Mijn vrouw zegt dat ik maar op een ander moet gaan.

15-09-2021 14:02 64 berichten
Hey

Ik heb een relatie van 13 jaar gedurende de relatie zijn we 2keer een paar maand uit elkaar geweest 1keer had zij tijdens deze pauze iemand en na deze pauze heb ik een paar maand met iemand vreemd gegaan.
Nu zijn we een paar jaar verder en als ik weg ga zegt ze doe het veilig en als ik laat horen dat we nog wel eens tijd voor elkaar zouden moeten maken zegt ze kan je dat nergens anders gaan doen.
laatst hadden we een gesprek en zij ze dat ze het niet erg zou vinden zolang ik maar terug naar huis kom.
Wat vinden jullie hier van?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een hele gezellige, warme, vertrouwensvolle relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat prima zijn genoeg relaties waar dit prima werkt. Er zijn zoveel redenen waarom iemands libido weg kan zijn zoals de overgang etc en als je daar beide akkoord mee kan gaan is het prima
Alle reacties Link kopieren
Heb het er met elkaar over. Bedoelt ze dat ze een open relatie wil? Een don't ask don't tell relatie? Wil ze polyamoreus gaan?

Alle opties werken voor bepaalde mensen. Maar nooit zonder openheid naar elkaar toe en met elkaar praten.
Alle reacties Link kopieren
Op een ander???. Lekker stel zijn jullie :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een lekkere relatie…
Waarom ben jij vreemdgegaan? En waarom is dit nooit uitgesproken?
Alle reacties Link kopieren
En jullie zijn nog bij elkaar omdat...? Hypotheek? Kinderen? Of is er ergens nog wel iets van genegenheid en gezelligheid?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
als ik laat horen dat we nog wel eens tijd voor elkaar zouden moeten maken zegt ze kan je dat nergens anders gaan doen.

De liefde spat gewoon van m'n beeldscherm af. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hangt er geheel vanaf in welke contekst dit gezegd wordt.
Been there, done that, got the T-shirt.
lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
Mooie omschrijving, een "don't ask, don't tell relatie".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ik vind jullie relatie een voorbeeld voor velen!!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-09-2021 16:44
ik vind jullie relatie een voorbeeld voor velen!!
Ik wilde net zeggen ja. De gezelligheid spat er werkelijk vanaf.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal. Lekker kort.
Wat ik ervan vind is niet zo van belang, maar in zijn algemeenheid denk ik dat je moet doen waar je je goed bij voelt.

En als dat een open relatie is, prima. Goede communicatie is daarbij wel extreem belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
De koek is op.
Geloof niet alles wat je denkt.
Tja, blijkbaar wil ze je wel graag thuis bij haar, maar heeft ze geen behoefte meer aan intimiteit. Dat kan natuurlijk. De vraag is of jij dat ook wilt?
Kortom: ga in gesprek met elkaar, ben eerlijk en open, houden we van elkaar? , willen we samen oud worden? En op welke manier dan? En als de koek op is, zoals hierboven werd geschreven, is de koek op. Ook een optie.
Panda1987 schreef:
15-09-2021 15:36
Klinkt als een lekkere relatie…
Waarom ben jij vreemdgegaan? En waarom is dit nooit uitgesproken?
Dit is wel uitgesproken geweest toen heeft ze er alles aan gedaan zodat ik voor haar zou kiezen
Alle reacties Link kopieren
Mich schreef:
15-09-2021 21:36
Dit is wel uitgesproken geweest toen heeft ze er alles aan gedaan zodat ik voor haar zou kiezen
Jij bent vreemdgegaan en zij heeft alles uit te kast moeten halen om je te overtuigen voor haar te kiezen?! Ik geloof dat zij wel beter verdient dan…
Sweet_Concubine schreef:
15-09-2021 16:00
En jullie zijn nog bij elkaar omdat...? Hypotheek? Kinderen? Of is er ergens nog wel iets van genegenheid en gezelligheid?
Onze relatie is denk ik vrij normaal rustiger dan vroeger toen maakte we vaak ruzie maar dat is de laatste jaren sterk afgenomen kunnen ook wel goe babbelen maar de passie is wel weg
Panda1987 schreef:
15-09-2021 21:39
Jij bent vreemdgegaan en zij heeft alles uit te kast moeten halen om je te overtuigen voor haar te kiezen?! Ik geloof dat zij wel beter verdient dan…
Tja denk dat ze van hetzelfde hout gesneden is we waren net uit elkaar en ze had ook direct iemand anders. Een collega mss was dat de reden dat we toen uit elkaar waren.
Maar komen telkens ook terug samen dus denk dat er nog wel gevoelens zijn naar elkaar anders kom je niet meer terug samen.
Panda1987 schreef:
15-09-2021 21:39
Jij bent vreemdgegaan en zij heeft alles uit te kast moeten halen om je te overtuigen voor haar te kiezen?! Ik geloof dat zij wel beter verdient dan…
Tja denk dat ze van hetzelfde hout gesneden is we waren net uit elkaar en ze had ook direct iemand anders. Een collega mss was dat de reden dat we toen uit elkaar waren.
Maar komen telkens ook terug samen dus denk dat er nog wel gevoelens zijn naar elkaar anders kom je niet meer terug samen.
Alle reacties Link kopieren
"Doe het wel veilig" en "kun je dat niet ergens anders doen" klinken mij vooral in de oren als passief agressieve uithalen. Niet als een liefdevolle toestemming om er meer dan 1 bedpartner op na te mogen houden
Alle reacties Link kopieren
Mich schreef:
15-09-2021 21:50
Tja denk dat ze van hetzelfde hout gesneden is we waren net uit elkaar en ze had ook direct iemand anders. Een collega mss was dat de reden dat we toen uit elkaar waren.
Maar komen telkens ook terug samen dus denk dat er nog wel gevoelens zijn naar elkaar anders kom je niet meer terug samen.
Of je durft niet bij haar weg
Honingdropje2 schreef:
15-09-2021 22:01
"Doe het wel veilig" en "kun je dat niet ergens anders doen" klinken mij vooral in de oren als passief agressieve uithalen. Niet als een liefdevolle toestemming om er meer dan 1 bedpartner op na te mogen houden
Dat dacht ik ook maar na een gesprek zei ze dat ze mijn libido niet aan kan en als ik meer wil ik het dan maar bij iemand anders moet halen wel veilig zei ze

Weet niet wat er mee moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven