Gezondheid alle pijlers

Klier van Bartholin.

05-11-2007 14:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Een aantal maanden geleden heb ik een abces gehad aan de klier van Bartholin. Deze is opengesneden en ik heb zalf met antibiotica gehad. Helaas helpt het niet veel. Soms is de ontsteking even weg, maar er hoeft maar iets te gebeuren of het zit er weer. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest en deze heeft geconcludeerd dat de hele klier maar beter verwijderd kan worden en mij doorverwezen naar de gynaecoloog. Heeft iemand van jullie dit ook laten doen en wat zijn de ervaringen tijdens en na het verwijderen? Vind het namelijk best een eng idee! :~)
Alle reacties Link kopieren
Hey hey...

Ik weet hoe vervelend en vooral pijnlijk het is...ik heb in Juli een abces weg laten verwijderen..Ik zou er geen moment over twijfelen om die klier weg te laten halen als het steeds terug zou blijven komen...Het beperkt je zo in je alledaagse doen en laten...Maar goed, dat ben ik. Ik zal je een link geven naar een engelse site met ook een forum misschien heb je er wat aan..



http://www.bartholins.com/



Bizoo!

Yasmine eNala zzaJ
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onlangs voor het verwijderen van een Bartholinische cyste doorverwezen naar de gynaecoloog en die constateerde dat de diagnose van de huisarts helemaal niet klopte. Het bleek een cyste van Gartner te zijn. Dus was snijden niet nodig en kon ik binnen no-time weer naar huis :)
Alle reacties Link kopieren
Goede site inderdaad eNalazzaj. Ik wil er ook het liefst geen last meer van hebben. Mijn idee is alleen altijd geweest dat de meeste dingen in het lichaam een doel dienen, en zo ook deze klier. (zelfs een best belangrijke zo ik begrijp X-D ) Vandaar mijn twijfel. Nu kan ik pas de 29ste terecht, dus ik kan het nog even uit mijn gedachten verbannen |-)



Yette, fijn zo'n mededeling! Ik kan niet veel vinden over een cyste van Gartner, wat houdt dat precies in?
Alle reacties Link kopieren