BDSM, voor de liefhebbers - deel VII

25-02-2021 19:13 1777 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-vi/l ... 439098/120


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
1e :whip:
Present
Alle reacties Link kopieren Quote
Erinlynn schreef:
25-02-2021 19:47
1e :whip:
Nou eigenlijk was ik dat :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, mijn reactie dan maar even in dit nieuwe topic :-)

Leuk om al die verschillende vormen van relaties te horen. RA kende ik ook nog niet (en die wiki pagina was idd niet heel duidelijk haha) maar interessant om daar ook over te horen. Zo blijven we leren...
lollypopje schreef:
24-02-2021 22:26

Nadat dat overging ben ik op avontuur gegaan en begon ik te ontdekken dat ik absoluut niet monogaam ben. Iets dat ik zonder de bdsm-wereld, waar je veel diversere relatievormen tegen komt, nooit had ontdekt.
Maar poly of RA past dan weer niet bij me.
Ik kan zelf wel voor meerdere mensen gevoelens hebben, maar meerdere relaties voelt voor mij te ingewikkeld. Daarnaast heb ik heel sterk de behoefte om iemands nummer 1 te zijn. Zowel als partner als als slavin. Die plek wil ik ook niet delen. Maar als ik mij zeker voel in die plek, dan kan ik de ander wel in bepaalde mate delen.

Een open relatie past dan ook het beste bij mij. Al leg ik de vorm daarvoor niet vast. Dat hangt er maar net vanaf wat binnen de relatie werkt. Het enige waar ik niet aan begin is een 'one penis policy' :P

Dat ik die nummer 1 plek niet wil delen, is voor mij ook een extra reden dat ik bdsm en vanilla het liefst in één persoon vind. Iemand met wie ik samen een leven kan opbouwen :)

En over het niet monogame. Ik vind het heel fijn de connectie aan te gaan met diverse mensen. Al is het maar voor een avond. Juist die connecties vind ik zo fijn en bijzonder.

En op kinkgebied heb ik diverse kinks die ook samenhangen met non-mono. Zo vind ik het geweldig om uitgeleend of gedeeld te worden. Ee Die zijn kostbaarste bezit niet voor zichzelf houdt, maar die het opwind een ander er even van te laten proeven. Wetende dat ze mij nooit zullen hebben. Maar ook de wetenschap dat ik het dan voor hem doe :heart:
Lollypopje, kon me volledig vinden in deze post van jou! Zo herkenbaar...

EM, ik ken niet je volledige verhaal maar van wat ik heb meegekregen ben ik blij voor je dat er stappen worden gemaakt... Nu rustig alle tijd voor jezelf nemen.
Zelf zit ik nu 2 maanden op Fetlife en in het begin had ik ook geen idee waar te beginnen.. Maar na wat groepen te gaan volgen en wat mensen liep het uiteindelijk vanzelf.

Zelf heb ik de volg functie wel aan staan maar vind het ook wel leuk om beetje actief daar te zijn en gevolgd te worden haha. Pas trouwens een keer een kinky fotoshoot gedaan, was ook weer een leuke ervaring :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
lollypopje schreef:
25-02-2021 19:54
Nou eigenlijk was ik dat :P

Geen cake voor jou! :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Leuk, een nieuw deel !! :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Erinlynn schreef:
25-02-2021 20:02
Geen cake voor jou! :hihi:
Pffff flauw hoor :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees nog steeds met liefde mee. En heel soms post ik wat. Verkapte tvp dus :-p
:bye:
Happy new topic!

EM: samen stuiteren we gewoon door hoor :cheer:
Ik vind het leukspannend voor je wat er nou allemaal gaande is, hopelijk ga je een mooie tijd tegemoet.

@Zethetraamopen: fijn dat je zoveel steun krijgt nu, klinkt mooi. Ik bedoelde met vermoeiend vooral echt het verdelen van m’n aandacht en plannen wat voor mij als workaholic als veel klinkt.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 25-02-2021 20:28
36.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
HoesjeBoesje schreef:
25-02-2021 20:16
Lees nog steeds met liefde mee. En heel soms post ik wat. Verkapte tvp dus :-p
:hello: hoe is het?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Terugvindpost :P (is dat nodig hier? Ik twijfel)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier even een dikke knuffel voor Raampjeopen :hug: :hug:
Jouw stel en je manvriend zijn the bomb! Zo fijn voor je dat je ze hebt.

Happy new topic, dat elkaar maar weer vunzig mogen boeien en af en toe onze nageltjes mogen scherpen. Vind ik bdsm wise een prima plan!
...
Ook weer gevonden
Ben toch de de één na laatste die wat in het vorige topic heb geschreven :cheer:
even wat knuffels en kusjes voor wie het nodig heeft of gewoon graag wil :lips: :hug: :loveys: :smooch: :bigkiss: :love:
Alle reacties Link kopieren Quote
Marana schreef:
25-02-2021 20:53
even wat knuffels en kusjes voor wie het nodig heeft of gewoon graag wil :lips: :hug: :loveys: :smooch: :bigkiss: :love:
Van jou altijd ;)
:lips:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Wat gaat het snel opeens!

Ivm monogamie/polygamie: al jullie antwoorden hebben me aan het nadenken gezet. Een constructie zoals Rooss bijvoorbeeld beschrijft zag ik altijd als polygamie.
@Rooss toen ik nog op fetlife zat ben ik (denk ik, ben vrij zeker) je profiel eens tegengekomen. Je ziet er inderdaad echt ontzettend gelukkig uit met je vent.
Hey, een nieuw topic! :hello:

Hier inmiddels de man gezien over wie ik vertelde. Hele fijne ontmoeting. Hij maakt dingen bij me los waarvan ik niet wist dat ik ze had.

Hij is op een erg fijne manier dominant en ik geniet er ontzettend van. Ik ben erg benieuwd waar ons contact verder toe gaat lijden, vooralsnog lijkt alles te kloppen!
Alle reacties Link kopieren Quote
@tardis

Ik lees poly altijd als het hebben of kunnen hebben van meerdere liefdesrelaties.
Monogamie lees ik als 1 liefdes, seks en bdsm-partner.
Openrelatie, seks of bdsm met anderen, maar geen vanilla liefdesrelatie.
Non-mono gewoon alles wat niet monogaam is :P

Maar ook hiervan verschillen de interpretaties.
Ik zelf zeg dat ik non-mono en niet poly ben, de exacte invulling hangt van de parrnert af.

@Anne wat leuk om te lezen :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Heldere uitleg Lollypopje 😉
Denk dat ik me het meest kan vinden in een open relatie... Maar tot een jaar geleden zat ik nog in een monogame relatie (waarbij hij vreemdging dan...) dus maar eens zien als ik in de toekomst een relatie zou krijgen wat ik dan precies wil haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tardis, ik denk dat mono-poly een hele reeks van relatievormen is waarbij die van ons vast ergens in het grijze gebied ligt. We seksen/bdsm-men wel eens met anderen maar altijd in elkaars bijzijn, op een uitzondering na dus. Sowieso krijg ik het idee dat in de bdsm wereld vrij makkelijk wordt omgegaan met "dingen"doen met anderen. De scene is (lijkt?) losjes en heel knuffelig, je krijgt makkelijk een band met mensen en dan komt de nieuwsgierigheid. Ik vind het een heerlijk wereldje!

Als mijn nickname daar relateert aan mijn nick hier dan heb je me inderdaad waarschijnlijk gevonden. En anders mag je altijd even een PB sturen!
Mijn Vent heeft overigens ook enorm iets met jouw nick! Heeft laatst nog met een gekleide versie van jou op facebook gestaan! ;-D

Edit: Lollypopje, dan is er ook nog verschil tussen polyamoreus en polygaam. Ik ben meer polygaam denk ik, kan prima met een ander iets aangaan maar het amoreuze doet niet mee.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Anne, wat heerlijk! Enjoy!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
@Roos maar dat klinkt in mijn hoofd zo raar polygaam zonder de amoreus. Een relatie zonder dat gevoel van liefde.

@Tardis ik was de monopoly nog vergeten :P
Of te wel ene partner mono, andere poly.
Of half open, de ene mono en de ander non-mono.

Het is eigenlijk gewoon een spectrum.


Ik herken wat Roos schrijft dat veel bdsm'ers niet strikt monogaam zijn.
Ik denk overigens dat dat komt, omdat er in de bdsm-scene daar opener over wordt gesproken. Het is zichtbaarder waardoor je ook eerder zelf na gaat denken over hoe jij er in staat en als dat een vorm van non-mono blijkt, vind je in je netwerk makkelijk mensen die dat delen.

Ik vraag me af hoe het zou zijn als het in de hele maatschappij meer zichtbaar was en mensen zelf meer nadenken over waar ze staan in plaats van aannemen dat je monogaam bent. Of het dan net zo zou zijn als in de bdsm-scene.

Overigens is monogamie ook niet iets bijzonders onder bdsm'ers, daar ken ik er ook diverse van. Wel zie je vaak dat mensen in een hechte monogame relatie minder actief worden in de scene, waardoor ze minder zichtbaar worden.

@Techgirl gewoon lekker gaan ontdekken. Het is niet iets dat vast ligt :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss, wat versta jij dan precies onder polygaam? Wat ik dacht dat het was is dat polygaam zelfs verder gaat dan polyamorie, dat er bij polygaam ook met meerdere mensen getrouwd wordt bijvoorbeeld ipv alleen een liefdesrelatie.

Verwarrend, al die vormen 🤣

Ik herken wat je zegt over dat het in deze wereld veel normaler is om buiten je relatie nog wat te doen, samen, alleen, open relaties, poly, etc. Vind het sowieso goed om te weten wat er allemaal is en dat het gewoon kan om dan een keuze te maken wat bij je past.
En heerlijk wereldje idd ☺️ Zo blij dat ik daar halverwege de 30 nog achter ben gekomen 🙈

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven