Minnaar deel 42

24-01-2021 14:00 3002 berichten
Al 41 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan an sich hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-41/list_messages/4701 ... #p32452245

Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
Zowizo schreef:
24-01-2021 13:57
Ja het is zoals Maat eerder al zei... een beetje bitterzoet. Ik heb hele leuke herinneringen aan hem maar tegelijkertijd ook hele verdrietige. Het zal er allemaal wel bij horen.

Ik heb me eerst echt afgevraagd waarom hij contact bleef zoeken, was dat ( zoals hier gesuggereerd werd) om een lijntje open te houden of was het uit schuldgevoel, of was het omdat het gewoon wel echt een goeie gast is.

Ik denk nu het laatste, hij is misschien een beetje bot geweest in sommige uitspraken maar hij heeft het hart op de goeie plaats. En hij is dan ook oprecht geïnteresseerd hoe het met mij is. En dat waardeer ik dan ook van hem, dat hij die moeite nog neemt na 4 maanden.

Prima dan toch, het maakt iemand nog geen klootzak als hij iets zegt op een bepaald moment of situatie. Alsof iedereen op elk moment en in iedere situatie altijd even vriendelijk is in het leven.
@stardustziggy erg herkenbaar ook wat je schrijft in je laatste post. Ik weet niet hoe ik hem moet kopiëren. Ik heb dat dus ook, ik trek me dan heel makkelijk terug omdat ik mezelf niet kwetsbaar op wil stellen.

Het laatste f2f gesprek wat we hadden hen ik uit alle macht mijn tranen zitten bedwingen, zal er vast echt niet charmant uitgezien hebben :facepalm:
loisnvt schreef:
24-01-2021 14:04
Prima dan toch, het maakt iemand nog geen klootzak als hij iets zegt op een bepaald moment of situatie. Alsof iedereen op elk moment en in iedere situatie altijd even vriendelijk is in het leven.

Nee precies, het een sluit het ander niet uit. Gelukkig is het allemaal niet zo zwart/wit.
En als hij ooit nog vraagt om af te spreken voor een drankje ga ik er misschien wel op in. Misschien wel leuk elkaar weer een keer te zien. Wie weet.
StardustZiggy schreef:
24-01-2021 14:04
Wat schrijf je veel herkenbaars. Ik ben ook bang om te huilen bij anderen omdat iemand mijn pijnpunten kan raken (en eigenlijk wil ik dat juist, niet de pijn maar gewoon laten zien wie ik ben). En omdat ik me dan al schaam voor m’n emotie hou ik me in en bouw ik eigenlijk alleen maar meer spanning op en afstand terwijl ik verbinding wil. Bij anderen vind ik helemaal niet zwak vind als ze huilen. Jammer, zo’n gevoel van voor schut staan. Dan ben je dus eigenlijk bezig met wat anderen vinden en ga je juist niet van jezelf uit, althans dat is hoe ik het zie, ook dus naar mezelf toe. Ik zou willen dat meer mensen voor ‘schut’ zouden durven te staan. Ik vind het juist fijn om de echte ik van iemand te zien. Dat mis ik en heb ik afgelopen jaren gemist van mezelf en daardoor ook van anderen. Het is echt zalig als je je kwetsbaarheden kan delen zonder bang te zijn voor een oordeel.
Dit jaar heb ik ook een afwijzing gehad van iemand terwijl ik me juist bloot stelde. Dat haakte er flink in en mijn reactie is dan in eerste instantie om me terug te trekken en nog meer beschermlaagjes te kweken maar dat wil ik niet. Ik was er emotioneel gewoon nog niet aan toe, straalde veel angst uit en ging echt te weinig van mezelf uit. In een soort constante staat van freeze, flight, fight. Eerlijk gezegd, weinig aantrekkelijk als ik daarop terug kijk maar die wat diepgaandere gesprekken -al is het in kleine stapjes- ik teken ervoor.

Stardust, ik ben even zo brutaal geweest je post te kopiëren naar dit nieuwe deel, mocht je dat vervelend vinden laat het mij dan weten, dan verwijder ik deze.
En wat maken die tranen eigenlijk uit he? Het is toch mooi als iemand er even niet zo charmant uitziet, heeft ook z’n charme ;).
Nou, ik heb dus wel een keer moeten huilen. Hij schrok maar dat is ook omdat we een beetje met dezelfde issues zitten. Als iemand daar slecht tegen kan, zegt dat ook weer wat over die ander en emoties waar een ander misschien niet bij kan of misschien machteloosheid. Kan van alles zijn.

Ik zou me graag nog wat meer op m’n gemak willen voelen bij mijn eigen kwetsbaarheid. Het voelt nu nog een beetje als teveel kwetsbaar en iets te weinig ruggengraat, alsof de balans nog niet heel is. In m’n hoofd voelt het al beter dan pakweg twee maanden geleden maar het in praktijk brengen, vind ik een spannende, ook op een leuke manier trouwens.
loisnvt schreef:
24-01-2021 14:13
Stardust, ik ben even zo brutaal geweest je post te kopiëren naar dit nieuwe deel, mocht je dat vervelend vinden laat het mij dan weten, dan verwijder ik deze.
Prima, ik ben er senang mee.
@Stardust en Zowizo,

Ik herken mezelf zeker ook in jullie verhalen. Al ben ik wel altijd een open boek geweest, ken ik ook periodes uit mijn leven dat ik even wat geslotener was. De ene keer om mijn hart te beschermen, de andere keer omdat ik er puur nog niet klaar voor was erover te praten. Dit is dus zeker wel een heel proces geweest en groot onderdeel van mijn persoonlijke ontwikkeling.

Daarnaast heb ik ook veel geleerd uit mijn zakelijke leven, de theorie door opleidingen, maar dat zijn vaak slechts handvatten om toe te passen in de praktijk en tevens de grootste uitdaging.

Ik ben zeker ook een erg gevoelsmens en kan mijn emoties echt niet altijd de baas, maar dat hoeft ook niet. Ik kan gigantisch volschieten van muziek en dan met name sommige teksten en het lucht alleen maar op je emoties soms eens flink te laten gaan. Dat je dat niet te pas en te onpas wilt laten gebeuren, begrijpelijk, maar ik houd juist enorm van mensen die hun emoties kunnen en vooral durven te tonen, zeker ook van mannen!
StardustZiggy schreef:
24-01-2021 14:19

Ik zou me graag nog wat meer op m’n gemak willen voelen bij mijn eigen kwetsbaarheid. Het voelt nu nog een beetje als teveel kwetsbaar en iets te weinig ruggengraat, alsof de balans nog niet heel is. In m’n hoofd voelt het al beter dan pakweg twee maanden geleden maar het in praktijk brengen, vind ik een spannende, ook op een leuke manier trouwens.


Weet je wat bij vaak hielp om mijn emoties onder controle te krijgen, al gaat dit misschien heel stom klinken :biggrin:

Soms heb je van die momenten dat je niet kunt huilen, maar je je emotie (van verdriet, machteloosheid, onrecht of wat dan ook) erg hoog voelt zitten. Dan zet ik juist muziek op die mij tot in mijn ziel raakt en dan komen de waterlanders vanzelf. Ik noem dat mijn heerlijke privé-jankmomentjes, mijn vrienden kennen dit fenomeen inmiddels :hihi:
Lois dat klopt ik heb dat ook heel makkelijk met muziek... maar dat komt wanneer ik alleen ben. Dan laat ik het los en kan ik heel goed huilen. Maar ook niet zo goed met mijn man erbij, die weet dan ook niet echt raad met mij want die is nog geslotener dan ik. Hele goeie combinatie dus... hahaha

Ik kan niet meer tellen hoeveel posts ik hier geplaatst heb terwijl ik volle bak zat te janken. En het lucht op, huilen... dat is zeker waar. Dit forum heeft mij echt enorm geholpen in een moeilijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en schrijf af en toe ook weer mee. Heel deel gemist, jullie gaan snel!
HoesjeBoesje schreef:
24-01-2021 14:38
Ik lees en schrijf af en toe ook weer mee. Heel deel gemist, jullie gaan snel!


Gezellig Hoesje, heb je veel te lezen nog :hihi:
loisnvt schreef:
24-01-2021 14:32
Weet je wat bij vaak hielp om mijn emoties onder controle te krijgen, al gaat dit misschien heel stom klinken :biggrin:

Soms heb je van die momenten dat je niet kunt huilen, maar je je emotie (van verdriet, machteloosheid, onrecht of wat dan ook) erg hoog voelt zitten. Dan zet ik juist muziek op die mij tot in mijn ziel raakt en dan komen de waterlanders vanzelf. Ik noem dat mijn heerlijke privé-jankmomentjes, mijn vrienden kennen dit fenomeen inmiddels :hihi:
Haha, nou daar bestaan mijn laatste maanden uit. Ik haal heel veel uit muziek, altijd al gehad. Erg sfeergevoelig ook. Bijna elke dag heb ik een moment dat ik zo’n 5 minuten volschiet omdat iets me raakt of pijn doet, dan laat ik het er zijn. Dat voelt best lekker. Daarna voel ik me wat opgeruimder en weer zo’n 5 minuten later kan het zomaar zijn dat ik door de kamer dans. Gevoelsmatig vind ik het een intensieve en interessante periode, mezelf weer uitvinden.
Zowizo, ik lees dat je man nog geslotener is. Mag ik vragen of daar niet ook een stuk gemis zit? Heb je het gevoel dat je met je man de diepte in kan gaan?
StardustZiggy schreef:
24-01-2021 15:03
Gevoelsmatig vind ik het een intensieve en interessante periode, mezelf weer uitvinden.
Mooi om te lezen.

Ik zeg altijd dat mijn relaties hele goeie spiegels waren voor mijn ontwikkeling, maar mijn single periode de allerbeste spiegel!
StardustZiggy schreef:
24-01-2021 15:08
Zowizo, ik lees dat je man nog geslotener is. Mag ik vragen of daar niet ook een stuk gemis zit? Heb je het gevoel dat je met je man de diepte in kan gaan?

Hmmm ja goeie wel. Ik heb nooit gedacht dat ik daar behoefte aan had. Eerlijk gezegd heb ik best altijd een soort van oppervlakkig leven geleid, als de buitenkant maar goed zit en van binnen maakt niet uit en gaat niemand wat aan. Nu ben ik langzaam meet aan het praten met mijn man maar die vindt dat dus ook moeilijk... het gaat steeds beter wel hoor. Ik weet niet of ik het gemist heb maar heb er nu wel meer behoefte aan.
Ik ken je situatie niet helemaal maar weet uit eigen ervaring dat het kan wringen om een oppervlakkig leven te leiden als je zelf voelt dat er iets niet helemaal klopt of dat het je op een gegeven moment geen voldaan gevoel geeft. Begrijpt je man dat je nu meer praat? Hoe ervaart hij dat? Het is vast wennen voor hem maar zo goed als het kan, gaat hij er wel in mee? Heeft hij die behoefte ook of heeft hij zoiets van ‘we hebben het toch goed zo?’. Het best interessant want dat kan ook betekenen dat er voor jullie beiden samen veel ruimte is voor groei en ontwikkeling.

Waarom maakt het van binnen niet uit voor jezelf? Is dat een overtuiging of waar komt dat vandaan?
Het is voor hem ook wel wennen na een dikke 20 jaar... soms heeft hij er ook gewoon geen zin in en dan geeft hij dat ook aan. Tis niet zo dat ik nu ineens heel erg veranderd ben hoor, maar ik merk dat ik wel eerder aangeef waar ik mee zit wat ik voorheen gewoon niet deed.

Ik bedoelde te zeggen dat wanneer de buitenwereld maar denkt dat het goed zit het ook goed zit ook al voel je je niet fijn. Ik kon dat heel makkelijk scheiden en nog. Niemand zal aan mijn buitenkant zien wat er van binnen speelt. Dat zal natuurlijk bij de meesten wel zo zijn denk ik. Maar ik wil ook niet praten met vriendinnen. En ik had die behoefte met ex minnaar wel. Dat was voor het eerst dat ik met iemand wilde praten, mezelf bloot wilde geven. Ik heb alleen de verkeerde inschatting gemaakt bij wie maar ik weet nu wel dat ik het kan. En dat heb ik geleerd.
Zowizo schreef:
24-01-2021 16:07


Ik bedoelde te zeggen dat wanneer de buitenwereld maar denkt dat het goed zit het ook goed zit ook al voel je je niet fijn. Ik kon dat heel makkelijk scheiden en nog. Niemand zal aan mijn buitenkant zien wat er van binnen speelt. Dat zal natuurlijk bij de meesten wel zo zijn denk ik. Maar ik wil ook niet praten met vriendinnen. En ik had die behoefte met ex minnaar wel. Dat was voor het eerst dat ik met iemand wilde praten, mezelf bloot wilde geven. Ik heb alleen de verkeerde inschatting gemaakt bij wie maar ik weet nu wel dat ik het kan. En dat heb ik geleerd.
Dat is wel opvallend dat je niet praat met je man en vriendinnen. Waarom met je exminnaar wel? Jullie contact was niet altijd positief vooral de laatste periode niet. Misschien ben je wel verliefd op hem geworden omdat je diepgaand contact mist in je eigen leven?
Het lijkt me fijner om je binnenwereld te leren delen met jouw dierbare om ook meer verbinding te creëren.
Ah, dat bedoel je met de buitenwereld.
Het is fijn dat je het (jezelf blootgeven) kan inderdaad. Goh, qua delen van kwetsbaarheid zou het deels mijn verhaal kunnen zijn. Mensen in mijn omgeving hadden altijd een beeld van mij als iemand die heel zelfverzekerd was. Ze zien vaak niet hoe het echt met me gaat omdat ik dat niet gewend was om te laten zien. Daarin ben ik de afgelopen jaren al wat in veranderd. Misschien is het iets waar je aan toe moet zijn. Ik zoek het nu meer op. En jij zoekt het eigenlijk ook op door hier mee te schrijven. Ik vind het knap hoe je omgaat met alle reacties. Je blijft heel respectvol. Ik snap dat dat wordt gezien als te lief, te eerlijk of te aardig maar het mooie daarvan vind ik dan weer dat je onbevangen overkomt. Daar valt ook wat voor te zeggen.
Helaas heb ik ook bij de verkeerde persoon pas echt mezelf laten zien met al mijn angsten. Daar is niet goed mee omgegaan en ik was te angstig en kwetsbaar. Omgekeerd heb ik ook wat steken laten vallen. Zag bij hem ook veel angst en hij bood wel degelijk openingen. Ik zal er nooit achterkomen wat waar is en wat niet. Dat maakte het lastig voor me om het af te sluiten zonder te verzanden in boosheid. Nu ben ik wel zover dat ik hoop dat hij goed terechtkomt maar ik sta op de eerste plek. En ik ga met mezelf verder.
Het zou mooi zijn om ooit iemand tegen te komen waarbij ik mezelf nog wat meer kan laten zien. Ik denk wel dat dat vroeg of laat komt. Geen idee in wat voor vorm zolang ik maar m’n eigen woonplek heb. Eerst nog wat meer m’n draai als single vinden. Er is nog zoveel te ontdekken.
Roodkapjeendewolf schreef:
24-01-2021 17:05
Misschien ben je wel verliefd op hem geworden omdat je diepgaand contact mist in je eigen leven?
Het lijkt me fijner om je binnenwereld te leren delen met jouw dierbare om ook meer verbinding te creëren.
En raaaaak! Die schoen heb ik aangetrokken.
Roodkapjeendewolf schreef:
24-01-2021 17:05
Dat is wel opvallend dat je niet praat met je man en vriendinnen. Waarom met je exminnaar wel? Jullie contact was niet altijd positief vooral de laatste periode niet. Misschien ben je wel verliefd op hem geworden omdat je diepgaand contact mist in je eigen leven?
Het lijkt me fijner om je binnenwereld te leren delen met jouw dierbare om ook meer verbinding te creëren.

Nou ik denk omdat hij toch ergens verder van mij afstaat. En daardoor kon ik dat makkelijker delen zonder daar in mijn dagelijks leven aan herinnert te worden.
Ik durf mezelf niet goed te laten zien uit angst voor oordelen misschien?
Ik weet niet of ik daarom verliefd geworden ben. Ik weet wel dat ik de verkeerde persoon gekozen heb om me open te stellen. En ik beschuldig hem ook nergens van. Het is zoals het is.

Ik ben het nu langzaam aan het leren, eerder aangeven wat ik voel en wat ik wil. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

StardustZiggy je post raakt me wel en bedankt voor je lieve woorden.
Zowizo schreef:
24-01-2021 17:31
Nou ik denk omdat hij toch ergens verder van mij afstaat. En daardoor kon ik dat makkelijker delen zonder daar in mijn dagelijks leven aan herinnert te worden.
Ik durf mezelf niet goed te laten zien uit angst voor oordelen misschien?
Ik weet niet of ik daarom verliefd geworden ben.
Wat maakt dat je afsluit voor de mensen om je heen? Zijn het mensen die snel oordelen of vul je dit in?
Jezelf laten zien is niet zo spannend als je weet wie je bent en hiervoor gaat staan.
Roodkapjeendewolf schreef:
24-01-2021 17:42
Wat maakt dat je afsluit voor de mensen om je heen? Zijn het mensen die snel oordelen of vul je dit in?
Jezelf laten zien is niet zo spannend als je weet wie je bent en hiervoor gaat staan.

Pfff ja geen idee, mss vanuit een pest verleden vroeger? Ik vul dit zelf in, beetje zoals je kan het maar beter voor zijn.

En ik functioneer verder prima hoor. Haha... tis alleen dat ik geen prater ben.
Zowizo schreef:
24-01-2021 17:47

En ik functioneer verder prima hoor. Haha... tis alleen dat ik geen prater ben.
Daar twijfel ik niet aan maar geen prater zijn zegt wel iets. Je kunt hierdoor de verbinding met jezelf en een ander missen. Een pest verleden kan zeker meespelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven