Tantra

20-01-2021 20:16 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met Tantra?
Zelf ben ik hier nog ontdekkende in en ben benieuwd naar andere ervaringen.
Is het niet zo als je het 1 maal gedaan hebt verlangt naar meer?
Alle reacties Link kopieren
Nou en? Is dat erg? Dan doe je het gewoon vaker.
Het is net als gewone fijne seks: daar wil je toch ook meer van?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal workshops gedaan op tantragebied, samen met mijn lief en wij willen ons er zeer zeker verder in gaan verdiepen.

Ik ervaar het niet als "verlangen naar meer" dat komt op mij wat verslavingsachtig over, het is meer zo dat je nieuwsgierigheid gewekt wordt en er best veel valt te leren en ervaren op dat gebied.

Voor ons is het een vorm van verbinding aangaan met jezelf en elkaar en dat kun je op verschillende manieren bewerkstelligen, tantra is daar een heel fijne methode voor.

Helaas gaat onze "tantra 2.0" workshop in februari niet door.
...
Alle reacties Link kopieren
Ja zelf vindt ik het super interessant. Zoals je ook beschrijft Rooss verbinding aangaan met jezelf en met elkaar. Steeds een stukje dieper eigenlijk. Dat is een bepaald verlangen denk ik.

Ik ben nu meerdere maken bij een holistisch masseuse geweest, meestal door een vrouw en paar keer door een man, soort ontspanningsmassage. Nu geven ze allebei aan dat ik wel toe ben aan tantra. Dus ben benieuwd!

Alleen nu is het helaas niet mogelijk ivm Corona.

Ben trouwens ook benieuwd wat het verschil is tussen een man-vrouw en vrouw-vrouw tantra.
Alle reacties Link kopieren
PurplePure schreef:
21-01-2021 16:16

Ben trouwens ook benieuwd wat het verschil is tussen een man-vrouw en vrouw-vrouw tantra.
Ik denk dat het een heel goed idee is dat je je eerst even verdiept in wat tantra eigenlijk is. Er bestaat nl niet zoiets als man-vrouw en vrouw-vrouw tantra. (en hoe zit het met man-man?) .

Laat je overigens geen zand in de ogen strooien door je clubje holisten.
Toe aan tantra? Wat is dat? Het klinkt als een marketingstunt verpakt in een compliment.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-01-2021 08:17
Ik denk dat het een heel goed idee is dat je je eerst even verdiept in wat tantra eigenlijk is. Er bestaat nl niet zoiets als man-vrouw en vrouw-vrouw tantra. (en hoe zit het met man-man?) .

Laat je overigens geen zand in de ogen strooien door je clubje holisten.
Toe aan tantra? Wat is dat? Het klinkt als een marketingstunt verpakt in een compliment.

Ik heb me er al in verdiept hoor.
Denk meer dat je een bepaalde voorkeur hebt voor een man of vrouw, lijkt mij.
Met het masseren merk ik ook dat ik me meer op me gemak voel bij de man dan bij de vrouw.
Ook al maakt het me niet uit wie me masseert. Bij haar lukt me niet helemaal om me te geven.

Grappig dat je dat zo ziet, clubje holisten ;) Ieder zijn ding he ;)
Het is en blijft mijn eigen keuze als ik tantra ga doen hoor.
Toen hun het allebei aangaven heb ik eigenlijk aangegeven dat ik er nog niet aan toe ben en graag alleen eerst nog massages wil.
Omdat het voor mij toen genoeg voldoening gaf. En nog steeds sta ik daar eigenlijk zo in.
Al ben ik wel nieuwsgierig om verder te gaan. Weet alleen nog niet of ik het wel bij hun wil.
Alle reacties Link kopieren
PurplePure schreef:
22-01-2021 19:41
Ik heb me er al in verdiept hoor.
Denk meer dat je een bepaalde voorkeur hebt voor een man of vrouw, lijkt me.
Maar hoe bedoel je dit? Hoe tantra je met een man? Of met een vrouw?

Wat zie je voor je bij "tantra doen?"
...
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zie ik het meer om de liefde daarin te ervaren, voelen.
En daarin lichamelijk er helemaal zijn, dat het goed is zonder gedachtes/spanningen etc. En als ze er wel zijn om ze proberen te laten zijn en los te laten.

Zelf zie ik tantra voor met een mannelijke partner. Man-vrouw dus. Lijkt me fijn.
Al zou ik het ook wel met een vrouwelijk iemand willen proberen.
Hun gaven aan dat het met de mannelijke en vrouwelijke energie te maken had.
Alle reacties Link kopieren
Maar wát dan met een mannelijke partner?
Seks? Massage?
Iets anders?
...
Alle reacties Link kopieren
Eerst puur massage. Geen seks.
Uiteindelijk zou ik het wel graag willen tantra met seks of hoe noem je dit? Haha
Maar dan liever met mijn eigen partner of iemand anders.

Niet met mijn masseur of masseuse, wat ook niet mogelijk is. Alleen orgasme kan maar dat vindt ik meer persoonlijk en laat me daarin liever gaan bij iemand die ik lief heb dan zo bij iemand die ik betaal.

De techniek of handeling met het masseren vindt in heerlijk. Om de hele energie te voelen in je lichaam. En dat samen met iemand te ontdekken is leuk!
Wat jij eigenlijk ook doet met je lief Roos.
Weet niet welke vorm tantra je al gehad hebt of nog wilt doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat je van mening bent dat tantra puur te maken heeft met aanraking maar dit klopt niet. Tantra is een "way of life", een manier om liefdevol en mild in het leven te staan met jezelf en alles en iedereen eromheen. Tantra is naar binnen keren, mediteren, je zintuigen en bewustzijn op scherp stellen, je mechanismen laten varen.
Massages zijn hier maar een onderdeel van en puur bedoeld om een staat van zijn te bereiken.
Orgasmes zijn al helemaal geen onderdeel van tantra, in elk geval nooit een doel. Je kunt aan de slag gaan met seksuele energie maar die hou je bij je, die laat je niet wegvloeien.

Ik blijf dus bij mijn standpunt, ik heb het idee dat je nog niet echt weet waar je mee bezig gaat. Dat geeft niet, dat is prima maar ik hoop gewoon dat je niet al te teleurgesteld zult zijn als je ermee aan de slag gaat.

Ik weet ook niet hoe de vorm van tantra heet die wij volgen, ik denk ook niet dat hij een naam heeft.
We hebben een introductie dag gehad, een stellenverwendag en een heel weekend. Al die workshops draaiden om meditatie, ademhaling, dansen, luisteren met je hart, bewustzijn, omgaan met wensen en grenzen en uiteindelijk liefdevolle aanraking.
De workshop die we in februari zouden gaan volgen zou een vervolgstap hierop zijn. Alleen voor stellen (de introductie dagen/weekenden zijn ook voor singles) en meer gericht op de liefdevolle aanraking en seksualiteit/sensualiteit.
...
Alle reacties Link kopieren
" Tantra is een "way of life", een manier om liefdevol en mild in het leven te staan met jezelf en alles en iedereen eromheen. Tantra is naar binnen keren, mediteren, je zintuigen en bewustzijn op scherp stellen, je mechanismen laten varen. "

Mooi omschreven!

"Massages zijn hier maar een onderdeel van en puur bedoeld om een staat van zijn te bereiken. "

Dan is dit het onderdeeltje waar ik graag mee bezig wil.

Ben er nu ongeveer 1 jaar mee bezig. En puur alleen massages en heb tijdje ademsessie gedaan om dieper te komen in mezelf. Het effect hiervan vindt ik al bijzonder. Geeft mij al meer bewustzijn etc. Het geeft mij ook meer duidelijkheid. Luister meer na mijn lichaam.

Maar ik zie het wel zo voor me inderdaad, tantra, twee naakte mensen, liefdevolle aanrakingen, bewegingen met elkaar. De liefde daarin ervaren, voor jezelf en de ander...
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik heb ervaring met tantra. Workshops gedaan: dansen, ademsessies, massage, theorie over hoe de menselijke geest en het lichaam samenwerken.
Zo jammer dat in deze tijd alles is geannuleerd, ik mis het wel. Want ja, toen ik het eenmaal had gedaan, verlangde ik naar meer.

Maar het begint uiteindelijk wel echt bij jezelf hoor. Het is een way of life zoals al werd gezegd. Wat mij helpt is samenzijn met mensen met veel ervaring, en die de sfeer kunnen creëren om mijn hart te voelen (in plaats van mijn hoofd, ik ben een heel rationeel persoon).

Er zijn trouwens ook tantra docenten die in deze tijd online lessen geven. Als je je er meer in wilt verdiepen kun je je daarvoor aanmelden. Boeken lezen of online video's kijken helpt ook om de visie van tantra te gaan zien. Het is een eeuwenoude traditie, het is niet iets wat je ff doet.
Het is niet simpelweg 2 naakte mensen en liefdevolle aanrakingen. Je hoeft helemaal niet naakt te zijn voor een tantra beleving. Een bewuste ademhaling kan al tantra zijn.
Ik zou niet met de eerste de beste tantra masseur in zee gaan. Er zijn ook veel dubieuze figuren. Meestal oude mannetjes die op de manier hopen om jonge vrouwen tantra te "leren" .

Wat uiteindelijk neerkomt op geneukt worden door een zwetende oude kerel.
Alle reacties Link kopieren
violett schreef:
30-01-2021 09:38
Ja hoor, ik heb ervaring met tantra. Workshops gedaan: dansen, ademsessies, massage, theorie over hoe de menselijke geest en het lichaam samenwerken.
Zo jammer dat in deze tijd alles is geannuleerd, ik mis het wel. Want ja, toen ik het eenmaal had gedaan, verlangde ik naar meer.

Maar het begint uiteindelijk wel echt bij jezelf hoor. Het is een way of life zoals al werd gezegd. Wat mij helpt is samenzijn met mensen met veel ervaring, en die de sfeer kunnen creëren om mijn hart te voelen (in plaats van mijn hoofd, ik ben een heel rationeel persoon).

Er zijn trouwens ook tantra docenten die in deze tijd online lessen geven. Als je je er meer in wilt verdiepen kun je je daarvoor aanmelden. Boeken lezen of online video's kijken helpt ook om de visie van tantra te gaan zien. Het is een eeuwenoude traditie, het is niet iets wat je ff doet.
Het is niet simpelweg 2 naakte mensen en liefdevolle aanrakingen. Je hoeft helemaal niet naakt te zijn voor een tantra beleving. Een bewuste ademhaling kan al tantra zijn.

Hoi Violett,

Breed gebied eigenlijk tantra. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik puur alleen aan massage dacht. Wel met ademhaling en liefdevolle aanraking maar gaat eigenlijk nog een stukje verder. En het dansen, zelf nog niet gedaan maar kan me voorstellen dat het een heel vrij gevoel geeft.

Merk zelf ook dat ik er wel graag mee door wil omdat ik steeds nieuwe dingen ontdekt van mijzelf. Steeds een stapje verder. In het begin wilde ik ook graag sneller maar dat werkte dus totaal niet. Nu ik het meer de tijd geeft gaat het onbewust toch nog sneller dan verwacht.

Nu inderdaad helaas even stop erop maar het komt wel weer.

Om het in een gezelschap te doen met meerdere mensen trekt mij nog niet trouwens. Toch beetje te spannend.
Ik zou het wel eens willen doen in een setting met meerdere koppels samen. Wel opwindend om ook de anderen te zien.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
06-02-2021 21:34
Ik zou het wel eens willen doen in een setting met meerdere koppels samen. Wel opwindend om ook de anderen te zien.
Laat even weten waar jij evt gaat "tantraën", dan sla ik die locatie over.

Misschien is een parenclub een beter idee voor je?

Ik vind deze posting trouwens heel bijzonder in combinatie met je eerste posting in dit topic, daar waar je waarschuwde voor "geilneverij".
...
Alle reacties Link kopieren
De praktijken zijn vanaf volgende week weer geopend, blij mee! En weer zin in.
Veel mensen verwarren Tantra met erotische massage als voorspel op seks. Zeker als je man-vrouw interactie hebt met iemand waar je ook bijvoorbeeld seks hebt, is het moeilijk om een zekere afstand te nemen tijdens de lichamelijke aanrakingen. Voor Tantra is het belangrijk om de tijd en ruimte te geven de ander naar een andere fase te brengen waarin seksuele spanning een rol speelt, maar minstens ook een mentale "state-of-trance".

Je kan inderdaad afsluiten met seks, en het verlangen van TO naar parenclubs doet me dat zeker vermoeden, maar dat hoort dus zeker niet altijd bij Tantra.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 11:55
Je kan inderdaad afsluiten met seks, en het verlangen van TO naar parenclubs doet me dat zeker vermoeden, maar dat hoort dus zeker niet altijd bij Tantra.
Waar heb jij dit gelezen?
...
Rooss4.0 schreef:
22-03-2021 16:35
Waar heb jij dit gelezen?
PurplePure schreef:
26-02-2021 19:52
De praktijken zijn vanaf volgende week weer geopend, blij mee! En weer zin in.
Hier. Hoewel ik de situatie in Nederland niet zo goed volg, dus geen idee of parenclubs terug open kunnen. In België zijn ze nog even dicht.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
22-03-2021 18:34
Hier. Hoewel ik de situatie in Nederland niet zo goed volg, dus geen idee of parenclubs terug open kunnen. In België zijn ze nog even dicht.
Haal jij massagepraktijken en parenclubs door elkaar?

Volgens mij schrijft TO dat ze blij is dat de massagepraktijken weer open gaan. Ik heb haar geen letter zien schrijven over PC's.
...
Tantra is energetisch bewust Zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand ga ik voor het eerst tantra doen. Ben benieuwd hoe ik het ga ervaren/beleven. Echt zin in!
Alle reacties Link kopieren
En hoe ziet dat eruit, tantra doen?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven