Morning after pil na eisprong? [Lege OP]

27-12-2020 23:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-12-2020 11:24
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit is net gebeurd? Dan zou ik morgenochtend meteen de apotheek bellen en om advies vragen. Ik zou over zulke belangrijke onderwerpen niet blindvaren op advies van een forum.
Alle reacties Link kopieren
..
sjiraf wijzigde dit bericht op 29-12-2020 17:30
98.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet tot morgen wachten. De effectiviteit van de MAP neemt met de tijd af. Bel de dienstdoenend appotheek (ff googlen) en leg het verhaal voor. Zij weten wat je moet doen en dan hoef je niet af te gaan op meningen op een forum! Succes!

Oh en ik heb 2x een MAP gehad een er helemaal geen last van gehad. Maar sat verschilt per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Wat schrikken to.

Ik merkte niks van de map. Zou idd morgen vroeg gelijk actie uitzetten. Het komt vast goed met alle mogelijkheden van nu
where ever you go, go with your heart
De morning after pil werkt niet als de eisprong al is geweest. De functie van de morning after pil is om de eisprong uit te stellen. Als de eisprong gisteren was, heeft de morning after pil geen nut meer nu. Dit geld voor zowel norlevo als ellaone.

Aanvulling: je zou nog voor een nood koperspiraal kunnen gaan. Deze voorkomt innesteling van het vruchtje maar moet binnen 5 dagen na onbeschermde seks geplaatst worden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-12-2020 07:22
Reden: Off topic
97.79% gewijzigd
Ik ben wel beroerd geweest na inname van EllaOne. Ik heb een paar dagen last gehad van extreme vermoeidheid, hoofdpijn en zeurende pijn in mijn buik.
PhiIae schreef:
28-12-2020 00:38
Aanvulling: je zou nog voor een nood koperspiraal kunnen gaan. Deze voorkomt innesteling van het vruchtje maar moet binnen 5 dagen na onbeschermde seks geplaatst worden.

Dit inderdaad. Staar je niet blind op alleen de MAP en overleg ook even met je / een huisarts.
Ik geloof dat een MAP ook vlot veranderingen in het baarmoederslijmvlies teweeg brengt waardoor innesteling wordt bemoeilijkt. Ik zou overleggen met de apotheker overleggen en een nood(koper)spiraaloverwegen.

Vergeet niet dat je, mocht je zwanger raken, en ZO giga vroeg bij bent. Een medicamenteuze abortus is dan een heel goede optie als je geen kind wilt.

Succes en sterkte!


Edit: huisarts vervangen voor apotheker. Die weet vaak net iets meer van het exacte werkingsmechanisme.
Alle reacties Link kopieren
K0koro schreef:
28-12-2020 06:52
Ik geloof dat een MAP ook vlot veranderingen in het baarmoederslijmvlies teweeg brengt waardoor innesteling wordt bemoeilijkt. Ik zou overleggen met de apotheker overleggen en een nood(koper)spiraaloverwegen.

Vergeet niet dat je, mocht je zwanger raken, en ZO giga vroeg bij bent. Een medicamenteuze abortus is dan een heel goede optie als je geen kind wilt.

Succes en sterkte!


Edit: huisarts vervangen voor apotheker. Die weet vaak net iets meer van het exacte werkingsmechanisme.
Overtijdbehandeling klinkt wat vriendelijker 😊
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
..
Alle reacties Link kopieren
Heb je je huisarts nog gesproken vandaag? Ik vrees dat als je eergisteren je ovulatie had en gisteren seks je nu alleen nog kunt kiezen voor een koperspiraal of toch afwachten en evt. een overtijdbehandeling. Of had de HA nog andere adviezen?
S-Groot schreef:
29-12-2020 21:05
Heb je je huisarts nog gesproken vandaag? Ik vrees dat als je eergisteren je ovulatie had en gisteren seks je nu alleen nog kunt kiezen voor een koperspiraal of toch afwachten en evt. een overtijdbehandeling. Of had de HA nog andere adviezen?
Jammer dat to het heeft weggehaald. Ze schreef dat de huisarts het niet nodig vond om spiraal te plaatsen en dat ze over een paar weken een test kan doen en dan eventueel overtijd behandeling als test positief is.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
29-12-2020 21:08
Jammer dat to het heeft weggehaald. Ze schreef dat de huisarts het niet nodig vond om spiraal te plaatsen en dat ze over een paar weken een test kan doen en dan eventueel overtijd behandeling als test positief is.

Oh dank, was wel benieuwd. Op zich is een spiraal inderdaad niet nodig, als je net zo lief of liever afwacht en evt. een overtijdbehandeling doet. Wel spannend de komende weken zo, niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat flauw dat het is weggehaald. Hier had iemand toch niet iets aan kunnen hebben en niet alsof het herkenbaar is :roll:
Jammer inderdaad. Het morning-afterspiraal is nog relatief onbekend en een goede optie als je de komende jaren (nog) niet zwanger wilt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inderdaad weggehaald omdat ik 24 uur na mijn laatste reactie geen reacties meer terug kreeg. En ik vond het best privé om het zo te laten staan.

Maar ik wacht het inderdaad even af. Kans is heel klein en mocht het wel zo zijn dat zorg ik dat ik over twee weken bij de huisarts op de stoep sta voor een verwijzing naar het ziekenhuis om het te beëindigen.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
29-12-2020 22:45
Ik heb het inderdaad weggehaald omdat ik 24 uur na mijn laatste reactie geen reacties meer terug kreeg. En ik vond het best privé om het zo te laten staan.

Maar ik wacht het inderdaad even af. Kans is heel klein en mocht het wel zo zijn dat zorg ik dat ik over twee weken bij de huisarts op de stoep sta voor een verwijzing naar het ziekenhuis om het te beëindigen.

Dat snap ik niet helemaal, kies je dan voor iets anders dan een overtijdbehandeling?
Alle reacties Link kopieren
Nee wel sorry. Ik dacht dat ik een verwijsbriefje nodig had maar dat is inderdaad niet zo. Ik kan gewoon direct bellen voor een afspraak voor een echo en een abortuspil.
Alle reacties Link kopieren
Ah, geeft niet, ik snapte het alleen even niet. Sterkte met de spanning, ik hoop dat het met een sisser afloopt.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, hopelijk valt het allemaal mee en ben je niet zwanger straks.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat hoop ik ook niet. Mijn gezin is echt compleet zo. Bedankt voor de reacties en over 2 weken geef ik wel een update!
Alle reacties Link kopieren
Thank God gewoon ongesteld geworden vandaag!!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het is gegaan zoals je hoopte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven