Sex met bekkeninstabiliteit

21-10-2021 10:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2 jaar een vriendin die bekkeninstabiliteit heeft en dat geeft nog wel eens wat problemen met sex.
Door dat veel houdingen pijn en kramp geeft, komen we vaak op het zelfde standje uit .
Heeft er iemand tips en trucs .
Alle reacties Link kopieren
Een ander standje/positie zoeken die haar geen pijn geeft.

Ieder lijf is anders, ook die met bekkeninstabiliteit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag aan de bekkenfysio stellen!
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-10-2021 11:19
Een ander standje/positie zoeken die haar geen pijn geeft.

Ieder lijf is anders, ook die met bekkeninstabiliteit.
Dat is een tip waar ze vast nog niet zelf aan gedacht hebben. Uitstekende fipo.
Ik denk dat de bekkenfysio inderdaad een goede tip is.
Nog een suggestie...misschien een sling? Of een bokje maken voor in bed...kan ze overheen liggen.
Wat kan ze wel en niet?
Alle reacties Link kopieren
Is je vriendin wel eens bij een bekkenbodemtherapeut geweest? Zo niet, dan zou ik haar adviseren om daar een afspraak te maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Welk standje werkt goed en wat geeft pijn?

Ik dacht ook als eerste aan een sling omdat het compleet ontlast maar ze moet wel goed met haar benen wijd kunnen liggen.
...
Alle reacties Link kopieren
Toch grappig om te zien dat bekkeninstabiliteit voornamelijk een Nederlands vraagstuk is...

https://frieschdagblad.nl/samenleving/W ... 92668.html
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
21-10-2021 21:50
Toch grappig om te zien dat bekkeninstabiliteit voornamelijk een Nederlands vraagstuk is...

https://frieschdagblad.nl/samenleving/W ... 92668.html
Ook typisch dat het altijd mannelijke artsen zijn die menen te moeten beweren dat ziekten die veelal vrouwen treffen wel tussen de oren zullen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens (met kleren aan misschien?) wat houdingen die voor jullie allebei prettig zijn? Je kunt haar misschien ook vragen of ze wat onderzoek wil doen? Lijkt me voor jullie allebei fijn als het initiatief ook van haar uit gaat. Wil zij graag iets veranderen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
tortelduif schreef:
22-10-2021 17:20
Ook typisch dat het altijd mannelijke artsen zijn die menen te moeten beweren dat ziekten die veelal vrouwen treffen wel tussen de oren zullen zitten.

Gelukkig zijn er ook statistieken die aantonen dat bekkeninstabiliteit vooral in Nederland voorkwam en nagenoeg leek te stoppen aan de grens met Duitsland of Belgie. Je hebt geen man nodig om die statistieken uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
22-10-2021 22:09
Gelukkig zijn er ook statistieken die aantonen dat bekkeninstabiliteit vooral in Nederland voorkwam en nagenoeg leek te stoppen aan de grens met Duitsland of Belgie. Je hebt geen man nodig om die statistieken uit te leggen.
Ik zie in het artikel geen bronnen, kun jij je stelling onderbouwen?

En daarnaast, ook in het artikel wordt gezegd dat de fysieke klachten er wel zijn. Dat er alleen een 'modewoord' voor opduikt eens in de zoveel tijd.
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
21-10-2021 21:50
Toch grappig om te zien dat bekkeninstabiliteit voornamelijk een Nederlands vraagstuk is...
Wat wil je hier precies mee zeggen?
Je vindt het nodig om het hier te melden dus je hebt er vást een bedoeling mee.
...
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij hielp, was op m'n zij liggen met een kussentje tussen m'n knieën (qua slaap), zodat je bekken rechter blijft. In die positie kun je ook wel prima seks hebben
Alle reacties Link kopieren
Charimshas schreef:
25-10-2021 11:32
Wat bij mij hielp, was op m'n zij liggen met een kussentje tussen m'n knieën (qua slaap), zodat je bekken rechter blijft. In die positie kun je ook wel prima seks hebben
Dat is niet helemaal waar. Dat hangt wel van wat factoren af of dat standje bevredigend gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geesina schreef:
25-10-2021 11:35
Dat is niet helemaal waar. Dat hangt wel van wat factoren af of dat standje bevredigend gaat zijn.
Ze zegt toch ook dat het voor háár werkte?

Hoe kan dat nou niet waar zijn!
...
Alle reacties Link kopieren
Geesina schreef:
25-10-2021 11:35
Dat is niet helemaal waar. Dat hangt wel van wat factoren af of dat standje bevredigend gaat zijn.
Ik geef ook alleen aan dat dit voor mij werkt(e). Ik kan geen gecalculeerde inschatting maken of dit voor TO ook geldt. Het was puur een tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven