Doe jij het veilig?

21-03-2021 22:54 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd ben ik weer single, en hoewel ik er nog niet echt aan toe ben, swipe ik af en toe wat op tinder en praat ik met vriendinnen over daten.
Wat mij opvalt, is dat veel mensen (in mijn leeftijdscategorie = 30/40) nauwelijks bezig zijn met veilig vrijen.
Zelf heb ik de instelling: condoom zo lang er geen vaste relatie is, en bij vaste relatie eerst testen en dan pas zonder condoom. Idem voor orale seks. Maar heb steeds vaker het idee dat dit meer uitzondering dan regel is. Vriendinnen maken zich niet zo druk. En ik denk alleen maar "ik wil geen hiv en de rest lijkt mij ook geen pretje". Anderzijds vind ik met condoom ook veel minder fijn en zou ik graag wat losser willen zijn. Maar ja...

Hoe staan (liggen 😉) jullie hierin?
Maak effe een poll aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het heel veilig want ik doe het niet.

Maar nu even serieus. Ik snap de mensen niet die het niet veilig doen.
Ik vind ze gewoon ontzettend dom.
Als je niet in een serieuze relatie zit moet je gewoon met condoom vrijen.

Maar ook al zit je in een relatie kan je er nog niet eens vanuit gaan dat je soa vrij blijft.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat destijds niet gedaan. Mijn partner kwam uit een relatie van 25 jaar en hij was mijn eerste na een zwangerschap waarin ik getest was (kind was al twee, ik was niet als heel prille moeder aan het daten). Was wel een kwestie van wederzijds vertrouwen dus. Het advies is volgens mij om je testuitslagen aan elkaar te laten zien om helemaal zeker te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je wat losser willen zijn?

Hier trouwens zelfde instelling als jou, condoom bij alles. En misschien is het dat mijn laatste keer zonder al zeker 8 jaar terug is, maar het wend. Voor mij is het net zo'n normaal onderdeel van seks als kleren uit doen. Ik heb er dan ook geen last van dat het voelt als een ongemakkelijke break, zoals ik weleens lees.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
VANTA schreef:
21-03-2021 22:57
Maak effe een poll aan.
Ik weet niet hoe dat moet :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel geen losse contacten. In het verleden wel seks gehad zonder condoom aan het begin van een relatie/los contact. Steeds met anticonceptie van mijn kant. Ik was toen ook jonger en niet zo assertief. Nu sta ik compleet anders tegenover mijn seksleven en zo ook tegenover bescherming. Ik besef heel goed welk geluk ik heb dat ik nooit een nare ziekte heb gekregen.

Wat opvallend is, is dat veel mannen (leeftijdscategorie 20-30), weinig moeite doen om zelf condooms te voorzien. Ze vragen je (soms) of je anticonceptie neemt en al de rest kan hen niet veel schelen.

Ik heb ooit gedate met een man en na ongeveer een maand zouden we voor 't eerst seks hebben. Hing al een tijdje in de lucht, dus geen verrassing. Zelf had hij niets meegebracht, maar hij vroeg wel of ik nog iets had liggen. Vervolgens klaagde hij over hoe strak het zat. Kon toen enkel denken: waarom voorzie je ze dan zelf niet?
Eigenlijk maar goed dat dat niets geworden is. Hij bleek achteraf bekeken op vele vlakken een eikel te zijn.
leeg
In mijn relatie bescherm ik mezelf tegen zwangerschappen. Buiten mijn relatie seks met condoom, pijpen zonder (maar dan ook zonder orgasme).
Alle reacties Link kopieren
Met condoom en ik voel daar eerlijk gezegd helemaal niets van. Je moet alleen even een momentje nemen om dat ding om te doen, maar dat is ook binnen 30 seconden gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 100 jaar getrouwd.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Met m'n exen en fwb's altijd begonnen met condooms.En na safety check overgegaan op zonder.
Maar moet eerlijk toegeven dat het ook weleens zonder is gebeurd.Gewoon omdat we allebei zo opgewonden waren,dat we de kleren van elkaars lijf scheurden en zonder verder gingen.Gelukkig voor haar als voor mij zonder (soa) gevolgen :facepalm:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Hier altijd met condoom bij scharrels. Daar is door de mannen met wie ik seks heb gehad nooit moeilijk over gedaan op eentje na. Toen is er ook geen seks van gekomen. Het is voor mij echt geen enkele optie om onveilig te zijn.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Nighttripper schreef:
22-03-2021 00:03
Met m'n exen en fwb's altijd begonnen met condooms.En na safety check overgegaan op zonder.
Maar moet eerlijk toegeven dat het ook weleens zonder is gebeurd.Gewoon omdat we allebei zo opgewonden waren,dat we de kleren van elkaars lijf scheurden en zonder verder gingen.Gelukkig voor haar als voor mij zonder (soa) gevolgen :facepalm:
Herkenbaar hoor. :roll: gelukkig ook goed weggekomen.

En verbaasde mij inderdaad ook dat niet iedere man condooms thuis heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier op viva doet iedereen het veilig!

En de rest houdt zn mond (toetsenbord) erover.
...
Ik heb de laatste jaren zelden condooms gebruikt. Wel altijd voldoende op voorraad gehad, maar toen ik ging scheiden werd mij al heel snel duidelijk dat veruit de meeste vrouwen waar ik mee afsprak geen condoom wilde gebruiken. Alleen de leeftijdscategorie begin 20 was daar echt een uitzondering op en bij 30+ waren het er maar 2 en dan ook nog alleen de eerste keren.

Hier op het vivaforum lijkt het alsof vrijwel iedereen veilig wil vrijen, maar in de praktijk heb ik er niets van gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
22-03-2021 08:29
Hier op viva doet iedereen het veilig!

En de rest houdt zn mond (toetsenbord) erover.
Neehoor. Ik lees regelmatig die dat niet doen. Wel vooral mannen trouwens, maar dan zijn er dus ook vrouwen die dat prima vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat veel mensen weleens onveilig seks hebben (gehad). Sowieso weet ik dat van vriendinnen. Voor zover ik weet hebben de meeste ervan nooit iets opgelopen (bleek na een test). Ik ben zelf een ontzettende schijtert en bang dat ik meteen iets oploop.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
22-03-2021 07:19
Hier altijd met condoom bij scharrels. Daar is door de mannen met wie ik seks heb gehad nooit moeilijk over gedaan op eentje na. Toen is er ook geen seks van gekomen. Het is voor mij echt geen enkele optie om onveilig te zijn.
Zo doen roeiers dat.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen in die leeftijdscategorie, maar ook in die van mij 20-30 heb ik veel mensen horen vertellen dat ze het nooit veilig doen en eens per 2 maanden een soa test doen. Sommigen laten zich nooit testen, want geen klachten. Het boeit ze gewoon niet. Dat je ongemerkt een soa kan krijgen met eventuele gevolgen van dien lijkt niet boeiend.

Je zal maar onvruchtbaar worden van een sluimerende chlamydia zonder symptomen...
Alle reacties Link kopieren
Nou, laat mij dan maar een sneue Viva-deuggleuf zijn, maar ik schrik hier echt van. Kan me gewoon niet voorstellen dat ik het onveilig zou doen (en dan bedoel ik bij one night stands of verse scharrels niet alleen de pil). Maar goed, dat was voor mijn huwelijk tien jaar geleden.

Ik heb bij een aantal langere relaties de bescherming pas weggedaan nadat we allebie negatief getest waren.
DS1971 schreef:
22-03-2021 08:35
Ik heb de laatste jaren zelden condooms gebruikt. Wel altijd voldoende op voorraad gehad, maar toen ik ging scheiden werd mij al heel snel duidelijk dat veruit de meeste vrouwen waar ik mee afsprak geen condoom wilde gebruiken. Alleen de leeftijdscategorie begin 20 was daar echt een uitzondering op en bij 30+ waren het er maar 2 en dan ook nog alleen de eerste keren.

Hier op het vivaforum lijkt het alsof vrijwel iedereen veilig wil vrijen, maar in de praktijk heb ik er niets van gemerkt.
Waarom maakten die vrouwen bezwaar tegen een condoom? Wilden ze een kind van je? En wat zeiden ze toen je er toch één omdeed?
Alle reacties Link kopieren
In mijn "wilde" periode in de jaren '90 vree ik altijd veilig. In mijn laatste wilde periode, tussen mijn scheiding en het serieus worden met mijn huidige vrouw, heb ik wel vaak onveilig gevreeën. Ook vaak veilig trouwens. Daarin speelde ook mee dat veel vrouwen in mijn doelgroep niet meer vruchtbaar waren. Beffen deed ik nooit met een lapje of zo er tussen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
lollypopje schreef:
22-03-2021 08:57
Neehoor. Ik lees regelmatig die dat niet doen. Wel vooral mannen trouwens, maar dan zijn er dus ook vrouwen die dat prima vinden.
Dus dan zou je denken dat mannen er eerlijker over zijn. ;)
Maída schreef:
22-03-2021 09:48
Niet alleen in die leeftijdscategorie, maar ook in die van mij 20-30 heb ik veel mensen horen vertellen dat ze het nooit veilig doen en eens per 2 maanden een soa test doen. Sommigen laten zich nooit testen, want geen klachten. Het boeit ze gewoon niet. Dat je ongemerkt een soa kan krijgen met eventuele gevolgen van dien lijkt niet boeiend.

Je zal maar onvruchtbaar worden van een sluimerende chlamydia zonder symptomen...
Testen heb ik dan wel altijd regelmatig gedaan in de periodes dat ik veel wisselende contacten had. Is ook belangrijker dan condoomgebruik vind ik.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
22-03-2021 11:05
Testen heb ik dan wel altijd regelmatig gedaan in de periodes dat ik veel wisselende contacten had. Is ook belangrijker dan condoomgebruik vind ik.
Condoomgebruik is voorkomen. Bij een test, is het al te laat (indien je iets zou opgelopen hebben).
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven