Libido vriend en mijn pilgebruik

24-07-2021 00:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

doordat mijn vriend een laag libido heeft op het moment, hebben we nu ongeveer 1,5 maand geen ´all the way´ seks gehad.

Tot nu toe slik ik nog steeds de pil. Maar ik begin te twijfelen of ik er misschien niet mee wil stoppen. De voordelen wegen voor mij op dit moment niet op tegen de nadelen.

Aan de andere kant hoop ik dat er verbetering gaat komen in mijn partners libido. En wil ik geen druk opleggen door het mechanisme: 'weinig seks? Dan stop ik met de pil en gebruiken we voortaan condooms'.

Aan de andere kant, we willen beide geen kinderen, hij kan zich ook laten steriliseren. 1,5 maand hormonen slikken 'zonder dat ik er iets aan heb' staat me nu gewoon even tegen. Meer vrouwen die in zo'n soort situatie hebben gezeten/ervoor hebben gekozen dan te stoppen?
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp wil je stoppen met de pil omdat er in principe sowieso weinig gesekst wordt. Is de pil dan wel het probleem op dit moment? Wat vindt je ervan dat je partner een laag libido heeft?
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder.. Welke nadelen van de pil ervaar je, behalve hormonen slikken zonder dat je er iets aan hebt? Is een spiraal een optie?

Ik geloof niet dat stoppen met de pil een oplossing is van je probleem, want toen ik stopte met de pil schoot mijn libido omhoog. Dus dat lijkt me het probleem verergeren.

Je zegt dat je vriend 'op het moment' een laag libido heeft. Is daar een aanwijsbare reden voor en zicht op verbetering?

Kunnen jullie hierover praten?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk vind ik het niet fijn dat partner een laag libido heeft. Maar het hangt volgens hemzelf erg samen met spanningen/stress/onzekerheden op het werk. Wel een aanwijsbare reden dus.

We kunnen erover praten, maar hij vindt dat wel pittig. Ik vind het lastig inschatten wanneer ik erover moet praten en wanneer ik de druk daarmee verhoog. Verder een hele fijne relatie. Als in: nog nooit zo'n fijne relatie gehad.

De nadelen die ik ervaar van de pil: in de drie weken dat ik slik, voel ik me vlakker en net iets vermoeider. In de stopweek ben ik meer mezelf. Ook voel ik me tijdens slikken iets vaker zonder verklaarbare reden down. In principe is het best te doen, maar zonder voordelen voelt het minder fijn.
Gewoon stoppen, kleine moeite toch? Dan koop je gewoon een pakje condooms. En mocht zijn libido weer bijtrekken door een rustige periode op werk, dan kun je zo hup weer beginnen als je dat wilt.

De pil beëindigen is gelukkig lang niet zo’n gedoe als een spiraal. Je kunt per maand gewoon beslissen. Los van je partners libido is het niet gek af en toe een tijdje te testen zonder. Zeker als je er klachten van ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Door de pil wordt jouw eisprong en feromonen onderdrukt. Ik ben benieuwd of hij (onbewust) weer meer zin krijgt als jij stopt.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met die hormonentroep en gewoon een pakje condooms in het nachtkastje leggen.
Alle reacties Link kopieren
.
schaapje11 wijzigde dit bericht op 24-07-2021 08:57
Reden: Dubbel
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Megawoman schreef:
24-07-2021 01:12
Natuurlijk vind ik het niet fijn dat partner een laag libido heeft. Maar het hangt volgens hemzelf erg samen met spanningen/stress/onzekerheden op het werk. Wel een aanwijsbare reden dus.

We kunnen erover praten, maar hij vindt dat wel pittig. Ik vind het lastig inschatten wanneer ik erover moet praten en wanneer ik de druk daarmee verhoog. Verder een hele fijne relatie. Als in: nog nooit zo'n fijne relatie gehad.

De nadelen die ik ervaar van de pil: in de drie weken dat ik slik, voel ik me vlakker en net iets vermoeider. In de stopweek ben ik meer mezelf. Ook voel ik me tijdens slikken iets vaker zonder verklaarbare reden down. In principe is het best te doen, maar zonder voordelen voelt het minder fijn.
Echt, stop met die pil! Neem des noods een hormoonspiraal (dan blijven de hormonen plaatselijk). Toen ik stopte werd ik echt een ander mens, eindelijk weer mezelf.

Verder wat betreft je vriend, blijf vooral praten over hoe het gaat zonder over seks te beginnen. Als de relatie goed en fijn is komt het echt wel goed. Hoop overigens wel dat hij gewoon masturbeert want dat is wel gezond om te blijven doen. Seks kan soms ook gewoon heel veel energie vreten wat hij waarschijnlijk nu gewoon niet heeft. Als je echt zin hebt geeft het energie maar anders is het weer een taak extra op het to-do lijstje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou meteen stoppen met de pil.
Je kunt altijd zo weer ermee beginnen als je vriend z’n libido ineens mocht pieken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een tijd geleden in overleg met mijn vriend gestopt. Wij hangen inderdaad ook lang niet iedere week in de gordijnen en ik ervaar het echt als een bevrijding. Mijn seksuele energie is inderdaad wat hoger, maar ik voel me weer als mezelf, dus eigenlijk omarm ik dat ook gewoon haha.

Hij ervaarde het niet als druk opvoeren o.i.d. (lage libido ligt ook aan zijn kant). Als ik me vlak voel door de pil, of niet mezelf, dan moest ik er natuurlijk gewoon mee stoppen vond hij :)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ermee stoppen. Het heeft mij ook veel meer opgeleverd dan ik in eerste instantie dacht. Ik dacht ook dat ik 'wat neerslachtig en wat vermoeider was' maar het verschil toen ik eenmaal stopte was echt enorm.

Ik zou het alleen verder niet in het gesprek met je vriend aankaarten als; we hebben toch maar weinig seks dus ik stop. Stop voor jezelf en om je beter te voelen en niet als gevolg van minder seks, of als pressiemiddel haast voor meer seks. Dat is een ander gesprek die ik afzonderlijk zou voeren als ik jou was, mits je ertegenaan loopt dan.
Alle reacties Link kopieren
Megawomen.. mag ik vragen hoe lang jullie al in relatie zitten en of zijn sexdrive in de beginperiode wel anders is geweest? Mijn vraag is of hij gewoon even een laag libido heeft of dat hij misschien een type A seksueel zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde probleem gehad. Ben toen gestopt met de pil. Voor mij is condoom geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven