Soa?

14-11-2020 08:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen/raad geven

Om even al van te voren te zeggen. Ik ga maandag meteen bellen voor een afspraak.


1 jaar geleden heb ik onveilige seks gehad. De jongen waarmee ik seks heb gehad had een druppelende penis. Hier maakte ik me zorgen om, maar hij zei dat het voorvocht was. Toen heb ik toch heel dom onveilige seks gehad, omdat ik er toen nog niet veel achter zocht.

Nu 1 jaar later, ja best lang gewacht.. Maar maak ik me toch een beetje druk dat het miss toch een soa kon zijn. Nu heb ik nog geen klachten gehad hiervan, dus heb er in dit jaar nooit echt bij stil gestaan. Nu om een of andere reden dacht ik toch weer terug aan dat jaar geleden en maak ik me toch wat zorgen. Nu wil wel een soa test laten doen, maar heeft misschien een van jullie een (soortgelijke) ervaring hiermee, die me wat meer informatie kan geven?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een test het enige juiste is wat je kunt doen. En geen onveilige sex meer.
Heb je in de tussentijd nog andere partners gehad? Want als blijkt dat je een soa hebt, zul je hen moeten inlichten.
Verder, je hebt een jaar gewacht, dan maakt dat weekend ook niks meer uit he.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je een soa te hebben dan? Piemels druppelen inderdaad, dat hoeft echt, echt, echt, geen soa te zijn.

Maar goed, ga even naar je huisarts
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
14-11-2020 08:43
Ik denk dat een test het enige juiste is wat je kunt doen. En geen onveilige sex meer.
Heb je in de tussentijd nog andere partners gehad? Want als blijkt dat je een soa hebt, zul je hen moeten inlichten.
Verder, je hebt een jaar gewacht, dan maakt dat weekend ook niks meer uit he.
Nee ben in de tussentijd niet meer seksueel actief geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je hebt besloten om toch een test te gaan doen! Van een soa hoef je namelijk helemaal geen klachten te hebben, toch kan het wel nare gevolgen hebben zoals bijvoorbeeld bij de soa chlamydia.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ken iemand die niet wist dat ze een soa had en er pas achter kwam toen ze een kind wilde krijgen en dat steeds niet lukte. Zij bleek al vier jaar rond te lopen met chlamydia en wordt nu alsnog daarvoor behandeld. Echter zijn haar eierstokken wel aardig beschadigd door de chlamydia
Alle reacties Link kopieren
Laat je testen. Dan weet je het! Kan gewoon bij de huisarts.

Verder piemels geven inderdaad wel eens wat druppels voorvocht. Dat is normaal.
Testje doen. En volgende keer veilig vrijen, ook als de piemel niet druppelt. Gewoon altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven