordt, kan ik me prima redden. Het is het traject vanaf iemand ontmoeten tot de eerste zoen/aanraking. Dus het flirten, eventuele toespelingen, iemand laten merken dat je geïnteresseerd bent, interesse opmerken, etc. Ik ga niet uit, omdat het nachtleven me prikkeltechnisch echt sloopt. Door al die prikkels kan ik niet voldoende normaal functioneren tijdens het uitgaan, dus dat is ook een remmende factor. Ik kom echter wel veel mannen tegen (ik woon in een omgeving met veel mannen van mijn leeftijd, en heb een typische mannenhobby). Met een praatje maken heb ik geen problemen.

Tot nu toe heb ik voorzien in mijn behoeften met mijn BOB en af en toe een gigolo. Maar gigolo's zijn prijzig en het is niet goed voor mijn zelfvertrouwen dat ik alleen seks heb met mannen die ik moet betalen.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Boeken: de theorie ken ik nu inmiddels door en door. Maar ik heb moeite om die toe te passen in de praktijk. Ik kan niet op meer dan één ding tegelijk letten, en als een reactie ook maar licht afwijkt van wat ik gelezen heb, kan ik er niets meer mee.
Direct zijn: lukt me niet, dan sla ik dicht, staar ik naar de grond en komt er letterlijk geen woord meer uit. (Dit wordt niet ervaren als seksueel aantrekkelijk, heb ik gemerkt.)
Vriendinnen vragen hoe dat traject gaat: ik hoor alleen maar "Dat gaat vanzelf!" Bij mij dus niet.
Tinder: ook als ik in mijn profiel zet dat ik een ONS wil, lukt het niet. Zodra zo'n man dan in mijn aura komt met amoureuze bedoelingen, sla ik weer dicht. En de meeste mannen willen zich godzijdank geen aanrander voelen. Als ik mijn probleem van te voren te berde breng (via de Tinder chat), haakt tot dusver elke man meteen af.
Psychotherapeut vragen: "Wees jezelf. En als het dan niet lukt, ben je er toch onbewust niet aan toe." Mijn hormonen zijn het hier pertinent mee oneens.

Idealiter zou ik een man willen vinden met wie ik kan oefenen en die me feedback geeft, maar hoe vind je die? Daarom mijn vraag aan diegenen onder jullie die weleens seks hebben met mannen die je niet in de kroeg of een club ontmoet: hoe gaat dat in zijn werk? Wat zeg je, wat doe je? Hoe laat je weten dat je interesse hebt, hoe laat hij weten dat hij interesse heeft? Wat gebeurt er/wat doe je als je weet dat er wederzijdse interesse is?

Ik hoop hiermee een soort draaiboek voor mezelf te kunnen maken, zodat ik alvast wat neurale paden kan effenen waarmee ik mijn blokkade kan doorbreken. Alvast dank voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Zodra een man in je aura (absurde term, dat terzijde) komt met amoreuze bedoelingen haak je af? Waarom?
En waarom wil je een ONS en niet gewoon een vaste minnaar? Op deze manier maak je het jezelf onnodig moeilijk want dan moet je elke keer opnieuw op jacht. En dat vind je juist zo lastig toch?
...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap 'm ook niet helemaal. Je wilt seks, je hebt geen moeite met seks hebben. Maar zodra een man toenaderingspogingen doet wil je ineens niet meer? Is het zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Mannen die afhaken in de Tinder chat als ze weten dat je op zoek bent naar een ONS? Uhh... Gevoelsmatig ben ik geneigd om te denken dat de meeste mannen het juist als een uitdaging zouden zien.

Even vanuit mijn perspectief:

Hoe gaat dat in zijn werk?
Gewoon... Een date inplannen. Kijken of er een klik is en niet alleen een fysieke klik.

Wat zeg je, wat doe je?
Gewoon jezelf zijn inderdaad.

Hoe laat je weten dat je interesse hebt, hoe laat hij weten dat hij interesse heeft?
Geef gewoon aan dat je het gesprek leuk vindt. Dat je hem leuk vindt. En andersom zal hij dat waarschijnlijk ook wel aangeven.

Wat gebeurt er/wat doe je als je weet dat er wederzijdse interesse is?
Dat hangt van de locatie en de situatie af. Meestal gaat alles als vanzelf. Mijn ervaring is dat vrouwen iets minder snel het initiatief nemen, maar goed, je geeft zelf al aan dat het 'vanaf het moment van zoenen' voor jou allemaal wel duidelijk is.
Eerste date: Een drankje op een openbare plaats. Dan kun je beoordelen of je seks wil met de persoon. Tijdens de date gewoon een normaal vriendelijke gesprek doen over hobbies, werk, achtergrond. Regelmatig oogcontact houden en glimlachen. Probeer er op te letten dat je lichaamstaal open is (bijvoorbeeld niet je armen voor je lichaam kruisen). Als je dates moeilijk vind, probeer het dan niet te lang te maken, dan red je het wel met conversatie.

Na de date: Zeg dat je het een leuke date vond en stuur een oprecht complimentje. Evalueer zijn reactie, eventueel met je vriendinnen als je het moeilijk te interpreteren vind.

Voor de volgende date (ONS): Nodig hem thuis uit om samen een film te kijken (welke film kun je overleggen voor de date). Voorzie een hapje en een drankje. Wanneer hij er is, doe dan eerst een drankje en wat conversatie, en stel dan voor om de film te kijken. En hopelijk gebeurt het tijdens de film dan wel vanzelf. Dan moet je geen move maken midden in een awkard conversatie. En aangezien je ONS in je profiel staan hebt zal de man ook wel snappen wat er staat te gebeuren.

Let wel op wie je bij je thuis uitnodigt, vraag aan je vriendinnen om te helpen de creeps te filteren, en laat ze ook altijd weten wie er komt, en eventueel in standby staan als er een probleem is.
Alle reacties Link kopieren
Hier bestaat geen draaiboek voor. Tenzij je op iemand afstapt en zegt 'ik wil je' (o.i.d.) zul je je moeten behelpen met de grilligheid van flirten en aftasten.
Alle reacties Link kopieren
Je beschrijft het leuk, vind ik. Zou je daar geen gebruik van kunnen maken? Heel vroeger toen ik mijn wilde haren nog kwijt moest zat ik op Shespot, een erotisch forum gericht op vrouwen (maar er zwierven ook redelijk wat mannen rond). Er zaten daar destijds een aantal heel erg leuke intelligente mensen (zowel mannen als vrouwen) waar je eerst ns digitaal je een beeld van kon vormen, en er waren wel ns uitjes/meetings (die heus niet meteen in orgies uitmondden) waarop je wat mensen kon ontmoeten. Ik kan me voorstellen dat daar met enige digitale investering wel het soort man te vinden zou zijn waar je mee zou kunnen experimenteren.
Rooss4.0 schreef:
02-11-2020 12:04
Zodra een man in je aura (absurde term, dat terzijde) komt met amoreuze bedoelingen haak je af? Waarom?
En waarom wil je een ONS en niet gewoon een vaste minnaar? Op deze manier maak je het jezelf onnodig moeilijk want dan moet je elke keer opnieuw op jacht. En dat vind je juist zo lastig toch?
Ik wil wel een vaste minnaar, maar absoluut geen relatie. Een FWB zou inderdaad ideaal zijn!

Het is niet dat ik afhaak, ik wil dan nog wel, alleen alles blokkeert. Ik weet niet meer wat ik moet doen en dan ontstaat er kortsluiting in mijn hersenen. Ik besef dat dat moeilijk te begrijpen valt als je geen ASS hebt, maar het is erg lastig!
Stromboli schreef:
02-11-2020 12:06
Ik snap 'm ook niet helemaal. Je wilt seks, je hebt geen moeite met seks hebben. Maar zodra een man toenaderingspogingen doet wil je ineens niet meer? Is het zoiets?
Nee, ik wil zeker wel. Maar doordat ik niet weet wat ik moet doen, ontstaat er dus kortsluiting in mijn hersenen, en kan ik niks meer. Ik kan het niet beter omschrijven. Volgens mijn therapeut is dat iets typisch autistisch, maar een autistische vriendin van me herkent het niet. Maar die heeft dan op andere vlakken weer problemen.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
02-11-2020 12:09
[...]:

Hoe gaat dat in zijn werk?
Gewoon... Een date inplannen. Kijken of er een klik is en niet alleen een fysieke klik.

Wat zeg je, wat doe je?
Gewoon jezelf zijn inderdaad.

Hoe laat je weten dat je interesse hebt, hoe laat hij weten dat hij interesse heeft?
Geef gewoon aan dat je het gesprek leuk vindt. Dat je hem leuk vindt. En andersom zal hij dat waarschijnlijk ook wel aangeven.

[...]
Ik lees hier vaak 'gewoon...'. Dat is nou juist het hele punt, lijkt mij. Als het voor TS 'gewoon' was, had ze dit probleem niet.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
FitsSprits schreef:
02-11-2020 12:09
Mannen die afhaken in de Tinder chat als ze weten dat je op zoek bent naar een ONS? Uhh... Gevoelsmatig ben ik geneigd om te denken dat de meeste mannen het juist als een uitdaging zouden zien.

Even vanuit mijn perspectief:

Hoe gaat dat in zijn werk?
Gewoon... Een date inplannen. Kijken of er een klik is en niet alleen een fysieke klik.

Wat zeg je, wat doe je?
Gewoon jezelf zijn inderdaad.

Hoe laat je weten dat je interesse hebt, hoe laat hij weten dat hij interesse heeft?
Geef gewoon aan dat je het gesprek leuk vindt. Dat je hem leuk vindt. En andersom zal hij dat waarschijnlijk ook wel aangeven.

Wat gebeurt er/wat doe je als je weet dat er wederzijdse interesse is?
Dat hangt van de locatie en de situatie af. Meestal gaat alles als vanzelf. Mijn ervaring is dat vrouwen iets minder snel het initiatief nemen, maar goed, je geeft zelf al aan dat het 'vanaf het moment van zoenen' voor jou allemaal wel duidelijk is.
Ze haken (een enkeling daargelaten) zeker niet af als ik aangeef op zoek te zijn naar een ONS, maar wel als ik aangeef wat mijn problemen op dat gebied zijn. Want alles tot het moment van zoenen lukt me dus niet! Bij verreweg de meeste mensen gaat het inderdaad vanzelf, maar bij mij helaas niet. Zoals ik hierboven omschrijf, is het alsof er kortsluiting ontstaat in mijn hersenen, omdat ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Autistisch dingetje, heb ik begrepen.
Katatoniaaa schreef:
02-11-2020 12:42
Ik lees hier vaak 'gewoon...'. Dat is nou juist het hele punt, lijkt mij. Als het voor TS 'gewoon' was, had ze dit probleem niet.

Dank je wel, je slaat de spijker op zijn kop!
Gonegirl schreef:
02-11-2020 12:17
Eerste date: Een drankje op een openbare plaats. Dan kun je beoordelen of je seks wil met de persoon. Tijdens de date gewoon een normaal vriendelijke gesprek doen over hobbies, werk, achtergrond. Regelmatig oogcontact houden en glimlachen. Probeer er op te letten dat je lichaamstaal open is (bijvoorbeeld niet je armen voor je lichaam kruisen). Als je dates moeilijk vind, probeer het dan niet te lang te maken, dan red je het wel met conversatie.

[...]

Let wel op wie je bij je thuis uitnodigt, vraag aan je vriendinnen om te helpen de creeps te filteren, en laat ze ook altijd weten wie er komt, en eventueel in standby staan als er een probleem is.
Dank je wel, Gonegirl! Dit is hoe het kan gaan met een Tinder (of andere datingsite)-date?
Moosey schreef:
02-11-2020 12:39
Je beschrijft het leuk, vind ik. Zou je daar geen gebruik van kunnen maken? Heel vroeger toen ik mijn wilde haren nog kwijt moest zat ik op Shespot, een erotisch forum gericht op vrouwen (maar er zwierven ook redelijk wat mannen rond). Er zaten daar destijds een aantal heel erg leuke intelligente mensen (zowel mannen als vrouwen) waar je eerst ns digitaal je een beeld van kon vormen, en er waren wel ns uitjes/meetings (die heus niet meteen in orgies uitmondden) waarop je wat mensen kon ontmoeten. Ik kan me voorstellen dat daar met enige digitale investering wel het soort man te vinden zou zijn waar je mee zou kunnen experimenteren.
Dank je, Moosey. Dat is wel een idee, een dergelijk medium vinden. Misschien moet ik zo'n man meer in de kinky hoek zoeken in plaats van arme stervelingen de schrik op het lijf te jagen :)
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 12:50
Misschien moet ik zo'n man meer in de kinky hoek zoeken in plaats van arme stervelingen de schrik op het lijf te jagen :)
Ben je klaar om naast je emotioneel open te stellen voor een vreemde man tijdens ONS, ook je onderdanig op te stellen en helemaal over te geven aan hem? Want dat vergt nog net een tikkeltje meer...
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
02-11-2020 13:10
Ben je klaar om naast je emotioneel open te stellen voor een vreemde man tijdens ONS, ook je onderdanig op te stellen en helemaal over te geven aan hem? Want dat vergt nog net een tikkeltje meer...
:whut:
Alle reacties Link kopieren
;-D

mag je niet een keer een beetje oefenen op de vriend van een vriendin?
niet de seks natuurlijk, dat bedoel ik niet. maar het flirten, een subtiele aanraking, oogcontact vasthouden en ondertussen een klein glimlachje... da's vaak wel voldoende voor een man om te weten wat je wil!
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Alle reacties Link kopieren
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 12:45
Ze haken (een enkeling daargelaten) zeker niet af als ik aangeef op zoek te zijn naar een ONS, maar wel als ik aangeef wat mijn problemen op dat gebied zijn. Want alles tot het moment van zoenen lukt me dus niet! Bij verreweg de meeste mensen gaat het inderdaad vanzelf, maar bij mij helaas niet. Zoals ik hierboven omschrijf, is het alsof er kortsluiting ontstaat in mijn hersenen, omdat ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Autistisch dingetje, heb ik begrepen.
Misschien past een ONS niet bij je, misschien is voor jou seks beter als het voortkomt uit een liefdevolle relatie
lilalinda schreef:
02-11-2020 13:17
:whut:
Wat je gemist hebt is dat Sjaak niet kan lezen.
Charles_Gentle28 schreef:
02-11-2020 13:10
Ben je klaar om naast je emotioneel open te stellen voor een vreemde man tijdens ONS, ook je onderdanig op te stellen en helemaal over te geven aan hem? Want dat vergt nog net een tikkeltje meer...


Gebruik je dit topic nu om te scoren? Deze vragen lijken me helemaal niet van toepassing en een advies is het ook niet. Prutser!
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 12:50
Dank je, Moosey. Dat is wel een idee, een dergelijk medium vinden.
De sekspijler op het Viva forum is hetgeen het dichtst in de buurt komt van Shespot en nietvoordepoes vroeger. Alleen zou ik niet direct iedereen hier intelligent willen noemen.
TO ik zou gewoon meer tijd nemen om iemand te vinden die ook jouw situatie begrijpt en daar niet van terugschrikt, iemand ook voor vaker, anders heb je misschien iedere keer hetzelfde probleem. Zijn vast wel mannen te vinden die het niet afschrikt en die er de tijd voor willen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom mannen zouden afhaken bij iemand met jouw eigenschappen. Je geeft blijkbaar aan dat je seks wilt en dat het seksen je goed afgaat, maar het praatjepot- en aftastdeel dat aan de eventuele seks voorafgaat niet. Mij (als man) lijkt me dat juist makkelijk, dat scheelt weer lastig sociaal gedoe. Ik herken mezelf wel een beetje in jou, dat wil zeggen mezelf toen ik nog jonger en vrijgezel was. Dat hele geflirt tussen kletsen en seksen kon mij ook gestolen worden. Het lijkt me dus juist wel makkelijk als die hobbel benoemd is vóór de afspraak, zodat je er niet ongemakkelijk over hoeft te voelen. Dan nog moet iemand daadwerkelijk de eerste stap zetten, maar ook dat kun je afspreken. Desnoods gooi je met een dobbelsteen of munt.

Je kunt ook overwegen tegen de man in kwestie te zeggen dat je de neiging hebt dicht te slaan en dat je graag wilt dat hij de eerste stap neemt en dat het daarna waarschijnlijk vanzelf gaat. Om seks-tegen-je-wil te voorkomen kun je daarbij een start- en stopwoord afspreken. Dus jij zit daar versteend op de bank, hij zou normaal gesproken niet beginnen vanwege de impressie dat je niet geïnteresseerd bent, maar nu wel omdat je hebt gevraagd dat juist wel te doen en je het startwoord geeft ("groen"), ondanks je ogenschijnlijke afwijzende houding. En als hij dan begint en het voelt bij nader inzien tóch niet goed, dat je dan je stopwoord ("rood") zou kunnen noemen. Of een ga-door-maar-rustig-aan-woord ("oranje").

Is dat iets?
knuddestudder wijzigde dit bericht op 02-11-2020 13:36
3.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
almostgotshagged schreef:
02-11-2020 12:45
Ze haken (een enkeling daargelaten) zeker niet af als ik aangeef op zoek te zijn naar een ONS, maar wel als ik aangeef wat mijn problemen op dat gebied zijn. Want alles tot het moment van zoenen lukt me dus niet! Bij verreweg de meeste mensen gaat het inderdaad vanzelf, maar bij mij helaas niet. Zoals ik hierboven omschrijf, is het alsof er kortsluiting ontstaat in mijn hersenen, omdat ik niet weet hoe ik ermee moet omgaan. Autistisch dingetje, heb ik begrepen.

Je bent dus gewoon een heel complex geval. En daar zitten veel kandidaten niet op te wachten.
Dat valt jou niet kwalijk te nemen, en hun evenmin.
Het is wat het is.. Ik zou niet weten wat je hierover zou willen uitdiepen/analyseren.
Het is wat het is, en het komt zo het komt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
02-11-2020 13:35
Je bent dus gewoon een heel complex geval. En daar zitten veel kandidaten niet op te wachten.
Overdrijven is ook een vak. Ze heeft als ik het goed begrijp alleen moeite met het verleiding- en aftaststukje tussen kletsen en seksen. Nounou... dat is toch ook spannend voor de meeste mensen? Sommigen vinden juist dat stukje het leukst, maar er zijn volgens mij genoeg die het maar moeilijk en onprettig spannend vinden en dat het liefsts zouden skippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven