Manlief heeft een waanidee

16-12-2020 21:21 152 berichten
Hi lieve vrouwen,

Ik wist even geen andere manier om mijn vraag te droppen dan het op dit forum doen (en me hier dus voor in te schrijven). Ik kon niks online hier over vinden. Ik snap ook dat je niet zo maar gebruik kunt maken van jullie vrouwen zonder er iets voor terug gedaan te hebben. Ik zou eens kijken of ik ook wat advies kan geven op andere topics! Ik ben inmiddels een expert in het hebben van een relatie met een hele mooie, lieve, bijzondere maar en o zo complexe man. En heb aardig wat leuke feministische podcasts geluisterd, dus ik kan iets voor jullie terug doen en iemand voorzien van goede raad.

Maar dan nu mijn vraagstuk en ik kan er heel lang over doen of heel kort. Maar mijn vriend geloofd dat er vrouwen op de wereld zijn die het prima vinden om alleen maar trio's (met alleen maar een vrouw) te hebben en nooit de behoefte zouden hebben om seks te hebben met een andere man. En dan bedoel ik vrouwen die andere vrouwen ook fijn vinden om lief mee te doen, te knuffelen en mee seksen.

Ik houd veel van mijn vriend, we zijn al bijna 10 jaar samen en zijn momenteel wat aan het experimenteren. Ik denk echt dat hij dit idee heeft, maar dit lijkt me niet eerlijk en scheef.

Wat vinden jullie?
Ja dat noemen we lesbiennes, misschien eens googelen?
Maar ik geloof dat je niet zo dom ben om dat niet te snappen dus ik denk dat je je vraag wat duidelijker moet stellen.
Dus je man wilt wippen met een andere vrouw, en jij met een andere man, en daar komen jullie nu niet over uit?

Lang leven de open relatie dan maar

Of natuurlijk seksloos happy married couple uithangen.

Ps. Vind waanideeen een nogal heftige term voor wat je beweert. Ik zeg toch ook niet dat jij waanideeen hebt, met dat je denkt, dat jij mij van advies kan voorzien, omdat je aardig wat feministische podcast's hebt geluisterd...
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou dat een waanidee zijn? Ik ben niet van de trio’s maar mijn voorkeur zou toch echt uit gaan naar een extra vrouw ipv een extra man.
Waarom zouden lesbische vrouwen seks met een man willen?
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
16-12-2020 21:44
Waarom zou dat een waanidee zijn? Ik ben niet van de trio’s maar mijn voorkeur zou toch echt uit gaan naar een extra vrouw ipv een extra man.
+1

Extra man er bij zou ook niet mijn ding zijn

Vraag me wel af wat feministische potcasts hier mee te maken hebben :confused:
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
16-12-2020 21:48
+1

Extra man er bij zou ook niet mijn ding zijn

Vraag me wel af wat feministische potcasts hier mee te maken hebben :confused:
+1 :)
Ik heb mijn titel al aangepast, maar hij is wat sloom.
We hebben al 5 trio´s gehad met een extra vrouw. Maar ik zou ook graag ooit met een andere man willen seksen. Mijn vriend mag er bij aanwezig zijn, maar dit blijft wat lastig. We fantaseren er wel over (dat ik dan allen op pad mag), maar het echt uitvoeren blijft nog een stap te ver voor hem.

Nouja, ik vind dat dan scheef. En hij denkt nu dus dat er echt wel hetero vrouwen bestaan die het prima vinden om alleen maar trio's met hun vriend (met een andere vrouw) te doen en dat die vrouwen niet de behoefte zouden hebben om het ook met een andere man te doen. Ik vind dat hij dan wel met een waan leeft
Alle reacties Link kopieren
Advies van jullie vrouwen. Leuke gedachtenkronkel ook, ‘voor wat hoort wat’. Nou, pas het eerst eens toe in je relatie.
Alle reacties Link kopieren
En dan nog, als die andere vrouwen bestaan betekent het nog niet dat jij dat moet. Vond je die 5 trio's wel genotvol, of was het meer voor hem/in de hoop dat jij met een andere man mag?
Alle reacties Link kopieren
Huh, natuurlijk bestaan die.

Maar wat maakt dat uit, jij bent er niet een van, en hij heeft met jou een relatie en niet met hypothetische andere vrouwen.
What a nuanced anxiety
Ah helder, naja ik vind trio’s ontzettend leuk maar alleen met een 2e vrouw erbij, geen waanidee dus.
Je kan je man niet dwingen om een trio te hebben met een man als hij dat niet wil he, zou jij andersom ook niet kunnen waarderen of is dat waar de schoen wringt? Jij hebt gedaan wat hij wil tegen je zin en verwacht nu hetzelfde terug...
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 16-12-2020 22:05
18.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waanideeen zijn wel iets anders dan hoe jij dat beschrijft.

En ik vind dat je aan experimenten zoals dit al vooraf moet bedenken wat voor jou goedvoelt.

Ik snap hem wel dat hij vind dat jij alleen op stap anders is dan een persoon er bij is in een trio.

Is na corona een parenclub / swingersfeest ofzo niet iets voor julie?
Been there, done that, got the T-shirt.
Eefjeheefteenvraag schreef:
16-12-2020 21:56
Ik heb mijn titel al aangepast, maar hij is wat sloom.
We hebben al 5 trio´s gehad met een extra vrouw. Maar ik zou ook graag ooit met een andere man willen seksen. Mijn vriend mag er bij aanwezig zijn, maar dit blijft wat lastig. We fantaseren er wel over (dat ik dan allen op pad mag), maar het echt uitvoeren blijft nog een stap te ver voor hem.

Nouja, ik vind dat dan scheef. En hij denkt nu dus dat er echt wel hetero vrouwen bestaan die het prima vinden om alleen maar trio's met hun vriend (met een andere vrouw) te doen en dat die vrouwen niet de behoefte zouden hebben om het ook met een andere man te doen. Ik vind dat hij dan wel met een waan leeft
Natuurlijk bestaan die.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vrouw die het leuk vindt als er een vrouw mee doet, maar geen man erbij zou willen. Hij heeft dus geen waan (overigens een flinke term om te gebruiken)
Alle reacties Link kopieren
De vraag is niet of die vrouwen bestaan (natuurlijk) maar wat jij wilt in jullie relatie en of je er mee akkoord gaat dat jouw wensen niet ingewilligd gaan worden.
Ik bedoel geen trio met een extra man. Mijn vriend valt niet op mannen. Wel geeft hij aan het een spannend idee te vinden als hij zou kunnen kijken als ik seks heb met een andere man. Maar het blijft dan bij een fantasie.

Ik vind het gewoon krom. Alleen maar een trio met een vrouw. En ja, ik vind dat leuk, spannend en fijn om te doen, maat ik wil ook wel een keer een andere man. Net als de reden dat hij af en toe een andere vrouw wilt.

Sorry voor alle onduidelijkheden. En dit is een forum voor vrouwen. Dus ik dacht misschien lees ik iets waar ik iets over gehoord heb in de feministische podcast [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-12-2020 21:20
Reden: Spam
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook met het uitnodigen van derden in een relatie blijft heldere communicatie heel belangrijk. Wat is de reden dat jullie hierover aan het kibbelen zijn? Het is immers niet echt belangrijk wat ‘andere’ vrouwen wel of niet willen. Het is belangrijk wat jullie zelf willen en dat goed bespreken. Hij voelt zich er blijkbaar niet op zijn gemak bij dat jij met andere mannen afspreekt (gooit hij daarom wat ‘andere’ vrouwen willen voor je voeten?) en jij hebt die behoefte wel? Dan is het belangrijk dat jullie je daarop concentreren en een oplossing te vinden waar jullie je beiden goed bij voelen en niet kibbelen over wie al dan niet waanbeelden heeft of wel of niet feministisch is haha. En doe vooral nooit iets tegen je zin. In principe is niks te gek (om te bespreken) maar soms pakt de praktijk toch anders uit dan gedacht.
Copy-paste schreef:
16-12-2020 22:06
Hier ook een vrouw die het leuk vindt als er een vrouw mee doet, maar geen man erbij zou willen. Hij heeft dus geen waan (overigens een flinke term om te gebruiken)
Ik zou het wel leuk vinden met twee mannen, maar dat gaat hem nooit worden. Dat vindt hij niet fijn. Wel in zijn fantasie, maar niet in het echt. Dus dat zou dan betekenen dat ik nooit iets met een man kan doen, behalve als ik alleen met een andere man zou afspreken. Mits hij dus daar akkoord mee zou gaan. Maar jij hebt dus niet de behoefte om ooit iets te doen met een andere man, vrouwen zijn voldoende voor jou?

En ja, misschien wel een heftige term. Maar ik ben gewoon even heel verbaasd.
Wat jij wil is een open relatie, is het echt zo moeilijk om dat uit te spreken?
En als je dat hier al moeilijk vindt hoe kan je dit dan goed bespreken met je man?
Bellinis schreef:
16-12-2020 22:18
Ook met het uitnodigen van derden in een relatie blijft heldere communicatie heel belangrijk. Wat is de reden dat jullie hierover aan het kibbelen zijn? Het is immers niet echt belangrijk wat ‘andere’ vrouwen wel of niet willen. Het is belangrijk wat jullie zelf willen en dat goed bespreken. Hij voelt zich er blijkbaar niet op zijn gemak bij dat jij met andere mannen afspreekt (gooit hij daarom wat ‘andere’ vrouwen willen voor je voeten?) en jij hebt die behoefte wel? Dan is het belangrijk dat jullie je daarop concentreren en een oplossing te vinden waar jullie je beiden goed bij voelen en niet kibbelen over wie al dan niet waanbeelden heeft of wel of niet feministisch is haha. En doe vooral nooit iets tegen je zin. In principe is niks te gek (om te bespreken) maar soms pakt de praktijk toch anders uit dan gedacht.
Dankjewel voor je reactie. We praten heel veel gelukkig. Ik vind dat hij er heel gemakkelijk over denkt. ''Jij vindt het ook leuk om die trio's te doen, dus waarom daarmee stoppen als ik je niet de mogelijkheid geef om seks te hebben met een man in wat voor vorm dan ook.'' Ik wil graag dat er wel een opening blijft ooit, maar die voel ik niet nu en hij denkt dus dat veel vrouwen het prima vinden om voor altijd alleen maar trio's te doen met een extra vrouw en nooit een ander smaakje man te proeven.
Alle reacties Link kopieren
Dus jullie hebben trio’s met een tweede vrouw erbij, waardoor jouw man seks kan hebben met een andere vrouw en jij zou graag een trio willen met een tweede man ipv een tweede vrouw, maar je man wil dat niet omdat hij niet wil dat jij seks hebt met een andere man? Begrijp ik je zo goed?
stellar schreef:
16-12-2020 22:25
Wat jij wil is een open relatie, is het echt zo moeilijk om dat uit te spreken?
En als je dat hier al moeilijk vindt hoe kan je dit dan goed bespreken met je man?
Dat maken we ook bespreekbaar en dat vind ik zeker geen moeilijk woord. Hij wilt geen trio met een extra man. Ik wil wel een ander smaakje man proberen, dus dan blijft een open relatie idd over. Maar dat wilt hij niet en dus wel trio's met een vrouw. Ik reageerde daar verbaasd op en hij gaf aan dat andere vrouwen dat vast wel normaal vinden.
Het klinkt een beetje alsof je hebt toegestemd omdat je graag seks wil hebben met een andere man en dat dit de weg was. Jouw man heeft zijn fantasie en is zeer tevreden, voor hem geen reden om negatieve gevoelens op te zoeken die hij krijgt als jij seks hebt met een andere man. En waarom geen 2 mannen, ze hoeven toch niets met elkaar te doen?

Afspreken dat jullie je open relatie verplaatsen naar een parenclub, fair is fair, jullie hebben beide fantasieën dus waarom zou die van jou niet uitkomen als het wel kan? Een beetje bijzonder is het wel dat jouw vriend vindt dat jij de concessies moet doen om jullie seksleven weer leuk te krijgen en dat eventuele gevoelens van jaloezie of spijt alleen voor jouw rekening zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eefjeheefteenvraag schreef:
16-12-2020 21:56
Ik heb mijn titel al aangepast, maar hij is wat sloom.
We hebben al 5 trio´s gehad met een extra vrouw. Maar ik zou ook graag ooit met een andere man willen seksen. Mijn vriend mag er bij aanwezig zijn, maar dit blijft wat lastig. We fantaseren er wel over (dat ik dan allen op pad mag), maar het echt uitvoeren blijft nog een stap te ver voor hem.

Nouja, ik vind dat dan scheef. En hij denkt nu dus dat er echt wel hetero vrouwen bestaan die het prima vinden om alleen maar trio's met hun vriend (met een andere vrouw) te doen en dat die vrouwen niet de behoefte zouden hebben om het ook met een andere man te doen. Ik vind dat hij dan wel met een waan leeft
Als jij geloofd dat iets een waan is, puur omdat jij iets anders beleeft wil ik je toch vooral vragen om je voornemen om op dit forum andere dames te gaan adviseren niet uit te voeren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven