Seks2.0 na langdurige relatie met eerste sekspartner

16-03-2021 13:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met mezelf in de knoop, en wil graag de mening en ervaring van anderen horen. Daarom gooi ik het anoniem op viva forum want ik durf dit niet te bespreken met mensen in mijn omgeving.

Ik ben getrouwd met mijn eerste echte sekspartner. Ik heb voordien dus geen experimenteer fase gehad met meerdere vriendjes. Dat vond ik jammer, maar ik was getrouwd dus principieel monogaam.

Nu ben ik al even gescheiden. Ik wil de verloren tijd inhalen zeg maar, en heb inmiddels ook al enkele kandidaat-FWB waarmee ik goed klik (verwachtingen, soort seks dat we willen).

Maar nu de volgende stap.
Ik wil heel graag afspreken maar ik vind het tegelijk ook heel eng. Ik heb een heel beperkte ervaring en ik maak mij druk in hoe zo'n seksafspraak dan verloopt. Hoe gaat dat met veilig vrijen? Wordt het niet akward, je uitkleden bij een vreemde? Durf ik mij wel te laten gaan en ga ik genieten, of blijf ik in mijn hoofd zitten? En wat als de digitale klik er in de praktijk helemaal niet is? Of als ik de man in kwestie helemaal niet aantrekkelijk vind? Nou ja dat soort vragen dus.

Wie heeft ervaring met seks2.0 na een langdurige relatie met je eerste sekspartner, en wil hier wat over kwijt?
Het zou mij erg helpen :-)
idrisindra wijzigde dit bericht op 16-03-2021 13:11
Reden: Te herkenbare info
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook de 1x gewoon afspreken om elkaar wat beter te leren kennen. Seks is geen verplichting.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
FWB staat voor FRIENDS with benefits. Dat is iets heel anders dan seks hebben met een vreemde.
Gewoon eerst kennismaken. Dan kan je ook bepalen of iemand echt leuk is en of je daar seks mee wil hebben. Neem aan dat je ook vertelt dat het allemaal vrij nieuw is? Zou dan wel een beetje opletten op types die vooral dit spannend vinden. Verder is het als het goed is niet eng om je uit te kleden bij een vreemde omdat je je als het goed is voldoende vertrouwd voelt als je seks gaat hebben. Zou vooral goed kijken met wie en in je eigen tempo. Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet super vaak 'casual seks' gehad, maar ik geef er de voorkeur aan om iemand vaker 'gewoon' te zien en gezellig af te spreken. Zonder dat de druk van seks erop zit zeg maar. Ik vind dat dat gewoon moet gebeuren als het fijn voelt en goed klikt en dat weet ik pas als ik even de kat uit de boom heb gekeken. Veel mannen haken dan al af want die willen niet afspreken zonder de garantie dat er seks is, maar de mensen waarbij ik me prettig voel blijven dan over. En dat gebeurt niet super vaak, maar kwaliteit boven kwantiteit is mijn motto haha
viamia wijzigde dit bericht op 16-03-2021 13:24
4.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Seks gaat verrassend vanzelf, is mijn ervaring :) Maar ook wat Viva-amber zegt: je hoeft er niet meteen de eerste afspraak al bovenop te springen. Leer elkaar eerst een beetje kennen. En als je hem niet aantrekkelijk vindt, of er is geen klik, even goede vrienden. Op naar de volgende :) Ik had zelf nooit seks op de eerste date, maar dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.

Qua veilig vrijen: condoomgebruik is geen onderhandeling. Als hij er moeilijk over doet, op naar de volgende :)
Alle reacties Link kopieren
Precies eerste keer gewoon ergens buiten zien wat jullie klik is, voor je eigen veiligheid ook naast dat je inderdaad niet weet of online leuk ook betekent dat het in het echt een passende match. Daar wil je achtrekomen voor je in een huis of hotel zit toch, als het vuurwerk is kan je altijd nog beslissen van we gaan er wel voor vandaag.

Er is geen vast script voor hoe het verloopt, voor het eerst naakt zijn bij iemand nieuw kan even een dingetje zijn maar als het zover is heb je er hopelijk allebei zin in toch? En condoom gewoon zelf ook bij je hebben uiteraard, groot genoeg om seks te hebben is groot genoeg om over condooms te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
16-03-2021 13:24
Seks gaat verrassend vanzelf, is mijn ervaring :) Maar ook wat Viva-amber zegt: je hoeft er niet meteen de eerste afspraak al bovenop te springen. Leer elkaar eerst een beetje kennen. En als je hem niet aantrekkelijk vindt, of er is geen klik, even goede vrienden. Op naar de volgende :) Ik had zelf nooit seks op de eerste date, maar dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.

Qua veilig vrijen: condoomgebruik is geen onderhandeling. Als hij er moeilijk over doet, op naar de volgende :)
helemaal mee eens!
Op gegeven moment, als het goed voelt, “gewoon” doen.
Mijn ervaring is dat wanneer je te lang in vragen, onzekerheden en welles-nietes blijft hangen dat het dood bloed.
Maar nogmaals....alleen als het goed voelt.
Of het goed voelt weet alleen jij.

Ik had ooit een F waarmee het ineens gebeurde. Dat smaakte naar meer (FWB). Veel meer. Inmiddels zijn we 10 jaar samen.

Ook had ik ooit een potentiële FWB. We wilden, echter iets hield ons/mij steeds tegen. Dit is nooit echt van de grond gekomen en dat betreur ik totaal niet. Foute gast met mooie kop en gelikte praatje.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een keer gaan wandelen samen. Ik heb ook best wat casual seks gehad, maar alleen als het goed voelde. En als iemand gelijk bij je thuis komt met het idee dat er gesekst gaat worden ligt er zo'n druk op.
Niet in je hoofd gaan zitten, maar je gevoel leidend laten zijn. En genieten.

Het is seks. Dat is een wisselwerking. Met iemand die bij je past gaat dat vanzelf en als iemand niet bij je past is het gewoon niet echt de moeite van herhaling waard. Moeilijker hoef je dat niet te maken.
Een seksafspraak is toch iets anders dan een afspraak met een mogelijke FWB? Een FWB ken je als het goed is al.
anoniem_399590 wijzigde dit bericht op 16-03-2021 16:34
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon afwachten hoe de eerste afspraak verloopt. Een koffie-afspraak dan. Niet in een hotelkamer (of thuis!) afspreken maar op neutraal terrein en dan even afwachten hoe je je daarbij voelt. Het kan allemaal verrassend gemakkelijk zijn als je gewoon open kunt communiceren, ook als je het bijvoorbeeld toch niet ziet zitten. Eerlijk zijn tegen jezelf en tegen hem en dan gewoon genieten van wat er komt. Het hoeft ook niet meteen bij de eerste de beste te klikken, je hebt geen haast toch?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk, gewoon eens afspreken en verder zien hoe het gaat. Ik zit mezelf gek te maken :facepalm: dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, had zelf namelijk een soort gelijk topic geopend vorig jaar en veel fijne en nuttige reacties gekregen. Ook slechts 1 partner vanaf mijn 18e tot mijn scheiding na 28 jaar samen en dus totaal vervreemd uit de datewereld. Vriendinnen zeiden vooral dat mannen snel seks verwachten etc, wat mij nog al een beetje verontrustte net als jij en ik niet zo goed wist hoe het aan te pakken met een "vreemde" laat maar zeggen, maar uiteindelijk bleek mijn date, hoewel hij al meerdere relaties had gehad en dus veel meer "ervaren" was, veel voorzichtiger en terughoudender dan ikzelf, waar ik ook weer een topic over geopend heb uit onzekerheid :-) . In mijn hoofd was het een beetje onwennig idee om een ander aan te raken, maar omdat er geen druk op lag van "dit moet per se gebeuren" was ik al snel op mijn gemak en dan gaat het als de klik, de aantrekking en de zin er is van zelf wel hoor
Alle reacties Link kopieren
Een keer op neutraal terrein afspreken en van tevoren duidelijk aangeven dat je geen seks wil hebben. Je vermijdt dan dat je toch toegeeft omdat hij het duidelijk graag wil, terwijl jij liever nog liever even zou wachten (een situatie waar de meeste vrouwen wel eens in terecht zijn gekomen, denk ik). Fijne avond? Dan ga je de volgende keer los 😊 en als de intimiteit er is volgt de rest vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kes, wat fijn dat het bij jou uiteindelijk goed ging! Had je dan een seksdate, of een date om te kijken of er een relatie in zit?

Ik wil nu graag de verloren tijd inhalen en dus experimenteren, maar hoef geen relatie met die mannen. Dat weten ze ook.

Als je verliefd bent en helemaal op je gemak bij elkaar, denk ik dat het inderdaad vanzelf gaat. Maar dat is nu net het ding: ik ben niet verliefd en wil die spanning ervaren (maar vind het nog een beetje té spannend :facepalm: )
Als je opgewonden bent gaat het ook vanzelf, daar hoef je niet verliefd voor te zijn. Makkelijkste is als je de spanning beetje voor beetje opbouwt denk ik. Neem er dus gewoon de tijd voor. En natuurlijk iemand die voor jou in het plaatje past. Afspreken moet je gewoon zien als kijken of het wat zou kunnen worden, als dat niet zo is kijk je verder.
Alle reacties Link kopieren
Niet te veel nadenken, volg je gevoel en vooral je geilheid.

Koop een heel geil en mooi setje bij pleasurements en stuur een foto naar hem van wat je gekocht hebt. Een beetje vent komt dan wel in actie en neemt de leiding.

Geniet 8-)
Sluit me aan bij bijna alle reacties. Begrijp helemaal je gedachtes, die had ik ook nadat ik uit mijn langdurige relatie kwam. Zat er hetzelfde in als jij. Wel spanning zoeken etc maar het toch een beetje eng vinden.
Puntje bij paaltje gaat het verrassend vanzelf. Je kan wat dat betreft best op je gevoel vertrouwen. Voelt iemand niet goed aan tijdens gewone ontmoetingen dan daar naar luisteren, en als het wel goed voelt, dan komt het ook goed. Daar hoef je niet verliefd voor te zijn maar met een fijne klik en aantrekkelijkheid, ja, dan gaat het lekker.

Geniet ervan! En ik zie hierboven iets van lingerie van Pleasurements staan (ken de site, mooie dingen hoor) maar voel je vooral ook voor jezelf al lekker sexy. Dat was mijn eerste stap. En onbewust was ik er op een gegeven moment meer dan klaar voor.
Ik denk dat je heel goed naar jezelf moet 'luisteren'. Ik zie vaak dat er in een dergelijk situatie gedate wordt met iemand die wel leuk is maar niet te leuk is zodat je er vooral geen relatie mee gaat willen. Of iemand die er leuk uitziet en waarbij je het karakter voor lief neemt omdat het toch maar voor de seks is. Voor je het weet ben je aan het daten met iemand die nog net geen hufter is.

Je hoeft je dus niet te beperken tot mannen die geen relatiemateriaal zijn ook al is je intentie niet het aangaan van een relatie. Als die intentie over en weer helder is en je hebt een fijne klik en je voelt je lekker op je gemak dan volgt daar de rest wel uit.
Goeie toevoeging shifty. Zo zit ik er ook in. Volgens mij werkt dat best. Je standaard lekker omhoog gooien aangezien je wel een fijne tijd met elkaar wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reacties en goeie tips :heart:
Stelt mij al veel meer gerust!
Alle reacties Link kopieren
Idrisindra schreef:
17-03-2021 07:13
Hoi Kes, wat fijn dat het bij jou uiteindelijk goed ging! Had je dan een seksdate, of een date om te kijken of er een relatie in zit?

Eigenlijk allebei niet :-) ik was eigenlijk nog helemaal niet "op zoek" en echt vol wantrouwen en onzeker maar kwam toevallig via de buurman in contact met een vriend van hem eerst een heel tijdje gechat vanwege gezamenlijke interesses, daarna begonnen met videobellen en ten slotte een keertje afgesproken omdat we toch wel een leuke klik hadden, wat heel leuk en romantisch was maar waar dus ik ook meer te weten kwam over zijn relatieverleden en ik enigszins in de stress raakte, zeker denkende aan mijn eigen "sobere verleden", maar toen bleek hij dus voorzichtiger en rustiger aan wilde doen dan. Natuurlijk was dit helemaal niet zo spannend als een seksdate of een date met een "onbekende" om te kijken of er een relatie inzit, maar spannend genoeg voor mij om weer het dateleven in te stappen :-) Maar ik vind jou heel stoer hoor om dit te overwegen of te doen, doe idd wat goed voor je voelt en geniet ervan
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal en ben het met je eens dat het heel lastig kan aanvoelen om die stap te nemen...

Ik heb 13 jaar een relatie gehad met mijn eerste sekspartner waarin de seks gewoon heel casual was (waar niks mis mee is overigens)

Mijn eerste sekservaring na mijn relatie verliep super, leuke dame ontmoet die met mij mee naar huis ging...eenmaal thuis heb ik eerlijk alles opgebiecht dat ik weinig ervaring had op het gebied van seks, zij pakte dat enorm lief op en we hebben een super nacht gehad en daarna nog meerdere...waarin zij beetje de rol als juffrouw oo zich nam.

Ik denk daarom dat je dat het beste van tevoren kan vertellen.

Hopelijk kun je jezelf erover heen zetten en lekker van de seks gaan genieten.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven